Kristian: 2003 BMW Z4 3.0i | 2017 Skoda Citigo | 2021 BMW 320e Touring

Je kunt na een aantal jaar altijd nog de auto chippen, wat ik al eerder aangaf. Ik zou daar eens wat onderzoek naar doen.

Total Loss zei:
Verwacht je niet dat een 320i wat beter zijn waarde vast gaat houden in deze tijd van 3-cilinders? Over een paar jaar wordt het aanbod van 4-cilinders natuurlijk nog minder en zijn het bijna allemaal 318i's. Ik denk dat ik voorkeur zou hebben voor de 320i, met name ook vanwege gebruik van een caravan.

Over een paar jaar duwen ze ons in ijltempo in elektrische en waterstofauto’s (of beter autootjes).
Dus inzake waardevastheid zou ik me niet teveel illusies maken.

British Racing Green zei:
Total Loss zei:
Verwacht je niet dat een 320i wat beter zijn waarde vast gaat houden in deze tijd van 3-cilinders? Over een paar jaar wordt het aanbod van 4-cilinders natuurlijk nog minder en zijn het bijna allemaal 318i's. Ik denk dat ik voorkeur zou hebben voor de 320i, met name ook vanwege gebruik van een caravan.

Over een paar jaar duwen ze ons in ijltempo in elektrische en waterstofauto’s (of beter autootjes).
Dus inzake waardevastheid zou ik me niet teveel illusies maken.

Over een jaar of 4 toch nog niet lijkt me. Heb het idee dat juist over een paar jaar wanneer het net nog kan mensen liever nog een 320i hebben.

Nee nog niet onderweg. Ben bang dat het vandaag nog lastig wordt. Een zaterdag niet helemaal volgepland zou me ook weleens passen. Sinterklaasgekte met twee kinderen die hyper zijn en soms achter het behang te plakken zijn, druk op het werk en dan ook nog de autojacht.

418 is leuk maar ik vind zelf de blauwe 318 veel mooier hoor. Als het alleen gaat om uiterlijk vertoon dan is de keuze wel gemaakt.

Wat dichter bij huis:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/45987596

2019, 320 en 25k km

voor 1500 € meer dan de blauwe 318. Ja, ik weet dat die over budget is. Misschien geven ze een hele goede prijs voor je Up.

vertmaori zei:
Ja, haarr., die bij Ekris heb ik pagina's terug al gepost. Supermooi ding.

Oke, zijn al zoveel gepost hier. Maar dit is idd een mooie.
Dan zou ik voor 1500 euro minder geen 318 nemen

Kristian zei:
Supermooi op de het standaard meubilair en het stuur na dan. sportstoelen zijn absoluut een vereiste.

oh ja, dat was ook zo. Dan staan de mooiere wat verder weg inderdaad.

De blauwe helaas voor mijn neus verkocht. Balen, maar misschien wel goed zodat ik me nu op een 320i kan focussen.

Wijn 8578185 zei:
een 1.5 driecilinder........(n)

Thanks voor je zinvolle bijdrage..

Kristian zei:
Nou, ik heb de 318i even lekker kunnen proberen. Heel enthousiast eigenlijk. Motortje klinkt lekker en vond er voldoende pit inzitten. Ook snelweg opdraaien en optrekken tot 130 km/uur ging vlot genoeg. Wat ik ook al wel had verwacht is dat het allemaal in rust gebeurt. De automaat schakelt onmerkbaar en ook als de motor iets meer toeren draait hoor je hem niet/nauwelijks. Heerlijk ontspannen rijden, niet te vergelijken met de Mazda die (handgeschakeld) dan wat ouderwets aan doet maar ook zeker fijn rijdt.
Hoe je in zo'n BMW zit is wel fantastisch hoor. Geweldige stoelen, fijn M-stuur.... Daar stap je na 1000 km nog met een glimlach uit.

Zoals gemerkt, ik raad de 3 cilinder af. Een 320i is veel meer auto. Ik blijf daarbij.

Wat is dat op AW toch altijd met dat commentaar op driecilinders. Er zullen er best zijn die wat minder voldoen, maar bijvoorbeed de 1.0 ecoboost in mijn Focus is echt een enorm fijn blok. Heel stil, een lekkere roffel bij wat verder doortrekken en met een beheerste gasvoet ook nog eens enorm zuinig.
Nu meer dan 60.000 km geheel probleemloos. Olieverbruik niet waarneembaar. En bovendien een fijne trekker voor mijn (compacte) caravan.
Ik zou dus zelf zonder enige bedenking een BMW 1.5 driecilinder kiezen, vooral in combinatie met de ZF automaat. Snel zat en ook nog eens stil en zuinig. Kan je in alle rust heerlijk genieten van de auto. De top is ruim voldoende om ook op de snelweg je rijbewijs kwijt te raken.

Eens met Harrie. Het imago van de driecilinder is destijds verpest door de 1.2 TDI, maar zo'n moderne benzine driecilinder turbo is echt fijn. Ik vind het karakter ook veel leuker dan dat van een viercilinder.

Springbok zei:
Kristian zei:
De blauwe helaas voor mijn neus verkocht. Balen, maar misschien wel goed zodat ik me nu op een 320i kan focussen.

Of een witte in dikke configuratie.. :T

32k voor een 2018 318? Zou ik niet doen.

Ik zou een 320 nemen omdat het wel degelijk verschil maakt of je 220 of 290 Nm koppel hebt.

Wijn 8578185 zei:
Springbok zei:
Wijn 8578185 zei:
een 1.5 driecilinder........(n)

Thanks voor je zinvolle bijdrage..

Ah je mening....En ik geef hem ook. En nu?

Maar het gaat hier om de auto van Kristian. Die heeft dus al aangegeven dan een 318i meer dan heerlijk is voor hem. Wat heeft het dan voor nut dit telkens te blijven herhalen?

Doe ik zelf toch ook niet? Ik rij niet voor niets zelf een F31 330i, maar snap heel goed dat een 318i ook de voorkeur kan hebben.

En een 3 cilinder is ook gewoon een leuk blok. Ben er heel blij mee in mn MT-09 :LOL: Nee onder dollen, 3 cilinder is tegenwoordig gewoon prima met leuke roffel.

Kristian heeft aangegeven dat hij een 318 prima vond maar heeft nog geen 320 geprobeerd.
70 Nm verschil in koppel bij nagenoeg hetzelfde toerental merk je echt.

haarr zei:
Kristian heeft aangegeven dat hij een 318 prima vond maar heeft nog geen 320 geprobeerd.
70 Nm verschil in koppel bij nagenoeg hetzelfde toerental merk je echt.

Tuurlijk! En ik denk ook zeker dat hij daarin moet rijden voor een definitieve keuze te maken.

JAamaar dat wordt echt tig keer door hem en anderen gezegd. Zo krijg je wel 100+ pagina's vol ja :) Gewoon mee rijden en dan pas weer updaten. Tis nu wel erg veel herhaling

Jongens maak je niet druk, ik meld me wel weer een keer als ik een stap verder ben en er wat nieuws op de oprit staat.

Kristian zei:
Jongens maak je niet druk, ik meld me wel weer een keer als ik een stap verder ben en er wat nieuws op de oprit staat.

Waarom niet eerder? Dit is echt een leuke zoektocht die veel reuring veroorzaakt. Echt super leuk om te lezen en mee te denken. En zoveel mensen zoveel smaken. Vind het oprecht een erg interessante zoektocht :D

Ik zou die bijna nieuwe, met opties volgeladen 6 nog eens sterk overwegen. Deze biedt alle benodigde ruimte, heeft op een automaat na alle uitrusting die je kan wensen, zit qua koppel tussen een 318 en 320 in, superbetrouwbaar en is om het in goed Duits uit te drukken een echte "hingucker". Exclusief, voornaam en ingetogen sportief.
Je kent de historie van deze Mazda en dat is ook wat waard.

Ja, nu stoppen met berichten posten tot er een nieuwe auto is gekocht is alsof je partner 3 stoten voor het einde zegt dat ze nu stopt en dat je nog wel hoort wanneer ze het zelf heeft afgerond....

We lezen graag mee hoor!!

Er zitten altijd wat piepers tussen, ik vind de zoektochten van Kristian altijd heerlijk om te volgen!

Zeker weten, dit is - afgezien van wat 320i-miepers - een topic dat zwaar de moeite waard is om te volgen!

Gokje: volgende week staat er een dikke CX-30 op de oprit. Denk zelf dat dit voor Kristian de beste keuze is.

Ons gewoon lekker op de hoogte houden hoor Kristian, heel leuk om te volgen en mee te denken juist, doe gewoon je ding, die awijnzeikers gewoon negeren. (y)

Een topic waarin we advies mogen geven dat vervolgens niet in permanente forumstilte eindigt vind ik altijd positief :)

Zal zo nu en dan wel wat blijven posten. Kan op dit moment nog weinig zinnigs zeggen over wat het gaat worden. 318i, 320i, 6 Signature of toch die CX-30 demo. Mijn gevoel zegt ga voor die BMW, mijn verstand zo nu en dan de Mazda. Die 6 is echt geweldig en als ik geen proefrit in de BMW had gemaakt had ik hem meteen aangeschaft.
En m.b.t de BMW twijfel ik nog steeds over de 318i, met name door de reacties hier.
Wil even afwachten wat er komende weken nog binnenkomt bij Dusseldorp. Gezien het aantal afleveringen eind december moet daar vast wel wat moois qua inruilers bij zitten.

Kristian zei:
En m.b.t de BMW twijfel ik nog steeds over de 318i, met name door de reacties hier.

Er zijn er hier steeds weer voor wie het nooit goed genoeg zal zijn... die zouden je zelfs nog in een 330 of 335 of zelfs een M3 proberen te l*llen.
Je hebt zelf met die 318i gereden, en bent met een schitterende glimlach uitgestapt.
Dus waarom je laten gek razen over een 320i?
Het wordt jouw wagen van jouw zuurverdiende centen!!!

Al zou ik na de 6 niet weer een zelfde 6 nemen, facelift of niet. Dan had je net zogoed nog enkele jaren kunnen doorrijden met je schitterende witte 6.

Is er al gereden met de 330i? Dan vergeet je die 320i meteen.

Is er al gereden met de 340i? Dan vergeet je die 330i meteen.

Is er al gereden met de M3? Dan vergeet je die 340i meteen.

o_O

Springbok zei:
Is er al gereden met de 330i? Dan vergeet je die 320i meteen.

Is er al gereden met de 340i? Dan vergeet je die 330i meteen.

Is er al gereden met de M3? Dan vergeet je die 340i meteen.

o_O

jaja daarom rij jij in een 330i, die 318i voldeed zo goed....... o_Oo_Oo_Oo_Oo_O

Terug
Bovenaan