MoodyBlues
Wegverkenner
Ik plaats even snel deze vraag omdat ik het zelf niet weet en de pechhulp het ook een beetje in het midden liet.
Gisterenochtend trof ik mijn auto aan met een half lege band rechtsachter, ik had het weekend niet gereden en het was ook al zeker een maand nadat ik ze had opgepompt, dus ik reed even snel langs het benzinestation om ze op te pompen (met name rechtsachter). Dat ging naar werk prima, bandenwaarschuwingslampje bleef uit. Terug naar huis leek de band op het oog prima, maar na een paar minuten rijden ging toch het lampje aan. Vanochtend was hij praktisch helemaal leeg, de velg vrijwel op de weg. Omdat ik dat niet verantwoord vond naar het benzinestation de pechhulp ingeschakeld via mijn dealer en die hebben nu een noodreparatie gedaan, een of ander bruin spul in het gat waar de schroef zat. Hij gaf aan dat ik z.s.m. een afspraak moet maken om te laten repareren of vervangen.
Dus nu mijn vraag: is repareren een goede langetermijn oplossing? De achterbanden zijn niet nieuw meer, voor is 6 maanden geleden nieuw erop gezet, maar achter zit nog 4mm profiel ongeveer op. Ik weet niet wat het kost om te repareren, maar aangezien de band van de velg moet en ze van binnenuit een rubber dopje of iets dergelijks zullen plaatsen zoals ik begreep, zal dat qua arbeid ook wel een (half) uurtje werk zijn. Dus ik denk zelf dat ik beter die arbeidskosten kan steken in het wisselen van de banden, dan heb ik ook gelijk nieuwe banden en ben ik daar ook voorlopig weer klaar mee.
Ter info: het is een achterwielaangedreven Lexus IS 300h. Voor heb ik Michelin Primacy 4 en achter zitten nu nog Continental's (weet niet welke uit mijn hoofd), alles in de maat 225/45R17.
Gisterenochtend trof ik mijn auto aan met een half lege band rechtsachter, ik had het weekend niet gereden en het was ook al zeker een maand nadat ik ze had opgepompt, dus ik reed even snel langs het benzinestation om ze op te pompen (met name rechtsachter). Dat ging naar werk prima, bandenwaarschuwingslampje bleef uit. Terug naar huis leek de band op het oog prima, maar na een paar minuten rijden ging toch het lampje aan. Vanochtend was hij praktisch helemaal leeg, de velg vrijwel op de weg. Omdat ik dat niet verantwoord vond naar het benzinestation de pechhulp ingeschakeld via mijn dealer en die hebben nu een noodreparatie gedaan, een of ander bruin spul in het gat waar de schroef zat. Hij gaf aan dat ik z.s.m. een afspraak moet maken om te laten repareren of vervangen.
Dus nu mijn vraag: is repareren een goede langetermijn oplossing? De achterbanden zijn niet nieuw meer, voor is 6 maanden geleden nieuw erop gezet, maar achter zit nog 4mm profiel ongeveer op. Ik weet niet wat het kost om te repareren, maar aangezien de band van de velg moet en ze van binnenuit een rubber dopje of iets dergelijks zullen plaatsen zoals ik begreep, zal dat qua arbeid ook wel een (half) uurtje werk zijn. Dus ik denk zelf dat ik beter die arbeidskosten kan steken in het wisselen van de banden, dan heb ik ook gelijk nieuwe banden en ben ik daar ook voorlopig weer klaar mee.
Ter info: het is een achterwielaangedreven Lexus IS 300h. Voor heb ik Michelin Primacy 4 en achter zitten nu nog Continental's (weet niet welke uit mijn hoofd), alles in de maat 225/45R17.