Hoe lang blijft terugroepactie staan ná controle?

APT

Wegverkenner
Goede- morgen/middag/avond!

Afgelopen woensdag is mijn auto ter controle van de airbag naar de BMW dealer geweest (terugroepactie). Ik bleek géén gevaarlijke airbag te hebben. Nu vraag ik me af hoe lang de melding bij het RDW blijft staan. Als ik mijn kenteken nu check staat de terugroepactie er namelijk nog steeds in. Een overschrijving of APK staat er altijd vrijwel direct in. Had dit nu dus ook verwacht.

Dealer geeft het door aan de importeur, de importeur moet dit doorgeven aan de RDW en de RDW moet het gegeven verwerken.
Meestal is het met een werkweekje wel geregeld, maar je hebt er nu nog een paar feestdagen tussen zitten.

Verwerking van APK gaat rechtstreeks en is volledig geautomatiseerd bij RDW, dat is na een uur meestal al zichtbaar.

Als je naar de dealer bent geweest, heb je daar toch ook papieren van? Als je hem wil verkopen kan je dat gewoon laten zien, dan is er toch geen enkel probleem?

Dat kan maanden duren.
Inderdaad geeft de dealer (meestal via garantieaanvraag) het door aan de importeur, als deze het verwerkt heeft weer aan de RdW.
Ik heb twee terugroepacties op twee verschillende auto's gehad, bij de ene duurde het 5 maanden en bij de andere 6 maanden.
Dus nog even geduld hebben.

@MB en Scania; bedankt voor de uitleg.
@GTR; ik stel ook niet dat er een probleem is maar wilde het gewoon weten. Voor hetzelfde geld was er iets niet goed gegaan. Heb géén papieren mee gekregen overigens en de auto ben ik niet van plan te verkopen de komende jaren. Wel een offerte meegekregen voor een spanrolletje dat hoorbaar is. Voor 731,- fixen ze dat. Geen idee hoe ze aan dat bedrag komen overigens. Mij zien ze er iig niet snel terug😊.

Bij ons nu ook terugroep actie geweest,dus afwachten wanneer het er dus afgehaald wordt.
Wij hebben ook niet een gevaarlijke airbag,is alleen bij m modelen.
Nu maar afwachten wanneer dat eindelijk " verholpen " is.

In oktober 2024 is er een kabeltje in de achterklep van m'n Tesla vervangen, maar de terugroepactie staat bij de RDW nog open...

Terug
Bovenaan