Mercedes-Benz EQS (exterieur @ pag. 2)

Carfanatic zei:
Skeep zei:
Slim ook om gratis opladen te implementeren. Dat heeft Tesla destijds veel gebracht, lijkt mij dat dat ook hier zijn meerwaarde zal tonen. (Alhoewel; als je deze auto kan betalen zal de stroomrekening ook niet echt een issue zijn...)

Zeker weten?

With IONITY Unlimited, all European Mercedes me Charge customers can use the fast charging network free of charge for one year.
https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=49578620&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00OTU3ODM0NyZyZWxJZD02MDgyMiZmcm9tT2lkPTQ5NTc4MzQ3JnJlc3VsdEluZm9UeXBlSWQ9NDA2MjcmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDA2MzA!&rs=0

1 jaar maar? Dat vertelde men er bij de introductie (volgens mij) niet bij...

EDIT: introductie nog even gecheckt - er wordt inderdaad 1 jaar gemeld, helemaal gemist. Dank voor de scherpte en update (y)
 
Joop 5528328 zei:
Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van. Zie je het nou echt niet, of wil je het niet zien als Boomer?

We 'moeten' deze mercedes mooi vinden, zo niet, dan ben jij van mening dat we niet meegaan met de tijd?

Ik weet niet hoe het komt, maar jouw reacties zijn doorspekt van frustratie. Zoals hierboven aangegeven, zou je dat ook achterwege kunnen laten?
 
@Haarr: Bar weinig over van de impressie in de definitieve productieversie. De elegante welvingen zijn grotendeels verdwenen en in lichte kleuren vallen de vele naden op. Hoekerig, niet aansluitende lijnenspel, bij de achterdeur.
 
Passchier zei:
Joop 5528328 zei:
Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van. Zie je het nou echt niet, of wil je het niet zien als Boomer?

We 'moeten' deze mercedes mooi vinden, zo niet, dan ben jij van mening dat we niet meegaan met de tijd?

Ik weet niet hoe het komt, maar jouw reacties zijn doorspekt van frustratie. Zoals hierboven aangegeven, zou je dat ook achterwege kunnen laten?

Je moet helemaal niks, is ook nooit beweerd. Ongefundeerd aannames en hersenspinsels plaatsen alsof het waarheden zijn gebeurt hier nogal vaak. Lichtelijk lachwekkend om te zien wat de ‘experts’ hier allemaal wel niet beter weteno_O.
 
De enige die zich hier als 'expert' profileert ben jijzelf joop. De anderen hebben gewoon een mening en verkondigen die. Als jij denkt dat dat niet ongestraft mag blijven, prima, dit forum hangt van klootzakkerigheid aan elkaar, maar dan verschuift het onderwerp van de discussie nogal. Terwijl het soms ook wel leuk is om het gewoon over auto's te hebben, vind je niet?
 
Joop 5528328 zei:
Je moet helemaal niks, is ook nooit beweerd. Ongefundeerd aannames en hersenspinsels plaatsen alsof het waarheden zijn gebeurt hier nogal vaak. Lichtelijk lachwekkend om te zien wat de ‘experts’ hier allemaal wel niet beter weteno_O.

Schitterend :LOL: :LOL:
Aan zelfkennis ontbreekt het sommigen hier duidelijk :)

Mattheus 7: 3-5
 
Joop 5528328 zei:
Lichtelijk lachwekkend om te zien wat de ‘experts’ hier allemaal wel niet beter weteno_O.

Ja echt hoor, je slaat de plank hier zover mis.
 
iDS zei:
Joop 5528328 zei:
Je moet helemaal niks, is ook nooit beweerd. Ongefundeerd aannames en hersenspinsels plaatsen alsof het waarheden zijn gebeurt hier nogal vaak. Lichtelijk lachwekkend om te zien wat de ‘experts’ hier allemaal wel niet beter weteno_O.

Schitterend :LOL: :LOL:
Aan zelfkennis ontbreekt het sommigen hier duidelijk :)

Mattheus 7: 3-5

Haha, sprookjes en spreuken, sterk argumento_O Een spiegel is u zeker vreemd...
 
We wachten nog steeds tot je je ongelijk toegeeft :T Elk detail is zo ontzettend anders, net als de verhoudingen, dat er een compleet verschillende auto staat. Voortaan maar jouw omhooggevallen reacties maar negeren want je wist het allemaal zo zeker :)
 
OT: EQS heeft normale buitenspiegels, omdat: "Daimler CEO Ola Källenius explained in an interview with Automotive News Europe why the R&D team behind the EQS decided to stick with good ol' side mirrors. Long story short, Mercedes was concerned that seeing what goes on behind the vehicle would've resulted in motion sickness. Not only that, but the electricity needed to power the cameras would've almost negated the aerodynamic benefits created after replacing the bulky mirrors with tiny cameras. Even with chunky side mirrors, the Mercedes EQS is still the most aerodynamic series production car ever built. With the 19-inch AMG wheels and the Sport mode activated, it has a drag coefficient of only 0.20." https://www.motor1.com/news/501356/mercedes-eqs-lacks-side-cameras/
 
MCW zei:
Not only that, but the electricity needed to power the cameras would've almost negated the aerodynamic benefits created after replacing the bulky mirrors with tiny cameras.
Jaja. Maar dan wel de deuren elektrisch maken :T

Verder prima keuze denk ik, ietsje minder disruptive :LOL: misschien maar normale achteruitkijkspiegels ziet er toch een stuk beter uit dan die malle cameraatjes op een stokkie.
 
Opvallend in dat filmpje dat Passchier postte dat een Engelsman van gemiddelde lengte met zijn knie wat weinig ruimte heeft door de tunnelconsole en ook dat de middelste hoofdsteun achter onderdeel is van de armsteun en dus ook omlaag komt, maar verder geen functie lijkt te hebben. Puur bezien als EV lijkt het geen bakens te verzetten volgens Car Wow. Ben benieuwd of het een beetje wil verkopen.
 
Joop 5528328 zei:
Passchier zei:
Joop 5528328 zei:
Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van. Zie je het nou echt niet, of wil je het niet zien als Boomer?

We 'moeten' deze mercedes mooi vinden, zo niet, dan ben jij van mening dat we niet meegaan met de tijd?

Ik weet niet hoe het komt, maar jouw reacties zijn doorspekt van frustratie. Zoals hierboven aangegeven, zou je dat ook achterwege kunnen laten?

Je moet helemaal niks, is ook nooit beweerd. Ongefundeerd aannames en hersenspinsels plaatsen alsof het waarheden zijn gebeurt hier nogal vaak. Lichtelijk lachwekkend om te zien wat de ‘experts’ hier allemaal wel niet beter weteno_O.

Ik weet niet wie hier de experts zijn made ontwerpers van Mercedes-Benz slaan hier de plank zeker mis.
 
DeeTwee zei:
MCW zei:
Not only that, but the electricity needed to power the cameras would've almost negated the aerodynamic benefits created after replacing the bulky mirrors with tiny cameras.
Jaja. Maar dan wel de deuren elektrisch maken :T

Mét verlichting in de deurkrukken, overbodige LED-strips op neus en kont en een interieur dat een discotheek waardig is.
Maar ja, duidelijk een Mazda 626, euh Mercedes die rijke Chinezen moet bekoren. Hij lijkt me niet ontwikkeld met de smaak van een Westerling in het achterhoofd (op een aantal die hard fans na natuurlijk).
 
Haha, cute wel, due onwetendheid/naïviteit. Een EV is juist voor Met name EU bedoeld, anders dan een (tradionioneler) W223 bijvoorbeeld.

Maar dat gebeurt steeds meer, zie bijvoorbeeld de Citroen C5X. Die auto is zo ongeveer Chinezer dan een willekeurige Landwind. MB is júist zo succesvol op andere continenten omdat ze hun sterke Duitse karakter en positie gebruiken.
 
Het heeft nog lang geduurd om een zelfverklaard expert uit zijn kot te lokkeno_O. Het gaat hier over de EQS dude
 
"Mit der Elektro-Luxuslimousine EQS startet Mercedes ins nächste Level

Mit dem EQS bringt Mercedes noch 2021 ein rein elektrisches Luxusauto. AUTO BILD verrät, was der S-Klasse-Konkurrent bietet, wie er sich fährt – und wo es hakt!"

https://www.autobild.de/artikel/mercedes-eqs-2021-reichweite-s-klasse-studie-serienversion-14351995.html
 
20210202.jpg
 
In het wild:

https://www.youtube.com/watch?v=vsFbwIJrrh8

Niet zo vreselijk meer na de eerste foto's. Maar vind 'm nog wel te lang en daardoor wat vreemde proporties. Maar niet lelijk verder. Wel irritant die doorlopende lichtbalk voorop. Op 0:45 lijkt het net alsof ie naar voren duikt..
 
De lichtstrip voorop lijkt inderdaad nergens op, net als de sfeer(verpestende)verlichting binnenin: duidelijk veel te fel. Het is toch een wagen, geen discotheek?
De algemene lijn is zeker niet lelijk maar veel eigen karakter zit er toch niet in.
 
Imposante verschijning! Zeer herkenbaar ook met die verlichting.
En dat een hedendaagse Mercedes-Benz weliswaar beschikt over veel sfeerverlichting, maar dat deze op een door iedereen gewenste lichtsterkte en in alle mogelijke kleuren instelbaar is, hoe mooi is dat?
 
Sport Leicht, iemand kan het niet mooi vinden. Dit is een forum, waar mensen hun meningen uiten. Totaal onnodig om zo op de man te spelen.
 
Je kunt het idd niet mooi vinden, maar dan zet je het toch op een gedimde stand of je schakelt het uit? Alles is mogelijk.
 
MCW zei:
In het wild:

https://www.youtube.com/watch?v=vsFbwIJrrh8

Niet zo vreselijk meer na de eerste foto's. Maar vind 'm nog wel te lang en daardoor wat vreemde proporties. Maar niet lelijk verder. Wel irritant die doorlopende lichtbalk voorop. Op 0:45 lijkt het net alsof ie naar voren duikt..

En dan niet handsfree bellen. Lol :rolleyes:
 
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
En dan niet handsfree bellen. Lol :rolleyes:

Die belt met zijn dealer om te vragen met welk commando hij de Mbux zijn telefoon aan het infotainmentsysteem kan koppelen :)
 
Op bezoek bij Tesla :)

hxpx8VQ.png


AdWT7MB.png


Meer foto's: https://twitter.com/klwtts/status/1387476935886860289?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1387476935886860289%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Finsideevs.com%2Fnews%2F504369%2Fmercedes-eqs-tesla-fremont-factory%2F
 
Ja, vanwaar de retorische vraag?o_O

Benchmarking is vroeg begonnen dus;).
 
Of dit standaard is... Fijn dat je reageert, Joop! Krijg je de tape geleverd in het gereedschap setje van de auto? Of is dit een extra beveiliging dat een andere elektricshe auto géén stroom kan jatten? Hoe zit dit technisch gezien? Leveren ze tape niet in kleur van de auto? Valt zo op nu, beetje nebbish zo.
 
Pre-productie, kan van alles zijn. Zo zijn de naafdopjes zonder logo ook niet zoals ie in de showroom staat, net als de camouflage op de voorbumper en het missende logo voor, om nog een paar details te noemen. Niet zo ingewikkeld, toch?
 
Pietzoveel zei:
Of dit standaard is... Fijn dat je reageert, Joop! Krijg je de tape geleverd in het gereedschap setje van de auto? Of is dit een extra beveiliging dat een andere elektricshe auto géén stroom kan jatten? Hoe zit dit technisch gezien? Leveren ze tape niet in kleur van de auto? Valt zo op nu, beetje nebbish zo.
:)
 
In Autovisie veel aandacht voor de EQS, mercedes geeft 250.000km garantie op accu"s en geeft aan dat de accu's dan nog een capaciteit hebben van 70%. Positief dat Mercedes hier zo eerlijk over is, dit aspect wordt nooit besproken, of nauwelijks. Toch echt wel een dingetje bij een 2e hands EV, hoe zit dit bij de andere merken?
 
en geeft aan dat de accu's dan nog een capaciteit hebben van 70%.

Minimaal 70%, mag ik aannemen... Dat wil dus niet zeggen dat de capaciteit écht nog maar net boven de 70% is op dat punt.
 
CD8LOP zei:
In Autovisie veel aandacht voor de EQS, mercedes geeft 250.000km garantie op accu"s en geeft aan dat de accu's dan nog een capaciteit hebben van 70%. Positief dat Mercedes hier zo eerlijk over is, dit aspect wordt nooit besproken, of nauwelijks. Toch echt wel een dingetje bij een 2e hands EV, hoe zit dit bij de andere merken?
eigenaardig dat dat aan een kilometeraantal gekoppeld wordt.
Veroudering van accu's hangt toch vooral samen met het aantal laadcycli. Dus dikwijls kleine betjes bijladen heeft een sterker effect op verouderen dan de capaciteit maximaal benutten en pas laden wanneer de accu bijna leeg is.
 
iDS zei:
CD8LOP zei:
In Autovisie veel aandacht voor de EQS, mercedes geeft 250.000km garantie op accu"s en geeft aan dat de accu's dan nog een capaciteit hebben van 70%. Positief dat Mercedes hier zo eerlijk over is, dit aspect wordt nooit besproken, of nauwelijks. Toch echt wel een dingetje bij een 2e hands EV, hoe zit dit bij de andere merken?
eigenaardig dat dat aan een kilometeraantal gekoppeld wordt.
Veroudering van accu's hangt toch vooral samen met het aantal laadcycli. Dus dikwijls kleine betjes bijladen heeft een sterker effect op verouderen dan de capaciteit maximaal benutten en pas laden wanneer de accu bijna leeg is.

De kilometerstand is echter een veel makkelijkere waarde om bij te houden en erg duidelijk voor mensen.
 
iDS zei:
CD8LOP zei:
In Autovisie veel aandacht voor de EQS, mercedes geeft 250.000km garantie op accu"s en geeft aan dat de accu's dan nog een capaciteit hebben van 70%. Positief dat Mercedes hier zo eerlijk over is, dit aspect wordt nooit besproken, of nauwelijks. Toch echt wel een dingetje bij een 2e hands EV, hoe zit dit bij de andere merken?
eigenaardig dat dat aan een kilometeraantal gekoppeld wordt.
Veroudering van accu's hangt toch vooral samen met het aantal laadcycli. Dus dikwijls kleine betjes bijladen heeft een sterker effect op verouderen dan de capaciteit maximaal benutten en pas laden wanneer de accu bijna leeg is.

Dat dacht ik ook namelijk, dit is wel duidelijk en eerlijk van Nercedes, en geeft aan dat capaciteitsverlies toch m.i. erg fors is. 250k voor een zaken sedan is niet zo'n bijzonder hoog kilometrage.
 
Veroudert een accu niet? Stel 25k/jaar is dan 10 jaar garantie (indien de capaciteit dan pas < 70% is). De waarde van inruil wordt dan in grote mate bepaald door de restcapaciteit van de accu.
 
CD8LOP zei:
Toch echt wel een dingetje bij een 2e hands EV, hoe zit dit bij de andere merken?

Bjorn Nyland doet ook regelmatig tests met oudere EV's, even zoeken op "degradation"
https://www.youtube.com/user/bjornnyland/search?query=degradation
 
Pietzoveel zei:
Veroudert een accu niet? Stel 25k/jaar is dan 10 jaar garantie (indien de capaciteit dan pas < 70% is). De waarde van inruil wordt dan in grote mate bepaald door de restcapaciteit van de accu.

25k is niets per jaar, dit zijn vooral zakenauto's die 50 a 80k per haar draaien, tenminste, zoveel rijden wij zakelijk. Goed van Mercedes dat ze zo transparant zijn.
 
Ik blader even door de AW occassion lijst van de S klasse en zie toch ook veel auto's die zelfs de 25k niet halen (gemiddeld) per jaar.... (bouwjaar tot 2019, dus al een jaar of 3-4-5) Wordt het een lage garantietermijn voor het accupakket! (Veilig idee voor de koper)
 
3nlHHpT.jpg


xYZcFSf.jpg


JadPcO0.jpg


6yKG9qB.jpg


Productie is gestart. Meer foto's: https://www.carscoops.com/2021/05/mercedes-benz-eqs-luxury-electric-sedan-enters-production-in-germany/
 
Ik zal wel weer een oude zeur zijn, maar ik vind het toch altijd wel fascinerend hoe de managers even naar beneden sjokken voor zo'n fotootje. Verder zal je ze amper zien in de fabriekshal, maar hé: het levert toch weer een kekke foto op.
JadPcO0.jpg
 
der Magistrat zei:
Verder zal je ze amper zien in de fabriekshal.

Indien er opmerkingen zijn over het moderatorschap, s.v.p. direct communiceren met de moderator in kwestie of contact opnemen met AutoWeek.

Ivanov
AutoWeek Moderator
 
"Das wirklich beste Elektroauto der Welt!

Mercedes hat uns exklusiv einen EQS zum ausgiebigen Check überlassen. Chefreporter Alexander Bloch klärt, ob der Luxus-Stromer tatsächlich Maßstäbe in Sachen Komfort, Reichweite und Effizienz setzen kann. Versprochen: Diese Story gibt`s wirklich nur bei uns."

https://www.auto-motor-und-sport.de/elektroauto/bloch-erklaert-mercedes-eqs-450plus-elektroauto-reichweite/
 
Terug
Bovenaan