Kia EV6 | Nieuw: GT (€ 64.195)

Volt

Gebruiker
kia-ev6.jpg


kia-ev6.jpg


kia-ev6.jpg


"Dít is de volledig elektrische Kia EV6, een splinternieuwe model dat voor Kia een zeer belangrijke is. De EV6 is de eerste Kia die op het volledig voor elektrische auto's ontwikkelde E-GMP-platform staat en daarnaast is het het eerste model van het merk waarop Kia's nieuwe designtaal is te zien."

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-kia-ev6-te-zien-voor-onthulling/

https://insideevs.com/news/494212/kia-reveals-ev6-first-dedicated-electric-car/
 
M

MCW

Guest
Alle foto's: https://www.netcarshow.com/kia/2022-ev6/

kia-ev6-front-quarter.jpg


kia-ev6-top-angle.jpg


kia-ev6-front-cabin-angled.jpg


Uhm tja... apart. Kan het vooralsnog niet echt mooi vinden. Interieur oogt prima maar met die twee schermen en optisch doorlopende roosters kon het van ieder merk afkomen.
 

Gullwing

Gebruiker
Mooi ding hoor, wat is dit, een c segmenter?
Die koreanen spugen op het moment zo veel ev's uit. Daar zullen de europese fabrikanten toch echt wel wakker van liggen.
 
M

MCW

Guest
De Futuron concept lijkt totaal niet op het productiemodel :) https://www.netcarshow.com/kia/2019-futuron_concept/ Vind de neus van de EV6 wat weg hebben van de Jaguar i-Pace, ook zo zwaar en bol.
 

brg

Gebruiker
Ik vind hem schitterend!!!
Neus van een Scirocco, originele achterzijde, niet te hoog op de poten... kortom, een prachtige wagen.
Hoedanook stukken mooier dan zijn "alter ego" Ioniq 5.

Helaas zal hij door het ongetwijfeld pittige prijskaartje wel weer niet voor Jan Modaal bestemd zijn.
 

brg

Gebruiker
Ik vind hem schitterend!!!
Neus van een Scirocco, originele achterzijde, niet te hoog op de poten... kortom, een prachtige wagen.
Stukken mooier dan zijn alter ego Ioniq 5.

Helaas zal hij door het ongetwijfeld pittige prijskaartje wel weer niet voor Jan Modaal bestemd zijn.
 

DeeTwee

Gebruiker
Ziet er wat mij betreft stukken beter uit dan z'n Hyundai-broertje. Zeker vanbinnen, waar de ioniq wat mij betreft een erg hoog Ikea-gehalte heeft en rijden een bijzaak lijkt, ziet dit er uit als een dedicated auto-interieur.
 

Zadelsnuiver

Gebruiker
Gullwing zei:
Mooi ding hoor, wat is dit, een c segmenter?
Die koreanen spugen op het moment zo veel ev's uit. Daar zullen de europese fabrikanten toch echt wel wakker van liggen.

Moeilijk in te schatten in welk segment dit gaat vallen, buitenlengte dacht ik rond de 4.60 maar een wielbasis van 3 meter is werkelijk ongehoord.
Europese fabrikanten niet alleen hoor, ik denk dat ze bij Toyota ook wel hard aan het werk zijn. Het eerste model genaamd de BZ is in elk geval al een stuk minder aantrekkelijk getekend dat de Hyundai Ioniq5 en deze Kia EV6.
 

DeeTwee

Gebruiker
Gullwing zei:
Mooi ding hoor, wat is dit, een c segmenter?
Die koreanen spugen op het moment zo veel ev's uit. Daar zullen de europese fabrikanten toch echt wel wakker van liggen.
Waarschijnlijk ongeveer even groot als de Ioniq5, dus meer richting D-segment. Buitenlengte dus ca 4m65, wielbasis 3m. Qua binnenruimte verwacht ik dat het sowieso makkelijk kan concurreren met een D-segmenter.
 

iDS

Gebruiker
Spreekt me meer aan dan de Hyundai Ioniq, zowel de carrosserie als de binnenvormgeving.
 

Rembrandt

Gebruiker
Interieur gaat nog wel, maar de buitenkant (en met name de neus) vind ik niet echt "des Kia's" en erg anoniem.
Terwijl Kia nou juist zo goed bezig was qua design.

Ik ben wel erg benieuwd naar de eerste echte testen. Want de ruimte is moeilijk in te schatten met deze enorme wielbasis. Als je ziet hoe ruim een ID.4 is, dan moet dit wel echt mega zijn.
 
Gullwing zei:
Mooi ding hoor, wat is dit, een c segmenter?
Die koreanen spugen op het moment zo veel ev's uit. Daar zullen de europese fabrikanten toch echt wel wakker van liggen.

Het is toch net als de VW groep allemaal variatie op een thema? Het zijn onderhuids allemaal dezelfde wagen met iets ander vormgegeven koetswerk. Deze deelt volgens mij ook weer alles met de Ioniq.
 

Wouter82

Moderator

Doodzonde dat de tigernose-grille ontbreekt, nu is de neus wel erg kaal en anoniem. Dat ook in schril contrast met die achterkant o_O
 
M

MCW

Guest
PmEa9QZ.png


y19WqEz.png


pVmoz5l.png


Er valt wel wat voor te zeggen dat het gedurfd is. Maar daardoor ook erg smaakgevoelig (itt de Niro). Dan zien de ID.3 en ID.4 er toch een stuk gangbaarder uit zonder echt saai te zijn.
 

Buff

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=ivyiaXm-krg meer info, er staat dat deze Kia juist iets duurder gaat zijn dan de Ionic 5. Later in de video is er een foto te zien van de genesis versie die ik persoonlijk het mooiste vind op het eerste gezicht. Hoop dat die ook in Europa/NL geleverd gaat worden.

Overigens word er ook gerept van een high performance versie die 3-3,5 seconde moet doen over 0-100km/u en ong 600 pk zou moeten hebben.:eek: https://youtu.be/ivyiaXm-krg?t=142
 

929V6

Actieve Gebruiker
Buff zei:
Overigens word er ook gerept van een high performance versie die 3-3,5 seconde moet doen over 0-100km/u en ong 600 pk zou moeten hebben.:eek:

Waaróm!? o_O Wat mij betreft mogen zulke onzinnige vormen van energieverbruik worden bestraft met het allerhoogste BPM- en MRB-tarief.
 

Gullwing

Gebruiker
929V6 zei:
Waaróm!? o_O Wat mij betreft mogen zulke onzinnige vormen van energieverbruik worden bestraft met het allerhoogste BPM- en MRB-tarief.

ja, heerlijk nederlands, bestraffen, belasten en kapotmaken (y)

Elke vorm van lol moet kapot, wat denken ze wel niet.
 

Kristian2

Gebruiker
Nou, het subsidiëren van elektrische auto’s met belachelijke vermogens gaat mij persoonlijk ook veel te ver..
 

929V6

Actieve Gebruiker
Kristian zei:
Nou, het subsidiëren van elektrische auto’s met belachelijke vermogens gaat mij persoonlijk ook veel te ver..

Precies dat. En ik zie er ook helemaal geen lol van in, van zo'n loodzwaar ding dat alleen maar keihard rechtuit wil. Tenzij je ermee gaat dragracen of zo.
 

iDS

Gebruiker
DeeTwee zei:
Wouter82 zei:
Doodzonde dat de tigernose-grille ontbreekt, nu is de neus wel erg kaal en anoniem.

En waarom ook? Hebben ze eindelijk een herkenbaar element, pleuren ze het overboord...

Want een elektrisch voertuig heeft een reuzengrill nodig natuurlijk :)
Waarom wordt er niet gevraagd waarom hij geen dubbele uitlaat heeft?o_O
 

DeeTwee

Gebruiker
iDS zei:
DeeTwee zei:
Wouter82 zei:
Doodzonde dat de tigernose-grille ontbreekt, nu is de neus wel erg kaal en anoniem.

En waarom ook? Hebben ze eindelijk een herkenbaar element, pleuren ze het overboord...

Want een elektrisch voertuig heeft een reuzengrill nodig natuurlijk :)

Als je bijdehand wilt zijn doe het dan wel goed aub. Ik weet niet of je de foto's bekeken hebt maar de auto heeft al een grille. Alleen de kenmerkende vorm ontbreekt, en dat vind ik merkwaardig.
 

DeeTwee

Gebruiker
929V6 zei:
Kristian zei:
Nou, het subsidiëren van elektrische auto’s met belachelijke vermogens gaat mij persoonlijk ook veel te ver..

Precies dat. En ik zie er ook helemaal geen lol van in, van zo'n loodzwaar ding dat alleen maar keihard rechtuit wil. Tenzij je ermee gaat dragracen of zo.
Ja, elektrische auto's staan ook echt bekend om hun oerslechte wegligging o_O
 

Skodarno

Gebruiker
Vind de Hyundai veel mooier. Alleen de achterkant is bijzonder maar dat heeft Honda al eerder gedaan

16-civic-coupe.jpg
 

Hyundai Rider

Gebruiker
Ik vind dat de achterkant wat minder is. Het onderstel is denk ik gelijk met de Hyundai, maar deze Kia is qua vorm anders. Waardoor ik de koets van de Hyundai mooier vind. Ik ga voor Hyundai.
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Ik vind de Hyundai op het eerste gezicht ook veel mooier. De neus heeft sterke welvingen en een heel anoniem neusje zonder Kia-identiteit. Daarna worden de welvingen overboord gezet met een rechte, zwarte A-stijl en tamelijk rechte raamlijn. Ik vind het wel aardig hoe de dorpels optisch doorlopen over de achterbumper en achterlichten en geïntegreerde spoiler. Het geheel oogt wel gedurfd en het interieur vind ik ook goed ogen. Als geheel vind ik dat bij de Nissan Ariya hetzelfde idee (van het exterieurontwerp) veel beter tot uiting komt. De Ioniq 5 is wel een geval apart met zijn hoekige vormgeving die het midden houdt tussen futuristisch en retro.
 
M

MCW

Guest
oIvKMtw.jpg


f8JYHZE.jpg


aklsXzT.jpg


UI5zrDx.jpg


CbxTcGV.jpg


JtgG1rS.jpg


bQCa6Is.jpg


M2fM7p0.jpg


MW8C5B0.jpg


0wBYZXO.jpg


GLtUsnl.jpg


Bron: https://www.carscoops.com/2021/03/kia-ev6-debuts-with-a-porsche-taycan-beating-0-62-mph-time-of-3-5-seconds/
 
M

MCW

Guest
Elektrische cross-over van formaat Jaguar I-Pace
Nieuw modulair platform én nieuw design
Actieradius: tot ruim 500 kilometer
Ook als 584 pk sterke GT-versie
In september in Nederland verwacht

Alle info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/elektrische-kia-ev6-meer-dan-500-km-actieradius/
 

brg

Gebruiker
Ik ga hem steeds mooier vinden!!!
En als ze dan ook nog eens het Soul Red van Mazda benaderen, kan het enkel een toppertje worden (y)

Leuk ook dat die grijze - in tegenstelling tot veel andere EV's - geen "dichtgemaakte" velgen heeft (y)
 

Buff

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=nYcL-SYy_-E

Dragrace, ding is wel groot kijkt me ong even groot als een Urus.

Prijzen schijnen als volgt te zijn:
44595 instapper, GT-Line 56895, GT 63595.
 
M

MCW

Guest
Ik vind getoonde GT véél beter ogen dan de normale versie die we eerst zagen. Zo vind ik het wel echt een supergaaf ding. Mooier dan de Ioniq 5 die me enorm is tegen gaan staan.
 

Buff

Gebruiker
Ik ben benieuwd hoe de Ionic 6 eruit gaat zijn, zelfde drivetrain echter in (futuristische) sedan uitvoering., daarnaast lijkt me de Genesis uitvoering van de EV6/iopnic 5 het mooier te worden .

Zelf vind ik de Ionic 5 ook niet mooi, lijkt op een oude Golf maar dan opgeblazen.
 
M

MCW

Guest
2022-kia-ev6-gt.jpg


2022-kia-ev6-gt.jpg


2022-kia-ev6-gt.jpg


2022-kia-ev6-gt.jpg


2022-kia-ev6-gt.jpg


Meer foto's: https://www.motor1.com/news/497892/kia-ev6-gt-real-images/
 

brg

Gebruiker
Met wat goede wil kan je er zelfs de basislijnen van de Stinger inzien... weliswaar met nog verder doorgedreven stijlkenmerken.
 

SVF

Gebruiker
Niet vanuit elke hoek even mooi maar als geheel toch wel een indrukwekkende auto
 
M

MCW

Guest
EV6
naosNRl.png

EV6 GT-Line
ixp9lXB.png

EV6 GT
DSj7ttQ.png

EV6
7jM2ZOK.png

EV6 GT-Line
06trQV2.png

EV6 GT
i5WlIPt.png

EV6
bm7SdSV.png

EV6 GT-Line
1CBal6R.png

EV6 GT
l011ejL.png

EV6
m9u6Jeh.png

EV6 GT-Line
cIFGGC7.png

EV6 GT
hQMMI4O.png


Op kia.nl https://worldwide.kia.com/eu/ev6#visualizer werkt de 3d Visualizer echt fantastisch. De normale uitvoering is trouwens in meer kleuren te krijgen dan de GT(-Line). Heb ze alleen getoond in de std wielen, de normale en GT-Line kunnen ook met een maatje meer worden besteld.
 

Cd6lop

Gebruiker
Interieur niet heel bijzonder, wat gedateerd zelfs m.i. maar zal uiteraard state of the art zijn, ongeloiflijk hoe de Koreanen de markt veroveren, kan ook niet anders met gemiddelde werkweken van 70 uur en absurd hoge eisen aan werknemers.
 

Wouter82

Moderator

Deze achterlichten had Maserati op de Levante moeten zetten...

Volgens mij een heel goed totaalpakket, maar ik ben benieuwd hoe goed het ook zal verkopen. En hoe groot het verschil wordt met de Ioniq 5.
 

Wouter82

Moderator

Prijslijst Kia EV6
Batterij Aandrijving Vermogen Actieradius Uitvoering Vanafprijs
58 kWh Achter 169 pk ~ 400 km EV6 € 44.595
77,4 kWh Achter 229 pk > 510 km EV6 Plus € 52.095
77,4 kWh Voor+achter 325 pk ~ 490 km EV6 Plus € 54.595
77,4 kWh Achter 229 pk > 510 km GT-Line € 56.895
77,4 kWh Voor+achter 325 pk ~ 460 km GT-Line € 59.395
77,4 kWh Voor+achter 584 pk ~ 400 km GT € 63.595
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ook-prijzen-elektrische-kia-ev6-bekend/
 

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Op de Milano Monza Motor Show:

kia-ev6-mimo-2021_3.jpg


kia-ev6-mimo-2021_2.jpg


kia-ev6-mimo-2021_4.jpg


kia-ev6-mimo-2021_1.jpg


Bron: https://www.alvolante.it/news/kia-ev6-al-mimo-2021-373764/foto#kia-ev6-mimo-2021_3_3
 
M

MCW

Guest
Het weer moet meezitten maar ik vind dit best een goeie. In zo'n hal met allemaal lampen komt het niet over zoals het op de weg zou overkomen.
 

Wouter82

Moderator

De stad zelf wordt dan wel iets crucialer dan wanneer je het in een generieke hal doet. Milaan en Genève zullen dan beter scoren dan Brussel of Frankfurt :)
 
Bovenaan