Misschien leuk voor één van jullie? Vehicle Support Engineer vacature bij Lightyear

Jos de bus

Net ingestapt
Hey allemaal,

Afgelopen week kwam ik bij Lightyear een vacature tegen voor Vehicle Support Engineer. Lijkt erop dat je met een service-bus hun nieuwe auto's mag onderhouden in heel Europa. Ik dacht: misschien interessant voor één van jullie?

Fijn weekend!

Iemand bij mij op het werk zou daar als improvement engineer beginnen maar heeft op het laatst toch maar niet getekent. Winst maken lijkt nog een lightyear weg, vraag me af of ze echt op de markt komen met iwta dat ook nog verkoopr.

^^^ welke start/scale up maakt wel winst? Tesla deed dit pas voor het eerst in 2020, na 17 jaar verlies én dan alleen nog dankzij de verkoop van CO2 emissie rechten.

https://www.autovisie.nl/nieuws/teslas-geheim-winst-door-verkoop-autos/

Helaas geeft Lightyear niet aan voor welke periode de aanstelling van de VSE is. Zal wel bepaalde tijd zijn om mee te starten. Is dan het maken van winst van de onderneming een relevant criterium voor de periode dat je aan het bedrijf verbonden bent?

https://careers.lightyear.one/vehicle-support-engineer?_gl=1*10n6y8w*_ga*MTg0NDIwOTk2NC4xNjQ5NTE0MDMz*_ga_HYEZE2TTLM*MTY0OTUxNDAzMy4xLjAuMTY0OTUxNDAzMy4w

Ze bieden trouwens wel een hoop vakantiedagen aan.. 40. :eek: én het Zwitserleven gevoel ;)

Verder roemen ze ook de vrijdagmiddagborrels.. Tja, leuk voor als je nog aan de pre-productie voertuigen werkt op de site in Helmond.. maar heb je natuurlijk niks aan als je op locatie met de servicebus een probleem voor de klant aan het fixen bent.

Durashift zei:
^^^ welke start/scale up maakt wel winst? Tesla deed dit pas voor het eerst in 2020, na 17 jaar verlies én dan alleen nog dankzij de verkoop van CO2 emissie rechten.

https://www.autovisie.nl/nieuws/teslas-geheim-winst-door-verkoop-autos/

Helaas geeft Lightyear niet aan voor welke periode de aanstelling van de VSE is. Zal wel bepaalde tijd zijn om mee te starten. Is dan het maken van winst van de onderneming een relevant criterium voor de periode dat je aan het bedrijf verbonden bent?

https://careers.lightyear.one/vehicle-support-engineer?_gl=1*10n6y8w*_ga*MTg0NDIwOTk2NC4xNjQ5NTE0MDMz*_ga_HYEZE2TTLM*MTY0OTUxNDAzMy4xLjAuMTY0OTUxNDAzMy4w

Ze bieden trouwens wel een hoop vakantiedagen aan.. 40. :eek: én het Zwitserleven gevoel ;)

Verder roemen ze ook de vrijdagmiddagborrels.. Tja, leuk voor als je nog aan de pre-productie voertuigen werkt op de site in Helmond.. maar heb je natuurlijk niks aan als je op locatie met de servicebus een probleem voor de klant aan het fixen bent.
Misschien vallen zo onder de metalelectro CAO, dan heb je 28 vakantie dagen en 12 ATV dagen.

Het is een hele mooie titel en een prachtige omschrijving met bloemige volzinnen, maar ze zoeken gewoon een goede automonteur die regelmatig ook in het buitenland klusjes gaat doen.
En inderdaad, alle automonteurs hebben volgens CAO 40 vrije dagen, hier is het alleen als iets bijzonders omschreven.
Dus zoveel bijzonders is het niet.

Zoiets is een gok. Voor een jonge hond, dagen/weken in het buitenland. Je verdient waarschijnlijk aardig, hard werken. Voor je het weet ben je chief engineering.

Het kan ook binnen een half jaar afgelopen zijn omdat de zaak failliet is of omdat je toevallig een eikel van een chef treft die alles naar de kl#ten helpt voordat de rest van het jonge onervaren management het doorheeft dat ze een bully in dienst hebben genomen.

Wat ik zo van de filmpjes online kan zien lijkt me de kans klein dat ze een bully als chef aannemen daar. Luisterend naar wat die engineers zeggen heerst er volgens mij een positieve sfeer waar veel kan en mag en waar input van medewerkers gewaardeerd wordt.

Lijkt mij vooral ook gaaf om aan de nieuwe technieken te werken (geïntegreerde zonnepanelen, in-wheel motors...). Die nieuw auto's zullen ongetwijfeld een hoop kinderziektes hebben waar creatief denk- en sleutelwerk voor nodig gaat zijn.

Janneman zei:
(..) Winst maken lijkt nog een lightyear weg, vraag me af of ze echt op de markt komen met iwta dat ook nog verkoopr.

Die winstprognose kan nooit ver weg zijn.. als het product bij de volgende tranch met een tonnetje verhoogd wordt. :p

Terug
Bovenaan