Kan iemand me snel helpen??? Verzekering inruilauto na aflevering nieuwe auto

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemorgen,

Ik heb via foto’s een auto gekocht bij een dealer. Hij is overgeschreven op mijn naam en ik heb hem opgenomen in de verzekering.

Ik heb de auto nog niet betaald vanwege het volgende.

De auto staat aan de andere kant van het land en het autobedrijf komt de auto brengen. Ik ruil mijn auto in. Zij willen dus mijn auto bezorgen en mijn andere auto weer meenemen, maar op mijn kenteken dat verzekerd is op mijn naam. Ik vind dit niet fijn. Als er iets gebeurt of als er te hard gereden wordt is de boete voor mij.

Er kunnen toch Handelsplaten op? Of kan dat niet omdat het kenteken al op mijn naam staat?

Auto pas mee geven als hij is overgeschreven op hun naam en je een vrijwaringsbewijs hebt. Verzekering per dat moment opzeggen. Verzekering dienen ze zelf te regelen.

Niet doen. Je moet niet iemand anders in je auto laten rijden. Kan je een hoop gedoe opleveren. Ze zullen een ongeluk veroorzaken door grove nalatigheid. Keert je verzekering niet uit. Dan zetten ze hem maar op een auto ambulance.

Niet doen. Je moet niet iemand anders in je auto laten rijden. Kan je een hoop gedoe opleveren. Ze zullen een ongeluk veroorzaken door grove nalatigheid. Keert je verzekering niet uit. Dan zetten ze hem maar op een auto ambulance.
Niet zo angsthazerig: Een gemachtigd bestuurder heeft dekking op je polis (dus ook monteurs van garages etc). Als het opzet of nalatigheid is dien je aan te tonen dat jij, als verzekeringsnemer er geen invloed op had.

Er kunnen altijd handelskentekens ('groene platen') op, ongeacht of het onderliggende kenteken al dan niet te naam is gesteld. Dus zowel voor hun rit met jouw nieuwe auto naar jou toe, als voor hun rit met jouw inruilauto terug, zou een fatsoenlijke dealer keurig zijn eigen handelskentekens gebruiken. En zoals gezegd, hen niet laten vertrekken zonder vrijwaringsbewijs van jouw inruilauto! Is online in een minuut geregeld, of anders in twee minuten bij een Kentekenloket bij jou in de buurt.

Niet zo angsthazerig: Een gemachtigd bestuurder heeft dekking op je polis (dus ook monteurs van garages etc). Als het opzet of nalatigheid is dien je aan te tonen dat jij, als verzekeringsnemer er geen invloed op had.
Precies. Jij moet gaan aantonen. Ik begin er niet aan. Proefritje is heel wat anders dan de andere kant van het land.

Die nieuwe auto is toch ook verzekerd dan bij jou. Wat is het verschil? Waarom haal je hem niet zelf ff op.

Inderdaad, dat is nog wel de meest simpele gedachte (y) Gewoon zelf met inruiler naar hen toe rijden, daar vrijwaren en met de nieuwe bolide naar huis rijden. Alles in eigen hand, geen vreemde vragen of situaties qua verzekering of wat dan ook. En meteen de eerste flinke rit genieten van wat je hebt gekocht.

Er kunnen toch Handelsplaten op? Of kan dat niet omdat het kenteken al op mijn naam staat?

mag niet volgens mij, auto moet dan in de bedrijfsvoorraad staan. onze oude werkgever is daar destijds op beboet.

Dit bedrijf had de auto gewoon op handelsplaten naar jou toe moeten rijden. en bij aankomst even bellen naar de zaak en deze auto over moeten schrijven.

Maar is toch het zelfde als je de auto brengt voor een reparatie en een proefrit word gedaan, gebeurd toch ook gewoon op gele platen? Beetje vertrouwen in het bedrijf.

Vind het sowieso bijzonder dat ze de auto op naam zetten zonder dat deze betaald is. Dus dat is al wel netjes.

Maar gewoon naar hun toe rijden, en zelf terug rijden is dan toch het beste

Laatst bewerkt:
Veel bedrijven hebben een pensionado rondhangen die dit soort klusjes uitvoert. Hij is gemachtigd bestuurder voor zo'n klus. En verwacht je dat'ie dan met 200 over de A gaat? Ik denk dat bij een testritje van de garage veel meer "geëxperimenteerd" wordt. Heb bergen schades voorbij zien komen van autopoetsers, "runners" en parking valid lui die even hun rijkunsten willen showen. De lolligste was van een man die zijn eigen BMW voorbij zag flitsen tijdens een proefrit van "onze" monteur toen hij zelf in zijn andere auto 180 reed.....

Er kunnen altijd handelskentekens ('groene platen') op, ongeacht of het onderliggende kenteken al dan niet te naam is gesteld. Dus zowel voor hun rit met jouw nieuwe auto naar jou toe, als voor hun rit met jouw inruilauto terug, zou een fatsoenlijke dealer keurig zijn eigen handelskentekens gebruiken. En zoals gezegd, hen niet laten vertrekken zonder vrijwaringsbewijs van jouw inruilauto! Is online in een minuut geregeld, of anders in twee minuten bij een Kentekenloket bij jou in de buurt.
Dat mag dus niet. Een auto mag alleen op groen als hij in de bedrijfsvoorraad staat. Een auto die op naam staat moet verzekerd zijn en moet op zijn eigen platen rijden.
Wij leveren ook verkochte auto's bij de klant af en nemen dan de inruiler weer mee. Puur als service als de klant ver weg woont. De verkochte auto gaat er op groene platen heen, wordt na betaling ter plaatse op naam gezet en door de klant verzekerd , de inruilauto vrijwaren wij ter plaatse en die gaat op de groene platen mee terug.

Vreemde gang van zaken: wat hierboven wordt gezegd over het in jouw huidige auto terugrijden geldt feitelijk ook als ze met de nieuwe auto naar je toe rijden: die staat op jouw naam en jouw verzekering. Alles wat er mee gebeurt is dus tot op zekere hoogte jouw risico. Doet niks aan af dat je hem nog niet betaald hebt. De procedure zoals Olds 76 zegt lijkt me de enige juiste weg in deze situatie (en let dus op dat ja na betaling ook de codes van het kentekenbewijs krijgt).

Altijd zelf ophalen. Je wilt toch weten waar je je auto koopt? Zien voordat je hem koopt? En het geeft het minste “gedoe”. Hooguit een rit voor niets omdat die auto niets blijkt te zijn, maar dat heb je jezelf een hoop trammelant bespaard.

Misschien bijzaak maar wat voor auto heb je gekocht aan de andere kant van het land is hij nieuwe of gebruikte auto.

Een nieuwe kan ik misschien nog begrijp maar een gebruik wil toch eerst in het echt zien hebben en er in rijden.

Stond zoiets niet bij je in de buurt waar je woont

Altijd zelf ophalen. Je wilt toch weten waar je je auto koopt? Zien voordat je hem koopt? En het geeft het minste “gedoe”. Hooguit een rit voor niets omdat die auto niets blijkt te zijn, maar dat heb je jezelf een hoop trammelant bespaard.
Natuurlijk moet je de auto gezien hebben en gereden voordat je hem koopt. Toen ik zei dat wij ook wel auto's brengen als service naar klanten toe, dat gaat altijd om klanten die ver weg wonen en een specifieke auto zoeken. Als die bij ons staat komt de klant naar ons toe en rijdt met de auto. Wij taxeren de inruiler en dan kan er eventueel een deal worden gesloten. De auto krijgt dan nog een complete afleveringsbeurt , eventueel gewenste extra's worden gedaan en daarna leveren wij de auto een aantal dagen later dus bij de klant thuis af. Dat is gewoon service zodat de klant niet twee keer een heel eind hoeft te rijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan