the old alfster zei:
Dit vindt altijd erg bijzonder, dat er gelukkig liefhebbers zijn die een verguist model in een mooie staat houden.
Ik weet nog dat dit type en de BX en 309 niet aan de straatstenen verkocht konden worden, tot op het bot verguist werden ze en bij inruil kon je maar beter verder winkelen wat ook dat wilde de handelaren niet met deze modellen.
Grote klasse zoals deze Pony op de weg wordt gehouden en met hoeveel passie dat wordt gedaan
Bedankt voor je leuke reactie

.
Durashift zei:
Mooi werk en lekker hoor, 2 jaar lang APK.
Zeker lekker! En fijn dat de Panda en Pony elkaar afwisselen :T.
Soloman zei:
Bedankt!
RobEU zei:
Vandaag weer even met de groene hengst op pad geweest. De eigenaar kwam niet geheel ontevreden aanrijden vandaag...
Oeh bah, wat kijk ik vervelend vrolijk.
Wouter82 zei:
Haha mooie plaat
Opvallend veel kleur trouwens op de achtergrond
Delft is ook een uitermate vrolijke stad

.
Wel weer even tijd voor een update denk ik zo. De Pony heeft z'n kilometers goed afgelegd. In Delft schoot ik deze plaat van het trotse werkpaardje.
SP7A1 by
Micha Collection, on Flickr
Alles goed en aardig. Wel een paar dingetjes die naar voren zijn gekomen: er komt een vaag bonkend geluid van links voor. Ik ben er nog niet helemaal over uit wat het is, maar ik ga in ieder geval de buitenste stuurkogel vervangen, daar zat wat speling in kwam ik vanmiddag achter samen met iemand anders. Overigens, onderweg naar diegene deed m'n knipperlicht naar links dwars; hij knipperde niet meer. Dat bleek gewoon een kapot lampje te zijn, dat was echter niet de eerste link die ik had gelegd. Meestal ben ik gewend dat als een lampje het niet meer doet de hele knipperinrichting sneller gaat knipperen. Koreaanse eigenaardigheid zullen we maar zeggen.
Daarnaast staat als eerste op de agenda voor volgende week: benzineleidingen in de motorruimte vervangen. Dat zijn leidingen met canvas er omheen, dat houdt in dat je niet kunt zien wat de staat is van de leiding zelf. Daarna de stuurkogel vervangen en kijken of het probleem weg is of niet.
Nog maar even een lenteplaatje!
SP7A2 by
En we hebben natuurlijk ook de Panda nog. Die stond tot nu toe heel jaloers te wezen in de garage. Een paar weken terug stond hij met een plat bandje, dus die heb ik er even afgehaald en naar de bandenboer gebracht. Die heeft het bandje eraf gehaald, de velgrand ontdaan van oxidatie en netjes weer zilver gespoten en de band er opnieuw opgedaan (en uiteraard gebalanceerd).
Toen kreeg ik van de week een tip van degene van wie ik de velgen heb overgenomen. Op marktplaats stonden twee exemplaren van dezelfde velgen als ik heb. Echter, deze waren
nieuw. In de zin van, gewoon letterlijk nooit gebruikt. Dus ik snel gemaild en gebeld. Ze waren nog beschikbaar en ik mocht ze komen ophalen voor 70 euro (samen!). Vrijdag ben ik daarheen gereden. Een uitermate vriendelijke Italiaanse meneer deed de deur open en ik moest gaan zitten en een kop koffie drinken. Uiteindelijk daar een half uur gezeten en gezellig gekletst met deze meneer. De volgende keer als ik in de buurt was moest ik maar even bellen en komen eten

.
S38A1 by
Een heel verschil met m'n huidige velgen, die ooit zijn overgespoten.
S38A2 by
Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet helemaal, maar ik ben er in ieder geval heel erg blij mee :T.
En m'n ouders vonden ergens in een winkeltje nog een Herpa modelletje (1/87) van een Oer-Panda. Volgens mij is het ooit de bedoeling geweest dat hij dezelfde kleur zou hebben als mijn Panda

.
S38A3 by
S38A4 by
Voor de Panda op de to-do lijst; remmen aanpakken!