gast 5996471
Net ingestapt
Goedemorgen allemaal,
Ik wilde een foto plaatsen van mijn dashboard, maar moet nog even opzoeken hoe ik precies een foto als link moet toevoegen, dus voor nu zal ik het probleem even beschrijven. Ik ben nieuw op dit forum en zal mij straks even voorstellen in het topic daarvoor bestemd.
Ik heb een Fiat 500 uit 2011 met 341.000 kilometers op de teller. Ik ben erg zuinig op de auto en laat dan ook ieder jaar een grote beurt uitvoeren en vervang alles als dat moet om zolang als mogelijk met de auto door te rijden. Nu ervaar ik sinds 2 weken een probleem wat echt heel irritant is en ik nog nooit gehad heb. Sowieso heb ik met deze auto al jaren geen problemen gehad qua storingen.
Het oranje "S" lampje van start stop gaat branden met de oranje driehoek en een 10 seconden oranje knipperend motorstoringslampje. De problemen zijn het ergste als ik stilsta voor een stoplicht en in de files. De auto gaat dan enorm bokken, zodoende dat de garage dacht aan de bougies en bobine.
Bij mijn vaste garage langsgeweest (2x in 1 week), hier de bougies en 2 bobines laten vervangen maar het probleem bleef maar terugkomen. Zodoende de Anwb laten komen en die had het over een labyrinth onder de motor wat verstopt zou zitten met motorvervuiling en dat de motor hierdoor 1 cilinder overslaat en dus op 1 cilinder draait ipv 2 cilinders en dat een motorflush een uitkomst zou kunnen bieden.
Vorige week de motorflush laten uitvoeren, een week lang geen problemen gehad en was net op weg naar de garage voor apk en grote beurt en de lampjes beginnen weer te branden. Ik heb dus nu echt geen idee meer waar ik moet zoeken en of bij wie ik terecht zou kunnen? Is het dan toch een Fiat dealer? Heeft iemand hier op het forum toevallig ook dezelfde soort problemen gehad met zijn of haar Fiat? Ongeveer 1,5 jaar geleden een compleet nieuwe accu inclusief start/stop in laten zetten, zou dit misschien toch ergens een probleem kunnen zijn? Ik gooi er ook al kwaliteitsolie in, zou dit dan misschien toch iets kunnen zijn dat andere olie het probleem kan oplossen?
Ben benieuwd of iemand een idee heeft waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Ik ben zelf heel erg van het detailen van mijn auto, maar van auto onderhoud heb ik geen verstand.
Ik wilde een foto plaatsen van mijn dashboard, maar moet nog even opzoeken hoe ik precies een foto als link moet toevoegen, dus voor nu zal ik het probleem even beschrijven. Ik ben nieuw op dit forum en zal mij straks even voorstellen in het topic daarvoor bestemd.
Ik heb een Fiat 500 uit 2011 met 341.000 kilometers op de teller. Ik ben erg zuinig op de auto en laat dan ook ieder jaar een grote beurt uitvoeren en vervang alles als dat moet om zolang als mogelijk met de auto door te rijden. Nu ervaar ik sinds 2 weken een probleem wat echt heel irritant is en ik nog nooit gehad heb. Sowieso heb ik met deze auto al jaren geen problemen gehad qua storingen.
Het oranje "S" lampje van start stop gaat branden met de oranje driehoek en een 10 seconden oranje knipperend motorstoringslampje. De problemen zijn het ergste als ik stilsta voor een stoplicht en in de files. De auto gaat dan enorm bokken, zodoende dat de garage dacht aan de bougies en bobine.
Bij mijn vaste garage langsgeweest (2x in 1 week), hier de bougies en 2 bobines laten vervangen maar het probleem bleef maar terugkomen. Zodoende de Anwb laten komen en die had het over een labyrinth onder de motor wat verstopt zou zitten met motorvervuiling en dat de motor hierdoor 1 cilinder overslaat en dus op 1 cilinder draait ipv 2 cilinders en dat een motorflush een uitkomst zou kunnen bieden.
Vorige week de motorflush laten uitvoeren, een week lang geen problemen gehad en was net op weg naar de garage voor apk en grote beurt en de lampjes beginnen weer te branden. Ik heb dus nu echt geen idee meer waar ik moet zoeken en of bij wie ik terecht zou kunnen? Is het dan toch een Fiat dealer? Heeft iemand hier op het forum toevallig ook dezelfde soort problemen gehad met zijn of haar Fiat? Ongeveer 1,5 jaar geleden een compleet nieuwe accu inclusief start/stop in laten zetten, zou dit misschien toch ergens een probleem kunnen zijn? Ik gooi er ook al kwaliteitsolie in, zou dit dan misschien toch iets kunnen zijn dat andere olie het probleem kan oplossen?
Ben benieuwd of iemand een idee heeft waar het eventueel aan zou kunnen liggen? Ik ben zelf heel erg van het detailen van mijn auto, maar van auto onderhoud heb ik geen verstand.