Micha's Dierentuin - Panda Projectjes

Damianw26 zei:
Geweldig resultaat, mooi dat ie bevalt en de rest ook! Black hole heeft wel iets gedaan, en werkt best waterafstotend deed puur mijn oude wax niet. Ik heb toch de collonite besteld, mijn oude wax komt wel op op de audi:T

Ja, hij heeft wel wat gedaan denk ik inderdaad. Alleen de motorkap en dak had ik natuurlijk al gepolijst, dus alle ondiepe krasje kan hij daar niet opvullen. De rest van de auto heeft zoooooooveel krasjes dat opvullen daar eigenlijk onbegonnen werk is. Goede keuze van de Collinite, gaat je niet teleurstellen!

Damianw26 zei:
Overigens, wat raad jij aan nog te gebruiken aan poetsproducten:

Mijn auto is nu viezig, stappenplan zou dan zijn:

-Heel goed afspuiten met hogedrukspuit
-Wassen met de mitt en dat duitse pure blablab sop
-Afspoelen met hogedrukspuit
-Drogen met gyeon doek
-Collonite 845 aanbrengen
-Nog een keer black hole na de wax?

Nanolex Pure heb je denk ik? Altijd wassen met twee emmer methode. Eentje om je vuile mitt in af te spoelen en eentje om met je shampoo. Liefst ook emmers met gridguard. Black Hole breng je aan voor de wax. Wax is in principe altijd je laatste laag die je aanbrengt.

BillytheKid zei:
Altijd leuk om te zien dat een auto goed wordt onderhouden.

Alleen ik zie de meerwaarde van al die dure poetsspullen niet zo. Ikzelf hou het bij wassen met Dreft, daarna Turtlewax, bumpers met OKwax en banden eventueel inspuiten (ook van Turtle), krijg ik zelfde resultaat puur wat ik op de foto's zie.
Hogedrukspuit is idd handig om de onderkant schoon te spuiten na pekelperiode :D . Ook om het balkon schoon te spuiten :) .

Ik weet gelukkig wel beter :T. Dreft is niet geschikt om je auto mee te wassen, veel te ontvettend waardoor je je wax laag meteen weer weg haalt. Als jij elke keer dat je je auto wast wilt waxen moet je dat zelf weten. OKwax ken ik niet, wel mooi dat ze op de site zetten dat je het 1 á 2 keer per maand moet doen, niet echt duurzaam spul dus :confused:. Turtle wax, er zijn veeeeel betere waxen voor helemaal niet veel geld.

Als je de resultaten naast elkaar ziet dan zie je ook echt wel verschil. Zeker als je na een paar weken kijkt zul je zien dat die 'dure' spullen het veel langer uithouden en uiteindelijk dus helemaal niet veel duurder zijn.

Zo dan wederom zeer goed bezig Micha, ziet er weer prachtig uit :cool:(y)

Damian,

De blackhole breng je als eerste aan op een vers gewassen auto, die je weer afsluit met een wax , in jou geval dus de 845.
Dus na de wax niet weer de blackhole.

Billy the kid,

Mijn hemel Dreft o_O:cry:
Zwaar ongeschikt om je auto mee te wassen, idd veel te ontvettend zoals Micha al terecht aangeeft.
Koop dan de goedkope auto shampoo van de action, die is zo slecht nog niet en kost zeer weinig.
Never nooit niet dat jij hetzelfde resultaat gaat krijgen als hierboven, ik wil hem wel eens in het echt inspecteren.

Zoals Micha wederom terecht aangeeft, wij weten wel beter.

Wow, prachtig resultaat weer!

En een auto wassen met dreft, ga je hem dan ook kleien met een aardappel? Mijn hemel zeg...o_O

@Micha/Bofkont: Is polijsten nou heel moeilijk om zelf te doen? Zit er al een tijdje over te twijfelen maar buiten de aanschafkosten van zo'n machine weerhoudt ook de onwetendheid mij nog tot op heden. Dat terwijl zowel de Lybra als de Eldorado best profijt kunnen hebben van een goede polijstsessie.

Top, wederom bedankt weer Micha/Bofkont! Maar is er nog iets wat ik echt mis voor een mooie glans? Bijvoorbeeld zo'n detail spray, wat doet zoiets nog als de auto al met black hole en wax is behandeld? (overigens wil ik mijn auto voor as zondag mooi glimmend hebben, maar de collinite 845 komt de 13e pas weer binnen bij carclean, is er een klein ander flesje wax wat ook goed is?)

Gewoon Dirk zei:
Wow, prachtig resultaat weer!

En een auto wassen met dreft, ga je hem dan ook kleien met een aardappel? Mijn hemel zeg...o_O

@Micha/Bofkont: Is polijsten nou heel moeilijk om zelf te doen? Zit er al een tijdje over te twijfelen maar buiten de aanschafkosten van zo'n machine weerhoudt ook de onwetendheid mij nog tot op heden. Dat terwijl zowel de Lybra als de Eldorado best profijt kunnen hebben van een goede polijstsessie.

Dankje Dirk! Polijsten is niet heel moeilijk, gewoon je gezonde verstand gebruiken. Het kost je gewoon heel veel tijd, met alles voorbereiden en dergelijke. Als je een machine koopt, dan zou ik zo'n set aanschaffen. Daar zit alles in wat je voor het polijsten zelf nodig hebt.

Damianw26 zei:
Top, wederom bedankt weer Micha/Bofkont! Maar is er nog iets wat ik echt mis voor een mooie glans? Bijvoorbeeld zo'n detail spray, wat doet zoiets nog als de auto al met black hole en wax is behandeld? (overigens wil ik mijn auto voor as zondag mooi glimmend hebben, maar de collinite 845 komt de 13e pas weer binnen bij carclean, is er een klein ander flesje wax wat ook goed is?)
Een detailspray kun je gebruiken om je wax een beetje te boosten na een wasbeurt, maar heb je niet per se nodig na een waxbeurt. Ze hebben bij carclean niet heel veel kleine flesjes met wax volgens mij.

Damian,

Glans zit niet in een potje :D
De meeste glans haal je uit een auto zorgvuldig te kleien en polijsten.
Als je even een snelle glans boost wil zou ik even naar de plaatselijke auto shop gaan en een fles detailer spray kopen van meguiars ofzo.
Na het wassen opspuiten en goed uitpoetsen doet al heel veel.
Ik gebruik sowieso na elke wasbeurt een detailer spray, gewoon verslavend.

Beste Dirk,

Nee niet moeilijk, maar zit ontzettend veel tijd in.
Dit forum kun je alles lezen en zoveel meer :D
https://forum.carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

Aah mooi, wederom bedankt heren!! Wat denken jullie hiervan eigenlijk, kwam het toevallig tegen op de homepage:
https://www.carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Natty_s_Paste_Wax_Black_235ml_103591?o=sa

Natty's is echt een topper Damian(y)

Ik gebruik al jaren de bleu variant, echt fenomenaal ook.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Natty_s_Paste_Wax_Blue_235ml_PB_NPB8_100714?gclid=Cj0KCQjwpdnJBRC4ARIsAHC6k2L1n3uELnmVAHxeEvLtv9lMszbDZFVsJgKfDGunL3JWyw8PxiUH4ssaAimKEALw_wcB
Die black is voor jou wagen echt een topper.

Ik heb ook Natty's Paste Blue in de kast staan, die zit nu dus ook op de Panda. Ook op de 456 gaf hij echt een fenomenale glans en wetlook, ding leek wel nieuw (y). De Black versie heb ik geen ervaring mee, maar zal ongetwijfeld een mooi product zijn op een zwarte auto. Wel een harde wax, dus om aan te brengen even anders. Ik gebruik daarvoor Disco Duo, hele simpele microvezel pads, maar werken wel fijn.

Voor de Collinite heb je overigens ook applicatorpads nodig, als ik een tip mag geven zou ik kijken naar Disco Nero/Rosso (zelfde product, ander kleurtje, handig om bijvoorbeeld een rode voor de Black Hole en een zwarte voor de Collinite te gebruiken. Als je een contrasterende kleur gebruikt ten opzichte van het product dan zie je goed hoeveel product er nog in je pad zit en verspil je minder :) ).

Voor normaal wassen gebruik ik autoshampoo. Wanneer ik de auto gaan waxxen, eerst wassen met Dreft om goed te ontvetten zodat waxlaag beter kan hechten. Na een paar keer kunje een winter mee toe.
De bumpers doe ik met OKwax, soort dik vet. Doe ik na elke wasbeurt. De eerste paar keren moet het wat vaker, daarna blijven de blijven de bumpers en plastic mooi zwart. Ook de binnenkant zoals de gordelhouders, anders kunnen ze barsten en heel lichtgrijs worden.

Ramen doe ik na wassen nog even met pure spiritus en schone theedoek nog goed schoonmaken. Iedereen die mijn auto's ziet, vinden ze als nieuw uitzien ondanks de lakbeschadigingen van niet opgeruimde vogelpoep van vorige eigenaren. Mijne is de 21 al gepasseerd en tijd zal het leren wat wel en wat niet goed is ;) .

BillytheKid zei:
Voor normaal wassen gebruik ik autoshampoo. Wanneer ik de auto gaan waxxen, eerst wassen met Dreft om goed te ontvetten zodat waxlaag beter kan hechten. Na een paar keer kunje een winter mee toe.
De bumpers doe ik met OKwax, soort dik vet. Doe ik na elke wasbeurt. De eerste paar keren moet het wat vaker, daarna blijven de blijven de bumpers en plastic mooi zwart. Ook de binnenkant zoals de gordelhouders, anders kunnen ze barsten en heel lichtgrijs worden.

Ramen doe ik na wassen nog even met pure spiritus en schone theedoek nog goed schoonmaken. Iedereen die mijn auto's ziet, vinden ze als nieuw uitzien ondanks de lakbeschadigingen van niet opgeruimde vogelpoep van vorige eigenaren. Mijne is de 21 al gepasseerd en tijd zal het leren wat wel en wat niet goed is ;) .

Het zit je wel hoog he!

@Micha en Bofkont,

Wat zijn nu de verschillen in Natty's blue, red, etc. ? Doet dat nog iets extra's?

De red is een wax met iets meer glans en diepte, daar moet je van houden. Blue is voor donkere auto's een mooie en Black is nóg iets beter geschikt voor zwarte lakken. De gewone versie kun je op alle auto's gebruiken.

Voor de gemiddelde mens zal het verschil niet heel groot zijn denk ik, kon die blue dus goedkoop krijgen in die heb ik gekocht. Erg blij mee dus :T.

Ik gebruik ook al jaren de Natty Paste Wax Blue. Ik doe er al wel acht jaar mee denk ik. Aangeschaft na de tweede Autoweek Poetsmeeting bij Red.
Vorig jaar wel de vaste Blue, die bijna op was, gewisseld voor een vloeibare. Gaat net wat makkelijker, maar... het is ook verraderlijk omdat je al snel teveel aanbrengt.

Succes met poetsen ;)

Thanks! Ik heb een liter Natty's Liquid Blue staan, maar nog niet gebruikt. Vind een harde wax altijd wel leuk om aan te brengen :T.

Jullie zijn gespot :)

Micha_Joel.jpg

Als ik het goed heb gelezen moet je de harde wax met een natte applicator aanbrengen om hem smeerbaar te maken? Het ruikt overigens echt heerlijk moet ik zeggen.

Ja, beetje vochtig is wel aan te raden inderdaad. Hoeft niet door en door nat. Vooral lekker dun smeren!

Jeetje wat staat die Panda er netjes bij, wat is je uurtarief? :T Ik denk dat de Italiaanse ontwerpers van dit simpele maar doordachte autootje er niets van snappen als ze zien dat ruim dertig jaar later iemand de auto met poetsproducten met de meest fascinerende namen er mooier uit laat zien dan dat ze ooit voor ogen hadden. De tijd en liefde die je erin steekt straalt van de Panda af.
Maar wel een goede bron van inspiratie om me in de toekomst wat meer te verdiepen in de poetswereld, al hoeft het niet gelijk zo uitgebreid :)

Dankje! Wie weet, ik hoop dat de Panda ooit tot de hoogte van de 500 en andere iconen stijgt, dat zou toch leuk zijn als ik dan nog een mooi exemplaar heb :D.

Zo, update over de Pony volgt spoedig, maar eerst even bijkomen.

Afgelopen vrijdag met 5 man in de E350 geklommen en naar Le Mans gereden om de 24 uur van Le Mans te gaan bijwonen. Man wat een gave ervaring, super tof of alles zo van dichtbij te volgen, de sfeer, het geluid, alles. Het gaafste is om de schemer mee te pakken en te zien hoe de auto's de nacht in rijden. Helaas heb ik niet álles kunnen volgen omdat ik zondag ook weer terug moest rijden. In ieder geval ook weer lekker 1.500 kilometertjes weggetikt.

Het leuke was dat ik de LMP2 van Jumbo (Frits van Eerd, Jan Lammers en Rubens Barrichello) ook van dichtbij heb gezien bij een bezoekje aan Dayvtec, die de auto volledig prepareren en dergelijke. Toen lag de auto overigens helemaal uit elkaar, maar misschien wel des te leuker.

Was in ieder geval voor herhaling vatbaar, maar dan het liefst donderdag heen en maandag terug :T.

Foto's volgens uiteraard nog ;).

Zeer indrukwekkende race, echt heel gaaf dat je erbij bent geweest zeg! En ff 1500 km afleggen ook prettig in een heerlijke e350, daar is ie voor gemaakt

Ik ben ook benieuwd hoe de foto's eruit gaan komen. Moet ze nog bewerken, maar nu even leren voor tentamen :T.

Was echt heel gaaf om bij te zijn. Als je het echt wilt volgen kun je beter thuis blijven, want je krijgt natuurlijk niet alles in een keer goed mee zoals je dat op TV wel krijgt. De sfeer en alles er omheen maakt het echter helemaal goed.

Het wagenpark is op dit moment:
Fiat Panda 45CL (van mij)
Hyundai Pony 1200TL (van mij)
Alfa Romeo 155 1.7 T-spark (van m'n broer)
Alfa Romeo 75 2.0 T-spark (van m'n broer)
Mercedes-Benz E55 AMG (van m'n vader)
Mercedes-Benz E350 4matic (van m'n vader)
Ferrari 456M GT (van m'n vader)

En m'n moeder gebruikt dan afwisselend de AMG of 350 om naar d'r werk te gaan (afhankelijk of m'n vader de 350 nodig heeft voor z'n werk), maar er wordt gekeken of het wellicht mogelijk is om een autootje voor haar erbij te kopen. Het moet financieel wel leuk blijven. Het voordeel is dat je bespaart op kosten aan de AMG, omdat we hem dan kunnen schorsen in de winter (verzekering, wegenbelasting, maar ook banden en onderhoud). Daarnaast zal een andere auto waarschijnlijk zuiniger zijn. Qua kosten ga je eigenlijk altijd wel íets op achteruit, maar het is ook een stukje behoud van de auto's en gemak.

Zeker wel een diverse 'verzameling' zo bij elkaar. Maakt het ook wel leuk :T.

Vandaag bezig geweest en het interieur van de auto van m'n vader lekker schoon gemaakt. Alle kunststoffen en 'hard'-lederen delen (dashboard e.d.) schoongemaakt met APC 1:15 en gevoed met PB Natural Look. Aantal zonnebrandvlekken en schoenvegen weg kunnen werken, dus ik ben weer tevreden. Uiteraard ook goed stof gezogen. Binnenkort kijken of ik met een handpad de krassen uit het hout ga krijgen, ben wel benieuwd.

Ook de deursponningen goed gereinigd met APC 1:4 en een goedkope action-kwast. Dat werkte echt heerlijk, ziet er ook allemaal weer netjes en vetvrij uit.

SC1A4 by Micha Collection, on Flickr

Blijft een zeer elegante wagen vanbinnen en vanbuiten die amg, mooi strak ook weer. Moet zeggen dat de auto van mijn ouders ook wel een hele flinke doos liefde nodig heeft op het moment

Ik moet ook zeggen dat ik de AMG er van binnen nog best modern uit vind zien, dat ding is toch ook alweer 13 jaar oud (en het ontwerp zelfs 15). Helaas heeft hij wel wat beschadigingen in de achterbank zitten, wellicht dat die nog een keer verholpen gaan worden. En een setje nieuwe matjes zou geen kwaad kunnen :T.

Auto schoonmaken van binnen had ik vroeger echt een hekel aan, maar ik begin het nu wel leuk te vinden. Lekker ontspannend en met de juiste middelen geeft het ook voldoening :).

Gaaf joh! Lijkt me heel mooi om mee te maken (y)

Het interieur van die E-klasse ziet er trouwens nog subliem uit! Wat is dat APC-middeltje waar je het over hebt?

Zeker gaaf die foto's, ook echt mooie scherptediepte. Wat voor lens heb je gebruikt als ik vragen mag?

BleuZ NL zei:
Gaaf joh! Lijkt me heel mooi om mee te maken (y)

Het interieur van die E-klasse ziet er trouwens nog subliem uit! Wat is dat APC-middeltje waar je het over hebt?
Dat was het zeker!

APC is All Purpose Cleaner, ik gebruik die van Poorboys. Dit moet je nog wel verdunnen met water! In het interieur heb ik gekozen voor 1:15 (kan ook wat sterker, 1:10), voor wat grovere vervuiling gebruik ik 1:4 (onder de motorkap bijvoorbeeld). Met zo'n fles doe je dus heel lang. Ik heb overigens aangemengd in een oude Glassex sprayfles, dat werkt prima. Mocht je het gaan gebruiken in het interieur, altijd op je doekje spuiten en niet rechtstreeks op het oppervlak. Anders kan het tussen kiertjes en gaatjes van elektronica komen en dat wil je niet.

omniradius zei:
Zeker gaaf die foto's, ook echt mooie scherptediepte. Wat voor lens heb je gebruikt als ik vragen mag?
Thanks! Ik had twee lenzen mee; Pentax Da* 16-50 f/2.8 en Sigma 70-200 f/2.8. Dus de zoomfoto's zijn met de Sigma, de rest met de Pentax :).

Micha D. zei:
Dat was het zeker!

APC is All Purpose Cleaner, ik gebruik die van Poorboys. Dit moet je nog wel verdunnen met water! In het interieur heb ik gekozen voor 1:15 (kan ook wat sterker, 1:10), voor wat grovere vervuiling gebruik ik 1:4 (onder de motorkap bijvoorbeeld). Met zo'n fles doe je dus heel lang. Ik heb overigens aangemengd in een oude Glassex sprayfles, dat werkt prima. Mocht je het gaan gebruiken in het interieur, altijd op je doekje spuiten en niet rechtstreeks op het oppervlak. Anders kan het tussen kiertjes en gaatjes van elektronica komen en dat wil je niet.

Ah, top! Bedankt, die ga ik zeker onthouden :D

Dat zijn erg gave foto's zowel van de wagens op en naast het circuit, bijzonder ook de audi coupe, rs2, nsx, clio v6 en williams, en nog veel meer mooi spul!

Bedankt Damian!

Zojuist (als het goed is!) m'n laatste tentamen van m'n bachelor gehad. Nu vakantie houden :cool:.

Ik had gepland staan dat er op woensdag een aantal kleine zaken aan de Pony gelast zouden worden, maar dat gaat helaas niet door... Even kijken of er een andere afspraak gemaakt kan worden.

Wouter82 zei:
Gefeliciteerd! (y)
Ik weet nog niet of ik het gehaald heb, maar dan alvast bedankt :D.

Damianw26 zei:
Aah vrijheid, altijd een dikke prima(y) Heb je zelf nog veel versleutel plannen eraan?
Thanks! Binnenkort even de olie van de Pony vervangen. Vooral de motorolie, maar ik wil eigenlijk ook de bakolie en differentieel olie doen. Weet niet hoe moeilijk dat is :). Daarnaast de schokdempers voor en achter, van de Panda ook de schokdempers voor. En ik wil van de Panda de nieuwe bestuurdersdeur afmaken en erin hangen. Dan kan de linker onderkant ook helemaal kaal en geverfd worden. En nog genoeg kleine zaken :T.

Zo, gaan we weer. Afgelopen weken erg druk gehad, het laatste tentamen van m'n bachelor gehad (en gehaald!). Dat betekend dus dat ik volgend jaar aan m'n master aan de TU Delft mag beginnen :). Daarnaast nog weekendje naar de Nürburgring geweest met m'n ouders en broer en niet veel later met vrienden een weekje gekampeerd in Frankrijk. Vanaf nu weer even rust en tijd voor de autootjes en foto's (maken en bewerken).

Eigenlijk dus niet zo gek veel te vertellen. Met de Panda naar Italia à Zandvoort geweest, was weer erg leuk. Op de terugweg in Bloemendaal aan Zee kwam ik voor het eerst een andere Oer-Panda tegen 'in het wild'! Dat was wel even een leuk momentje.

S42A2 by Micha Collection, on Flickr

S42A1 by Micha Collection, on Flickr

Op gebied van de Pony zijn er wel wat dingen gedaan, maar ook niet mega veel. Eigenlijk is het voornamelijk een reeks van kleine roestbehandelingetjes geweest die mijn tijd heeft opgeslokt. Oja, en nog een verhuizing.

SP10A1 by Micha Collection, on Flickr

SP10A2 by Micha Collection, on Flickr

SP10A3 by Micha Collection, on Flickr

En de roest. Helaas is het allemaal nog verre van perfect, maar dat is gelukkig ook niet wat ik nu nastreef. Eerst maar even voorkomen dat het verder gaat, perfectie komt later :T. Meer foto's staan op Flickr.

SP11A1 by Micha Collection, on Flickr

SP11A4 by Micha Collection, on Flickr

SP11A8 by Micha Collection, on Flickr

SP11A11 by Micha Collection, on Flickr

SP11A12 by Micha Collection, on Flickr

En dan denk ik dat het ook wel tijd is om een nieuwe telg in de familie te introduceren. Zoals in dit topic ook wel eens naar voren is gekomen waren we rustig op zoek naar een autootje voor m'n moeder. Dat moest eigenlijk vooral een verstandig autootje worden; veilig, beetje ruim en goedkoop in gebruik. Dat is niet helemaal gelukt, want het is namelijk een Fiat Punto Abarth geworden :T. Alles behalve veilig, want met een geschat vermogen van 180pk (er is het e.a. aan tjoening gedaan) en dus wielspin in z'n tweede versnelling is het niet heel veilig. Wel veel airbags. Niet echt ruim, al is dat heel relatief. Er zal vast een kratje bier in passen. Goedkoop in gebruik, de verzekering was erg goedkoop in ieder geval, met 3 tientjes per maand :T.

Verder is dit natuurlijk vooral heel leuk! Ik ben echt heel snel verliefd geworden op dit ding. De stoelen zitten fantastisch, die motor trekt en trekt echt als een gek, vooral als die heerlijke turbo erin komt. Er zit overigens een dumpvalve op, dus de turbo opspoelen is alleen al leuk voor het geluid :D. Rijdt verder als een kart (inclusief het comfort). Ik denk dat hier wel het een en ander aan plezier aan beleefd zal worden.

Over de auto zelf: Hij is uit 2008, in 2015 geïmporteerd door degene van wie wij hem kochten. Hij importeerde hem uit Italië voor een klant en verkocht hem voor diezelfde klant. 153.000 kilometer op de teller. Zou origineel 155pk moeten hebben, maar schijnt dus wat getuned te zijn (ben wel benieuwd naar het daadwerkelijke vermogen).

De staat van de auto is verder uitstekend, de lak kan wat liefde gebruiken (jeej!) waarbij ik voornamelijk doel op waskrassen en een aantal kleine steenslagpitten, de lak in de hoeken van de bumpers (bij de mistlampen) laat los, dus daar moet wel echt even goed naar gekeken worden, de stoelen hebben wat instapverweringen (zijn dergelijke kuipstoelen natuurlijk ook wel gevoeliger voor) en het dashboard heeft wat last van een kleverige toplaag. Allemaal wel weer te verhelpen met de juiste middelen, dus dat ga ik ook zeker doen. Daarnaast wil ik meteen al de exterieur kunststofdelen in de coating zetten en ook de velgen. De lak wellicht ook, maar dat is voor later.

Aanpassingen? Rode spiegelkappen en rode Abarthstickers aan de onderkant van de deuren! Oja, en een nieuw Abarthlogo achterop, want deze is een beetje verweerd.

IMGP5524 (klein) by Micha Collection, on Flickr

IMGP5525 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Goede foto's houden jullie van me tegoed!

Flinke update! Heerlijke abarth zeg blijft een pracht wagen, had m graag in het echt gezien, gezien mijn eigen zoektocht naar wat leuks;) Ben heel benieuwd naar je ervaringen mn qua betrouwbaarheid etc:cool:

Ik zei het al eerder tegen je, maar wat een onwijs leuk ding is zo'n Abarth Punto! Die stickers gaan 'm ongetwijfeld goed doen. Het is nu meer een CrossPunto, vooral in deze kleur. Een heel stuk stoerder dan een Abarth 500, en ook een heeeeeeel stuk zeldzamer. Veel succes met poetsen!

Haha, waar de Abarth vandaan komt, komt ook mijn MINI vandaan! Maar dat had je waarschijnlijk al ergens opgemerkt. :D

Ze hebben mij destijds nog deze auto aangeboden toen hij binnenkwam, haha! Echt een tof ding, had toen alleen mijn zinnen al gezet op de MINI.

Zwart... altijd moeilijk met poetsen :)

Veel plezier ermee. Ik heb er even naar gekeken gisteren en ziet er leuk uit. De Italianen beginnen wel aardig te boventoon te voeren inderdaad.

Terug
Bovenaan