• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Joël D. | Alfa Romeo 155 1.7 TS '94 | BMW Z4 2.5i '03

JoelD

Gebruiker
Hallo daar,

meeste van jullie weten het waarschijnlijk al, maar ik heb gisteren m'n eerste auto gekocht: Een Alfa Romeo 155 1.7 TS. (Ja, ik dacht: Ik begin maar meteen met een Alfa, dan ben ik er van af. ;)).

Eerst maar wat foto's:

1.jpg

035.jpg

0112.jpg

31.jpg

DSC_3688-1.jpg

13.jpg

Ik denk dat jullie hem wel kennen inmiddels, de vorige eigenaren waren immers mede-forummers (Tomolino en BMW-Alfa).

Voorlopig staat hij helaas nog in de stalling omdat ik nog geen 18 ben. :(

Als ik hem hier thuis heb staan zal ik nog wel wat nieuwe foto's maken.

Guest
Gefeliciteerd man!
Echt een prachtige auto
Ik ga nog eventjes wachten (en sparen) voor mijn favoriete Alfa. :)
Nu maar hopen dat je niet te veel in de garage staat. :)

MWH

Gebruiker
Drie al... Dit is echt een forum-auto geworden zeg. Waag het niet om hem aan een niet-forummer te verkopen! :)

Gefeliciteerd, hier ga je vast veel plezier aan beleven. (y)

Guest
Gefeliciteerd Joël. ;) Ik zal er nog netjes op passen tot je hem op komt halen.

RobEU

Gebruiker
Kwam inderdaad al erg bekend voor ;) Schitterende auto overigens. Voor mij een van de mooiste Alfa's ooit, alhoewel dat natuurlijk vloeken in de kerk is. Wellicht een toekomstige EMW-auto, naast de Croma uiteraard. Veel geluk ermee!

JoelD

Gebruiker
Daniel500E zei:
Gefeliciteerd Joël. ;) Ik zal er nog netjes op passen tot je hem op komt halen.

Heel graag. :)

Bedankt iedereen voor de complimentjes. Ik zal proberen hem net zo goed te onderhouden als Tom en Daniel deden. :)

Micha D

Gebruiker
Joël D. zei:
Bedankt iedereen voor de complimentjes. Ik zal proberen hem net zo goed te onderhouden als Tom en Daniel deden. :)
Doomed to fail.

Gefeliciteerd broer, we gaan wel een keer een photoshoot houden :D!

500 E

Gebruiker
Een auto met historie is een auto met een achtergrond en een auto met een achtergrond is een auto met een ziel;)

JoelD

Gebruiker
@500 E, dat is ook precies de reden dat ik hem heb gekocht. De achtergrond. Ja, ik had voor hetzelfde geld een GTV kunnen kopen, maar dan weet je absoluut niet wat je krijgt. Dat weet ik nu wel.

Mechanix

Gebruiker
Zo, deze auto gaat ook van hand tot hand op AW.nl!:) Hoe dan ook een zeer fraaie 155. Veel geluk ermee!(y)

D Elzinga

Gebruiker
Door de kleur icm de zwarte bumpers een behoorlijk unieke 155. Veel plezier met de 'raak hem kwijt aan een mede-forummer' Alfa!;)

Jay DoubleYou

Gebruiker
Blijft echt een hele mooie auto om te zien! (y) Hopelijk is het een blijvertje op het forum.

Joël D. zei:
(Ja, ik dacht: Ik begin maar meteen met een Alfa, dan ben ik er van af.)

Pas maar op! Als je het Alfa-virus eenmaal te pakken hebt... :)

Guest
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, hopelijk haal je snel je rijbewijs!;)

IMG_5663-kopie2-2.jpg

Edit: Ik zie dat er een paar valse kleuren in mijn foto zitten, onder andere het blauw bij de koplampen, dat moet nog even weggewerkt worden.

Bossinkje

Gebruiker
Gefeliciteerd, en heel veel plezier ermee! Maar ik denk dat dat wel gaat lukken. Je hebt zeker geen verkeerde aankoop gedaan, neem dat maar van mij aan. 't Is echt een superbak! (y)

Guest
Maar toch ook niet de "gewijzigde" prijs? Binnen een week ging er ruim € 500,- van de prijs af. Dus kon het waarschijnlijk nog wel lager.

Guest
Gefeliciteerd Joël, die ene keer dat ik hem van heel dichtbij zag, had hij nog dit dit prachtige lederen interieur(y).
Sterkte met de lange maanden die je nu nog moet wachten!

Is Daniël nu voor zichzelf begonnen met de Passat en nu een Golf VR6 als "auto's in bezit", of is hij filiaal voor 500E voor duitse auto's die niet tot zijn core business horen???

Twix

Gebruiker
Mooie auto, ik zou moeten kijken wat ik in het verleden over deze auto heb gezegd:

Twix zei:
Ja, die 155 is en blijft een prachtige wagen. Normaal heb ik niets met wit met zwarte bumpers, maar deze is echt mooi.

Dat bedoel ik dus :D

Deze auto wordt met goede verzorging ook met de dag mooier, terwijl de auto's rond hem heen de tand des tijds maar met moeite doorstaan.

Guest
Erg mooie bak, Joël! (y)
Mooi om te zie dat-ie toch binnen het forum/offtopic blijft!

JoelD

Gebruiker
gearhead zei:
Maar toch ook niet de "gewijzigde" prijs? Binnen een week ging er ruim € 500,- van de prijs af. Dus kon het waarschijnlijk nog wel lager.

Nee, ook niet die gewijzigde prijs.

Wat wel precies is verder niet relevant. ;)

Bedankt iedereen voor de reacties. (y)

Guest
Wat blijft het een schitterende machine, vooral in het echt! (y)
Pure emotie!

Heel erg veel plezier ermee!

Edit:
als je nog intresse hebt, ik heb hier nog een AutoMotorKlassiek liggen met deze alfa, misschien leuk voor je?

Guest
isla zei:
Is Daniël nu voor zichzelf begonnen met de Passat en nu een Golf VR6 als "auto's in bezit", of is hij filiaal voor 500E voor duitse auto's die niet tot zijn core business horen???

Nop, dat zijn mijn eigen auto's. ;)

Jsper

Gebruiker
Ruben zei:
als je nog intresse hebt, ik heb hier nog een AutoMotorKlassiek liggen met deze alfa, misschien leuk voor je?

Dit topic is wel het bewijs dat Daniël zich niet aan zijn belofte 'de Alfa gaat nooit meer weg' heeft gehouden:D

Veel plezier met de 155 Joël, fraai exemplaar(y)

JoelD

Gebruiker
Betrapt, D. :)

Daarnet dit modelletje gekocht:

$(KGrHqF,!iUE3T(+FUgVBN-4(GBPP!~~0_12.JPG

3 dollar + 15 dollar verzenden (o_O)

Dan maar uit elkaar halen en wit spuiten. :)

Guest
Mooie bak (y) Hoeveel PK heeft die 1.7 nou?

Ondanks dat die zwarte bumpers karakteristiek zijn, zou ik ze wit laten spuiten. Maar ik geloof dat dat hier vloeken in de kerk is... :D

Bovenaan