Guest
Het afwerkingsniveau vind ik prima. Niks minder als een Golf. Rammels en kraakjes valt mijn inziens ook erg mee en zijn vooral niet erger geworden in de loop van de tijd.
Lakkwaliteit is tegenwoordig van elke auto wat minder. Mijn motorkap zit natuurlijk aardig wat steenslag op, maar dat is een probleem bij elke moderne auto. Onze Civic uit '99 ziet er dan beter uit.
Het plastic om de tellerpartij is idd erg krasgevoelig en was het mijn eigen auto zou ik het 2009 of Type-R plaatje erop zetten. Deze zijn volgens mij niet van dat glimmende plastic.
Ik heb problemen gehad met de dingen van mijn eerdere post en bij de mijne zat vocht tussen de achterruit en spoiler. Heb dat toen aangegeven en de spoiler is er afgeweest en opnieuw gekit. Sindsdien is het beter.
Bij 135000km heeft de servomotor van de linkerbuitenspiegel het begeven. Deze moet nog vervangen worden. Dit kost helaas een compleet niewe spiegel van +_ 300 Euro.
Dus minpunten
1 - Climate control welke veels te koude lucht gaat blazen na verloop van tijd. Soms staat het ding op 24 Graden om het een beetje behaaglijk te houden.
2 - Slijtage remblokken en schijven
3 - Koppeling van de diesel te zwak. (denk dat als je hem chipt je nog sneller een rekening van 1300 Euro krijgt voor het vervangen van de koppeling).
4 - Servo motoren buitenspiegels te zwak.
5 - Vocht onder spoiler
6 - Krasgevoeligheid plastic rondom teller.
Pluspunten van mij na 145000km zijn.
1 - Blijft een naar persoonlijke mening ook na zoveel jaar nog een mooie auto en verveeld absoluut niet. Sterker nog, als ik in een andere auto stap denk ik dat ik terug ga naar de jaren 80.
Ik kan mij dan ook compleet kapot ergeren aan een journalist van Autoweek welke waarschijnlijk de 60-jarige leeftijd is gepaseerd en vervolgens begint te mouwen over teveel knopjes op het stuur (volgens mij net zoveel als elke andere auto, plus dat het zo logisch en simpel als wat is). De airco zou je moeten zoeken. Sorry maar binnen 1 minuut wist ik hoe dat ding werkte zonder de handleiding te lezen. En als laatste het stuur wat in de weg zit. Bij de mijne is het stuur verstelbaar en is het een kwestie van goed afstellen. Deze zaken hebben mij overigens lang geleden doen besluiten het aw abonnement op te zeggen.
2 - Luxe uitgerust.
3 - Stuurt fantastisch. Enig minpunt is dat hij voorin erg zwaar is (Diesel nadeel).
4 - Idd betrouwbaar. Heeft nog nooit een hapering vertoond.
5 - Juweel van een motor (cdti) geen stoplicht sprinter maar tussensprintjes zijn best leuk en het is gewoon een vlotte auto. Zuinig niet echt. In ieder geval lang niet de opgave. (gemiddelde in al die tijd 1op 16).
6 - Super versnellingsbak
7 - Erg praktisch. Mountainbikes achterin plus tent en spullen. Ga je toch echt een dikke station voor nodig hebben om hetzelfde mee te nemen.
8 - Kwaliteit interieur is gewoon erg goed.
Zou ik weer een zelfde auto leasen. Ja en nee. In deze klasse mijn inziens nog steeds de beste auto voor het geld. Maar ik wil toch wat grotere stoelen. Ben zelf 2m en zit constant met mijn bovenbenen los boven de zitting. Volgende auto wordt dus een auto waar ik erg goed in zit.
Lakkwaliteit is tegenwoordig van elke auto wat minder. Mijn motorkap zit natuurlijk aardig wat steenslag op, maar dat is een probleem bij elke moderne auto. Onze Civic uit '99 ziet er dan beter uit.
Het plastic om de tellerpartij is idd erg krasgevoelig en was het mijn eigen auto zou ik het 2009 of Type-R plaatje erop zetten. Deze zijn volgens mij niet van dat glimmende plastic.
Ik heb problemen gehad met de dingen van mijn eerdere post en bij de mijne zat vocht tussen de achterruit en spoiler. Heb dat toen aangegeven en de spoiler is er afgeweest en opnieuw gekit. Sindsdien is het beter.
Bij 135000km heeft de servomotor van de linkerbuitenspiegel het begeven. Deze moet nog vervangen worden. Dit kost helaas een compleet niewe spiegel van +_ 300 Euro.
Dus minpunten
1 - Climate control welke veels te koude lucht gaat blazen na verloop van tijd. Soms staat het ding op 24 Graden om het een beetje behaaglijk te houden.
2 - Slijtage remblokken en schijven
3 - Koppeling van de diesel te zwak. (denk dat als je hem chipt je nog sneller een rekening van 1300 Euro krijgt voor het vervangen van de koppeling).
4 - Servo motoren buitenspiegels te zwak.
5 - Vocht onder spoiler
6 - Krasgevoeligheid plastic rondom teller.
Pluspunten van mij na 145000km zijn.
1 - Blijft een naar persoonlijke mening ook na zoveel jaar nog een mooie auto en verveeld absoluut niet. Sterker nog, als ik in een andere auto stap denk ik dat ik terug ga naar de jaren 80.
Ik kan mij dan ook compleet kapot ergeren aan een journalist van Autoweek welke waarschijnlijk de 60-jarige leeftijd is gepaseerd en vervolgens begint te mouwen over teveel knopjes op het stuur (volgens mij net zoveel als elke andere auto, plus dat het zo logisch en simpel als wat is). De airco zou je moeten zoeken. Sorry maar binnen 1 minuut wist ik hoe dat ding werkte zonder de handleiding te lezen. En als laatste het stuur wat in de weg zit. Bij de mijne is het stuur verstelbaar en is het een kwestie van goed afstellen. Deze zaken hebben mij overigens lang geleden doen besluiten het aw abonnement op te zeggen.
2 - Luxe uitgerust.
3 - Stuurt fantastisch. Enig minpunt is dat hij voorin erg zwaar is (Diesel nadeel).
4 - Idd betrouwbaar. Heeft nog nooit een hapering vertoond.
5 - Juweel van een motor (cdti) geen stoplicht sprinter maar tussensprintjes zijn best leuk en het is gewoon een vlotte auto. Zuinig niet echt. In ieder geval lang niet de opgave. (gemiddelde in al die tijd 1op 16).
6 - Super versnellingsbak
7 - Erg praktisch. Mountainbikes achterin plus tent en spullen. Ga je toch echt een dikke station voor nodig hebben om hetzelfde mee te nemen.
8 - Kwaliteit interieur is gewoon erg goed.
Zou ik weer een zelfde auto leasen. Ja en nee. In deze klasse mijn inziens nog steeds de beste auto voor het geld. Maar ik wil toch wat grotere stoelen. Ben zelf 2m en zit constant met mijn bovenbenen los boven de zitting. Volgende auto wordt dus een auto waar ik erg goed in zit.