M
MCW
Guest
live onthulling:
https://www.youtube.com/watch?v=Tt-PJxjGe7Y
https://www.youtube.com/watch?v=Tt-PJxjGe7Y
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
MCW zei:Passchier, foto's zijn niet uit exact dezelfde hoek genomen dus geloof me maar, het komt wel goed![]()
Sport Leicht zei:Als daily zou ik dan toch eerder voor een W124 kiezen, in alle opzichten een veel modernere auto.
MCW zei:Als je je handen achter het achterwiel en op de A-stijl plaatst dan staat er gewoon een fraaie auto![]()
DeeTwee zei:Het neigt meer naar een soort rijdende/zwevende pod zoals je altijd in science fictionfilms zag, een heel grote druppel/zetpil waarin je niet rijdt maar gereden wordt en die er verder volstrekt non-descript uitziet. Ze hebben met een hoop tegenzin nog wat details en belijning op de koets aangebracht. Leuk voor mensen die op cijfertjes geilen en alles fantastisch vinden als ze maar kunnen roepen dat het "innovaaaatsie" en "een absolute keem tsjeentsjujrr" is. Hanssolo kan naar verluidt niet meer bij z'n toetsenbord omdat-ie telkens van z'n stoel afglijdt.
Doe mij maar een auto.
Gelul. Doe niet zo hysterisch jopie, zet je fanboypetje even af, en probeer eens bij de inhoud te blijven. Het is gewoon een esthetisch uitgedaagd model, je ziet er aan af dat de vormgeving op het tweede plan stond.Joop 5528328 zei:DeeTwee zei:Het neigt meer naar een soort rijdende/zwevende pod zoals je altijd in science fictionfilms zag, een heel grote druppel/zetpil waarin je niet rijdt maar gereden wordt en die er verder volstrekt non-descript uitziet. Ze hebben met een hoop tegenzin nog wat details en belijning op de koets aangebracht. Leuk voor mensen die op cijfertjes geilen en alles fantastisch vinden als ze maar kunnen roepen dat het "innovaaaatsie" en "een absolute keem tsjeentsjujrr" is. Hanssolo kan naar verluidt niet meer bij z'n toetsenbord omdat-ie telkens van z'n stoel afglijdt.
Doe mij maar een auto.
Vroeger was alles beter, niet?
Gelukkig zijn er mensen en automerken die wel vooruit kijken. Met typisch zoals jij reden we nog steeds met paard en wagen![]()
D2 zei:Als dit 'vooruitkijken' is, dan hebben ze bij Mercedes duidelijk geen al te rooskleurig beeld van de toekomst.
Skeep zei:Slim ook om gratis opladen te implementeren. Dat heeft Tesla destijds veel gebracht, lijkt mij dat dat ook hier zijn meerwaarde zal tonen. (Alhoewel; als je deze auto kan betalen zal de stroomrekening ook niet echt een issue zijn...)
Wie zegt dat ik niet vooruitkijk? Het uitzicht bevalt me alleen voor geen meter.Joop 5528328 zei:MB zet een geweldig futuristisch model neer. Jij bent degene die niet vooruit kijkt![]()
Oh, het is ongetwijfeld een fantastisch goed product. Dat het interieur enthousiasmeert kan ik zeker in komen. Maar als je dit vergelijkt met een klassiek geproportioneerde sedan, zoals de norm is in het segment van de S-Klasse, dan is het meer een soort heel luxe "people mover".Cd7Lop zei:@DeeTwee. Wat ik jmmr vindt dat idd alle BEV's, of in ieder geval de meeste, zo futuristisch moeten zijn blijkbaar, ook deze EQS die in mijn optiek hierdoor de chique elegantie mist van de 'gewone' S klasse. Dat is erg jammer toch wel, ook vwb het interieur, zeer extreem, gelukkig ook een meer eenvoudige variant. Echter het valt Mercedes wel te prijzen dat ze ongetwijfeld topproduct hebben neergezet, de tijd hebben genomen en ze tonen ook durf, mooi of niet.
Dit lijkt mij een drogredenering.Joop 5528328 zei:Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van.
DeeTwee zei:Dit lijkt mij een drogredenering.Joop 5528328 zei:Nee, het is een voertuig ontworpen met meer vrijheid, die het elektrische platform biedt. Ook het interieur is daar een voorbeeld van.
De plaatsing van de accu's heeft een enorme impact op het ontwerp, de bodem wordt veel dikker waardoor de hoogte toeneemt, die vervolgens weer gecompenseerd moet worden door de andere dimensies ook bij te plussen. De accu's moeten een enorme capaciteit hebben om qua actieradius in de buurt te komen van ICE auto's, wat weer een enorme impact op het gewicht heeft. Om de actieradius nog enigszins gunstig uit te laten komen is de vormgeving verder nagenoeg volledig door de windtunnel gedicteerd, waardoor de overbekende druppelvorm ontstaat, wat nu niet echt een bijster originele vorm genoemd kan worden. Het interieur had in iedere grote auto gepast.
Natuurlijk biedt het ontwerp van een elektrische auto ook allerlei voordelen, maar onderaan de streep is er niet meer vrijheid. De regels zijn gewoon anders, en er zijn nog steeds diverse beperkingen.
Joop 5528328 zei:Simpel gezegd, ja, met een elektrisch platform is er meer vrijheid. Om het simpel te houden; een accu kan je verplaatsen over het 'gehele' oppervlak, een brandstofmotor en toebehoren niet/minder. Niet erg dat je er geen verstand van hebt, maar het is duidelijk dat je nog nooit een auto ontworpen hebt of er over hebt nagedacht.