Kristian: Up!+F31

Guest
@HDI110 toch ben ik wel gecharmeerd van de Golf VI, met 1.4 TSI.
Als het dan toch Europees moet zijn, dan koos ik die!

C

Civic8 (F/K/A Mégane2)

Guest
Haha, ik hou het lekker bij de Civic en de nieuwe CR-Z staat alvast hoog op de verlanglijst! :p

Henk Jan001

Gebruiker
p@tje schreef: zei:
De stoelen in de Civic zijn voor mij perfect, hoewel ik geen lange benen heb Ook als je langer bent moet je met deze stoelen toch erkennen dat ze van de betere soort zijn.

Qua lengte vind ik ze wel goed, dat is het probleem niet, maar ik krijg last van zitvlees in de auto na een uurtje of twee.

p@tje schreef: zei:
Waar het vaak mis gaat is de afstelling.
Ik zet de leuning bijna rechtop, 1 of 2 tikkies terug. De kunst is ook om de stoel niet te ver naar achteren te schuiven. Je moet jezelf middels je benen lekker in de stoel kunnen drukken.

Ik lig dus niet in mijn Honda, zoals je zoveel ziet bij gasten die denken dat ze kunnen rijden. Dat kán niet goed gaan. Kijk de kunst anders eens af bij een pro-driver. Je zult zien dat ze verder naar voren zitten dan menigeen zelf zit.

Moet je ook als passagier je lekker in de stoel kunnen drukken? Ik vind het eigenlijk wel lekker om wat beenruimte over te hebben voor mij. Verder lig ik er zeker niet in.

Kristian2

Gebruiker
Ik lig er ook zeker niet in. Dan heb je ook geen lekker contact met het stuur (dat overigens prima axiaal is te verstellen).

Golf/Astra/Focus zijn prima auto's en met name de Astra is tegenwoordig erg betaalbaar geworden (model gaat er ook uit natuurlijk) maar het blijven saaie vertegenwoordigersauto's die niks verkeerds doen maar ook nergen in uitblinken. Ik wordt er niet vrolijk van i.i.g. En als ik dan een bak geld uitgeef wil ik ook wat leuks.

Guest
P@tje zei:
@HDI110 toch ben ik wel gecharmeerd van de Golf VI, met 1.4 TSI.
Als het dan toch Europees moet zijn, dan koos ik die!

De Golf VI ken ik nog niet van de binnenkant en ik heb er ook nog niet mee gereden. De binnenkant van de Golf V vind ik persoonlijk weerzinwekkend. Qua charme niveau vergelijkbaar met een grijze Kliko. De Golf VI qua uiterlijk is niet slecht maar je ziet te veel dat het slechts een upgrade van de V is en niet een heel re-design. Een facelift en een 'once-over' voor de rest.
Dan 100 keer liever een A3 1.4TSI waar ik ook in gereden heb. In standaard trim ook geen charmeur maar heeft wel wat meer sjeu. Maar verder eigenlijk net zo saai als de spreekwoordelijke Japanner, waar de Civic nou net de uitzondering op is(y)

Kristian2

Gebruiker
Die modellen die op elke straathoek staan worden al heel snel saai (zelfs de Leon en die is op zich niet echt saai natuurlijk). De Civic is lekker exclusief gelukkig.

Een echte liefhebbersauto bovendien want als ik er een tegenkom is het steevast even een lichtsignaal en een begroeting. Waar heb je dat nou nog bij moderne auto's....

Kristian2

Gebruiker
Vanmorgen auto naar de garage gebracht. Stond een prachtige leenauto voor me klaar: Een splinternieuwe Accord 2.0i Stationcar (donkerblauw met dikke titaniumkleurige velgen). Rijdt super hoor! Heel mooi afgewerkt en heel degelijk. Qua besturing en sportiviteit heb ik alleen liever de Civic. De Accord is echter wel heel comfortabel en muisstil. Misschien dat ik nog wel een foto probeer te maken.

Henk Jan001

Gebruiker
Kristian schreeF: zei:
Die modellen die op elke straathoek staan worden al heel snel saai (zelfs de Leon en die is op zich niet echt saai natuurlijk). De Civic is lekker exclusief gelukkig.

Exclusiever dan een Golf, dat zeker, maar om nou te zeggen dat je hem nooit ziet, nee, dat niet.

Kristian2

Gebruiker
Auto is weer terug. Paneeltjes zijn vervangen en wat kleine dingetjes verholpen. Helaas nu door montage van paneeltjes een krasje op het glas van de tellers. Wordt ik niet vrolijk van dus maar even regelen dat dit ook nog vervangen wordt. Valt me net iets teveel op zo.

Mat in kofferbak is erg netjes. Stroef aan onderkant dus schuift niet weg en ziet er luxe uit. Foto zal ik nog even maken.

Na een dagje nieuwe Accord trouwens weer blij dat ik de Civic terug had. Accord rijdt wel aardig maar vrij lomp en de 2.0i motor vond ik niet echt supersnel (motortje loopt wel mooi overigens). Als je dan weer in de Civic stapt een heel verschil Voelt zo vlug als water aan, gaat er als een haas vandoor en stuurt veel communicatiever. Civic biedt veel meer rijplezier dus!

Guest
Had je een 2009 Honda Accord als leenauto mee Kristian?!

Jammer trouwens dat ze een kras op je tellerunitglas gemaakt hebben. Wel een beetje slordig (n).

<MP>

Kristian2

Gebruiker
Ik ga er vanuit dat dat netjes wordt opgelost. Grote kans dat ik dan alsnog besluit om de facelift dashboard paneeltjes te laten plaatsen. Dat had ik ook liever gehad maar omdat het garantie was moesten dezelfde er in. Kosten wel weer 80 euro maar oke..... Ik weet dat ik me ga ergeren als er weer krassen opzitten over een tijdje.

Ik had onderstaande Accord als leenauto:
IMAGE_024.jpg

En dit is de kofferbakmat die ik had besteld. Lijkt me ideaal want lekker makkelijk even uit te kloppen en de originele bekleding blijft netjes. Staat ook wel mooi vindt ik bovendien. Zoals je op de foto kunt zien is hij aan de zijkanten een beetje gekruld maar dat komt omdat hij opgerold verpakt zat. Past perfect.
IMAGE_025.jpg

IMAGE_026.jpg

Guest
Poewww, wat een mooie Accord zeg... Een tikkeltje Amerikaans qua uiterlijk, maar ik vind ze echt schitterend!

Nette mat wel. Maaruh, nu kun je niet bij de onderbodem van de bagageruimte komen...

<MP>

Durashift

Gebruiker
Vind de nieuwe accord station érg mooi en goed gelukt. Beter dan de vorige en smaakvoller dan een A4 Avant of (outdated) 3 serie Touring..

Guest
Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen hem qua design iets te Amerikaans vinden... Overigens heeft de nieuwe Accord wel 18 inch velgen nodig, zoals getoond op de foto.

Smaakvoller dan een A4 Avant en 3 serie Touring... Zeker weten ;)!

<MP>

Kristian2

Gebruiker
Nieuwprijs van deze (luxe uitvoering met navi etc.) Accord was €39.000. Viel me niet eens erg tegen. Alleen had ik er wel leer in gewild want de stof vond ik wat goedkoop overkomen.
De 3-serie komt wel iets handelbaarder over vond ik qua rijden. Accord is toch wat logger.

Over de mat: er is een uitsparing gemaakt voor het lusje om de onderbodem te openen. Alleen met bodem op laagste standm kan de mat niet mee. Maar dat komt bij mij haast niet voor.

Kristian2

Gebruiker
Gisteren even op de snelweg de 190 km/uur aangetikt. Dat ging echt verbazend snel en gemakkelijk. Bij 100 in de 5 even het gas erop en in een mum van tijd stond er 190 km/uur op de teller. Je hebt het gewoon echt niet door en de koek was nog lang niet op. Helaas moest ik even in de ankers voor een Audi A5 die er ook flink de sokken in had maar niet verwachtte dat die zwarte Honda zo snel naderde:D

C

Civic8 (F/K/A Mégane2)

Guest
Hele nette koffermat Kristian! (y) Ga hem ook maar bestellen.

Heb gister een achteruitrijcamera gemonteerd, niet boven het kenteken, maar binnenin voor het onderste raampje. Je ziet hem wel zitten, maar dat vind ik niet erg, tis maar een klein dingetjes. Ondanks de parkeersensoren, heb ik toch problemen met achteruitrijden, vooral als je passagiers achterin heb. Haha. Werkt heel goed. Kun je voordat je gaat parkeren toch ff checken of er niets achter je staat. Heb in de vakantie namelijk ergens tegenaan gezeten... Maar geen schade verder. Thx voor de pics van de mat.

Kristian2

Gebruiker
Vandaag de dealer eens gebeld over de kras in het display..... Dat had ik dus beter niet kunnen doen! Gelijk de baas aan de lijn en die vroeg waar ik de moed vandaan had om over zoiets te zeuren. Begon dus al goed......
Ten eerste waren de paneeltjes gewoon gevoelig en waren krasjes normaal en hadden ze die paneeltjes al eigenlijk niet willen vervangen.
Ten tweede was het ook een showroomauto waar ik flinke korting op had gekregen.
En ten derde had de monteur die kras op het display niet gemaakt.
Daarmee was ik dus uitgepraat. De toon van het gesprek stond mij absoluut niet aan. Werd niet serieus genomen en was gewoon een zeikerd.
Het paneel was wat was vervangen vertoonde volgens hun ook geen krassen dus was al onzin dat dat vervangen moest worden.

Een servicebereidheid en klantvriendelijkheid die dus flink te wensen overlaat. Ik zit er aan te denken om dit eens bij de importeur aan te geven. Alleen zal die wel verhaal vragen bij de dealer die toch weer een ander verhaal ophangt.

Van de week maar eens even bij mijn oude dealer in Zwolle langs of ik daar welkom ben voor onderhoud/garantie. Dat is wel een garage die je serieus neemt! Is ook nog eens flink dichterbij. Maar leuk is het niet. Zo blijkt maar dat niet elke Honda-dealer de klanttevredenheid zo belangrijk vindt.

Bentley Arnage

Gebruiker
@ Kristian,

Vervelende ervaring.(n)
Overigens zou ik dit zeker even bij de importeur melden.
En wat betreft de kras op het display: Mijn mening is dat de onderdelen die door de garage beschadigd zijn, gewoon moeten worden vervangen.
Dus ook het tellerglas. Ik vind je helemaal geen zeikerd. Je hebt gewoon recht op de vervanging.

Welke dealer is dit trouwens?
En is dit ook de dealer waar je je auto gekocht hebt?

Voor garantieproblemen kan je overigens naar elke dealer.
Dat is in ieder geval geen enkel probleem.
Ik zou dus gewoon weer naar je vaste dealer in Zwolle gaan.(y)

Ik ben trouwens benieuwd naar de afloop van dit probleem.
Ik hoop dat je ons op de hoogte houdt.(y)

Jochempie

Gebruiker
Een goede dealer gaat samen met zijn klant een oplossing zoeken die de klant tevreden zal stellen en de dealer niet teveel geld zal kosten. Eenmalig tellerglas vervangen oké, maar doe er dan gelijk een beschermende film op zodat er niet weer krassen op kunnen komen...

Succes met de nieuwe dealer!

Guest
Ik hoor meer slechte verhalen over Honda-dealers.

Maar, wat is het voor kras? Groot, klein, oppervlakkig, diep .. ?! Als het een klein, oppervlakkig krasje is dat alleen een getraind oog ziet.. Tja, dan heeft de dealer m.i. een punt. Pietluttigheid wordt vaak niet gewaardeerd. Tuurlijk, het hoort niet, maar als je je auto gaaf wilt houden, dan moet je er niet meer mee rijden en in de garage laten staan. Het is en blijft een vervoermiddel. Maar goed, da's mijn mening.
Mijn auto heeft ook weleens een kleine beschadiging (klein krasje) opgelopen toen de garage iets moest doen in het interieur. Tja, kan gebeuren. Kan er niet wakker van liggen. Dat doe ik wel met betrekking tot andere dingen.

Als het een diepe, lelijke, zeer opvallende kras is, dan moet de dealer dit vervangen. Fotootje?

smarter

Gebruiker
Davidoff zei:
Maar, wat is het voor kras? Groot, klein, oppervlakkig, diep .. ?! Als het een klein, oppervlakkig krasje is dat alleen een getraind oog ziet.. Tja, dan heeft de dealer m.i. een punt. Pietluttigheid wordt vaak niet gewaardeerd. Tuurlijk, het hoort niet, maar als je je auto gaaf wilt houden, dan moet je er niet meer mee rijden en in de garage laten staan. Het is en blijft een vervoermiddel. Maar goed, da's mijn mening.
Mijn auto heeft ook weleens een kleine beschadiging (klein krasje) opgelopen toen de garage iets moest doen in het interieur. Tja, kan gebeuren. Kan er niet wakker van liggen. Dat doe ik wel met betrekking tot andere dingen.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden, is het een oppervlakkige kras die je alleen ziet omdat je weet dat deze er zit (omdat ze een aangrenzend paneel hebben vervangen) of valt deze kras iedereen direct op?

Kunststof panelen zijn nou eenmaal lastig (niet eigenlijk) krasvrij te houden op lange duur, om je verhaal te kunnen volgen zie ik dan ook graag een foto van de beschadiging.

Als het inderdaad botte mishandeling van de monteur is geweest heb je groot gelijk, maar kleine sporen van de- en montage zijn niet te voorkomen en dus ook geen reden voor vervanging.

Kristian2

Gebruiker
De kras in het display is goed zichtbaar. Deze is bovendien niet weg te polijsten omdat er een paarse antireflectiecoating opzit die je dan verwijdert.
Ik moet toegeven dat ik zeker wel een pietje precies ben maar van een nieuwe auto mag je toch ook verwachten dat hij netjes is. En een tellerglas van 70 euro, daar ga je toch niet je klanten mee wegjagen?

Ik heb zonet even een mailtje gemaakt richting de importeur. Ik hoop dat deze welwillend is. In ieder geval wordt de dealer in Deventer weer ingeruild voor de vertrouwde dealer in Zwolle. Daar vonden ze het al jammer dat ze geen passende auto aan mij konden verkopen destijds.

Guest
Nou als er bij de dealer een beschadiging op mijn auto gemaakt wordt, dan hebben ze dat te herstellen, hoe klein de beschadiging ook is. Het is mij blijkbaar opgevallen dus is het een te grote beschadiging. En als ze dan onvriendelijk gaan doen dan zijn ze mij kwijt als klant en laat ik ze een offerte van de reparatie zien die flink hoger uitvalt dan hun eigen berekening en dan mogen ze die betalen. Je betaalt tenslotte al veel te veel voor de onderdelen die vervangen moeten worden, dus mag je ook verwachten dat ze het goed doen.

Kristian2

Gebruiker
Zo denk ik er ook over. Een foutje kan gebeuren en als dat netjes wordt rechtgezet zeur ik nergens over.

Helaas denkt de firma Wesselink hier anders over en vinden ze het belachelijk dat een klant hier zelfs over durft te klagen. En als je dan ook nog als een klein kind wordt behandeld, dan schop je me uiteindelijk wel tegen het zere been.

Wat vinden jullie trouwens van de volgende stelling:
Ik heb een showroomauto gekocht dus ik mag niet vallen over eventuele beschadigingen en heb de auto gekocht zoals deze daar stond. En bovendien heb ik een flinke korting gekregen (2008 model) dus heb ik geen enkele reden om vervolgens te gaan klagen.

Guest
Staat 2009 in je topictitel :p

Laat es een foto van die kras zien, zonder beeld valt er moeilijk over te oordelen vind ik.

brg

Gebruiker
Ik heb een showroomauto gekocht dus ik mag niet vallen over eventuele beschadigingen en heb de auto gekocht zoals deze daar stond. En bovendien heb ik een flinke korting gekregen (2008 model) dus heb ik geen enkele reden om vervolgens te gaan klagen.

Voor reeds bestaande schade, niet opgenomen in de koopovereenkomst en waarvoor contractueel geen herstelling werd afgesproken, vind ik eerlijk gezegd dat ze gelijk hebben.
Voor nieuwe schade, aangebracht tijdens de herstelling, is er natuurlijk geen enkel onderscheid tussen een nagelnieuwe en een showroommodel.

Gelijk de baas aan de lijn en die vroeg waar ik de moed vandaan had om over zoiets te zeuren. Begon dus al goed......

Denk niet dat ik daar nog één voet zou binnen zetten (zeker niet als mijn vertrouwde dealer de garantie kan overnemen).

Kristian2

Gebruiker
BRG zei:
Voor reeds bestaande schade, niet opgenomen in de koopovereenkomst en waarvoor contractueel geen herstelling werd afgesproken, vind ik eerlijk gezegd dat ze gelijk hebben.
Voor nieuwe schade, aangebracht tijdens de herstelling, is er natuurlijk geen enkel onderscheid tussen een nagelnieuwe en een showroommodel.

Jij wilt dus zeggen dat aan een nieuwe auto die al in de showroom staat, niet dezelfde eisen gesteld kunnen worden dan aan een auto die nieuw besteld moet worden?

Ik zal zo even een foto maken.

Guest
daarom zijn soms zoiets als koelkasten toch ook goedkoper? omdat ze in de showroom hebben gestaan en misschien hier en daar een krasje hebben...

brg

Gebruiker
Kristian zei:
Jij wilt dus zeggen dat aan een nieuwe auto die al in de showroom staat, niet dezelfde eisen gesteld kunnen worden dan aan een auto die nieuw besteld moet worden?

Ik zal zo even een foto maken.

Showroommodel = WYSIWYG ...

Kristian2

Gebruiker
Maar maakt op zich ook niet veel uit. De kras die er nu inzit is naderhand ontstaan.
Foto is behoorlijk onduidelijk trouwens vanwege de veeg die er op zit (geen doekje bij de hand). Bij zoninval is de kras veel beter zichtbaar aangezien de coating daar dus ook weg is.
1-5.jpg

Guest
Zo'n fijn krasje :D Als het nou een diepe kras was ofzo maar dit is toch echt bijna niet zichtbaar...ja als je de hele tijd ernaar gaat staren maar dan vind je overal wel krasJES.

BMW bolle

Gebruiker
Nu kijk je ook regelmatig naar je tellers...dus valt het op.
Ik kan me goed voorstellen dat je je ergert aan zoiets. Je betaalt een professioneel bedrag voor je auto (en onderhoud) en dan verwacht je ook professioneel behandeld te worden door een professionele monteur die geen kras maakt.

[size=x-small]edit: spellingmissertjes verwijderdo_O[/size]

Kristian2

Gebruiker
Een kras kan best gebeuren maar geef het dan gewoon toe en verhelp het zonder te zeuren. Het gaat me dan ook niet zozeer over de beschadiging als wel over de slechte behandeling door de dealer.

Wat overigens ook niet correct was: Ze vervangen het paneel en laten vervolgens het paneel en het tellerglas vol vegen en vingers achter. “Nee we hebben het niet even netjes achtergelaten omdat er dan gelijk weer krassen opzitten als we er met een doek overheen gaan”. Dat laten ze dus liever aan mij over.

Audi A4tdi

Gebruiker
Kristian, je hebt helemaal gelijk, als zij beschadigingen maken, hoe klein ook moeten ze die oplossen. En die behandeling van notabene de baas zelf gaat echt nergens over, wist hij eigenlijk wel waar het over ging. Ook ik zou gewoon terug gaan naar je oude dealer, er gaat niks boven een garage die je vertrouwd en jou serieus neemt.

brg

Gebruiker
Gewoon deur dichtgooien bij die gozer en door je vertrouwde dealer de 2009-paneeltjes met nieuw tellerglas laten plaatsen.
Kost je dan wel wat, maar dan is die ergernis tenminste definitief voorbij :cool:

Kristian2

Gebruiker
haha. Die optie heb ik wel overwogen. Dan kost het maar wat geld maar is het wel meteen goed en bespaart een hoop gezeik. Bovendien wil ik niet de dealer waar ik nu heen ga met de ellende van Deventer opzadelen!

Kristian2

Gebruiker
Zojuist even contact gezocht met importeur. Een alleraardigste mevrouw die keurig mijn verhaal aanhoorde. Ik heb zojuist mijn e-mail verstuurd en ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Guest
Kristian zei:
Wat vinden jullie trouwens van de volgende stelling:

Ik ben het hiermee eens, in die zin dat eventuele krasjes in het interieur, of smoezeligheid van de bekleding voor lief genomen dient te worden. Daarvoor is het een showroommodel en is er een (flinke?) korting gegeven. Wil je de auto dan alsnog helemaal tip top in orde hebben, dan kan er verdedigd worden dat gedane reparaties vergoed dienen te worden.
Wil je van tevoren de auto helemaal in juiste conditie hebben, dan moet je dat natuurlijk wel vooraf contractueel, zoals BRG al aangaf, afspreken dat eventuele beschadigingen gerepareerd worden. Ga er dan wèl vanuit dat de korting die de dealer je eerst zou geven, komt te vervallen. Er is een balans wat wel vergoed moet worden en wat niet. Dat moet per geval bekeken worden.
Gaat het om technische zaken, tja, dan liggen de zaken natuurlijk weer anders. Maar dat lijkt mij logisch.

Zoals ik al vermoedde, zou ik niet wakker liggen van dat krasje. Maar ik kan mij voorstellen dat jij dat vervelend vindt. Probeer alleen niet tè perfectionistisch te zijn.

Kristian2

Gebruiker
Daarin heb je gelijk Davidoff. Het betreffende dashboardpanneel had echter over het gehele oppervlak fijne krasjes. Als je in de auto zat en de zon scheen erop, dan leek het nergens naar. Dat vind ik niet meer als billijk dat zoiets wordt vervangen. En dat is ook (met enige tegenzin) gebeurd.

De kras op het display vind ik storend genoeg om er wat aan te laten doen. Zat deze op een deurpaneel of ergens in de lak, dan had ik daar waarschijnlijk geen punt van gemaakt.

Kristian2

Gebruiker
Op de AW-site onder vraag en antwoord nog een leuk stukje:

Onlangs heb ik een nieuwe Opel Astra Stationcar gekocht bij een officiële Opel-dealer. Nadat de auto was afgeleverd, ontdekte ik een bijzonderheid daaraan die ik ook al had gezien op een showroommodel eerder. Navraag leerde mij dat ik het showroommodel geleverd heb gekregen. De verkoper reageerde nogal laconiek: de auto had niet lang in de showroom gestaan, stond (dus) niet buiten in weer en wind en was helemaal nagekeken. Dient bij verkoop van een nieuwe auto niet kenbaar te worden gemaakt dat de auto die wordt geleverd een showroommodel is? Wat kan het voordeel van de garage zijn zo"n model te leveren? Moet ik hiermee akkoord gaan of is dit gebruikelijk in deze branche? Voor alle duidelijkheid: ik heb niet om een snelle levering gevraagd.
J. Eimers
De dealer is verplicht om op grond van de gesloten koopovereenkomst een nieuwe auto te leveren. De auto mag dus niet gebruikt zijn (niet mee zijn gereden) door andere (potentiële) kopers. Uiteraard moet de auto voldoen aan de afgesproken zaken als kleur, uitvoering en accessoires. Het feit dat de auto enige tijd in de showroom heeft gestaan, doet daar niet aan af. Tenzij de auto bijvoorbeeld door demonstraties is beschadigd of andere gebreken heeft. Uit uw brief merken wij op dat dat niet het geval is. Het feit dat uw auto in de showroom heeft gestaan, maakt het voertuig nu of later ook niet minder waard. In Nederland zullen heel veel mensen – zonder het te weten – in een nieuwe auto rijden of hebben gereden die eerst in de showroom heeft gestaan. Tenslotte moeten deze auto"s ook worden verkocht en niet alle showroommodellen zijn zogeheten demo"s (auto"s die voor bijvoorbeeld proefritten of door het personeel worden gebruikt). (RV)

Als ik dit zo lees maakt het niet of het nu wel of geen showroomauto was. Bovendien had de korting te maken met het feit dat het een MY2008 was en niet de MY2009.

S RS

Gebruiker
Als ik het goed begrijp heeft de dealer een kras achter gelaten tijdens een reparatie die er nog niet in zat voor dat je hem heen bracht ?
Dan lijkt het mij meer dan logisch dat de dealer de schade hersteld die ze aan JOU bezit hebben veroorzaakt!
Ik vindt dus dat jij helemaal gelijk hebt!(y)

[size=x-small]Edit: Spelling blijft lastigo_O[/size]

s velthuis

Gebruiker
Nou, als klanten over dat soort dingen gaan beginnen, kan ik mij voorstellen dat ze omgekeerd ook blij zijn dat de klant een ander gaat zoekeno_O

Bovenaan