Hyundai Tucson

MCDubbellU

Gebruiker
2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

2021-hyundai-tucson.jpg

ylGHiei.jpg

hUNogQo.jpg

oDy4GuO.jpg

KKpJBml.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2020/09/2021-hyundai-tucson-has-a-radical-design-coming-to-the-u-s-next-year/ & https://www.netcarshow.com/hyundai/2021-tucson/

Prachtige auto. Lampenunits en proporties vind ik erg geslaagd, net als het zeer fraaie interieur. De zijkanten... tja tis heel veel maar ik denk dat het in het echt minder opvallend zal zijn dan op deze bewerkte foto's

Bobslee

Gebruiker
zo zeg, fraaie auto! (y)

Die lijnen aan de zijkant zijn wel wat agressief, voorkant en achterkant zijn zeker uniek, heel gaaf. Ik was bang voor een opgepompte versie van de i20 maar dat is 't gelukkig niet geworden.

Bart81

Gebruiker
Mooi in Rotterdam geschoten foto's wel. Klein beetje geshopt hier en daar, maar toch leuk om te zien!

MCDubbellU

Gebruiker
Nou die foto's zijn echt niet in Rotterdam gemaakt :) De achtergrond wel maar de Tucson is in een studio gefotografeerd, bewerkt en voor Rotterdam geplaatst

929V6

Actieve Gebruiker
Gaaf model voor het genre. Hyundai toont veel lef en dat waardeer ik wel. Alleen weer jammer van die zwarte kunststof wielkastranden, die slaan natuurlijk binnen de kortste keren wit uit.

Joop 5528328

Gebruiker
MCDubbellU zei:
Nou die foto's zijn echt niet in Rotterdam gemaakt :) De achtergrond wel maar de Tucson is in een studio gefotografeerd, bewerkt en voor Rotterdam geplaatst

De Tuscon is zelfs gewoon gerenderd, nooit op de foto gezet.

Wederom een druk en discutabel ontwerp van Hyundai. Aardige details, waaronder het Mercedes EQC front en de strakke achterlichten, maar bij elkaar een zooitje. Het profil bevat tientallen lijnen en hoeken teveel.

929V6

Actieve Gebruiker
Joop 5528328 zei:
MCDubbellU zei:

De Tuscon is zelfs gewoon gerenderd, nooit op de foto gezet.

Wederom een druk en discutabel ontwerp van Hyundai. Aardige details, waaronder het Mercedes EQC front en de strakke achterlichten, maar bij elkaar een zooitje. Het profil bevat tientallen lijnen en hoeken teveel.

Het probleem is dat er zonder die tientallen lijnen en hoeken de zoveelste dertien-in-een-dozijn C-segment SUV stond. Met het concept zit je al aan een bepaalde carrosserievorm vast zonder dat het een al te lomp of onpraktisch geval wordt, dus om je te onderscheiden moet je er binnen die vorm wel wat aparts van zien te maken (ondanks de standaardelementen van tegenwoordig zoals het zwevende dak en de heckblende). Veel merken doen dat alsnog op dezelfde manier, maar Hyundai is er redelijk in geslaagd om de auto een eigen gezicht te geven. De gelijkenis met de EQC viel me in eerste instantie ook niet op, maar dat is ook weer een auto van een ander kaliber.

KadettRT

Gebruiker
Weer een fabrikant die over gaat naar touch bediening voor de HVAC. Zou bij de rechter verboden moeten worden om dat soort functies met een touch scherm te kunnen bedienen.

DeeTwee

Gebruiker
KadettRT zei:
Weer een fabrikant die over gaat naar touch bediening voor de HVAC. Zou bij de rechter verboden moeten worden om dat soort functies met een touch scherm te kunnen bedienen.
Het zijn zo te zien tiptoetsen, imo is dat niet hetzelfde als touch screen. En het zijn tenminste dedicated knoppen voor de 'HVAC' van een fatsoenlijk formaat. Je hoeft dus in ieder geval niet een menu in te duiken om wat te verstellen, en de kans bestaat dat je meteen de juiste knop indrukt ;) M.a.w., het kon slechter.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Gewaagd, dat is zonneklaar! Door de scherpe lijnen en vouwen die op de computertekeningen extra geaccentueerd zijn, is het typisch een ontwerp dat je eerst in het echt moet zien voor een definitief oordeel. Voorlopig ben ik gematigd enthousiast. Het ontwerp borduurt aan de ene kant voort op zijn voorganger en is aan de andere kant betrekkelijk vernieuwend. De vormgeving van de koplampen/grille en de achterlichten met strip nog wel het meest, dat zijn toch wel erg bijzondere details! De tierelantijnen op de wielkastranden en chromen daklijnstrip vind ik een beetje onnodig en leiden een beetje af van het ontwerp, dat verder mijns inziens wel een organisch geheel vormt. Het dashboardontwerp oogt aan de ene kant qua vormgeving onderscheidend en geslaagd, aan de andere kant vind ik het materiaalgebruik op de foto's niet erg overtuigen. Ben benieuwd hoe het daarmee nu zit.

Toch bijzonder dat Hyundai in de Tucson dan weer de 1.6 T-GDI toepast en niet de nieuwe 1.5 T-GDI uit de opgefriste i30. Hopelijk zet Hyundai daarmee nu eens competitieve verbruikscijfers neer in verband met de BPM, maar Hyundai heeft aangetoond uiterst hardleers te zijn wat dat betreft, de huidige Tucson moet het immers nog steeds doen met een amechtige 1.6 GDI en de 1.6 T-GDI. De komst van (plug-in) hybrides zal de verkopen goed doen. Hopelijk geeft Hyundai de 230 pk 1.6 T-GDI hybride en 265 pk plug-in hybride ook een beetje competitieve prijzen, idealiter had Hyundai ook een minder vermogende en vast minder prijzige hybride gelanceerd.

KadettRT

Gebruiker
DeeTwee zei:
KadettRT zei:
Het zijn zo te zien tiptoetsen, imo is dat niet hetzelfde als touch screen. En het zijn tenminste dedicated knoppen voor de 'HVAC' van een fatsoenlijk formaat. Je hoeft dus in ieder geval niet een menu in te duiken om wat te verstellen, en de kans bestaat dat je meteen de juiste knop indrukt ;) M.a.w., het kon slechter.

Gaat erom dat je op gevoel alle bediening zou moeten kunnen doe . Ogen op de weg houden. Dat lukt echt niet zo.

929V6

Actieve Gebruiker
KadettRT zei:
DeeTwee zei:
KadettRT zei:

Gaat erom dat je op gevoel alle bediening zou moeten kunnen doe . Ogen op de weg houden. Dat lukt echt niet zo.

De knopjes zitten op een vaste plaats, ik zie het probleem niet. Bij fysieke knopjes moet je de eerste keer ook zoeken.

SVF

Gebruiker
Geen lelijke auto maar de achterlichten (een geheel was mooier geweest) en de indeling van de voorbumper vind ik niet mooi (te grof en te lomp) Wel een prachtig interieur!

Rutger DC

Actieve Gebruiker
o9iajvinv8dnlwwm9mfo.jpg

m3utf0s6y09dwjocotya.jpg

De bovenste is bedoeld voor Europa en is 4500 mm lang met een wielbasis van 2680 mm. De onderste is voor andere markten zoals Noord-Amerika en vermoedelijk China en is 4630 mm lang met een wielbasis van 2755 mm. De blauwe is dus de Tucson die we hier op de weg gaan zien.

R Wolters

Gebruiker
Ik vind die vouwen een de zijkant eerlijk gezegd best wel lelijk. Ik zie eigenlijk niet zo gauw waarom ze dat gedaan hebben, behalve dan dat niemand anders het heeft. Het lijkt net of die wielkasten er op geplakt zijn.

929V6

Actieve Gebruiker
R Wolters zei:
Ik vind die vouwen een de zijkant eerlijk gezegd best wel lelijk. Ik zie eigenlijk niet zo gauw waarom ze dat gedaan hebben, behalve dan dat niemand anders het heeft. Het lijkt net of die wielkasten er op geplakt zijn.

Ik denk dat dit in de praktijk wel meevalt, zoals Rutger al zei zijn de vouwen op deze digitale bewerkingen flink geaccentueerd.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Tucson L live @ Auto China Beijing:

20200926155730631368105778286.jpg-908x681.jpg

20200926155730974097206788377.jpg-908x681.jpg

20200926155730441449044460140.jpg-908x681.jpg

20200926155730620535443971728.jpg-908x681.jpg

Meer foto's: https://info.xcar.com.cn/202009/news_2051947_1.html

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De Franse prijzen:

tucson-57c50af.jpg

Voor de diesel moet worden gerekend op minimaal € 9.035 BPM, de 1.6 T-GDi € 6.402 (handbak) of € 5.782 (automaat) en de Hybrid € 3.054. De Hybrid wordt hier ongetwijfeld met afstand het populairst.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Introductiefoto's van de Tucson in Zuid-Korea. Ook op de thuismarkt heeft de Tucson de verlengde wielbasis; de korte variant rolt alleen in Tsjechië van de band voor Europa.

ooeMT8A.jpg

JaQYFkP.jpg

CIQCwAV.jpg

iEV9kbP.jpg

GiyvtLQ.jpg

9rT6f1t.jpg

FXtS0uA.jpg

woQWAEY.jpg

Meer foto's: https://global-autonews.com/bbs/board.php?bo_table=ct_097&wr_id=2212

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-2.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-21.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-20.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-3.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-22.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-23.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-9.jpg

Hyundai%20Tucson%20SUV%202020-19.jpg

Beoordeling: 4,5 / 5 sterren

This is another example of Hyundai moving from mid-table mediocrity to real championship challenger. The Tucson has pretty much everything it needs to compete, and win. It looks great, it drives brilliantly, is well made and is loaded with kit. The prices are up, but we’d hope monthly costs won’t rise too much, which will be a treat given how much more this Tucson gives you.

Rij-impressie: https://www.autoexpress.co.uk/hyundai/tucson/353728/new-hyundai-tucson-2020-review

Na de i10 en i20 dus weer een Hyundai die bij de beste in zijn klasse hoort. Netjes.

MCDubbellU

Gebruiker
Die Lexus gekkigheid aan de zijkanten kan ik nog wel enigszins waarderen. Maar als ze nou die gleufjes bij de wielkasten en op die chroomstrip weg hadden gelaten, net als dat 'gaas' op de achterbumper dan was het allemaal wat minder druk geweest. Verder geslaagde auto (wel beetje bijzondere plaatsing van het logo achterop) (y)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
"The rear wiper blade tucks neatly under the rear spoiler"

Bron: https://www.thedrive.com/news/36411/the-new-2021-hyundai-tucson-looks-like-a-production-concept-car

929V6

Actieve Gebruiker
Rutger DC zei:

Bron: https://www.thedrive.com/news/36411/the-new-2021-hyundai-tucson-looks-like-a-production-concept-car

Dan waren de ruiten zeker al besteld voordat die oplossing werd bedacht, zodat ze dan maar het logo daar hebben geplaatst? Het ziet er op zich wel geinig uit zo maar ik heb toch het idee dat ze van de nood een deugd hebben gemaakt.

MBdoubleyou

Gebruiker
Die zijkant valt dus niet mee afgaande op bovenstaande foto's :eek:. Erg lelijk en totaal overbodig. Zonde!

Prachtig interieur...dat dan weer wel.

Wouter82

Moderator

Rutger DC zei:

Gewoon net als bij de Nexo :)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Tucson Plug-in Hybrid:

hyundai-tucson-plugin_hybrid_2020_1.jpg

[size=medium]HYUNDAI TUCSON PLUG-IN HYBRID: RUIM 50 KILOMETER ELEKTRISCH[/size]
[size=x-small]Lars Krijgsman | 8 december 2020 om 11:19[/size]

Hyundai heeft de plug-in hybride versie van de nieuwe Tucson in de schijnwerpers gezet. Die komt op één acculading 50 kilometer ver. In het voorjaar van volgend jaar staat de Hyundai Tucson Plug-in Hybrid bij de Nederlandse dealers.

Hyundai stelde de vierde generatie Tucson in september aan de wereld voor en wierp gelijktijdig een licht op een deel van de aandrijflijnen waarmee de SUV leverbaar wordt. De nieuwe Hyundai Tucson krijgt een mild-hybride motorversie, een reguliere hybride én een plug-in hybride aandrijflijn. Van die laatste waren nog geen technische specificaties bekend. Tot nu.

Plug-in hybride
De Hyundai Tucson Plug-in Hybrid heeft een 1.6 T-GDI onder de kap, een geblazen viercilinder benzinemotor die samenwerkt met een 90 pk elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 265 pk en 350 Nm. Deze krachten worden via een automaat met zes versnellingen over alle vier de wielen verdeeld. De elektromotor put zijn levenslust uit een 13,8 kWh accupakket dat onder de laadvloer van de bagageruimte zit. De Tucson Plug-in Hybrid moet daarmee 'meer dan 50 kilometer' elektrisch kunnen rijden. De elektrische actieradius is overigens nog een schatting. De Tucson-met-stekker heeft een 7,2 kW-boordlader. Uiteraard slokt het accupakket wat bagageruimte op. Waar de mild-hybride 577-1.756 liter en de Hybrid 616-1.795 liter meezeulen, nestelt de Plug-in Hybrid zich met 558-1.737 daar precies tussen. De Tucson Plug-in Hybrid is optioneel uit te rusten met een adaptief onderstel dat Hyundai Electronically Controlled Suspension (ECS) heeft gedoopt.

Altijd geëlektrificeerd
De nieuwe Hyundai Tucson is altijd geëlektrificeerd. De basisversie die in Nederland te koop is heeft een mild-hybride 150 pk 1.6 T-GDI als krachtcentrale. Die benzinemotor is vooralsnog altijd gekoppeld aan een iMT-handbak die zich van de motor ontkoppelt zodra je het gaspedaal loslaat. Een stap boven die instapper staat de Tucson Hybrid met 230 pk. Deze in beginsel voorwielaangedreven uitvoering heeft een 60 pk sterke elektromotor en een 1,49 kWh accupakket. Net als in de Tucson Plug-in Hybrid is de transmissie een zestraps automaat. Desgewenst is hij ook met vierwielaandrijving te bestellen.

Prijzen van de Hyundai Tucson zijn nog niet bekend.

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-tucson-plug-in-hybrid-ruim-50-kilometer-elektrisch/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 136 DCT-7 Hybrid 48v Executive vs Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8 GT Pack

essai-hyundai-tucson-vs-peugeot-3008-14.jpg

essai-hyundai-tucson-vs-peugeot-3008-10.jpg

essai-hyundai-tucson-vs-peugeot-3008-12.jpg

essai-hyundai-tucson-vs-peugeot-3008-15.jpg

hyundai-tucson-creative-rouge-2021-23.jpg

peugeot-3008-gt-pack-rouge-2021-22.jpg

1. Hyundai Tucson
2. Peugeot 3008

De Hyundai Tucson wint, want biedt meer ruimte achterin, heeft meer uitrusting, een langere garantietermijn en zijn motor/versnellingsbakcombinatie en balans tussen comfort en rijdynamiek zijn eveneens superieur. Het prijsvoordeel is echter grotendeels verdwenen.

Vergelijkingstest: https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-comparatif-le-nouveau-hyundai-tucson-defie-le-peugeot-3008-10491411.html

M

MCW

Guest
Met die kwaliteiten hoeft er ook geen prijsverschil meer te zijn. Kia/Hyundai zie ik al een tijdje op hetzelfde niveau als de meeste merken. Mooie auto (y)

Rush Hour

Gebruiker
Victory: Hyundai Tucson

Getting back behind the wheel of the Peugeot 3008 remains a pleasure, even four years after its launch. But today he has found stronger than him. Larger at the rear, more generous in terms of warranty and equipment (which the old Tucson already was), the new Tucson now has the luxury of dominating the 3008 in terms of engine / gearbox approval and get closer in terms of comfort / dynamism. Its striking exterior style and its atypical driving position should succeed in convincing families looking for a “wow” effect… exactly as the 3008 did in 2016. Examining their commercial performance on a European scale will therefore be interesting. See you in six months!

Goed verslag, unbiased.

Spectaculaire koets, pracht front, de Tucson.
"Achterzijde Mustang clusters verbonden door Porsche band", meldt het artikel.

Deze Hyundai heeft m.i. één mega dealbreaker: de bizarre vorm van de wielkasten.
Toyota flikt hetzelfde, te lelijk, te klunzig.

Maar dat staat het succes van zowel de Tuscon als Toyota's niet in de weg.

M

MCW

Guest
28551.jpg

28553.jpg

28552.jpg

28549.jpg

+ Geslaagde vormgeving
+ Rijke, moderne uitrusting
+ Keuze uit 3 niveaus van elektrificatie
- Niet leverbaar als volledig elektrische auto
- Stuurt niet zo dynamisch als het uiterlijk doet vermoeden

Rijtest: https://www.autozine.nl/hyundai/tucson/autotest

MWH

Gebruiker
Wat een minpunten...

- Alsof elke nieuwe auto tegenwoordig elektrisch zou moeten zijn.
- Het is een SUV, wat verwachten ze... :rolleyes:

Als dat de meest serieuze kritiek is die ze kunnen leveren moet het wel een erg goede auto zijn!

DeeTwee

Gebruiker
Ik moet normaal gesproken nog wel eens wat agressieve neigingen onderdrukken als ik zoveel -opzettelijk- gevouwen plaatwerk zie, maar bij deze auto word ik er niet meteen chagrijnig van. Interieur is ook erg cool. En de prijzen lijken mij gezien het gebodene en de huidige markt ook nog niet zo wereldvreemd.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
N Line

qi9yonsblgwq_800.jpg

v8jybinbztyq_800.jpg

i7qy1pzbywsg_800.jpg

r2hyzgrbstyo_800.jpg

5styf1sb62sd_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-presenteert-sportief-aangeklede-tucson-n-line/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Hyundai Tucson Hybrid vs Seat Ateca

imdy507b6k0h_800.jpg

fg7yt5hbjos1_800.jpg

iocyu4db8irj_800.jpg

qonyrgbb8zx9_800.jpg

g9dykocbi7tm_800.jpg

Conclusie
De Hyundai Tucson wint met een grote voorsprong. De Koreaan laat nergens steken vallen, pronkt met een prachtig interieur, veel bedieningsgemak, een riante uitrusting en een fijne aandrijflijn. Is de Seat dan zo slecht? Nee, maar het is wel een auto die nergens écht in uitblinkt. Waar de Spaanse SUV overkomt als het resultaat van een broodnuchtere kosten/batenanalyse, geeft de Tucson de indruk dat Hyundai de verwachtingen eens even stevig wilde overtreffen. Het moge duidelijk zijn: dat is gelukt.

Complete vergelijkingstest: https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/hyundai-tucson-vs-seat-ateca-dubbeltest/

De Tucson lijkt wel een klasse groter.

Rush Hour

Gebruiker
Vermoedelijk een leaseknaller-in-the-making, mede geholpen door de m.i. overtuigende TV campagne.
Vind alleen de hotseknots flank met de a-symetrische wielkasten (Toyota RAV idem) uitermate lelijk.

Vermoed dat menigeen niet weet hoe groot de binnenlandse markt in Zuid Korea is, en hoeveel D en E segmenters Genesis, KIA en Hyundai daar verkopen.
Samen hebben ze 65% van de markt. Dik 1,5 mio per jaar.
De nummer 1 daar is de Grandeur. Da's Audi A6 formaat.
Wat in NL de Yaris is is daar de Tuscon.
Premium merk Genesis staat nummer 3 (met slechts 2 modellen, formaat BMW 5 / X5)

D Elzinga

Gebruiker
der Magistrat zei:
Dat interieur van die Ateca ziet er ook echt behoorlijk sober en simpel uit t.o.v. de Tucson zeg, wat een verschil.

Zowel qua in- als exterieur lijkt de Seat gewoon een hele generatie ouder.

DeeTwee

Gebruiker
D Elzinga zei:
der Magistrat zei:
Dat interieur van die Ateca ziet er ook echt behoorlijk sober en simpel uit t.o.v. de Tucson zeg, wat een verschil.

Dat is-ie ook, toch? Belangrijker is denk ik dat de nieuwste generatie Seat-cockpits (zie Leon) ook tamelijk schraal afsteekt tegen deze Hyundai, wat mij betreft. Vermoed alleen wel dat de Ateca een stuk prettiger rijdt door het aanzienlijk lagere gewicht. Maarja, onder de streep blijft het een SUV, voor stuurgedrag shop je niet in dat segment.

Rush Hour

Gebruiker
DeeTwee zei:
D Elzinga zei:
der Magistrat zei:

Dat is-ie ook, toch? Belangrijker is denk ik dat de nieuwste generatie Seat-cockpits (zie Leon) ook tamelijk schraal afsteekt tegen deze Hyundai, wat mij betreft. Vermoed alleen wel dat de Ateca een stuk prettiger rijdt door het aanzienlijk lagere gewicht. Maarja, onder de streep blijft het een SUV, voor stuurgedrag shop je niet in dat segment.

Vermoed ook dat de Ateca wat strakker door bochten gaat. Zal het opzoeken.
Maar dat zwaarder niet per se slechter hoeft te zijn is hier te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=VtQ24W_lamY&ab_channel=TeknikensV%C3%A4rld

Of het resultaat ligt aan de ondergrens die Toyota met de RAV aantikt of dat KIA betere onderstel engineers in dienst heeft, dat weet ik niet.
Wel dat de 400 kg lichtere RAV4 DRAMATISCH onstabiel is.

Beste resulaat ever, volgens de site: Nissan QQ.
(die op KM77 weer wordt verslagen door zijn neef met vrijwel identiek onderstel, de Kadjar)

PS: 2,2 mio views. Lullig voor Toyota.
Eén reageerde zo op de RAV uitslag: " TOYOTA's are fine automobiles, I ran my last wife over with a RAV4"

PS2: Ateca redelijk: https://www.youtube.com/watch?v=9JWdEVH4k5k&ab_channel=km77.com (72 km)
3008 zeer goed https://www.youtube.com/watch?v=9JWdEVH4k5k&ab_channel=km77.com (80 km)
Kadjar fabeltastisch: https://www.youtube.com/watch?v=WRvJCUAUa1o&ab_channel=km77.com

Bovenaan