Kristian: 2003 BMW Z4 3.0i | 2017 Skoda Citigo | 2021 BMW 320e Touring

Die laatste zwarte klopt inderdaad niet, lijkt me duidelijk dat de bruine lederen bekleding achteraf is aangebracht, klopt echt niet samen met die rode bies. Die 1e zwarte klopt toch wel naar mijn idee, wel mooi juist die crème bekleding. De 1e is inderdaad heel erg sjiek en dik, goede prijs ook, die witte had ik pagina of 2 geleden al geplaatst.

Total Loss zei:
Die laatste zwarte klopt inderdaad niet, lijkt me duidelijk dat de bruine lederen bekleding achteraf is aangebracht, klopt echt niet samen met die rode bies. Die 1e zwarte klopt toch wel naar mijn idee, wel mooi juist die crème bekleding. De 1e is inderdaad heel erg sjiek en dik, goede prijs ook, die witte had ik pagina of 2 geleden al geplaatst.

Het is inderdaad geen gezicht maar volgens mij had de Sportline vroeger deze rode strip standaard en kon je voor zwart kiezen. Ik heb deze combi wel eens vaker gezien. Volgens mij kon dit af-fabriek.

MBdoubleyou zei:
Total Loss zei:

Het is inderdaad geen gezicht maar volgens mij had de Sportline vroeger deze rode strip standaard en kon je voor zwart kiezen. Ik heb deze combi wel eens vaker gezien. Volgens mij kon dit af-fabriek.

Kwam er nu net inderdaad nog eentje tegen met die combi, het is en blijft echt geen combinatie wat mij betreft. ;)

Nee dat ziet er werkelijk niet uit. Bruin leer vind ik zelf wel aardig maar de vrouw wil gewoon zwart. Verder is de 4GC wel heel gaaf. Is in principe nog wel een optie.

Bruin? Ik heb oyster, dat is ook mooi, in combi met bepaalde buitenkleuren. Zwart op zwart is ook maar donker...

Bruin is mooi hoor,maar die rode streep is foeilelijk.

Oyster met Estoril is heel mooi ja. (y)

Dit is ook zo'n heerlijke kleur. Zie je nauwelijks.
e04e3283525259eb0df1704213c96c64.jpg

Valencia orange is inderdaad prachtig! Jammer dat mooie kleuren zo zeldzaam zijn.

Een goed samengestelde 3 Touring is een heerlijke auto net als de 4 GC. Wel minimaal de 4 cilinder 20i kiezen en niet de 3-pitters. En altijd een automaat kiezen, die 8-traps is echt geweldig fijn.

Succes met de overwegingen.

Dat is Sunset Orange. Die kleur was optie twee, maar kon ik alleen in 330i vinden. Heerlijke kleur!! Maar Melbourne rood is ook mooi. Sunset en Estoril 2 zijn mooier, imho, maar een Mpakket met mekbourne is echt wel mooi.

Hmm,van jouw lijstje zou ik toch eens naar Düsseldorf toeren zaterdag.

Komt me eigenlijk helemaal niet uit qua tijd maar zou zonde zijn om hem te laten schieten als het echt een hele mooie blijkt.
Ik vrees dat ik zaterdagochtend maar heel vroeg uit de veren moet dus.

Die grijze in Dusseldorf is wel echt een van de betere die online te koop staat. Ik zou toch zeker de gok wagen en er naartoe rijden. Wat betreft de schade lijkt alles ook erg netjes gedocumenteerd. Veel beter/mooier uitgerust vind je ze dan ook bijna niet voor onder de 30K. Valt mij eerlijk gezegd toch nog best tegen hoeveel geld ze er voor vragen. In ieder geval ik zou zeker de BMW (320i) kiezen boven de Mazda CX-30. Ik heb enkel ervaring met de 320D met sportautomaat, en dat rijdt echt ontzettend lekker.

Met onderhandelen kun je nog kijken of je winterbanden of iets dergelijks (tegen wat korting) erbij kan regelen. Ik woon al een geruime tijd in het diepe zuiden van Duitsland. Alhoewel ze zeggen dat er in het Zuiden hogere kortingen wordt gegeven merk ik er helaas iedere keer weinig van. Er gaat over het algemeen nauwelijks (paar honderd euro op 20K) vanaf, winterbanden hebben ze vaak nog wel een "overbodig" setje liggen die je goedkoop mee kan krijgen.

Succes!

Korting krijg ik niet. Ik krijg vandaag een CX-30 mee naar huis. Eens kijken hoe dat bevalt en of die wel of niet op lijstje blijft staan. Dan is er me ook nog een hele interessante CX-5 aangeboden en dan hebben we de BMW nog die ook heel aanlokkelijk is. Het wordt nog een lastige keuze.

Wauw, die in Dusseldorf is mooi! Moet zeggen dat veel Duitse dealers/grotere autobedrijven juist vaak heel eerlijk zijn over de auto's en ook alles duidelijk weerleggen. Zo was ik een tijdje terug bezig voor een Abarth 595C ipv de 500, had een mooie gevonden, redelijk scherp geprijsd bij een Fiat dealer. Kreeg ik ook meteen alle info over de auto met daarbij inderdaad ook een schadefactuur van *SCHRIK NIET* €11.000,- :eek: die heb ik toen laten staan, want dat was iets meer dan een kleine aanrijding geweest.

Deze 320 ziet er bijzonder goed uit en de schade lijkt goed gerepareerd! Denk dat het optisch bedrog is die kier (zeker omdat je weet dat daar een reparatie is geweest) door de hoek van de foto's. Ik zou er in ieder geval een ritje Dusseldorf voor over hebben. Succes met de zoektocht, ik volg hem nauwlettend! :T

Nadenken of je wel of niet op een vroege zaterdagochtend naar Duitsland rijdt om een auto te gaan bekijken? :) Man, dat is toch sowieso genieten, in alle rust rijden en die mooie 6 nog even de sporen geven.

NieckVB zei:
Met onderhandelen kun je nog kijken of je winterbanden of iets dergelijks (tegen wat korting) erbij kan regelen.

De meeste auto's in Duitsland zijn 8fach-bereift dus die winterset heeft de dealer er bij inruil gewoon gratis bijgekregen. :T

Kristian zei:
Korting krijg ik niet. Ik krijg vandaag een CX-30 mee naar huis. Eens kijken hoe dat bevalt en of die wel of niet op lijstje blijft staan. Dan is er me ook nog een hele interessante CX-5 aangeboden en dan hebben we de BMW nog die ook heel aanlokkelijk is. Het wordt nog een lastige keuze.

Retourtje Dusseldorf met de CX-30 dus ;)
Kan je zeker de beide auto's goed vergelijken!

Ja ik wilde die winterbanden teruggeven onder het mom dan kun je ze bij een andere auto erbij geven. Maar die Duitse dealer wilde geen geld teruggeven want hij had er niks aan.

Moest ik er nog zelf bij verkopen omdat er ondertussen 1 Aygo 12 wielen had. :p

(krijg je als een auto word gestolen)

haha nou dat gaat de dealer denk ik niet goedvinden.
Deze CX-5 heeft de dealer me aangeboden voor een scherpe prijs. De BMW-rijders hier zullen het absoluut geen vergelijk vinden, ben ik me terdege van bewust.
CX-5

4826150544-21800718-1-1024x768.jpg

Die Mazda is best mooi maar qua rijden/zitten kan een hangeschakelde voorwielaandrijver niet op tegen een achterwiel aangedreven wagen met 8 traps ZF.....

helemaal gelijk. appels met peren.... De Mazda is gewoon een fijne betrouwbare gezinsauto die lekker rijdt, luxe is uitgerust en er mooi uitziet en uiterst waardevast is.
De BMW zal geweldig rijden en is qua afwerking en materialen een stuk hoogwaardiger. Veel sportievere zit. Qua rijden (onderhoud, vaste lasten) ook wel wat duurder en ik denk kwalitatief wat minder als een Japanner.
Voor beide valt wat te zeggen.

Kristian zei:
De BMW (...) is qua afwerking en materialen een stuk hoogwaardiger.
Really? Dat zie je er op de foto's niet aan af vind ik. Sterker, dat grijze spul op dashboard en deuren, dat een heel matige poging tot het imiteren van aluminium doet, vind ik -ook IRL- toch echt behoorlijk goedkoop ogen.

Ik zou eerder voor de CX-5 gaan in deze trim dan de rode CX-30. Ik vind de CX-30 niet zo mooi door die hoge kunststof lijsten rondom, de CX-5 oogt een stuk eleganter.

Interieur van een BMW is prima, maar ook wel erg veel van hetzelfde grijs in een standaard configuratie. Een M-stuur, Lederen bekleding, Navi Prof en dat automaat-pookje maakt het wel veel beter dan standaard! Alleen al voor dat pookje zou ik een automaat kiezen :) Het enige wat voor mij echt een misser is en waaraan je kan zien dat het model ook al een tijdje meegaat is die ouderwetse handrem arm... :confused:

Maar de CX-5 was toch al een soort van afgevallen omdat deze qua zit/rijden toch niet naar jou smaak was? Wat ik zelf overigens ook heb, want ik heb ook niets met de meest SUV's vanwege de zithouding. Ik wil graag het gevoel hebben dat ik een auto echt om me heen heb. Qua zit kan er wat dat betreft maar weinig tegen de F31 op (voor mij). En met SUV-achtigen stoor ik me vaak aan de zithouding. Een X1 was voor mij ook instappen, zitten en na 5 seconde afstrepen van het lijstje.

Als je morgenvroeg met die 320i gaat rijden ben je sowieso verkocht tov de CX-30, dat rijdt gewoon heel veel beter. Niet omdat een CX-30 of welke Mazda dan ook slecht rijdt, ben zelf ook "fan" van Mazda, maar het is gewoon een andere klasse auto.

Kristian zei:
helemaal gelijk. appels met peren.... De Mazda is gewoon een fijne betrouwbare gezinsauto die lekker rijdt, luxe is uitgerust en er mooi uitziet en uiterst waardevast is.
De BMW zal geweldig rijden en is qua afwerking en materialen een stuk hoogwaardiger. Veel sportievere zit. Qua rijden (onderhoud, vaste lasten) ook wel wat duurder en ik denk kwalitatief wat minder als een Japanner.
Voor beide valt wat te zeggen.

Is dat zo dat het onderhoud duurder is? Standaard onderhoud was voor mijn 316i bij de dealer goedkoper dan standaard onderhoud voor de CX-3, doordat de Mazda vaker moest. En qua vervang onderdelen (remschijven/blokken) zal het ook wel meevallen, Mazda is dan ook best prijzig. Maar als je dat zelf besteld en doet (met je maat) zal het ook geen wereld van verschil zijn lijkt me?

Puur gevoel hoor, want zag laatst de rekening voor 4x blokken bij de 330i en dat was 7-800 euro totaal ofzo. Bizar voor alleen blokken imo, maargoed, het is blijkbaar normaal anders zou de leasemij het niet goedkeuren lijkt me.

Ik dacht ook altijd dat het onderhoud bij BMW en Mercedes zoveel duurder was. Valt in mijn ervaring heel erg mee. Ik doe bij Mercedes (W212 en S205) precies 3x zo lang met remblokjes vergeleken met de Laguna's die ik gereden heb. Dan mogen de blokjes ook wel wat duurder zijn. Overigens heb ik wel et idee dat onderhoud bij BMW dan weer wat duurder is dan bij Mercedes.

Mooi topic om te volgen trouwens. Op zich kan je niet echt een slechte keuze maken denk ik, maar als ik het interieur van die CX5 zie en dat vergelijk met een goed uitgeruste F31, dan zou ik toch heel snel voor de BMW kiezen. Overigens zat ik laatst in een nieuwe Mazda 3 en dat is dan weer veel beter / mooier dan de CX5.

Succes met de keuze, ben heel benieuwd waar het op uitdraait!

Interieurfoto's met flits.. o_O tijdje geleden bij Mazda-dealer ook in de CX-5 gezeten. Echt wel hoogwaardig en fraai hoor! (3/CX-30 idd nog beter). Exterieurkleur en die nieuwe 19" staan echt super. Maar dacht idd dat je de hoge zit en de stoelen niet top vond. Rationeel lijkt mij het wel de beste keuze. De CX-30 omdat ie gewoon wat mooier is

Moet inderdaad heel erg wennen aan hoge zit. Mensen om me heen die al in een hoge auto rijden zijn er stuk voor stuk wel heel content mee. Stukje gewenning denk ik wel.
Maar eens, de zit in een 3-serie trekt me absoluut meer.
De keren dat ik echter alleen in de auto zit voor een lekker potje sturen zijn echter wel op 1 hand te tellen. Vaak toch met het gezin, naar familie, kinderen naar de sport etc. Dan is zo'n CX-5 wel in z'n element. Met de CX-5 doe ik niks verkeerd, met de BMW verwen je jezelf meer, dat is gewoon zo.

Curlevv zei:
tijdje geleden bij Mazda-dealer ook in de CX-5 gezeten. Echt wel hoogwaardig en fraai hoor! (3/CX-30 idd nog beter).

Ik vind die deurhendels met 'omdraaiende verklikkers' (aan de ene kant knalrood) altijd zo'n enorme afknapper. Net als de knopjes voor de ramen, van keihard plastic en met heel groot ''AUTO' erop. Geldt voor de meeste Aziaten trouwens.

Toch onderdelen die je met grote regelmaat aanraakt.

Kristian zei:
met de BMW verwen je jezelf meer, dat is gewoon zo.

Ik heb mijn F30 nu 3 jaar en ik denk best regelmatig (ook na 3 jaar dus): "wat rijdt deze auto toch lekker". Beestje cheesy maar het is echt zo.

Kan bij de Mazda natuurlijk ook maar onwillekeurig denk ik dat toch weer niet.

De afwerking van een F30 is erg goed, maar qua materiaalgebruik doet BMW het iets minder dan Audi en Mercedes. Misschien doet een nieuwe CX-5 of CX-30 niet onder voor een F30 op dat gebied. De hele beleving, zeker qua rijden, en uitvoering van een mooie complete F30/31 is echter van hogere orde. Zo'n 3 rijdt formidabel. En als je het doet.....ga dan voor de 320i. Een 318i rijdt echt goed, maar de 320i biedt gewoon meer rijplezier.

Verrassing bij het ophalen van de CX-30, ze hebben de CX-5 ook snel uit Almere overgebracht naar Zwolle. Supergave auto in nieuwstaat. Gaan we morgen mee rijden. Nu de CX-30 mee. En dat rijdt ook echt geweldig. Heel stil, heel luxe, en lekker dynamisch. Kortom, ik heb Mazda zeker nog niet afgeschreven.

TYN zei:
Curlevv zei:
tijdje geleden bij Mazda-dealer ook in de CX-5 gezeten. Echt wel hoogwaardig en fraai hoor! (3/CX-30 idd nog beter).

Ik vind die deurhendels met 'omdraaiende verklikkers' (aan de ene kant knalrood) altijd zo'n enorme afknapper. Net als de knopjes voor de ramen, van keihard plastic en met heel groot ''AUTO' erop. Geldt voor de meeste Aziaten trouwens..

Moet toch wat te klagen zijn ;)

CX-5
0-fd4ab88b-9e9e-4919-8a85-96632aa44c37.jpg

3008
0-87d69da8-4f96-4865-a88c-6abd6d470e34.jpg

Tiguan
0-a33c7087-0311-47a3-a10f-ca734fc83910.jpg

Vind die Aziaat beduidend hoogwaardiger ogen. Sierstripjes, lampje, paneel in een andere materiaal dan kaal plastic.. dus ik snap je punt niet echt. Ook middentunnel overstijgt vrijwel alle concurrenten. Op welke mid-SUV vind je nou (kunst)leder op die plek?

Mazda-CX-5-2017-1024-20.jpg

Bij de CX-30 ziet het er allemaal nog mooier uit. Alleen nog wel 'omdraaiende verklikkers' ;)

Mazda-CX-30-2020-1600-c4.jpg

Het center console van de CX5 is niet altijd zo uitgevoerd, bij mij hard plastic, wel Lekker om Met je ring tegen aan te tikken op de maat van de muziek.

Morgen mag ik van Groningen naar Montfoort en weer terug, hapje eten, world een relaxte avond.

Morgen mag ik van Groningen naar Montfoort en weer terug, hapje eten, world een relaxte avond.

Leuk Facebook-berichtje, maar wat heeft dat met Kristian te maken? :)

Super auto, 20k km sinds 4 juli, stoelverwarming deed het heerlijk, en zo ook het zelfde voor het stuur.

Uiteraard ook wel wat kleine zaakjes die opvallen, maar dat heeft iedere auto.

goed om te horen. De CX-30 is ook een heerlijke auto hoor. Ruimte is op zich voldoende op de achterbank, maar wel een andere beleving als in de 6.
Morgen ook eens met de grijs/bruine CX-5 sturen. En als ik nog tijd over heb morgenmiddag de 318i nog even proberen.
20191129-155239.jpg

Kristian zei:
Morgen ook eens met de grijs/bruine CX-5 sturen. En als ik nog tijd over heb morgenmiddag de 318i nog even proberen.

De heren Mazda-verkopers lezen mee en hebben je succesvol bij de Duitse 320i vandaan gehouden. :)

Die zaterdagen zijn ook zo kort, want je zou toch nog een keer die Focus 1.5 moeten proberen.........Die komt in de laatste bijdragen van dit topic helaas niet meer voor het voetlicht.

HarrieD zei:
Focus 1.5 moeten proberen.........Die komt in de laatste bijdragen van dit topic helaas niet meer voor het voetlicht.

Als je kijkt wat de andere kanshebbers zijn begrijp ik dat wel.

Het is in mijn hoofd echter verre van stil. De Mazda (nog) niet gekocht. Beide ontzettend onder de indruk van het rijden met de CX-30. 3 klassen beter als mijn 6 en ook als de CX-5. Ruimte op achterbank voldoet zeker voor kinderen maar voor volwassenen beperkt.
En dan de CX-5, om te zien ook werkelijk schitterend. Een mooie voorname en stoere bak die aan de buitenkant wel een stukje fraaier is als de CX-30. Mooie kleur, dikke wielen, lederen interieur en helemaal als nieuw met slechts 17.000 km. En dit werd de derde proefrit in een CX-5 en helaas nog steeds niet super enthousiast. Rijdt zeker prima, maar zeker niet stiller als de 6 en de totale beleving kan niet tippen aan de CX-30. Die voelt echt een generatie nieuwer aan en is veel meer een rijdersauto waar je echt verwend wordt.
Als betrouwbare, fijne en praktische gezinsauto is de CX-5 denk ik de perfecte partner. Buitenkant vind ik ook echt heel erg mooi. Auto is scherp geprijsd en echt als nieuw. 1e eigenaar, 17.000 km, leder, bose. Is ook al een andere gegadigde die hem graag wil kopen. In principe gaat ie maandagochtend om 9.00 uur dan ook weer op de trailer naar Almere. Daarmee wordt de druk wel wat opgevoerd.

Krijg ik spijt als we deze schitterende CX-5 laten schieten of krijg ik spijt door niet ook nog verder te kijken en te gaan rijden met de Focus 1.5 en BMW 3-serie.
En die rode CX-30 is er natuurlijk ook nog.

Met de CX-5 speel ik heel erg op safe en ik weet dat me dat enerzijds ook wel past. Geeft ook weer wat rust want ben er zowat de hele dag mee bezig.
De CX-5 is ruim, comfortabel, bewezen betrouwbaar, waardevast, laag gewicht, mooi design en een ideale caravantrekker. Qua rijden redelijk vergelijkbaar met de 6 maar ietsje rumoeriger wellicht zelfs en het voelt ondanks 5 jaar jonger niet heel veel moderner aan, in tegenstelling dus tot die CX-30.

Morgen nog maar eens heel goed over denken.

Waarom twijfel je zo over de CX-5 terwijl je er helemaal niet zo enthousiast over bent? Wat is dan de vooruitgang ten opzichte van de 6? Dan is een jongere Mazda 6 imo nog een betere keuze, want die biedt nagenoeg hetzelfde als de CX-5 qua voordelen, maar daar ben je wel enthousiast over. Waarom zou je die CX-5 liever hebben dan zoiets: Mazda 6

Over de CX-30 vind ik je veel enthousiaster en dat is ook nog eens de nieuwere, frissere en mooiere auto naar mijn mening. Ik vind de CX-5 niet bepaald de topper qua uiterlijk in het Mazda gamma, een beetje saai en anoniem, maar dat is persoonlijk.

Ik vind een CX-5 een mooie auto maar deze kleur doet daar imo erg afbreuk aan.
Lastige keuze maar toch eerst met alle kandidaten gaan rijden zou ik zeggen.

Ik zou om het jezelf makkelijk te maken in elk geval beginnen met wegstrepen. Als je voorkeur uitgaat naar de CX-30 zou ik de CX-5 laten vallen en je zeker niet onder druk laten zetten door de dealer! Er staan er zat te koop, ook in mooiere kleuren. Ik moest in het begin wennen aan het uiterlijk van de CX-30 maar vind het eigenlijk een hele mooie auto en veel nieuwer dan de CX-5 die in zijn huidige gedaante alweer wat jaartjes meegaat. Mijn gevoel zegt dat je uiteindelijk met de Mazda de beste keuze maakt voor de langere termijn. Bij een BMW betwijfel ik of je misschien later toch spijt krijgt al wil ik best geloven dat het een echte fun auto is om te rijden, maar een Mazda schat ik wat betreft kwaliteit, vaste lasten en onderhoudskosten toch wat hoger in.

Terug
Bovenaan