Lange benen, meer comfort in Citroën c3

Sgh

Startmotor
Dag medeforummers,

Sinds een aantal maanden ben ik in bezit van een Citroën c3 diesel 1.6 uit 2012. Ik heb sinds september een nieuwe baan en rijd 1000 kilometer per week. De c3 rijd goed, zuinig en is betrouwbaar.

Ik kom er nu alleen achter dat met langere stukken rijden ik wat last van m’n benen en rug krijg. Ik ben 1.86 en heb redelijk lange benen. De zitting is aan de korte kant. Nu zitten m’n benen een beetje in een opgekropte houding, omdat als ik verder naar achteren ga, ik last van m’n armen krijg omdat ik die dan erg moet strekken.

Hebben jullie tips?

Jammer genoeg zit er op de Citroën C3 geen axiale verstelling van het stuur, je kunt natuurlijk wel wat variëren in hoogte van het stuur. Dit kan al flink schelen in het zitcomfort.

De sledes van de stoel kun je laten verlengen, of iets naar achteren laten verplaatsen. Maar ik denk niet dat dit veel gaat oplossen.
Soms kan ook een kleine aanpassing van de stoel door een stoel bekleder/ reparateur al zorgen voor veel meer zitcomfort.
Je kunt ook kijken naar een andere stoel bijvoorbeeld van ASS uit Houten of Scheel uit Almere, zie ook Marktplaats

Ik kan het stuur wel axiaal verstellen, maar ik heb het stuur al zover mogelijk naar mezelf toe staan.. stoelen heb ik inderdaad naar gekeken maar nog erg prijzig om hier 2 nette voor stoelen voor aan te schaffen..

Passen de sportstoelen van de DS3 misschien? Die zitten een stuk beter namelijk. Toen ik een DS3 had, had mijn moeder een C3 dus heb ze aardig kunnen vergelijken.

Terug
Bovenaan