Micha's Dierentuin - Panda Projectjes

Hey wat een toffe Panda Micha! Aan de ene kant inderdaad haast zonde om hem als pekelbak bak te gebruiken, maar ja qua winter viel het de afgelopen jaren ook wel mee....
En het kan altijd erger... In Groningen heeft iemand om zijn Peugeot 404 te ontzien uit Frankrijk een hele mooie, haast maagdelijke Peugeot 104 gehaald :eek: (dat is pas zonde)

Mocht je nog onderdelen moeten hebben, hier in het noorden staan op 2 verschillende sloperijen vergelijkbare Panda's. De ene in Groningen is nog helemaal compleet en zo te zien erg mooi, helaas grijs.

Mocht je details willen weten, dan hoor ik het wel :)

Gefeliciteerd Micha! Fijn toch om ook in de winter lekker te rijden, en in een panda ook nog eens, kan niet beter toch:)

Gewoon Dirk zei:
Gefeliciteerd met de aankoop van je pekelpanda, veel plezier ermee!

Thanks Dirk! Dat gaat wel goed komen denk ik. Hij rijdt wat dat betreft heerlijk, als je geen haast hebt.

D. Elzinga zei:
Leuk ding toch.(y)

Zeker wel! Het is ook wel dat de uitvoering mijn aandacht trok in deze kleur en de 'extra's' zoals de brede stootstrips, dakdragers en wieldopjes.

PascalD zei:
Blijven leuke wagens die Panda's. Heb nog leuke herinneringen aan de Panda Young uit 1989 die ik een paar maanden van mijn opa mocht lenen.

Prachtig toch al die herinneringen die mensen aan zulk soort auto's hebben. Ik vond dat bij de Pony bijvoorbeeld heel opvallend dat ik best een aantal mensen heb gehoord met 'die hadden mijn ouders vroeger' of 'de buren hadden er zo eentje'. En nu zie je ze nooit meer :D. Wat dat betreft verdwijnen Panda's ook snel, vooral als je je bedenkt hoeveel je ze 10 jaar geleden nog zag.

Wouter82 zei:
Dat wordt een gezouten Panda :D

Met een snufje peper zo de BBQ op!

Pjötr zei:
Hey wat een toffe Panda Micha! Aan de ene kant inderdaad haast zonde om hem als pekelbak bak te gebruiken, maar ja qua winter viel het de afgelopen jaren ook wel mee....
En het kan altijd erger... In Groningen heeft iemand om zijn Peugeot 404 te ontzien uit Frankrijk een hele mooie, haast maagdelijke Peugeot 104 gehaald :eek: (dat is pas zonde)

Mocht je nog onderdelen moeten hebben, hier in het noorden staan op 2 verschillende sloperijen vergelijkbare Panda's. De ene in Groningen is nog helemaal compleet en zo te zien erg mooi, helaas grijs.

Mocht je details willen weten, dan hoor ik het wel :)

Dankje Peter! Ik heb nog een setje nieuwe voorstoelen nodig. Er zitten nu stoelen van een Y10 in, op zich leuk en ze zitten heerlijk, maar de hele auto wordt een stuk kleiner van binnen dus m'n huidige zitpositie is niet ideaal. Daarnaast is de bestuurdersstoel ook helemaal kapot qua bekleding, gewoon niet ideaal dus. Maar ik ga eerst even in de buurt zoeken, want om nou helemaal naar Groningen te rijden, dan worden het dure stoelen :T.

In ieder geval thanks voor het aanbod!

Ik ga wel kijken hoe hij uit de winter komt. Ik ben wel van plan hem in de winter goed bij te houden (regelmatig even de HD over de onderkant heen kan al schelen) en op basis daarvan kijken of ik hem stal tot volgende winter of gewoon weer verkoop.

Maar wie het in z'n hoofd haalt om een 104 daarvoor te gebruiken :cry:.

Damianw26 zei:
Gefeliciteerd Micha! Fijn toch om ook in de winter lekker te rijden, en in een panda ook nog eens, kan niet beter toch:)

Thanks! Nou, een Ferrari GTC4Lusso zou toch wel ieeeets beter zijn hoor ;). Ik moet ook zeggen dat ik iets anders dan een Panda niet had gekocht. Ik ken Panda's inmiddels redelijk goed, inclusief de zwakke plekken en heb nu een netwerkje waar ik goed aan onderdelen kan komen, dat heb ik voor andere auto's niet. Dus ik dacht nu, doe eens gek...

Same here wat betreft het voorbij zien komen op facebook ;)
Tof ding hoor, ook lekker kleurtje (y)
En idd, laten we hopen op een zo slap mogelijke winter met zo min mogelijk sneeuw haha (ik hoop daar iig wel op :p )

Leuk kleurtje Panda. Idd zonde als 'pekel'bak te gebruiken. Je kunt ook investeren in een dinitrolbehandeling voor je wagenpark. Rotten ze nooit weer als je het bijhoudt. Die Pony heeft aardig wat oppervlakte roest aan de onderkant........
Zoals je weet zijn Panda's roestgevoelig, maar dankzij deze behandeling hebben mijne beide Panda's praktisch geen roest en hobbel 's winters gewoon mee door. Na de winter goed afspuiten.

Brent® zei:
Zag hem al op Facebook voorbijkomen, leuke pekelbak hoor! :D
Thanks Brent!

omniradius zei:
Same here wat betreft het voorbij zien komen op facebook ;)
Tof ding hoor, ook lekker kleurtje (y)
En idd, laten we hopen op een zo slap mogelijke winter met zo min mogelijk sneeuw haha (ik hoop daar iig wel op :p )
Haha, dat zou wel lekker zijn ja. Al vind ik een paar dagen sneeuw wel leuk, voor de sfeer, daarna wordt het toch vooral erg onpraktisch :). En bedankt Ramon!

BillytheKid zei:
Leuk kleurtje Panda. Idd zonde als 'pekel'bak te gebruiken. Je kunt ook investeren in een dinitrolbehandeling voor je wagenpark. Rotten ze nooit weer als je het bijhoudt. Die Pony heeft aardig wat oppervlakte roest aan de onderkant........
Zoals je weet zijn Panda's roestgevoelig, maar dankzij deze behandeling hebben mijne beide Panda's praktisch geen roest en hobbel 's winters gewoon mee door. Na de winter goed afspuiten.
Zoals ik al zei, je kunt niet alles bewaren. Ding is ook zeker niet perfect, maar op zich vrij netjes. Ik zal de holle ruimtes wel eens in de tectyl zetten en (al er pekel ligt) ga ik hem ook heus wel goed afspuiten.

Mijn 45 is super netjes, heeft natuurlijk ook wel z'n plekjes, maar over het algemeen gewoon erg hard.

Wel knap dat je kunt zien dat de Pony oppervlakte roest heeft aan de onderkant, heb je er onder gelegen dan o_O?

Micha D. zei:
Wel knap dat je kunt zien dat de Pony oppervlakte roest heeft aan de onderkant, heb je er onder gelegen dan o_O?
36601672990_5a1715c6b3_b.jpg

Je maakt zulke mooie foto's, dat je er idd zelf eronder ligt o_O :D . Ik zou dit allemaal kaalkrabben en als er roest inzit (laten) lassen. Dan een dinitrolbehandeling geven. Geen tectyl, dat droogt uit en scheurt door uitzetten en krimpen metaal.

15965540_101554920356504_5653015480185602558_n.jpg

Ook hier zat aardig roest in. Laten lassen, dinitrolbehandeling en na 3 jaar nog steeds nergens roest. Rij er 's winters ook mee.
Tijd zal het leren wat de verstandigste keuze was :p .........

Een dubbele Panda nu dus. Al een inventarisatie gemaakt van de verschillen over de jaren? Heeft de nieuwe toevallig wel een rembekrachtiger? Mijn eerste ervaring jaren geleden met een Panda was op zich best positief alleen dat remmen was wel echt even schrikken.

Phaeton V8 zei:
Leuke Panda Micha! (y)
Danku danku! Ben d'r ook erg blij mee tot nu toe :cool:.

Engineer2 zei:
Een dubbele Panda nu dus. Al een inventarisatie gemaakt van de verschillen over de jaren? Heeft de nieuwe toevallig wel een rembekrachtiger? Mijn eerste ervaring jaren geleden met een Panda was op zich best positief alleen dat remmen was wel echt even schrikken.
Ja de nieuwe heeft wel rembekrachtiger inderdaad! Hij remt dan ook erg goed, iets wat bij de oude nog wel voor verbetering vatbaar is (binnenkort even de remvloeistof vervangen).

Maar de verschillen zijn echt legio, ik zal wel een keer een lijstje maken :cool:.

ginkelvanmichiel zei:
haha, ik weet daar wel een antwoord op. Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten :)
Dat denk ik haast ook wel :D.

Dit weekend eindelijk weer eens tijd gehad om wat aan de Pony te doen.

Ik heb de schokdemper opsluitmoer eindelijk los gekregen met hulp van m'n vader en een overdreven grote hefboom. Toen even puzzelen hoe de nieuwe setup eruit moet komen te zien. Er gaat een insert in, maar ik wist niet zeker of er nou olie om de insert heen moest. In de vraagbaak stond het niet duidelijk omdat die beschreef hoe je de originele insert moest reviseren. Uiteindelijk een beetje motorolie tussen de insert en de buitenste buis gegoten op aanraden van iemand. Nieuwe opsluitmoer zat gelukkig bij de insert, dus die erop gezet en volgende week de veerpoot weer helemaal in elkaar zetten, dan kan die eindelijk weer op de grond en kan de andere kant gedaan worden. Dat gaat helaas niet meer voor begin december helemaal af zijn, dus kan pas volgend jaar weer rijden :(.

De echte Panda staat verder lekker rustig in de garage, niet zoveel spannends over te melden.

De 'nieuwe' rode Panda bleek iets minder goed dan verwacht, dat is wel jammer. Dus ik heb diep in de buidel getast en voor 13 euro een nieuwe ruitenwisser gemonteerd :T.

Leuke extra Panda! Zo te zien met de oude (<1991) grille. Wel een barrel zo te horen, veel achterstallig onderhoud; ik zou Antoinette Hertsenberg inschakelen hoor! Verkoper verdient een koude douche.

Gewoon Dirk zei:
Pff, wat een kat in de zak, meteen al 13 euro extra er op afgeschreven!:D
Dat is al 3% :cry:.

D-C zei:
Leuke extra Panda! Zo te zien met de oude (<1991) grille. Wel een barrel zo te horen, veel achterstallig onderhoud; ik zou Antoinette Hertsenberg inschakelen hoor! Verkoper verdient een koude douche.
Thanks! Die grille vind ik ook erg leuk, staat hem heel goed (in mijn ogen). Ik hou Antoinette nog even achter de hand voor als ik straks ook de achterwisser moet vervangen...

ginkelvanmichiel zei:
dan heb je een dure wisser gekocht zeg!
Investering in de toekomst Michiel (en bij Brezan krijg je standaard een Bosch wisser, ik vind helemaal mooi).

Inmiddels is er voortgang gemaakt aan de Pony, daar zal ik volgend jaar wat meer over vertellen :D.

Heb nog een setje velgen met winterbanden te koop van een Ford Mondeo, nette 17 inch lichtmetaal met goede banden. Mocht iemand er nog iemand voor weten, ik hou me aanbevolen :).

De tijd gaat best snel. Over een paar maanden heb ik de Panda alweer 5 jaar...

IMGP0881 (klein) by Micha Collection, on Flickr

Erg drukke periode achter de rug, maar vandaag al m'n deadlines afgerond, tentamen gehad en nu even een weekje genieten van geen studie... Ik ga dit weekend een update te typen over de wagens trouwens, belofte maakt schuld :).

Weetje, soms vraag ik het me wel eens af; voor wie doe je het nou eigenlijk. Foto's maken, dingetjes typen, soms leuk verhaaltje ervan maken, soms niet. De tijd die je steekt in zo'n topic, wat krijg je er nou voor terug?

Tot het moment dat je je eigen topic op pagina 1 opent en er doorheen scrolt , dat je al een uur aan het lezen bent en je jezelf bedenkt wat voor een heerlijke momenten je al hebt gehad met je autootje(s). M'n eerste kluservaringen, eindeloze discussies over de bumpers wel of niet spuiten :)T), gewoon kleine heugelijke momenten.

Dus ik wou eigenlijk iedereen even bedanken voor het lezen van mijn topic, maar vooral het reageren op m'n af en toe doelloze, stompzinnige en domme posts. Ik weet weer waar ik het voor doe.

Nu slapen.

Je moet het ook hoofdzakelijk voor jezelf doen. ;) Wat niet wegneemt dat het best leuk is als mensen er serieus mee bezig zijn. Zoals hier ook.

Mooi plaatje!

Leuk is dat he! Ik zat laatst m'n Pandatopic terug te lezen. Jammer dat alle foto's dood zijn, maar toch, het is wel leuk. Als ik eens tijd heb ga ik de foto's toch maar eens ergens anders onderbrengen...

Mooie foto hoor! Vijf jaar dezelfde auto in bezit, is mij nooit gelukt. Ik heb zo'n idee dat je hem ook nooit meer wegdoet.

rzasa zei:
Mooie foto hoor! Vijf jaar dezelfde auto in bezit, is mij nooit gelukt. Ik heb zo'n idee dat je hem ook nooit meer wegdoen.

Haha same here o_O Mijn record is een schamele 1,5 jaar :rolleyes: Heb dr altijd wel respect voor als men zo lang trouw blijft aan dezelfde auto.

Toffe foto trouwens Micha! (y)

omniradius zei:
rzasa zei:
Mooie foto hoor! Vijf jaar dezelfde auto in bezit, is mij nooit gelukt. Ik heb zo'n idee dat je hem ook nooit meer wegdoen.

Haha same here o_O Mijn record is een schamele 1,5 jaar :rolleyes: Heb dr altijd wel respect voor als men zo lang trouw blijft aan dezelfde auto.

Ik doe langer met mijn auto's (ben pas aan m'n 2e bezig in ruim 7 jaar), maar vooral omdat het kostentechnisch gezien voordelig is. Duur onderhoud moet je m.i. ook 'afschrijven'.

Neemt niet weg dat regelmatig wisselen leuk kan zijn.

rzasa zei:
Mooie foto hoor! Vijf jaar dezelfde auto in bezit, is mij nooit gelukt. Ik heb zo'n idee dat je hem ook nooit meer wegdoet.

Ik heb met Micha afgesproken dat we over 20 jaar allebei onze eerste auto nog hebben. :D

Ik heb de 155 ook alweer 6,5 jaar. o_O

Nico GTR zei:
Je moet het ook hoofdzakelijk voor jezelf doen. ;) Wat niet wegneemt dat het best leuk is als mensen er serieus mee bezig zijn. Zoals hier ook.

Mooi plaatje!

Bedankt Nico, is uiteindelijk ook zo. Het is een soort openbaar dagboek eigenlijk (alleen ben ik er niet zo trouw in :T).

ginkelvanmichiel zei:
Leuk is dat he! Ik zat laatst m'n Pandatopic terug te lezen. Jammer dat alle foto's dood zijn, maar toch, het is wel leuk. Als ik eens tijd heb ga ik de foto's toch maar eens ergens anders onderbrengen...
Ja dat is inderdaad jammer Michiel. Ben blij dat ik vanaf het begin in combinatie met Flickr alles heb bijgehouden, dat gaat tot nu toe goed (y).

rzasa zei:
Niet zo'n kunst hoor Ralph, gewoon niet verkopen :D. Maar alle gekheid op een stokje. Ik mag mij ontzettend gelukkig prijzen dat ik als student de mogelijk heb om überhaupt een auto te hebben, daar ben ik dan ook heel dankbaar voor. Ik werk al een tijd naast m'n studie, ga niet veel uit of op dure vakanties en handel zo af en toe in voorwerpen waar ik verstand van heb (camerasets opkopen en in delen weer verkopen, kost veel tijd en zit natuurlijk ook een risico aan, maar kan ook leuk geld opleveren). Zo heb ik ook de mogelijkheid opgebouwd om de Visa toentertijd te kunnen kopen en om nu met de Pony bezig te zijn. Mocht ik echt maar (financiële) ruimte hebben voor één auto, dan had ik de Panda misschien al niet meer gehad. Juist omdat ik het ook leuk vind om te wisselen.

Maar eerlijk is eerlijk, de Panda heeft echt een heel speciaal plekje in m'n hart, en ik hoop dat ik hem nog minstens 20 jaar op de weg kan houden.

omniradius zei:

Dankje Ramon!

Mechanix zei:
Ik doe langer met mijn auto's (ben pas aan m'n 2e bezig in ruim 7 jaar), maar vooral omdat het kostentechnisch gezien voordelig is. Duur onderhoud moet je m.i. ook 'afschrijven'.

Neemt niet weg dat regelmatig wisselen leuk kan zijn.
Absoluut waar, beide stellingen. Mensen doen zo gemakkelijk hun auto weg omdat hij bijvoorbeeld 500 euro kostte en er nu voor 500 euro onderhoud aan zit (eigenlijk een beetje zoals bij Ramon, niet vervelend bedoeld :)). Ik begrijp die logica niet zo goed. Dan schrijf je alsnog af op de auto en koop je voor net zo weinig geld weer iemand anders ellende. Plus het is ook een beetje de wegwerpmaatschappij die mij tegenstaat, ik vind het fijn dat ik daar op een leuke manier mijn eigen tegengas tegen kan geven.

Joël D. zei:
Ik heb met Micha afgesproken dat we over 20 jaar allebei onze eerste auto nog hebben. :D

Ik heb de 155 ook alweer 6,5 jaar. o_O
Dat ding heb je bijna nieuw gekocht man :D! We gaan de goede kant op naar de 20 jaar.

Enfin, de beloofde update.

Met de 350 rijdt m'n vader op dit moment zo'n 45-50k per jaar. Af en toe wordt er wel eens rondgekeken naar iets anders (iets nieuwere), maar eigenlijk is het in Nederland onmogelijk om een vergelijkbare te vinden van de facelift. En dan vraag je jezelf af, waar doe je het voor? De motor van de 350 is echt een heerlijk blok, prachtige smeuïge V6, best nog wel zuinig (1:12 is goed mogelijk) en de vierwielaandrijving valt ook erg in de smaak. Plus het is gewoon een hele mooie uitvoering met het lichte interieur, panoramadak, eigenlijk alles wat je nodig hebt. Nee waarschijnlijk blijft hij nog wel eventjes.

De kosten per kilometer zijn overigens ook erg laag voor zo'n grote auto. Alleen er is van de week de lambdasonde
(volgens mij, ik weet niet zoveel van sensoren, die heeft de Panda niet :T) vervangen omdat het motormanagementlampje bleef branden. Kan op zich weinig kwaad naar het schijnt, maar toch wel fijn dat hij weer uit is.

De Abarth is iets minder goed nieuws. Het viel m'n broer op dat de versnellingsbak wat rare verschijnselen heeft. In sommige versnellingen (voornamelijk 1 en 5) gaat bij gasgeven de pook een stuk naar achteren. Daarnaast maakt de bak een licht zingend geluid in z'n 5, maar voornamelijk 6e versnelling. Na wat internetspeuren van Joël kwam hij erachter dat het een veelvoorkomend probleem is bij deze bakken en dan zit er niets anders op dan óf je bak aan gort rijden óf revisie.

Helaas houdt revisie in dat er geld moet gaan rollen, en dat gaat dan ook niet om een paar honderd euro. Daarbij zou het natuurlijk verstandig zijn om meteen de koppeling mee te nemen omdat die er naar grote waarschijnlijkheid ook al 160.000 kilometers onder zit. De desbetreffende koppeling schijnt ook vrij kostbaar te zijn.

De computer (ECU) gebruikt de signalen die de lamda verstuurd om de brandstof verhouding samen te stellen
Als deze geen signalen meer doorgeeft aan de ECU, dan kan de juiste verhouding niet meer worden bepaald en dan gaat de motor in noodloop.
De motor presteert dan minder en gaat meer benzine verbruiken en doordat er benzine in je uitlaat terecht kan komen gaat ook je katalysator kapot. Daardoor gaat je motor nog slechter presteren en gaat je verbruik verder omhoog.
Dus ik zou niet willen zeggen dat een kapotte sensor weinig kwaad kan.

Balen van je versnellingsbak. Zit daar zo'n beruchte M32 versnellingsbak in?

De motor stond absoluut niet in noodloop, dat merk je wel. Ook was het verbruik niet omhoog gegaan, daar hebben we specifiek op gelet. Het lampje brandde ook niet altijd, alleen de laatste tijd wel steeds meer. Aan het begin ging hij wel eens branden als je veel vermogen vroeg, maar ging hij ook weer uit. Enfin, de garage zei ook dat het weinig kwaad kon in principe en dat het wel vaker voorkwam bij deze motoren.

Volgens mij inderdaad de M32.

Het was een NOx sensor. Auto reed gewoon normaal en verbruikte ook niet meer. Garage zei ook dat het geen kwaad kon.

Versnellingsbak is inderdaad een M32. Ik wist niet dat die ook in de Abarth zat, anders hadden we wat beter opgelet.

We gaan even terug in de tijd. September 2017, de maand dat ik ook aan mijn master ben begonnen heb ik nog een snel klusje uitgevoerd aan de Panda, namelijk de rubbers van de reactiestangen voor vervangen, dat was wel nodig. Ik had ze al een tijdje liggen, maar nog niet vervangen. Nu de Panda toch uitgelijnd moest worden (na het vervangen van de schokdempers), leek het me een mooi klusje.

S44A1 by Micha Collection, on Flickr

S44A2 by Micha Collection, on Flickr

Daarna vrij weinig meer met de Panda gedaan, paar rondjes gereden en eind november de winterstalling in geknald.

S44A3 by Micha Collection, on Flickr

S44A4 by Micha Collection, on Flickr

En twee weken terug heb ik hem weer opgehaald :D. Pony naar de winterstalling en de Panda weer in de garage hier. Genoeg te doen, dus begonnen aan het opknappen van de motorkap.

S44A5 by Micha Collection, on Flickr

Altijd mooi om lekker wat winterklussen aan te pakken. Sowieso altijd fijn om mee te lezen in jouw topic, dat mag ook wel eens gezegd worden.

Toen ik de foto zag van de reactiestangrubbers, nog zonder de tekst te lezen, was mijn eerste gedachte: hee, Micha knutselt aan miniaturen en is de banden van een schaalmodel oid aan 't vervangen, van standaard fietsband naar een brede slick o_O

Gewoon Dirk zei:
Altijd mooi om lekker wat winterklussen aan te pakken. Sowieso altijd fijn om mee te lezen in jouw topic, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Merci Dirk, leuk om te horen ;).

Sjon77 zei:
Toen ik de foto zag van de reactiestangrubbers, nog zonder de tekst te lezen, was mijn eerste gedachte: hee, Micha knutselt aan miniaturen en is de banden van een schaalmodel oid aan 't vervangen, van standaard fietsband naar een brede slick o_O
Haha, "once you see it......".

Marc-827-vitesse zei:
Lekker bezig Micha! Weer lekker tuffen dit jaar!
Jaaaaaaaaaaaaaa, nog minder dan twee weekjes :T.

Damianw26 zei:
Goed bezig, met 3 hobby auto's kun je eigenlijk altijd wel bezig zijn;)
Ik probeer de rode zo min mogelijk al hobbyauto te zien, anders raakt het einde helemaal zoek o_O.

Tijd voor een update van een andere auto, de Panda 900 (de winterpanda, oftewel Knut).

Eerst wat telefoonplaatjes.

Ik vind het altijd leuk om m'n auto met een soortgelijke auto op de foto te zetten, gelukkig is dat bij de 900 een stuk minder lastig dan bij de Panda 45 :T.

SFP2A1 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A2 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A5 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A16 by Micha Collection, on Flickr

En met een Panda moet je natuurlijk uitdagende parkeerplekjes opzoeken.

(Ik heb hem hier niet laten staan, dat vond ik net lullig :p).

SFP2A3 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A4 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A6 by Micha Collection, on Flickr

Kijk, nu is het met recht een winterautootje.

SFP2A7 by Micha Collection, on Flickr

En die maak je natuurlijk goed schoon (even de hogedrukspuit er doorheen).

SFP2A8 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A9 by Micha Collection, on Flickr

En toen ontkwam ik er na een goede twee maanden rijden niet meer onderuit om hem te wassen.

SFP2A10 by Micha Collection, on Flickr

Zelfs na het wassen was hij nog niet schoon, dus daar moest wat grover materiaal aan te pas komen.

SFP2A11 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A13 by Micha Collection, on Flickr

Dus de auto in de pre-wash, daarna foamen, wassen, kleien en waxen.

SFP2A12 by Micha Collection, on Flickr

Bij het waxen gebruik gemaakt van m'n nieuwe wax, Waxaddict Sub-zero. Speciaal voor de wintermaanden met een fijn lange standtijd.

SFP2A14 by Micha Collection, on Flickr

Grappig ook om te zien hoe goed de sheeting werkt (het water wat langs het raam loopt neemt de druppels van de motorkap mee).

SFP2A15 by Micha Collection, on Flickr

De chronologische volgorde van deze post is een beetje zoek, maar voor de winterstop nog de beide Panda's naast elkaar gezet.

SFP2A17 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A18 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A19 by Micha Collection, on Flickr

En tijdens de sneeuwval van een tijd terug eropuit gegaan om eens door de sneeuw te ploeteren. Heerlijk hoe gemakkelijk het lichte autootje zich door de sneeuw heen trekt. De winterbandjes voorop helpen daar denk ik ook wel bij.

SFP2A20 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A21 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A22 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A23 by Micha Collection, on Flickr

SFP2A24 by Micha Collection, on Flickr

Terug
Bovenaan