• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Intercooler aansluiten

TommyTurbo

Gebruiker
Beste Leden

ik heb een Nissan Sunny N14 staan met een GA16DE (102pk)
nu is mijn plan om hier op een turbo te gaan zetten de turbo heb ik al en de rest spreekt voor zich
ik zit alleen met de intercoolerbuizen iemand die dit al eerder heeft gedaan op een soort gelijk blok?
of kom je er zoizo wel als je de goede aantal buizen hebt?

nu is mijn vraag of er andere mensen zijn die een non turbo blok omgebouwd hebben naar turbo waar geen intercoolerkit voor te krijgen is?
Hoe zou ik kunnen berekenen wat voor buizen en hoeveel buizen ik nodig zou hebben?

ik hoor het graag
MVG Tommy

NVE87

Gebruiker
Als je zelf de turbo etc inbouwt moet een intercooler ook wel lukken toch ? ,ik zou eerst de plaats van de ic bepalen en dan kijken waar je de ruimte heb om de bochten en pijpen te laten lopen.

Muddy Bandit

Gebruiker
De turbo en z'n koeling/smering is dus blijkbaar al geheel berekend, maar wat zijn daar de uitkomsten van? (ik neem aan dat je een lage druk turbo gebruikt?)
Heb je nog aanpassingen aan het blok gedaan? (compressie verlaagd, nokkenas gewijzigd, spruitstuk gewijzigd??)
Zomaar eventjes een turbo plaatsen op een ca. 1:10 compressie NA-blokje staat meestal garant voor pingelen, uitgeblazen koppakkingen en verbrande zuigers, daar heb je niet lang plezier van.

Bovenaan