ketelapper - Audi A6 [4K, 02/2019] werkpaard voor intensief gebruik

Flieger

Gebruiker
Degene die ik bedoel is een A6 55 TSI. Hij is op het randje, maar wel erg dik. De velgen staan niet in de brochure of accessoirefolder.

Barri

Moderator

Wat wel een voordeel van een volledig zwarte grille is - en dat is wellicht een tip voor Ketelapper :) - is dat die blokken dan veel minder opvallen!

Die velgen van die zwarte zijn volgens mij de hierboven genoemde A8 wielen, met dat kleine spaakje ernaast.

Caspian

Gebruiker
Lijkt hij hier wat op?

640x480.jpg

Flieger

Gebruiker
@Barri:
Ik denk dat we het dan niet over dezelfde hebben. Die ik bedoel heeft 21" velgen (gok ik) met een zwarte binnenkant en de spaken zijn zilver aan de buitenzijde en symmetrisch.

Niseko

Gebruiker
Wat ik me afvraag ketelapper, je stelt je auto’s altijd naar zeer persoonlijke smaak samen en je slaagt daar wonderwel in! Echter, het eindresultaat is enorm verschillend van de “doorsnee” A6 configuratie. Heeft dat geen impact op de restwaarde aan het einde van de renting? Zitten de tweedehands kopers van dit soort duurdere auto’s te wachten op erg gepersonaliseerde configuraties of kiezen die liever voor middle of the road uitvoeringen die zij dan ook weer makkelijker kunnen verkopen?

Roy R

Gebruiker
De liefhebber van auto's die zit er zeker op te wachten denk ik. Ik mocht willen dat ik 2e hands een dergelijk exemplaar (weliswaar met minde km's) op de kop zou kunnen tikken. Die kom je zelden tegen.

ketelapper

Gebruiker
@Niseko
Terechte vraag. Mijn ervaring tot nu toe is dat de markt precies anders werkt. De 'middle of the road' auto's zijn er voldoende. Als iemand over drie jaar een zwarte A6 zoekt met Pro Line S en business pakketje en geen gekke poespas, kan hij uit honderden auto's kiezen. Daarop is dus puur prijsconcurrentie aan de orde en relatief lage restwaarde.

Wanneer iemand 'mijn' kleur straks mooi vindt, is er maar één beschikbaar. Dat is ook nog eens een auto die verder ook 'klopt' (dus geen knalkleur, maar met stepwieltjes bijvoorbeeld) en heerlijke uitrusting heeft. Dan speelt prijs veel minder een rol. Mijn eerdere rode A6'en waren binnen no-time verkocht tegen fikse prijzen.

De grote massa aan A6 in NL is kleine diesel met relatief beperkte uitrusting. Een kleiner deel is dikke diesel met veel uitrusting. De kleine diesel met veel uitrusting is - tot nu toe - telkens nog zeldzaam. Terwijl dat wel is waar veel occassion-kopers voor openstaan: de luxe van dagelijkse opties in combinatie met minst-zuipende motor voor de gebruikskosten.

Is altijd koffiedik kijken natuurlijk :) Maar als ik de leaseofferte zie, rekent de leasemij ook met een keurige restwaarde.

Damianw26

Gebruiker
De nieuwe A6 en A7 nu een aantal keer gezien live, wat een fantastische auto. Helemaal in jouw prachtige configuratie, goede keuze!

ketelapper

Gebruiker
@Durashift
Nee, nog niet besteld. Configuratie voor een A6 is helemaal uitgekristalliseerd. Er staan nog twee zaken in de weg aan definitief bestellen:

1. Individuallackierung is nog niet bestelbaar, zou in de loop van september moeten komen;
2. E-tron als alternatief nog finaal af te wegen.

uwbuurman

Gebruiker
Ligt dat aan mij, of probeer jij in zoveel mogelijk topics commentaar te geven zonder onderbouwing en dan het liefste in dusdanig korte zinnen, dat het feitelijk kant noch wal raakt?

JoostM

Gebruiker
ketelapper zei:
@Durashift
Nee, nog niet besteld. Configuratie voor een A6 is helemaal uitgekristalliseerd. Er staan nog twee zaken in de weg aan definitief bestellen:

1. Individuallackierung is nog niet bestelbaar, zou in de loop van september moeten komen;
2. E-tron als alternatief nog finaal af te wegen.

Ik dacht dat je de E-tron eigenlijk al 'afgeserveerd' had i.v.m. levertijd, dat hij niet op tijd zou komen? Wat vind je trouwens van die E-Tron nu hij officieel is gepresenteerd?

ketelapper

Gebruiker
Het contract op mijn huidige A6 heb ik voor 'variabele termijn' verlengd. Ik ga nu zelf uit van vier maanden langer; oftewel nieuwe auto per 1 maart 2019. Kilometerstand van huidige A6 zal dan richting 225.000km gaan. Staat nu op (ruim) 190.000km - zaterdag jl. na twee jaar, negen maanden en 21 dagen gepasseerd met 2.434 rij-uren.
190000km_zpsjnzotjrr.jpg

De E-tron :confused: Prima auto om te zien! Op 6 oktober preview bij mijn dealer. Als reservering-houder kan ik vanaf week 47 bestellen. Bij die preview hopelijk ook meer specs bekend van uitrusting, opties, etc. en vooral... wanneer aflevering als ik direct in week 47 bestel? Ik houd nu al paar weken iedere dag bij of ik met 300km elektrische actieradius mijn agenda zou kunnen nakomen. En jawel, tot nu toe lukt dat eigenlijk iedere dag.
Uiteindelijk dus meest de vraag of ik durf te pionieren met mobiliteit. Voor vakanties kan ik wel iets regelen. (a) de cabrio pakken :LOL: (b) reisplanning incl. laadmomenten maken (c) auto tijdelijk ruilen met vrienden.

Parallel aan E-tron overpeinzingen laatst een rondje langs dealers gemaakt om wat velg-opties in real life te bekijken. Al met al bevestiging van mijn voorlopige keuzes:

- als wintervelg de standaard/kostenloze keuze-optie af fabriek bij S line: 10-spaaks in 19 inch
A6sline-auto_zps7crsopdo.jpg

A6sline-zoom_zps9d1u2yfq.jpg

- als zomervelg de 'RS-style' velg van A7 in 21 inch in volledig zilver (dus niet in grijs/zwart zoals op foto's hierna)
A7RS-auto_zpspygg3ki1.jpg

A7RS-zoom_zpsepqwqbww.jpg

Afgevallen:
- A8 'turbinevelg'
A8turbine-auto_zpssmgvgmnj.jpg

A8turbine-zoom_zps8irdrfyo.jpg

- A8 'stervelg'
A8ster-auto_zpsro5c39wq.jpg

A8ster-zoom_zpsgwwnp8hy.jpg

Nog in overweging als zomervelgen:
- A6 'RS-style' velg in 20 inch in volledig zilver (zelfde model als A7 hiervoor in 21 inch; 20 inch moet ik dan laten spuiten, origineel alleen in grijs/zilver beschikbaar)

- A8 velg in 20- inch (af fabriek als winterwiel beschikbaar)
A8winter20_zpsdrmgwutt.jpg

Voordeel van wat contact binnen de fabriek is dat je extra hulp in keuzes kunt krijgen. Zoals op staal gespoten kleurmonsters van Individual-lakken :cool:
Arablauw en Sepangblauw dus nog eens extra goed kunnen bekijken. Afgelopen weekend ook bij somber weer. Voor mij bevestiging dat Arablauw mij meer aanspreekt.
Ara-sepang-zoom_zpsur3bms4x.jpg

Ara-sepang-granaat_zpsznrepsgn.jpg

Tenslotte, vorige week goede bijeenkomst over elektrisch rijden met onder andere erg leuk verhaal door Robert Doornbos (y)
Doornbos_zps1hf9pxcl.jpg

speedtouch

Gebruiker
Dan ik ook eens op de preview bij ons kijken, ben heel erg benieuwd! Heb er laatst ook de Q8 bekeken, Audi is goed bezig!

BENZine

Gebruiker
Is dit 19" ??

A6sline-auto_zps7crsopdo.jpg

Het lijkt eerder 17" zo op de foto. Lijkt er overigens ook op dat de auto nog op transportblokken staat, dat zal de wielen ook kleiner doen lijken.

P Klieder

Gebruiker
BENZine zei:
Is dit 19" ??

Het lijkt eerder 17" zo op de foto. Lijkt er overigens ook op dat de auto nog op transportblokken staat, dat zal de wielen ook kleiner doen lijken.

Ik reageerde op jouw auto qua velgen. Ik vind die 19" op de E ook niet als een dergelijke maat ogen. Ze ogen kleiner. Is bij deze Audi ook zo. Dat soort auto's kan tegenwoordig 20" heel goed hebben. Mijn F30 heeft 19" en dat staat perfect en is comfortabel genoeg.

ketelapper

Gebruiker
@BENZine @P. Klieder
Ja, die 10-spaaks wielen zijn 19 inch. De A6 in kwestie staat op een standaard-onderstel dus geen S-line 'hoogte'.
Auto-ontwerpen hebben inderdaad steeds grotere wielen nodig om goed te smoelen (naar mijn smaak). Is bij nieuwe A6 weer niet anders. Staat in standaarduitvoering ook al op 18 inch. Winter op 19 inch en dan zomer 20 inch voor mij prima; 21 inch nog ietsie leuker.

W212

Gebruiker
Ik reageerde op jouw auto qua velgen. Ik vind die 19" op de E ook niet als een dergelijke maat ogen. Ze ogen kleiner. Is bij deze Audi ook zo. Dat soort auto's kan tegenwoordig 20" heel goed hebben. Mijn F30 heeft 19" en dat staat perfect en is comfortabel genoeg.

Hmmm. Eens voor zover het gaat om het plaatje, comfort verschilt per auto en per bestuurder denk ik. Ik had 19" RFT op mijn C klasse met AMG onderstel. Vrij snel gewijzigd naar (minder mooie) 18" wielen zonder RFT. Wereld van verschil. Het is ook maar net wat je gewend bent denk ik. Ik reed hiervoor in een E klasse, dan is 19" in een C al gauw te hard. Jaar of 12 geleden reed ik in een Leon FR met 18". Mijn vriendin zei destijds dat ze in België en Duitsland maar beter een sport bh aan kon doen. Die was echt kneiterhard, maar ik heb me er toen geen seconde aan gestoord.

W212

Gebruiker
On topic: Ik denk, als ik voor de keuze zou staan, dat ik nog voor een A6 zou gaan. Nog even genieten van de vrijheid van 1000 km+ op 1 tank kunnen rijden. Als je dat tenminste binnen je bedrijf kunt / wilt verantwoorden. Met jouw kilometers toch wel een serieus ding lijkt me, die vrijheid. Wellicht gaat het "pionieren" over een paar jaar weer wat makkelijker door verbeterde reikwijdtes van de dan te kiezen elektrische auto's.

BENZine

Gebruiker
Eens met W212. EV staat nog teveel in de kinderschoenen, is nog lang niet uitgerijpt en uitontwikkeld. Over 2 a 3 jaar staat de vlag er weer heel anders bij, dan zal er op alle fronten (auto's en laadvoorzieningen) enorm veel verbeterd zijn. Of het gaat dan over een heel andere boeg, als blijkt dat bijvoorbeeld waterstof een veel beter alternatief is. Benzine of diesel is op dit moment nog steeds de beste keus, zeker als er ook regelmatig een langere (vakantie-)rit op de planning staat.

B Real

Gebruiker
Ik deel die mening ook. Ketelapper rijdt zo snel zijn auto's "op" dat nu nog een kilometervreter in de vorm van een A6 een prima keuze is. De elektrische auto's van nu zijn het qua actieradius nog net niet, zeker niet voor mensen die veel kilometers maken. De techniek gaat echter ontzettend snel dus over twee á drie jaar is dat vast al weer een stuk verder doorontwikkeld.

ketelapper

Gebruiker
Nu het toch nog duurt en duurt... blijven de E-tron kriebels. En houd ik tijd om over futiele details na te denken :rolleyes: Zoals de decorlijsten. Standaard bij S line is donker geborsteld aluminium. Naast dat ik dat niet mooi vind bij de chroomlijsten op het dashboard, hoort daar ook een bekerhouder in de middenconsole bij zonder afdekking. Aaarrccchhh... hoe cheap-ass ziet dat er uit! (n)

In de standaard optielijst maar één alternatief: Eschenmaser grijsbruin hout. Tja, niet supermooi maar wel rustig naturel en mét afdekking bekerhouder. Dus dat geselecteerd in alle configuraties tot nu toe.
Toch bleef dat knagen. Grijsbruin, ok, maar toch vooral meer bruin dan grijs in mijn ogen. En dat in een volledig zwart interieur. Gevalletje 'net niet'.

Vandaag leuk contact weer met de Audi Exclusive Studio in Neckarsulm. Wat blijkt: er zijn net drie nieuwe 'decors' vrij gegeven via Exclusive (optiecode YTA)... waaronder Eschenmaser edelgrijs naturel :D Meteen erg attent foto'tje van monsterstukje erbij. Naast alternatief uit het 'Design Collection pakket': Birkenmaser achatgrau.

Inleg%20Exclusive%2010-2018_zpspuf8m393.jpg

Inleg%20Birkenmaser-achatgrau%20Eschenmaser%20edelgrau_zpskwssscz5.jpg

OK, ik wil dat Eschenmaser edelgrau naturel :) De vraag naar eventuele implicaties op levertijd staat nu open. In combinatie met Individuallackierung en met Audi Exclusive veiligheidsgordels in Oceaanblauw, verwacht ik niet dat er extra weken bij zullen komen :)

Voor de vergelijking ook nog Design Collection Birkenmaser achatgrau naast S line Eschenmaser graubraun:
Inleg%20Birkenmaser-achatgrau%20Eschenmaser%20graubraun_zpst5ouj1r2.jpg

Roy R

Gebruiker
Heerlijk dat je daar zo mee bezig kan zijn. Het bewijs dat het loont, want je nieuwe keuze is echt een verbetering!

Niseko

Gebruiker
Zalig om tot op dergelijk detail niveau je nieuwe auto te kunnen en mogen samenstellen. En qua customer service nemen ze dat bij Audi Exclusive echt wel ernstig. Top (y)

ketelapper

Gebruiker
:D:LOL::D:LOL::D

Vanochtend kreeg ik hele fijne mail van Audi Exclusive Neckarsulm: mijn 'Wunschkonfiguration' is vrijgegeven voor productie. Dus de bestelling kan door :)
Ik heb de exacte samenstelling doorgestuurd en contact/importvriend voert de laatste onderhandeling met de Duitse dealer. Snel doorduwen en dan start het aftellen.

Het hele verhaal van de gekozen samenstelling:

Audi A6 (4K) Limousine 40TDI S-tronic 'Sport'

De looks
Kleur exterieur: Arablauw kristaleffect - Individuallackierung Audi Exclusive
Kleur interieur: Valcona leer zwart met rotsgrijze stiknaden

Zomervelgen: -nog te kiezen, achteraf- waarschijnlijk 'CM9' 21 inch 5 V-spaak ster-design (van A7, in volledig zilver)
Wintervelgen: CE1 19 inch 10-spaaks dynamic-design

Pakketten
S line sportpakket
S line exterieurpakket
Businesspakket (DE) omvat comfortclima 4 zones, stoelverwarming, phone box, assistentiepakket Tour, dimmende binnespiegel, parkeersensoren vóór&achter, adaptieve ruitenwissers

Opties exterieur
- Individuallackierung Audi Exclusive
- Panoramadak
- Akoestisch glas zijruiten
- Akoestische en verwarmde voorruit
- Buitenspiegels inklapbaar, automatisch dimmend, met memory
- Verval van type- en vermogensaanduiding op achterklep
- Elektrisch bedienbare achterklep
- HD Matrix LED koplampen

Opties interieur
- Comfortstoelen 'Individualkontursitze'
- Geheugen op beide voorstoelen
- Stoelverwarming vóór
- Stoelventilatie vóór
- Bekleding Valcona leer, geperforeerd, zwart met rotsgrijze stiknaden
- Interieurelementen boven & onder in kunstleer (met rotsgrijze stiknaden) omvat dashboard, bovenzijdes portierbekleding, armsteunen, middenconsole
- Decorinleg Audi Exclusive - hout Eschenmaser edelgrau naturell
- Veiligheidsgordels Audi Exclusive - kleur oceaanblauw
- Voetmatten Audi Exclusive - naden en festonering kleur oceaanblauw
- Bedieningsknoppen glasoptiek met haptische feedback en uitgebreide aluminiumoptiek
- Ambiente lichtpakket
- Zonweringen, elektrisch voor achterruit, handmatig voor achterportieren
- Sportstuurwiel S line, onderkant afgevlakt

Opties electronica
- MMI Navigatie Plus Touch
- Virtual cockpit
- Bang & Olufsen premium sound
- DAB+ digitale radioontvangst
- Audi smartphone interface
- Audi phone box

Opties veiligheid
- Assistentiepakket City
- Assistentiepakket Tour
- Verkeersbordherkenning
- adaptieve rij-assistent met noodgevalassistent
- 360 graden omgevingscamera's
- Diefstalalarm

Opties overig
- Standkachel
- Adaptief onderstel met demperregeling
- Homelink programmeerbare garagedeuropener
- AdBlue tank 24 liter
- Brandstoftank 73 liter

It giet oan (y)

B Real

Gebruiker
Wederom prachtig samengesteld (y)

Bizar v.w.b. decorlijsten en bekerhouder verhaal, ze maken het zichzelf ook onnodig lastig en duur met dit soort opties om sommige wél met afdekklepje voor de bekerhouder te leveren en de andere weer niet. Daar kan ik met mijn hoofd niet bij, kies dan als fabrikant voor of wel of niet. (de discussie dat waarschijnlijk 90% van de mensen wél een afdekklepje wil laat ik dan maar achterwege).

Levering en rijden rond februari/maart 2019?

Wulp

Gebruiker
Zomervelgen: -nog te kiezen, achteraf- waarschijnlijk 'CM9' 21 inch 5 V-spaak ster-design (van A7, in volledig zilver)

Ik kan in de prijslijsten nergens een 21" wiel van de A7 vinden. Heb je foto's?

ketelapper

Gebruiker
Dank :)

@speedtouch
Ja. Etron tot vanochtend serieus overwogen. Zou in mijn werkveld goed statement zijn. Maar ervaringsdeskundigen vertellen mij dat actieradius op batterijen bij snelweg kilometers heel hard afneemt. Tesla 100D met 135 km/u op snelweg haalt niet eens 300km :(
Dan is mijn praktijk nog niet geschikt voor elektrisch rijden. Desondanks had ik er planning en ongemak voor over... als financiële plaatje iets zou bieden. Maar dat valt me vies tegen. Leasetarief fors hoger dan A6. Bijtelling lager, verbruikskosten lager, maandtermijn hoger. Per saldo Etron duurder dan A6.
Conclusie: meer geld voor meer gedoe. Dus toch niet. Helaas maar nuchter.

@Phaeton
Yep :) Sjoeritzz aan de slag.

@B-real
14 tot 18 weken productietijd. Aftellen :eek:

Flieger

Gebruiker
Gefeliciteerd ketelapper!

Ondanks de vele details en mogelijkheden, ben je er nog best snel uit. ;-) Ik denk dat er straks wederom een schitterende A6 staat!

Weet je al meer van de sensoren van de adaptieve systemen? Deze zijn nu erg zichtbaar maar je zei eerder dat dit aangepast zou gaan worden.

BENZine

Gebruiker
Gefeliciteerd! (y)

Ligt de blauwe kleur niet heel dicht bij de kleur van de cabrio?
Worden de sierlijsten (ramen, grill etc.) chroom of hoogglans zwart? I.c.m. deze kleur zou ik voor zwart gaan denk ik.

Wouter82

Moderator

Gefeliciteerd, heel gaaf om zo een auto te kunnen samenstellen en te bestellen. Misschien moet je deze nog eens extra zorgvuldig behandelen, dan kan die naar het museum als een van de laatste Exclusive Diesels ;)

ketelapper

Gebruiker
@Flieger
Sensoren helaas lelijk en volop zichtbaar. Aanpassing is in fabriek al veelbesproken, maar toch op zijn vroegst modeljaar 2020 nu :(

@BENZine
Arablauw is 'spiritueel' wel de opvolger van Sprintblauw, ja. Ik ben erg benieuwd wanneer ze in het voorjaar naast elkaar staan.
https://youtu.be/Y4PkOYf-mA0

Filmpje op youtube waarin je verschillende blauwtinten naast elkaar ziet.

Avantour

Gebruiker
Al met al toch weer een hele mooie auto, dat weten we nu al. Gefeliciteerd met je slot. De optelsom van de E-Tron is jammer maar helaas. Wellicht over drie jaar. Of vijf.

@BENZine ik hoop toch dat de raamlijsten niet in zwart komen. Ik ben niet zo thuis in de S-/optiepakketten, maar zeker als ik die 21'' zomervelgen in volledige zilver voor mij zie dan matcht dat in gedachten niet goed met zwarte raamomlijsting. Hoewel dat persoonlijk is.

ketelapper

Gebruiker
@BENZine
Optikpaket schwarz is voor mij no-go. Ik houd daar helemaal niet van. Dus 'Glanzpaket' zoals standaard rondom de ramen.

Ik ben benieuwd hoe snel de techniek zal gaan. Elektrisch is echt maar een overgangstechniek, naar mijn mening. Ik zou nu gokken over drie jaar elektrisch, over zes jaar waterstof.

BENZine

Gebruiker
ketelapper zei:
@BENZine
Optikpaket schwarz is voor mij no-go. Ik houd daar helemaal niet van. Dus 'Glanzpaket' zoals standaard rondom de ramen.

Zwart zie je niet vaak op een A6, in die zin vind ik het juist wel verfrissend. Maar chroom is natuurlijk ook altijd goed (y)

ketelapper zei:
Ik ben benieuwd hoe snel de techniek zal gaan. Elektrisch is echt maar een overgangstechniek, naar mijn mening. Ik zou nu gokken over drie jaar elektrisch, over zes jaar waterstof.

Zo kijk ik er ook tegenaan. Er wordt op dit moment nog zoveel ontwikkeld, en zolang Audi en Mercedes qua specs nog overtroefd worden door Tesla (of zelfs Jaguar) is er nog heel veel ruimte voor verbetering. Over een paar jaar zal de vlag er heel anders bij staan, tot die tijd maar even door op benzine of diesel.

DagDromer

Gebruiker
Wat een 'reis' heb je ons weer meegenomen. Fantastisch. Heerlijk om te lezen tot in welk detail samengesteld wordt.
Is dit nu dé ideale A6, of zijn er toch zaken die op tafel blijven liggen (qua samenstelling dan, niet aandrijflijn)

Zat ea door te lezen en wilde net de suggestie doen om de volgende bij Neidfaktor te brengen, maar er is al (bijna) besteld.

Nogmaals, gefeliciteerd, prachtige samenstelling.

Wouter82

Moderator

ketelapper zei:

Ik heb vorig weekend met een Toyota Mirai gereden. Los van hoe die auto er uit ziet, vond ik het zeer positieve ervaring. Actieradius bijna 500 kilometer, gewoon tanken binnen 5 minuten, heel veel rust aan boord en meer dan genoeg vermogen (i.t.t. de Hyundai Nexo, die als passagier wat log aanvoelde). Maar inderdaad, slechts drie waterstoftankstations in Nederland met een literprijs vergelijkbaar met benzine. Aantal stations neemt volgend jaar toe maar zal voorlopig een heikel punt blijven. Evengoed hoop ik dat die techniek doorzet want ik vind het het meest logische en realistische principe.

Rembrandt

Gebruiker
ketelapper zei:
Arablauw is 'spiritueel' wel de opvolger van Sprintblauw, ja. Ik ben erg benieuwd wanneer ze in het voorjaar naast elkaar staan.
https://youtu.be/Y4PkOYf-mA0

Filmpje op youtube waarin je verschillende blauwtinten naast elkaar ziet.

In dit filmpje wel erg opzichtige "flakes" in dat Arablauw.
Ik was gegaan voor de groene.......:p

Mooie config, Ketelapper. Veel succes met wachten.

Durashift

Gebruiker
Gefeliciteerd met de bestelling. (y)

Dat van het vrijgeven van nieuwe decor inleggen.. is dat nou écht slechts een marketing ding.. of heeft het ook een leveranciers / proces reden?
Lijkt mij dat men gewoon vanaf introductie een inlegpakket aanbiedt en dan kan je na een modeljaar altijd nog gaan wisselen.. maar nu selectief keuzes 'vrij te geven' begrijp ik niet. Heb je toch niks aan als klant?

~~~~~~~~~~

Waterstof is ook elektrisch rijden. ;)

Denk dat het nog wel even duurt, voor een waterstofdoorbraak. Op dit moment is toch vooral de batterijcapaciteit (qua productievolume) een ding voor de fabrikanten. Vandaag daarover nog een artikel in de VK n.a.v. VAG's ID platform.

In Europa hebben wij niet zoveel batterijfabrieken voor de toekomstige EV modellen.. zijn dus afhankelijk van de Aziatische fabrikanten.. al wordt er in Europa wel geïnvesteerd in capaciteit. Zou men écht voor een brede waterstofintroductie in Europa gaan.. dan zou je daarin / daarvoor dus moeten investeren i.p.v. batterij fabrieken. Echter, de autofabrikanten ontwikkelen vooral platforms voor BEV's momenteel...

ketelapper

Gebruiker
Dank weer :)

@Durashift
Het vrijgeven heeft proces-reden:
Bij de introductie van de A6 / A7 zijn er 'reguliere' inlegdecors gepland. Plastic, aluminium (S line), hout in een paar tinten. Waar ik nu in winkel, is het Audi Exclusive programma. Daarvoor worden extra mogelijkheden ontworpen. Die volgen pas na de reguliere productieplanning. Het productieproces van Audi Exclusive wordt apart ingeregeld: auto's met Exclusive-opties gaan van de normale productieband af en worden bij quattro GmbH apart afgebouwd. Die logistiek moet worden georganiseerd; dit gebeurt (blijkbaar) pas nadat de reguliere productie is gaan draaien. Begrijpelijk, want de massa qua aantallen en (dus) omzet loopt via de normale productie. Die dus zo snel mogelijk operationeel, dan komen de maatwerk-variaties daarna wel :)

Biermagnaat

Gebruiker
Ik zou duizend keer liever voor gesmede 20 inch wielen gaan in plaats van gegoten 21 inch wielen. Scheelt toch weer een paar kilo per hoek. Knappe configuratie! Ben benieuwd! :D

Bovenaan