Kristian: 2003 BMW Z4 3.0i | 2017 Skoda Citigo | 2021 BMW 320e Touring

Klopt, met de LCI is de B20 motor vervangen voor de B48. Die heeft een iets hoger koppel (20Nm) en loopt vooral met koude start mooier rond.

De oude B20 klinkt wel erg rauw en dieselachtig inderdaad. De B48 wil je dus wel hebben.

Verder deze nog gevonden, even contact gezocht. Lijkt een nette auto voor redelijke prijs.
CX-5

Deze morgen trouwens voor het eerst een CX-30 in het wild gespot, een zilvergrijze dan nog.
Maar best een leuke verschijning op de weg!

Bimmert zei:
Klopt, met de LCI is de B20 motor vervangen voor de B48. Die heeft een iets hoger koppel (20Nm) en loopt vooral met koude start mooier rond.

Zit die ook in de 330e? Die loopt verre van mooi koud. Echt als een diesel. Is normaal volgens de dealer. Heb er overigens geen issues mee gehad verder.

Die CX-5 staat hier bijna om de hoek. Mijn schoonpa rijdt een donkergrijze SkyLease GT automaat, heerlijke wagen. Al vind ik die 17 wielen veel te klein.

Kristian zei:
Verder deze nog gevonden, even contact gezocht. Lijkt een nette auto voor redelijke prijs.
CX-5
Punt bij zo'n auto is dat er particulier geen markt voor is. De verkoper kan 'm dus voor handelsprijs aan een dealer kwijt, of die ene particulier. In dat geval kan ie inderdaad nooit duur zijn.

Misschien valt het mee maar die CX5 lijkt boven het dashboardkastje wat vlekken of beschadigingen te hebben en ook het leer op de zijkant van de leuning van de bestuurdersstoel lijkt er niet helemaal meer nieuw uit te zien. Blijft verder wel een mooie auto al zou ik liever een rode hebben dan dit wat saaie grijs, maar da's een kwestie van smaak natuurlijk.

Kristian zei:
CX-5

Maar wel de foute kleur... :(
Zeg niet dat het deze is die van het scherm spat ;)
Zowat elke andere kleur staat hem beter!!!

DEEP-CRYSTAL-BLUE-MICA.png

Kleur inderdaad niet 1e keus maar wel mooie uitvoering met leder en bose voor een mooie prijs.
Zou er wel mee kunnen leven hoor. Maar eens zien hoe enthousiast ik ben straks.

Die 19 inch velgen zijn wel schitterend. Zo ontstaat alsnog een heel aantrekkelijk totaalplaatje. Anderzijds is 17 inch ook wel ideaal. All seasons redelijk betaalbaar in die maat. Staat wel minder mooi en ik ken mezelf :)

Klopt, zolang er geen krassen zijn vind ik vlekken nog tot daar aan toe. Zo heb ik ook ooit een keer een Up in nieuwstaat gekocht van een advertentie die er niet uit zag.
Verkoper klonk wel heel vertrouwenwekkend. In het ergste geval een ritje voor niks die kant op.

Kristian zei:
Die 19 inch velgen zijn wel schitterend. Zo ontstaat alsnog een heel aantrekkelijk totaalplaatje. Anderzijds is 17 inch ook wel ideaal. All seasons redelijk betaalbaar in die maat. Staat wel minder mooi en ik ken mezelf :)

Met die velgen eronder wordt de wagen als iets meer opvolger-waardig voor de 6...

Ga je nu een nieuwe auto kopen omdat je hem al zo lang graag wil hebben, of omdat het een goede deal is en dus compromissen gaat sluiten ;) Ik zou echt op zijn minst nog een 3 serie of 4gc rijden, wie weet gaat er een wereld voor je open.

Zo, weer thuis! Dit gaat hem niet worden. Nette auto met wat minimale gebruikssporen. De kleur is eigenlijk net zoals de auto ook rijdt. Rijdt goed maar zeker niet beter als mijn 6. Die ligt strakker op de weg en de hoge zit blijkt voor mij ook geen must. Ik zit liever in een auto als erop zo blijkt dus. Overigens geeft een CX-30 wel dat gevoel in een auto te zitten.

Maar, het belangrijkste er zat geen druppel olie meer aan de pijlstok. Eigenaar had nog nooit onder de kap gekeken en was ook verbaasd. Dus of hij heeft ruim een liter verstookt sinds de laatste beurt of hij is met de beurt niet goed op peil gezet. In ieder geval, dit hoort niet en ben ik ook niet gewend van dit blok. Ondanks nog aanwezige fabrieksgarantie voldoende aanleiding om huiswaarts te gaan. Ook niet/nauwelijks onderhandelingsruimte in prijs.

Qua rijden werd ik veel enthousiaster van de Focus en de CX-30 en ik weet zekerdat een 3-serie ook daarin niet teleurstelt.
Next.

Gauw in een 3 serie met 8 traps ZF automaat gaan rijden. Word je heel blij van

Focus vind ik tov de Mazda geen vooruitgang. Een aangeklede Golf (dsg) weer wel, vraag me niet waarom. Maar goed, eerst de BMW afwachten!

Focus vind ik tov de Mazda geen vooruitgang. Een aangeklede Golf (dsg) weer wel, vraag me niet waarom.

Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van de materialen die Ford gebruikt in het interieur, maar dat kan ook door mijn VAG bril komen.

Focus doet het vooral goed op het gebied van rijplezier. Materialen vind ik ook niet super. Beetje grof allemaal. Ook de kleuren in de displays niet zo stijlvol.
Stoelen vond ik voor een Duitse auto ook niet top.

Die aangeklede Golf vind ik ook wel weer heel mooi. Ik zou zo bij deze Golf willen kijken. Schitterend ding voor een scherpe prijs. Variant is veel praktischer maar niet zo fraai. Helaas valt deze gele thuis totaal niet in de smaak. Lapizblau gelukkig wel.

dikke gele Golf
Schitterend ding!!

Eerst eens rijden in de BMW....

Een Focus stuurt beter dan een Golf, ik aai het dashboard nooit daarentegen draai ik wel regelmatig aan het stuurwiel.

Vond je oude Mazda 6 een gave bak.

Golf is gewoon een hele fijne allrounder. Interieur voelt gewoon prettig aan. Dat van de Focus is een 6,5je. De CX-30/Mazda3 zouden wel het gevoel geven dat je er op vooruit gaan, zeker ivm het interieur van de Mazda6 van Kristian (heb dat nooit mooi gevonden, pas na de 1e en 2e facelift)

Mooi kleurtje op die Golf maar zeker in R-Line associeer ik 'm met aso's en mocro's

Als het dan echt geen 4GC zou gaan worden moet het dan wel weer perse een stationwagen worden van de 3-serie?

Want dit is wel een mooi exemplaar sedan.

320i

Of had jij nu een "afkeer" van zwart?

Toch deze dan maar:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-320-3er-touring-aut-luxury-line-naviprof-pano-kamera-benzine-blauw-b9d6e79f-0645-458c-83ea-7f1175825c96?utm_source=ios-share&utm_medium=email&utm_campaign=share

edit helaas al verkocht

In de topicstart wordt al gesproken over een BMW, op pagina 99 hebben we het er nog steeds over. Ik geloof er niet zo in.

sedan schijnt kortere wielbasis te hebben en is op achterbank krapper. Vind een Touring wel net zo mooi en is net wat praktischer. Leuk ook die apart te openen achterruit.
We zien wel wat het gaat worden uiteindelijk. Komende weken/maand moet het wel duidelijk zijn.

Inderdaad niet te snel. Wat mij betreft ook eerst de Mazda 6 ook echt weg. Risico was vanmiddag om twee 'dikke' Mazda's op de oprit te hebben staan en nog een Up. Werd me ook wel wat gortig.
Mijn kameraad bij BMW gaat op zoek. Vestiging Oostzaan heeft een mooie (grijze 320i M Sport) staan met helaas net iets teveel km's. Komt vast nog wel meer leuks voorbij.
Geduld is een schone zaak.

Inderdaad geduld hebben. Ik gaf mezelf tot een half jaar om een opvolger te zoeken terwijl ik een oud brik kocht om daar tijdelijk mee te rijden. Opvolger kwam vervolgens al binnen een week online, en dus ging het alsnog snel.

Maar bovenal, heb je voor jezelf al helder wat je wil. Een CX-5 (hoge zit) lijkt me totaal wat anders dan een 3 Serie waar je zowat aan de grond zit.
Ik heb laatst nog een tijdje met een Kadjar gereden (leenauto), en besefte me nog eens dat zo'n hoge zit lekker is voor het overzicht, maar echt niks voor mij is op dit moment.

Overigens, de CX-5 in het donker grijs is prachtig (y)

Ik deel deze mening wel, haha...

Carfanatic zei:
In de topicstart wordt al gesproken over een BMW, op pagina 99 hebben we het er nog steeds over. Ik geloof er niet zo in.

een 10tal pagina's geleden heb ik ook zoiets gezegd. Maar waar is de zoekfunctie hiero??

En als je nu toch nog voor jezelf zoiets hebt...dit is mijn laatste I.C.E....

Haal dan een smeuige 6 in lijn van B.M.Weee ;)

Nee, nog niet helder maar ik merk dat de proefritten daarbij helpen. Uit de Focus en CX-30 stapte ik enthousiast uit, uit de CX-5 wat minder. Ben benieuwd naar de 3-serie.
Nieuw is zeker niet aan de orde overigens en een 6-cylinder gaat het ook niet worden. Liever een zo jong mogelijke 320i met weinig km's voor het budget.

https://www.debeier.nl/occasion/bmw/3-serie/320i-m-sportpakket-led-leder-navigatie-sportstoelen-servo-dab-hifi-speakers-alu-18-inch/de-beier/occ14506114?conpag=p000037

320i

LCI, leuke uitvoering met navi prof en pano dak.

Eerste eigenaar en nog bijna jaar garantie.

Maargoed. Zelf vast ook al wel gezien..

Nee, niet gezien maar wel een hele interessante auto. Kleur had ook hier wat spannender gekund, maar voor de rest perfect. Ik ga eens contact zoeken. Bedankt!!

De kleur had spannender gekund inderdaad, maar misstaat de 3 zeker niet. Inderdaad een best gave uitvoering!

Kristian zei:
Nee, niet gezien maar wel een hele interessante auto. Kleur had ook hier wat spannender gekund, maar voor de rest perfect. Ik ga eens contact zoeken. Bedankt!!

Zelfde als mijn vorige 3. Ik vind het persoonlijk wel een erg mooie kleur voor de 3, twijfel soms of ik die niet liever had gewild dan huidige wit. Maar niet spannend of speciaal idd. :LOL:

Zilver staat imo alleen mooi met sportieve(re) modellen en met diepe lijnen. Zoals die 3-serie dus (y) Zeker in schemer zie je mooi de schaduwen op de lichte lak

Morgen even informeren. Staat bij een handelaar waar ik niet veel over kan vinden. Goed opletten dus of het echt een frisse auto is.
Wat is er met die sleutel gebeurd alleen? Lijkt alsof een hond aan heeft lopen knagen.

$_86.JPG

Terug
Bovenaan