Mijn Jaguar XJ LWB V6 supercharged Portfolio benzine

Ruud 6128711

Net ingestapt
515413132_10171603825095263_8215378081736781408_n.jpg
Ik dacht laat ik ook eens mijn trots showen.

Welke gek koopt er nu een 10 jaar oude jag uit verse import? Dat vond ik zelf ook en ook het word vast erg duur in onderhoud, het was een gokje maar na dealen met mercedes dealers kan het niet erger :) verder is deze auto is volledig onderhouden.
Spaanse import uit 2016 nog geen 2 ton op de teller en tot nog toe, na bijna een jaar nog geen enkel issue gehad naast een beurt en banden. enige wat ik irritant vind en dat is ook te overzien is dat je geen klap ziet met parkeren en de draaicirkel is belachelijk, maar verder?
Toen ik hem kocht was het de enige v6 supercharged lwb portfolio op benzine in Nederland.
verbruik? dat is erg rechtervoet afhankelijk, maar je KAN 6,5l/ 100 km rijden met 110 op de cc, met 130 op de teller en cc doet hij nog altijd maar 8L/100, maar kom niet in de file.. dan is die 80 liter wel erg snel weg.......dan gaat het naar 1 op 4 ongeveer.

EDIT: zijn de fotos nu verdwenen?
500791300_10171315577370263_1092065161570835569_n.jpg
488396704_10170901743855263_8913702003306844466_n.jpg
515413132_10171603825095263_8215378081736781408_n.jpg
488396704_10170901743855263_8913702003306844466_n.jpg

Laatst bewerkt:
Zeer gedurfd! Maar je ziet, je kan prima een goede, oudere import Jag kopen. Je rijdt er sowieso heel stijlvol bij en je hebt een bom vermogen. Wat wil je nog meer.

Gaaf! Hoop dat je er veel plezier aan gaat hebben.
(ik zou wel de wielen zilver maken… net wat sjieker. Of helemaal all in op het zwart en chroom zwart maken. Nu is het in mijn ogen vlees noch vis)

Even de wielen aanpakken, best een mooie auto,
Knap dat je het aandurft, velen zullen een Jag met twee ton toch als volledig afgeschreven zien

Laatst bewerkt:
Pittig verbruik inderdaad, maar dat weet je denk ik van te voren als je zo’n auto koopt! :p
Zo droom ik van een Maserati Quattroporte, en dan het vorige model.

Eerlijk gezegd moest ik erg aan het model wennen omdat ik het altijd meer op een Audi vond lijken, maar nu Jaguar heeft laten zien wat ze de komende tijd van plan zijn kan ik dit model XJ steeds meer waarderen.

Mooie, gedurfde keuze. Stadsverbruik is volgens Autoweek Carbase 13,6 l/100km (1op 7,4). Denk dat dat meer in de buurt komt dan 1 op 4. Tenzij je op de A4, A5 en in centrum Amsterdam vaststaat omdat de Ring-Zuid is afgesloten, dan sta je een uur in de file en kan het verbruik wel wat oplopen.

Prachtig model!! En in LWB wellicht alle mogelijke luxe van die tijd aan boord. De wielen en vooral dan die chroom is inderdaad wat smaakgevoelig. Een V6 Supercharger is ook niet bepaald sukkelen als het vooruit moet gaan!

Zo dan, dat is gedurfd, al weet ik natuurlijk niet wat je betaald hebt. Misschien was het een koopje en dan heb je veel budget over voor onderhoud en reparaties.

Mooi hoor, dit soort auto's koop je gewoon omdat je het mooi vindt en verder niet. Ik vind de zwarte wielen overigens wel mooi, maar je zou inderdaad eens een fotoshopje eraan kunnen wagen om te kijken hoe het eruit ziet als de raamlijsten zwart zijn ipv van chroom. Je kunt ze dan vrij eenvoudig zwart laten wrappen als je dat wilt.

Elke auto in deze klasse is een potentiële booby trap, met de Lexus LS als mogelijke uitzondering. Dat betekent niet meteen dat je erin hoeft te lopen, het kan ook goed gaan. Natuurlijk ben je meer kwijt aan onderhoud dan bij een D-segmenter, maar je krijgt er ook veel voor terug.

Persoonlijk vind ik deze XJ als limousine een moeilijk ding, veel te stug en direct en daardoor niet erg comfortabel voor passagiers. Tegelijkertijd heb ik nooit in een grotere sportwagen gereden. Als je hem vooral (voor je)zelf rijdt is het echt een traktatie.

Qua looks zou ik de nu toch al beschadigde wielen weer zilver maken, dat maakt 'm tijdloos.

tnx voor de reacties, wilen zijn inderdaad jammer, mede doordat je niet ziet waar je staat langs de stoep was het vaak net te dichtbij in het begin. woonin een smal straatje waar ook groot verkeer door komt af en toe dus zo dicht als lukt is devies.. met alle risicos van dien. En ja de boel op sport, dynamisch en stuur schakelen en dan moet je een hele flinke auto hebben wil je het ding bijhouden. ( of in een duracel rijden natuurlijk)

Daar moeten ze nog eens wat op verzinnen dat ze groot verkeer/vrachtverkeer weghouden uit smalle straatjes. Zal wel niet altijd kunnen helaas.

• Leuk
Waarderingen: RoyR
Hele mooie sloep! Veel geluk ermee. Ik zit in het kamp van 'ingetogen stijlvol' dus ik zou de ramen en wielen weer 'ontzwarten'.

Terug
Bovenaan