Mazda 6 met automaat, budget max 13-14.000 euro

gast 5979908

Startmotor
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar een Mazda 6 uit 2012+ met automaat en bij voorkeur een 2.5-motor.
Ik heb deze advertentie gezien, de auto ziet er erg goed uit, maar ik vrees dat er iets mis mee is, aangezien hij al ongeveer 6 maanden te koop staat (de prijs is onlangs verlaagd).
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Of is het misschien beter om deze auto weg te doen en naar iets anders te zoeken?

Mijn budget is maximaal 13-14 000 euro.
Ik ben bang dat 2.0 niet krachtig genoeg zal zijn op de snelwegen in Duitsland, aangezien ik er vrij veel rijd.

Ik zou niet weten wat er mis zou moeten zijn. Maar een 2.5 4 cilinder benzine motor in een station is niet waar de meeste mensen naar opzoek zijn, daarbij is het natuurlijk al een 12 jaar oude auto.

Bedankt Frits79.
Ik ben me ervan bewust dat de auto misschien behoorlijk oud is, maar dit is waarschijnlijk de beste auto-optie die ik kan kopen. Het moet een segment C/D zijn met een betrouwbare motor en automatische transmissie die zich op de snelweg kan redden. Een andere optie was de Volvo S60/V60 met 1.5 152 motor en aisin transmissie, 2016/2017. Dit is doorgaans iets duurder.

Klopt, weliswaar met een zeer riante uitrusting voor die tijd. Leve de GT-M trim, altijd doen bij oudere Mazda's ;)
Ik lees niks over garantie maar wel dat je een aankoopkeuring kan laten doen bij een garage naar wens. Doe zeker ook een uitgebreide proefrit, de Mazda automaat is niet iedereen zijn ding lees ik altijd, maar ik ben er niet mee akkoord.
<edit> ik vind - maar dat is persoonlijk - die stukken beter dan de Aisen van Volvo, ding twijfelde zo hard bij lage snelheden...

• Leuk
Waarderingen: Sjon
Vraag ook even bij de verkoper na of deze motoren ook last hebben van het kapotgaan door de cylinderuitschakeling...
Dat was/is een issue bij deze motoren. Ik weet alleen niet of dat al opgelost is.
Zo ja, dan is het wel goed om te weten of dat bij die examplaar al doorgevoerd is.

Ben zelf in het bezit van een 2019 Mazda 6 met de 2.0 en kom zeker niet dagelijks in Duitsland maar wel met enige regelmaat. Echt nooit het gevoel gehad wat te kort te komen...

Wat denk je te gaan missen?

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Ik ben alleen bang dat 2.0 misschien niet genoeg is om in te halen met een snelheid van 130+. Dan ga ik de auto's controleren, roest zal waarschijnlijk het meest irritant zijn, want verder heb ik niet veel voorkomende problemen gevonden bij deze Mazda's.

Het is een beetje wat je gewent bent. De 2.0 liter valt altijd softwarematig aan te passen naar ong. 170pk. En de Mazda 6 is geen zware auto. Ben met een CX-5 2.0 automaat 165pk vorig jaar naar CH gereden via DE, en het kan altijd sneller natuurlijk, maar voor het type auto voelde het niet underpowered ofzo. En ik ben zelf snellere auto's gewend.

2x een mazda 6 met de 2 liter gehad. De eerste was met handbak, de tweede met automaat. Kom regelmatig in Duitsland maar kwam nooit wat te kort maar je zult soms wat meer moeten terug schakelen. Je bent niet de snelste met de 2 liter maar zeker op snelheid kon de ze me toch wel verrassen met de tussensprintjes.

Vind het mooie wagens. Als er 3 kids in zouden passen, zou ik best ook een Mazda 6 overwegen. Zijn vrij goede prijs/kwaliteit dingen volgens mij.

Een auto met iets meer koppel doet vaak al sneller aan. Bij vors sneller rijden >170 km/uur zal je verbruik je doen schrikken, 1:7/8 is dan vrij makkelijk te halen.

Goedemiddag, even een update. Ik heb vandaag geprobeerd de rode Mazda te inspecteren, maar ik had niet genoeg tijd voor een proefrit en om hem naar een andere garage te brengen. Ze wilden me meteen weg hebben toen ik vragen over de auto begon te stellen. De auto heeft waarschijnlijk een ongeluk aan de voorkant gehad. Ik zag dat iemand de voorkant van de auto had gedemonteerd. Wees voorzichtig met deze auto. Ik blijf zoeken naar een andere Mazda.

Kan dit een alternatief zijn?

Geen GT-M trim, maar wel een 2.5.

Staat nog niet zo lang te koop en hoewel ik er zelf nog nooit een auto heb gekocht, een bedrijf wat al heel wat jaren hier in de regio actief is en volgens mij verder gewoon goed staat aangeschreven. Voor jou misschien wel even wat verder rijden, maar dat zou ik er zelf best voor over hebben.

Ook een logische eigenaren historie wat mij betreft en op 1x na altijd probleemloos door de APK. Dus er lijkt ook goed voor te zijn gezorgd. (https://finnik.nl/kenteken/57zvj7#historie)

Dank je wel Rudyke. Ja, ik heb deze auto gezien, hij is de volgende die ik moet controleren, vrij ver weg, aangezien ik in Noord-Nederland woon, maar ik zal proberen deze auto te controleren.

de Mazda automaat is niet iedereen zijn ding lees ik altijd, maar ik ben er niet mee akkoord.
Zet jij een handbak in een 30 zone in z'n 4 of 5 en gaat dan op de slip van de koppeling rijden om afslaan te voorkomen? Want dat is precies wat mijn Mazda automaat deed. Een brok pure ellende.

Dus voor TS; als je persé een automaat wil zoek iets anders dan een Mazda. Wil je een Mazda neem dan een handbak want die zijn daadwerkelijk goed.

Natuurlijk niet 406c, ik zie mijn MX-5 net iets te graag :giggle:
Ik wou gewoon even aangeven dat die Mazda bak niet ieders ding is en dat er veel al dan niet terechte kritiek op is en had geschreven dat TS best een uitgebreide proefrit kan maken om uit te maken of het wel /niet bij zijn rijstijl en verwachtingen past.
Ik schrijf uit eigen ervaring met zowel de automaat als handbak, niks meer, niks minder. Wat hij ook kiest, ik hoop dat hij er een fijn rijdende en betrouwbare auto aan heeft.

De automaat is een must. Ik heb genoeg van de handgeschakelde versie. Er zijn niet veel auto's binnen mijn budget met een echte automaat. Bedankt voor je mening.

Terug
Bovenaan