Mercedes-Benz EQS (exterieur @ pag. 2)

tpoy44fb8w4j_800.jpg

1vzytmvb6lm8_800.jpg

rycysoebvj4f_800.jpg

3rxymphbnxxm_800.jpg

8wiylqxbxru2_800.jpg

5hhyg9cb6t3q_800.jpg

kelyutkb8e94_800.jpg

cr3yg2cby83h_800.jpg

EQS 580 Edition One
2022-mercedes-benz-eqs-580-edition-one-exterior-front-view.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-580-edition-one-exterior-front-quarter.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-580-edition-one-exterior-rear-quarter.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-580-edition-one-exterior-rear-view.jpg

ohvTiRa.jpg

NtSILwd.jpg

X4yL5ml.jpg

jmi9pMY.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2021/04/2022-mercedes-benz-eqs-luxury-ev-has-479-mile-range-opens-and-closes-its-own-doors/

EQS 450
2022-mercedes-benz-eqs-450-exterior-front-quarter.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-450-exterior-front-quarter.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-450-exterior-side-profile.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-450-exterior-rear-quarter.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-450-exterior-rear-view.jpg

Dat two-tone bij het voorwiel is wel erg lelijk. Voorkant vind ik een vissenbek hebben en de achterlichten lijken uit Ingolstadt te komen.

Two-tone-lak kan leuk zijn mits het goed is uitgevoerd. Bij de EQS en eerder bij de Maybach GLS is het niet goed uitgevoerd. Verder vind ik het geen sterk ontwerp. Aparte proporties, maar zeer onevenwichtig. Het ontwerp zou dat hebben kunnen compenseren als het vol de futurisme-kaart uitspeelde, maar daar is geen sprake van; in het interieur dan weer wel. Misschien had men iets meer inspiratie kunnen opdoen bij de F700 Concept uit 2007.

m1cyj2rbae5p_600.jpg

2022-mercedes-benz-eqs-580-edition-one-exterior-rear-quarter.jpg

324b0b87159327.5db21af9ec879.jpg

Ik heb hier een hele discussie over gehad in t scoopsforum met bepaalde iemanden. Ik hoefde me geen zorgen te maken, want er zou geen verschil zitten in de dakboog van het concept en het productiemodel............

Ik weet t niet hoor

Passchier, foto's zijn niet uit exact dezelfde hoek genomen dus geloof me maar, het komt wel goed :)

image.MQ4.0.2x.20210415150144.jpeg

WXOAQS1.png

i9CrGwZ.png

Ik vind 'm echt niet mooi. Proporties vind ik erg vreemd en ingepakt leek ie mooier. Dat dingetje op de voorscherm kan openklappen om de ruitenwisservloeistof toe te voegen. Onder de 'motorkap' zit namelijk een erg groot filter en de kap kan niet zelf zomaar open gemaakt worden.

Ik snap al helemaal die S-klasse AMG-Line voorbumper niet. Past totáál niet bij de rest van de auto en juist bij de EQ-serie hadden ze het iets anders kunnen doen. Rijdende zetpil, zal wel heerlijk zijn om in te rijden, maar ik zou liever wat anders willen.

Heeft niet de uitstraling van een S klasse topmodel, jmmr, zeker voorzijde erg glad en hele ontwerp niet onderscheidend genoeg, wel verder zeer fraai gemaakt zo te zien en indrukwekkende specs.

Vooralsnog moet ik er heel erg aan wennen. Ik krijg er nu vooral een R-Klasse gevoel bij en dat is geen compliment. Hopelijk krijgt de EQE betere proporties.

Toptip: niet meer naar Joop luisteren. :T

De wielbasis te lang en te kont te kort en bol. Had ie maar meer op de concept car geleken.. Doe mij maar de Lucid Air

GpVmO05.png

De dakboog loopt gewoon te ver door.
Het vision concept oogt als een 4-deurs coupe (ik weet t), dit oogt als een uitverhouding-hatchback

MCW zei:
Passchier, foto's zijn niet uit exact dezelfde hoek genomen dus geloof me maar, het komt wel goed :)

:)

Hoop naden ook aan de zijkant.... erg onrustig allemaal. Maar, MB weet wat de klanten willen, het komt vast goed!

Met de jaren en met het verschijnen van dit soort auto’s worden die oudjes wel steeds leuker....

Al kan ik daarnaast een moderne auto zeker ook waarderen, zoals de nieuwe S of de nieuwe C. En de EQS zal ongetwijfeld ook fantastisch zijn qua bediening, functies en afwerking, maar aan de vorm van de buitenkant moet ik dus wel wennen.

Als daily moet je dat niet meer willen, zo’n auto is leuk voor erbij.

Ik rij bijna niet meer door Corona. Van 50-60k per jaar naar 8k...... thuiswerken bevalt wel extreem goed. Heb een aardige 230E automaat gezien.....

De versie met normale bumpers:

0rMBkp5.jpg

l2rKxOl.jpg

DzUDDnx.jpg

GjtQchr.jpg

NFjdwuQ.jpg

Alle foto's: https://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2022-eqs/

Als daily zou ik dan toch eerder voor een W124 kiezen, in alle opzichten een veel modernere auto.

Op die laatste foto’s valt ie mij dan toch wel weer mee.... Ik moet hem dus eerst in het echt zien alvorens definitief te oordelen.

Als je je handen achter het achterwiel en op de A-stijl plaatst dan staat er gewoon een fraaie auto ;)

Sport Leicht zei:
Als daily zou ik dan toch eerder voor een W124 kiezen, in alle opzichten een veel modernere auto.

Dat vermoed ik ook, formaat ook wat lastig te beoordelen zo vanaf de foto's, een lel van een wagen in ieder geval. Mercedes heeft ook erg veel werk gemaakt van deze EQS. Vind de twotone lak, met name bij wielkast voorzijde wel een misser, heeft de auto ook niet nodig.

nkhy4mxbytav.jpg

huryfocb8d47.jpg

De EQS ziet er prima uit wat mij betreft, vorm volgt functie. In dit geval een extreem lage CW-waarde van 0.20 voor een grote actieradius en ook nog een goede zitpositie en voldoende hoofdruimte achterin.

MCW zei:
Als je je handen achter het achterwiel en op de A-stijl plaatst dan staat er gewoon een fraaie auto ;)

Als je je duim op zo'n manier op de c-stijl legt zodat het net een sedan lijkt, dan staat er een mooie auto. De dakboog loopt gewoon te hoog en te ver door.

Daar is ie dan eindelijk;) Prachtige progressieve weg die MB inslaat, klaar voor de toekomst.

Gaaf ook hoe de deur sluit/opent en de spiegelverstelling, zichthulp etc. Mooi dat een van de belangrijkste auto’s van de afgelopen tijd niet alleen bijzonder is maar er ook zo uitziet. Fraai stukje engineering(y)!

Niet zo muiten, ik ken de EQS meer dan prima en heb geen ongelijk.

Het neigt meer naar een soort rijdende/zwevende pod zoals je altijd in science fictionfilms zag, een heel grote druppel/zetpil waarin je niet rijdt maar gereden wordt en die er verder volstrekt non-descript uitziet. Ze hebben met een hoop tegenzin nog wat details en belijning op de koets aangebracht. Leuk voor mensen die op cijfertjes geilen en alles fantastisch vinden als ze maar kunnen roepen dat het "innovaaaatsie" en "een absolute keem tsjeentsjujrr" is. Hanssolo kan naar verluidt niet meer bij z'n toetsenbord omdat-ie telkens van z'n stoel afglijdt.

Doe mij maar een auto.

WOW! Wat een technisch hoogstandje deze electrische Sonderklasse. Gaaf om te zien dat MB toch die stap voorwaarts kan maken t.o.v. de concurrentie. Ben wel bang voor het prijskaartje. Slim ook om gratis opladen te implementeren. Dat heeft Tesla destijds veel gebracht, lijkt mij dat dat ook hier zijn meerwaarde zal tonen. (Alhoewel; als je deze auto kan betalen zal de stroomrekening ook niet echt een issue zijn...)
Fraai? Mwoah, hij heeft best mooie aspecten maar qua balans verwacht ik dat de EQE net even beter op het netvlies ligt.

EDIT: gratis opladen is gelimiteerd tot 12 maanden

DeeTwee zei:
Het neigt meer naar een soort rijdende/zwevende pod zoals je altijd in science fictionfilms zag, een heel grote druppel/zetpil waarin je niet rijdt maar gereden wordt en die er verder volstrekt non-descript uitziet. Ze hebben met een hoop tegenzin nog wat details en belijning op de koets aangebracht. Leuk voor mensen die op cijfertjes geilen en alles fantastisch vinden als ze maar kunnen roepen dat het "innovaaaatsie" en "een absolute keem tsjeentsjujrr" is. Hanssolo kan naar verluidt niet meer bij z'n toetsenbord omdat-ie telkens van z'n stoel afglijdt.

Doe mij maar een auto.

Vroeger was alles beter, niet?

Gelukkig zijn er mensen en automerken die wel vooruit kijken. Met types zoals jij reden we nog steeds met paard en wagen;)

Zoals gezegd moet ik er aan wennen, en kan de vorm nog niet tippen aan de traditionele sedan-modellen van MB. Maar vergeleken met een SUV heeft dit dan toch wel mijn voorkeur.

Joop 5528328 zei:
DeeTwee zei:

Doe mij maar een auto.

Vroeger was alles beter, niet?

Gelukkig zijn er mensen en automerken die wel vooruit kijken. Met typisch zoals jij reden we nog steeds met paard en wagen;)
Gelul. Doe niet zo hysterisch jopie, zet je fanboypetje even af, en probeer eens bij de inhoud te blijven. Het is gewoon een esthetisch uitgedaagd model, je ziet er aan af dat de vormgeving op het tweede plan stond.

De S-Klasse is qua technologie bijna net zo vooruitstrevend en combineert dat met een koets die wél elegant is. Dus ze kunnen het gewoon wel, maar ze hebben er kennelijk bewust voor gekozen om deze EQS veel minder elegant neer te zetten. Als dit 'vooruitkijken' is, dan hebben ze bij Mercedes duidelijk geen al te rooskleurig beeld van de toekomst.

@DeeTwee. Wat ik jmmr vindt dat idd alle BEV's, of in ieder geval de meeste, zo futuristisch moeten zijn blijkbaar, ook deze EQS die in mijn optiek hierdoor de chique elegantie mist van de 'gewone' S klasse. Dat is erg jammer toch wel, ook vwb het interieur, zeer extreem, gelukkig ook een meer eenvoudige variant. Echter het valt Mercedes wel te prijzen dat ze ongetwijfeld topproduct hebben neergezet, de tijd hebben genomen en ze tonen ook durf, mooi of niet.

D2 zei:
Als dit 'vooruitkijken' is, dan hebben ze bij Mercedes duidelijk geen al te rooskleurig beeld van de toekomst.

Kijk eens in de spiegel. MB zet een geweldig futuristisch model neer. Jij bent degene die niet vooruit kijkt;)

Skeep zei:
Slim ook om gratis opladen te implementeren. Dat heeft Tesla destijds veel gebracht, lijkt mij dat dat ook hier zijn meerwaarde zal tonen. (Alhoewel; als je deze auto kan betalen zal de stroomrekening ook niet echt een issue zijn...)

Zeker weten?

With IONITY Unlimited, all European Mercedes me Charge customers can use the fast charging network free of charge for one year.
https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=49578620&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00OTU3ODM0NyZyZWxJZD02MDgyMiZmcm9tT2lkPTQ5NTc4MzQ3JnJlc3VsdEluZm9UeXBlSWQ9NDA2MjcmZnJvbUluZm9UeXBlSWQ9NDA2MzA!&rs=0

Joop 5528328 zei:
MB zet een geweldig futuristisch model neer. Jij bent degene die niet vooruit kijkt;)
Wie zegt dat ik niet vooruitkijk? Het uitzicht bevalt me alleen voor geen meter.

Cd7Lop zei:
@DeeTwee. Wat ik jmmr vindt dat idd alle BEV's, of in ieder geval de meeste, zo futuristisch moeten zijn blijkbaar, ook deze EQS die in mijn optiek hierdoor de chique elegantie mist van de 'gewone' S klasse. Dat is erg jammer toch wel, ook vwb het interieur, zeer extreem, gelukkig ook een meer eenvoudige variant. Echter het valt Mercedes wel te prijzen dat ze ongetwijfeld topproduct hebben neergezet, de tijd hebben genomen en ze tonen ook durf, mooi of niet.
Oh, het is ongetwijfeld een fantastisch goed product. Dat het interieur enthousiasmeert kan ik zeker in komen. Maar als je dit vergelijkt met een klassiek geproportioneerde sedan, zoals de norm is in het segment van de S-Klasse, dan is het meer een soort heel luxe "people mover".

Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van. Zie je het nou echt niet, of wil je het niet zien als Boomer?

Het is heel logisch dat een EV heel anders is opgebouwd en vormgegeven dan een sedan waar voorin motoren tot max. 12 cilinders gelepeld moeten kunnen worden. Bij EV geldt een optimale gewichtsverdeling van het accupakket en om zoveel mogelijk range te kunnen behalen moeten ze zo glad mogelijk zijn vormgegeven. Dus willen we grootschalig over op EV dan zullen dit soort modellen daarbij horen.

Inderdaad heel logisch allemaal. Maar wel lelijk.

p.s. Joop ik weet niet aan wie je nu weer je favoriete koosnaampje 'boomer' richt, maar laat mijn ouders en hun generatiegenoten er buiten aub.

Joop 5528328 zei:
Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van.
Dit lijkt mij een drogredenering.

De plaatsing van de accu's heeft een enorme impact op het ontwerp, de bodem wordt veel dikker waardoor de hoogte toeneemt, die vervolgens weer gecompenseerd moet worden door de andere dimensies ook bij te plussen. De accu's moeten een enorme capaciteit hebben om qua actieradius in de buurt te komen van ICE auto's, wat weer een enorme impact op het gewicht heeft. Om de actieradius nog enigszins gunstig uit te laten komen is de vormgeving verder nagenoeg volledig door de windtunnel gedicteerd, waardoor de overbekende druppelvorm ontstaat, wat nu niet echt een bijster originele vorm genoemd kan worden. Het interieur had in iedere grote auto gepast.

Natuurlijk biedt het ontwerp van een elektrische auto ook allerlei voordelen, maar onderaan de streep is er niet meer vrijheid. De regels zijn gewoon anders, en er zijn nog steeds diverse beperkingen.

DeeTwee zei:
Joop 5528328 zei:
Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van.
Dit lijkt mij een drogredenering.

De plaatsing van de accu's heeft een enorme impact op het ontwerp, de bodem wordt veel dikker waardoor de hoogte toeneemt, die vervolgens weer gecompenseerd moet worden door de andere dimensies ook bij te plussen. De accu's moeten een enorme capaciteit hebben om qua actieradius in de buurt te komen van ICE auto's, wat weer een enorme impact op het gewicht heeft. Om de actieradius nog enigszins gunstig uit te laten komen is de vormgeving verder nagenoeg volledig door de windtunnel gedicteerd, waardoor de overbekende druppelvorm ontstaat, wat nu niet echt een bijster originele vorm genoemd kan worden. Het interieur had in iedere grote auto gepast.

Natuurlijk biedt het ontwerp van een elektrische auto ook allerlei voordelen, maar onderaan de streep is er niet meer vrijheid. De regels zijn gewoon anders, en er zijn nog steeds diverse beperkingen.

Okay, je hebt de klok horen luiden dus, maar meer niet.

Simpel gezegd, ja, met een elektrisch platform is er meer vrijheid. Om het simpel te houden; een accu kan je verplaatsen over het 'gehele' oppervlak, een brandstofmotor en toebehoren niet/minder. Niet erg dat je er geen verstand van hebt, maar het is duidelijk dat je nog nooit een auto ontworpen hebt of er over hebt nagedacht.

Bij de inhoud blijven Joop. Als je zoveel van auto's ontwerpen afweet (jij doet/deed IO, toch?) is het misschien beter je kennis te laten spreken en te proberen je gebrekkige communicatieve vaardigheid wat minder op de voorgrond te laten treden.

Brandstofmotoren kunnen voorin, achterin, tussen de assen. Accu's allemaal voorin of achterin is volgens mij niet zo'n goed idee, of wel? De enige logische plek daarvoor blijft toch zoveel mogelijk tussen assen lijkt me. En zo laag mogelijk.

Joop 5528328 zei:
Simpel gezegd, ja, met een elektrisch platform is er meer vrijheid. Om het simpel te houden; een accu kan je verplaatsen over het 'gehele' oppervlak, een brandstofmotor en toebehoren niet/minder. Niet erg dat je er geen verstand van hebt, maar het is duidelijk dat je nog nooit een auto ontworpen hebt of er over hebt nagedacht.

Zegt degene die pertinent beweerde dat de EQS qua vorm identiek was aan de concept o_O :LOL:

Terug
Bovenaan