Beste leden,
Ik heb een VW Scirocco TDI uit 2009, handgeschakeld.
223000km
Mijn druk van de koppeling valt regelmatig weg en gebeurd steeds vaker. Het lijkt er ook mee te maken te hebben dat hoe harder ik rijd, hoe sneller het optreed.
In de stad geen probleem, veel koppelen dus dan blijft de druk er op.
Maar als ik lange stukken 100/120/130 rijd dan heb ik ineens geen druk meer. Even pompen en het is so weer terug.
Ik vermoed dat er lucht in komt want er ligt geen olie onder de auto, ook is het niveau nog niet gezakt.
Dit is er al geprobeerd:
Koppeling ontluchten, dan ging het weer een tijdje goed.
Olie van de koppeling volledig ververst en ontlucht, dit is in augustus gebeurd en ging het langere tijd beter.
De garage denkt dat het druklager vervangen moet worden en dat kost me dan 1500,- en het liefst een nieuwe versnellingsbak en dat is nog eens 1500,-.
Nou klinkt dit mij beide niet logisch in de oren want schakelen doet de auto prima, ook geen slippende koppeling.
Ik vermoed zelf dat er een klein lekke in een van de cilinders zit, er daardoor lucht in komt, maar met het pompen deze lucht er weer deels uit gaat.
Nu ben ik geen expert.
Wat is jullie mening/advies?
Ik heb een VW Scirocco TDI uit 2009, handgeschakeld.
223000km
Mijn druk van de koppeling valt regelmatig weg en gebeurd steeds vaker. Het lijkt er ook mee te maken te hebben dat hoe harder ik rijd, hoe sneller het optreed.
In de stad geen probleem, veel koppelen dus dan blijft de druk er op.
Maar als ik lange stukken 100/120/130 rijd dan heb ik ineens geen druk meer. Even pompen en het is so weer terug.
Ik vermoed dat er lucht in komt want er ligt geen olie onder de auto, ook is het niveau nog niet gezakt.
Dit is er al geprobeerd:
Koppeling ontluchten, dan ging het weer een tijdje goed.
Olie van de koppeling volledig ververst en ontlucht, dit is in augustus gebeurd en ging het langere tijd beter.
De garage denkt dat het druklager vervangen moet worden en dat kost me dan 1500,- en het liefst een nieuwe versnellingsbak en dat is nog eens 1500,-.
Nou klinkt dit mij beide niet logisch in de oren want schakelen doet de auto prima, ook geen slippende koppeling.
Ik vermoed zelf dat er een klein lekke in een van de cilinders zit, er daardoor lucht in komt, maar met het pompen deze lucht er weer deels uit gaat.
Nu ben ik geen expert.
Wat is jullie mening/advies?