Het is in mijn hoofd echter verre van stil. De Mazda (nog) niet gekocht. Beide ontzettend onder de indruk van het rijden met de CX-30. 3 klassen beter als mijn 6 en ook als de CX-5. Ruimte op achterbank voldoet zeker voor kinderen maar voor volwassenen beperkt.
En dan de CX-5, om te zien ook werkelijk schitterend. Een mooie voorname en stoere bak die aan de buitenkant wel een stukje fraaier is als de CX-30. Mooie kleur, dikke wielen, lederen interieur en helemaal als nieuw met slechts 17.000 km. En dit werd de derde proefrit in een CX-5 en helaas nog steeds niet super enthousiast. Rijdt zeker prima, maar zeker niet stiller als de 6 en de totale beleving kan niet tippen aan de CX-30. Die voelt echt een generatie nieuwer aan en is veel meer een rijdersauto waar je echt verwend wordt.
Als betrouwbare, fijne en praktische gezinsauto is de CX-5 denk ik de perfecte partner. Buitenkant vind ik ook echt heel erg mooi. Auto is scherp geprijsd en echt als nieuw. 1e eigenaar, 17.000 km, leder, bose. Is ook al een andere gegadigde die hem graag wil kopen. In principe gaat ie maandagochtend om 9.00 uur dan ook weer op de trailer naar Almere. Daarmee wordt de druk wel wat opgevoerd.
Krijg ik spijt als we deze schitterende CX-5 laten schieten of krijg ik spijt door niet ook nog verder te kijken en te gaan rijden met de Focus 1.5 en BMW 3-serie.
En die rode CX-30 is er natuurlijk ook nog.
Met de CX-5 speel ik heel erg op safe en ik weet dat me dat enerzijds ook wel past. Geeft ook weer wat rust want ben er zowat de hele dag mee bezig.
De CX-5 is ruim, comfortabel, bewezen betrouwbaar, waardevast, laag gewicht, mooi design en een ideale caravantrekker. Qua rijden redelijk vergelijkbaar met de 6 maar ietsje rumoeriger wellicht zelfs en het voelt ondanks 5 jaar jonger niet heel veel moderner aan, in tegenstelling dus tot die CX-30.
Morgen nog maar eens heel goed over denken.