Hongqi EH7

Roadracer

Administrator

Forumleiding
De Hongqi EH7 is bijna vijf meter lang en laat zich daarmee goed vergelijken met een Volkswagen ID7. Hongqi noemt het dan ook een D-segmenter, maar wel een D-segmenter met serieuze prestaties. Tussen voor- en achteras zit niet alleen een afstand van zo’n drie meter, maar ook een accupakket van naar keuze 85 of 111 kWh. De versie met de ‘kleine’ accu heeft één motor en achterwielaandrijving, de EH7 met 111 kWh krijgt twee elektromotoren, vierwielaandrijving, 619 pk en een actieradius van zo’n 700 kilometer. Snel is deze uitvoering trouwens ook: het bekende 0-100-sprintje is in 3,5 tellen achter de rug.

Aan de buitenkant is de Hongqi EH7 een heel ander type dan de buitenissige E-HS9. De sedan oogt vrij strak en opgeruimd en heeft juist een compleet grille-loos front. De specificaties van de achterwielaandrijver en de prijzen volgen in het derde kwartaal van dit jaar. Vanaf dat moment is de auto ook te bestellen.
wwy8lfw03yzphr.jpg

qe9xdsaw58ylpn.jpg

o4eygpicw327hi.jpg

7s9074tnl31c69.jpg

kf6rao4ertq1uu.jpg

Ik vind het aandoenlijk dat je als Chinees automerk een uniek herkenbare styling element wilt hebben en dan bij een opstaande chromen strip over het midden van de motorkap uit komt.

Ja, zonder is beter, vind ik.

wwy8lfw03yzphr.jpg

Misschien kan dat ook wel op de uitvoeringen die onder het topmodel staan?

Ik vind het aandoenlijk dat je als Chinees automerk een uniek herkenbare styling element wilt hebben en dan bij een opstaande chromen strip over het midden van de motorkap uit komt.
Die chromen strip (met roodgekleurd hart) is eigenlijk een heel lang uitgerekt Hongqi logo en al sinds hun eerste auto is er een chroom+rood motorkap ornament:

listing_main_hongqi_2.jpg

Als BMW-ontwerpers echt lef hadden gehad, dan weet je nu tot hoever de nieren eigenlijk opgerekt hadden kunnen worden. ;)

Terug
Bovenaan