Koppelingsplaat VW Lupo vervangen

Xela

Startmotor
L.s,

We hebben een Volkswagen Lupo, bouwjaar 1999. Auto staat bij de garage met een kapotte koppelingsplaat. De garage vraagt 500 euro voor de reparatie.

Is dit een eerlijke prijs?

Ik heb zelf total geen idee.
 
is een zeer nette prijs.
koppeling zal rond de 150euro zijn. met hardware +/- 200euro.

is vooral de uren. en somige voorwiel aangedreven wagens moet je de olie aflaten. somige niet.
 
snelle willy zei:
is een zeer nette prijs.
koppeling zal rond de 150euro zijn. met hardware +/- 200euro.

is vooral de uren. en somige voorwiel aangedreven wagens moet je de olie aflaten. somige niet.

Zoals? Welke auto heeft precies een droog differentieel?
Of voorwielaandrijvers met een differentiaal wat gescheiden is van de versnellingsbak?

Assen moeten er uit, dus het diff moet leeg. En bij een voorwielaandrijver betekent dat dat de bakolie er uit moet.
 
We moeten dan wel iets meer weten dan alleen het bouwjaar. Wat voor motor zit erin? Hoeveel vermogen? Welke motorcode?
 
Nee hoor in lupo is niet zoveel bijzonders geleverd. Vrijwel dezelfde motorisaties als polo, maar dan met minder werkruimte onder de kap.

500 euro voor een koppeling vervangen is relatief veel. Beetje rondshoppen kan een paar euro schelen. Maar tussen de 400 en 500 euro voor alles vervangen (plaat, drukgroep en druklager) is normaal.

Assen demonteren betekend geen bakolie vullen bij deze auto's Wel raadzaam om het oliepeil te laten checken. Een bak die drooggelopen is, is ook een duur klusje om te vervangen.
 
Pobresh zei:
500 euro voor een koppeling vervangen is relatief veel. Beetje rondshoppen kan een paar euro schelen. Maar tussen de 400 en 500 euro voor alles vervangen (plaat, drukgroep en druklager) is normaal.

500 euro kun je niet zo veel van zeggen. Aan materiaal zit je in de orde van de 100 euro zonder eventuele vloeistoffen. 400 euro arbeidsloon komt neer op zo'n 4 tot 5 uur sleutelen. Dat is niet onredelijk. Ik zou het ook als 'normaal' bestempelen.
 
Terug
Bovenaan