Pjotr
Asfaltkampioen
Hoi mede-forummers.
Ik heb een vraagje. Zoals het onderwerpstitel al zegt gaat het over een buitenlandse auto.
Ik heb ook de RDW-site gekeken en ik heb daardoor niet echt antwoorden gekregen, dus misschien zijn er mensen die dit zelf al eens gedaan hebben.
Auto heeft buitenlandse kentekenplaten, maar komt wel uit de EU. De auto is APK klaar. De verkoper biedt (voor een meerprijs) aan om de auto van kenteken te voorzien en ook eventueel APK te keuren. Ik weet niet wat die meerprijs is.
Nu heb ik op de site van de RDW gekeken en ik lees dat je een eendagskenteken moet hebben, eventueel wordt de APK uit het buitenland overgenomen (zit er volgens mij niet op) begrijp ik het goed dat de RDW dan alleen kijkt naar de papieren die erbij zitten, en naar de staat van de auto. en dan zijn dit de kosten:
Dit staat er bij BPM, dat snap ik niet helemaal, ik dacht dat je bij een bepaalde leeftijd geen BPM meer betaald
Ik las ook dat bij de RDW een apk gedaan kan worden, is dat aan te raden? Aan de andere kant, ik heb een vriend die ook APK kan keuren.
Nadat de auto bij de RDW is goedgekeurd (voor kenteken) moet je hem ten naamstellen en een kenteken aanvragen, dat duurt ongeveer 5 dagen. En hij moet al verzekerd zijn.
Ik neem aan dat je hem dan ook pas APK kunt keuren, als het kenteken er is. Of kan dit al als die aanvraag is gedaan? (krijg je dan een bericht met welk kenteken je krijgt ofzo)
Is het aantrekkelijk om het zelf te doen? Ik bespaar dan vast geld, of zeg je het is beter om dit door de verkoper te laten doen? Wat zou het (ongeveer) kosten om het zelf te doen?
Mis ik nog dingen die in dit proces moeten worden gedaan?
Ik heb een vraagje. Zoals het onderwerpstitel al zegt gaat het over een buitenlandse auto.
Ik heb ook de RDW-site gekeken en ik heb daardoor niet echt antwoorden gekregen, dus misschien zijn er mensen die dit zelf al eens gedaan hebben.
Auto heeft buitenlandse kentekenplaten, maar komt wel uit de EU. De auto is APK klaar. De verkoper biedt (voor een meerprijs) aan om de auto van kenteken te voorzien en ook eventueel APK te keuren. Ik weet niet wat die meerprijs is.
Nu heb ik op de site van de RDW gekeken en ik lees dat je een eendagskenteken moet hebben, eventueel wordt de APK uit het buitenland overgenomen (zit er volgens mij niet op) begrijp ik het goed dat de RDW dan alleen kijkt naar de papieren die erbij zitten, en naar de staat van de auto. en dan zijn dit de kosten:
| Omschrijving | Kosten |
|---|---|
| Identificatie voertuig licht | €56,50 |
| Kentekenbewijs | €47,65 |
| Tenaamstellen via RDW | €12,50 |
| Recyclingbijdrage | €20,00 |
Dit staat er bij BPM, dat snap ik niet helemaal, ik dacht dat je bij een bepaalde leeftijd geen BPM meer betaald
Forfaitaire tabel
Is sinds het tijdstip waarop de auto of motor voor het eerst in gebruik is genomen, een periode voorbij van | dan is het percentage | Tel daar bij op voor iedere maand die helemaal of voor een deel voorbij is sinds de periode uit de 1e kolom |
|---|
| Vanaf 9 jaar en 6 maanden | 81% | 0,19% |
|---|
Ik las ook dat bij de RDW een apk gedaan kan worden, is dat aan te raden? Aan de andere kant, ik heb een vriend die ook APK kan keuren.
Nadat de auto bij de RDW is goedgekeurd (voor kenteken) moet je hem ten naamstellen en een kenteken aanvragen, dat duurt ongeveer 5 dagen. En hij moet al verzekerd zijn.
Ik neem aan dat je hem dan ook pas APK kunt keuren, als het kenteken er is. Of kan dit al als die aanvraag is gedaan? (krijg je dan een bericht met welk kenteken je krijgt ofzo)
Is het aantrekkelijk om het zelf te doen? Ik bespaar dan vast geld, of zeg je het is beter om dit door de verkoper te laten doen? Wat zou het (ongeveer) kosten om het zelf te doen?
Mis ik nog dingen die in dit proces moeten worden gedaan?
Laatst bewerkt: