Na de Break
Gebruiker
Hallo mede-forummers! Ik ben nooit zo actief hier, ik lees vooral mee maar dit keer wil ik toch graag zelf een vraag stellen.
Wij zijn in het bezit van 2 auto's: Tante Peus, een Peugeot 308SW uit 2010 met 150.000 km op de teller en Tante Suuz, een even oude Suzuki Swift met 215.000 km, beide op benzine. De Peugeot is onze gezinsauto en wordt vooral door mijn vrouw gebruikt. Omdat die tegenwoordig dicht bij huis werkt maakt deze bijna geen kilometers meer. De Suzuki wordt door mij voor woon-werk verkeer gebruikt, 125 km per dag dus zo'n 30.000 km per jaar. Daarnaast hebben onze 2 oudste kinderen inmiddels een rijbewijs, zij gebruiken het liefst de Suzuki.
Beide auto's doen het erg goed en hebben weinig problemen gekend. Maar omdat Tante Peus klachten begint te vertonen die kunnen wijzen op serieuze reparatiekosten (olielekkage, koelvloeistof verbruiken en een haperende airco) zijn we toch aan het kijken naar vervanging. Het plan is dan dat ik de vervanger van Tante Peus ga gebruiken voor mijn woon-werk verkeer, deze zal dus serieus kilometers gaan maken.
Vroeger was het simpel, als je veel kilometers maakte kocht je een diesel of ging je op LPG rijden. Maar tegenwoordig... Diesel is geen optie meer, LPG misschien wel, hybride, plug-in hybride, volledig elektrisch.... Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Dus: Help! Wie weet de juiste auto en waarom is dat de juiste auto? Onze voorkeur gaat uit naar een jong gebruikte auto. Max 2, misschien 3 jaar oud, max 50:000 kilometer. Budget: +/-30.000 euro, misschien nog iets meer. Elektrisch kan interessant zijn, we hebben zonnepanelen en ik kan op de zaak gratis opladen, maar ik hik toch wat tegen praktische dingen aan als actieradius en laadstress op vakantie, geen aanhanger trekken. Misschien een hybride met een grote actieradius op stroom? Qua formaat: geen station meer, maar verder vergelijkbaar met onze 308 of nog iets kleiner. Wie heeft de gouden tip?
Wij zijn in het bezit van 2 auto's: Tante Peus, een Peugeot 308SW uit 2010 met 150.000 km op de teller en Tante Suuz, een even oude Suzuki Swift met 215.000 km, beide op benzine. De Peugeot is onze gezinsauto en wordt vooral door mijn vrouw gebruikt. Omdat die tegenwoordig dicht bij huis werkt maakt deze bijna geen kilometers meer. De Suzuki wordt door mij voor woon-werk verkeer gebruikt, 125 km per dag dus zo'n 30.000 km per jaar. Daarnaast hebben onze 2 oudste kinderen inmiddels een rijbewijs, zij gebruiken het liefst de Suzuki.
Beide auto's doen het erg goed en hebben weinig problemen gekend. Maar omdat Tante Peus klachten begint te vertonen die kunnen wijzen op serieuze reparatiekosten (olielekkage, koelvloeistof verbruiken en een haperende airco) zijn we toch aan het kijken naar vervanging. Het plan is dan dat ik de vervanger van Tante Peus ga gebruiken voor mijn woon-werk verkeer, deze zal dus serieus kilometers gaan maken.
Vroeger was het simpel, als je veel kilometers maakte kocht je een diesel of ging je op LPG rijden. Maar tegenwoordig... Diesel is geen optie meer, LPG misschien wel, hybride, plug-in hybride, volledig elektrisch.... Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Dus: Help! Wie weet de juiste auto en waarom is dat de juiste auto? Onze voorkeur gaat uit naar een jong gebruikte auto. Max 2, misschien 3 jaar oud, max 50:000 kilometer. Budget: +/-30.000 euro, misschien nog iets meer. Elektrisch kan interessant zijn, we hebben zonnepanelen en ik kan op de zaak gratis opladen, maar ik hik toch wat tegen praktische dingen aan als actieradius en laadstress op vakantie, geen aanhanger trekken. Misschien een hybride met een grote actieradius op stroom? Qua formaat: geen station meer, maar verder vergelijkbaar met onze 308 of nog iets kleiner. Wie heeft de gouden tip?