Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
,,Saudi-Arabië is een dictatuur die bekend staat om zijn systematische en ernstige mensenrechtenschendingen. We zijn allemaal Charlie, behalve als het om onze oliebelangen gaat, zo lijkt het", aldus Van Ojik. ,,Eerst was er het biertje met Poetin, nu is we de rouwplechtigheid in Saudi-Arabië. Het kabinet zou er goed aan doen de koning niet steeds te vragen aanwezig te zijn op de bijeenkomsten van notoire mensenrechtenschenders."
Zemelaar zei:https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3836780/2015/01/24/Kritiek-op-bezoek-koning-en-minister-aan-Saudi-Arabie.dhtml
,,Saudi-Arabië is een dictatuur die bekend staat om zijn systematische en ernstige mensenrechtenschendingen. We zijn allemaal Charlie, behalve als het om onze oliebelangen gaat, zo lijkt het", aldus Van Ojik. ,,Eerst was er het biertje met Poetin, nu is we de rouwplechtigheid in Saudi-Arabië. Het kabinet zou er goed aan doen de koning niet steeds te vragen aanwezig te zijn op de bijeenkomsten van notoire mensenrechtenschenders."
Kortom, hoeveel welvaart ben jij bereid in te leveren voor je principes?
Hoeveel wil jij meer aan de pomp betalen zodat we nee tegen dictatoriale olielanden kunnen zeggen?
En dit bedoel ik heel breed. Dus niet alleen de benzineprijs. Nee, ben jij bereid ECHT een substantieel deel van je huidige welvaartsniveau in te leveren zodat we een dictatuur economisch om zeep kunnen helpen?
En je zou het nog verder uit kunnen breiden naar het armste gedeelte van de wereldbevolking. Maar omdat ik daar de uitkomst al van weet, NIEMAND wil daar namelijk een substantieel deel van zijn huidige welvaartsniveau voor inleveren, zeg ik daar verder niks over.
De Schaduw zei:Als ik de garantie zou hebben dat er geen hongersnoden en andere ellende en narigheid in de wereld zou zijn zou ik daar maandelijks best 1,000 Euro voor in willen leveren. Maar helaas, die garantie zal ik niet krijgen.
Zemelaar zei:https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3836780/2015/01/24/Kritiek-op-bezoek-koning-en-minister-aan-Saudi-Arabie.dhtml
Anderson zei:De koning had wat mij betreft ook wel thuis mogen blijven. Helemaal niemand sturen is politiek gewoon niet verstandig. Uiteindelijk is SA wel een land dat nodig is op een aantal vlakken. Heeft niet veel met principes te maken maar wel met politiek.
De Schaduw zei:Als ik de garantie zou hebben dat er geen hongersnoden en andere ellende en narigheid in de wereld zou zijn zou ik daar maandelijks best 1,000 Euro voor in willen leveren. Maar helaas, die garantie zal ik niet krijgen.
Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:En daarom is het goed on speaking terms te blijven, vanuit vriendschap is het beter spreken over mensenrechten. Laat de Koning dus maar gewoon gaan, anders moeten we uit héél veel landen wegblijven. Vergeet ook niet dat de kwestie Wilders veel schade heeft berokkend in de betrekkingen met SA.
Zemelaar zei:Juist stug vasthouden aan eigen opvattingen verstoort dit.
Zemelaar zei:De Schaduw zei:Als ik de garantie zou hebben dat er geen hongersnoden en andere ellende en narigheid in de wereld zou zijn zou ik daar maandelijks best 1,000 Euro voor in willen leveren. Maar helaas, die garantie zal ik niet krijgen.
Is 1.000 euro voor jou substantieel? Voor mij bijvoorbeeld is het nog niet eens de helft van mijn salaris per maand. En aangezien ik de laatste tien jaar mijn vaste lasten zo heb weten te beperken, heeft 1.000 euro per maand voor mij geen invloed op mijn huidige welvaartsniveau. Dus niet substantieel.
Ik bedoel een echt offer.
Aras zei:Alle dictators, terroristen ed van dze wereld zullen jullie hartelijk danken voor jullie maandelijkse bijdrage. Er zal geen hap meer gegeten worden.
Aras zei:Alle dictators, terroristen ed van dze wereld zullen jullie hartelijk danken voor jullie maandelijkse bijdrage. Er zal geen hap meer gegeten worden.
De Schaduw zei:Tja, definieer "substantieel". Ik zou mijn levensstijl toch echt wel aan moeten passen: Goedkopere auto, minder vaak en goedkoper op vakantie, meer letten op de prijs van de boodschappen en ga zo maar door. Het zou voor mij toch echt wel invloed hebben. Hoewel ik het dan nog steeds ontzettend goed zou hebben, dat realiseer ik me echt wel.
En definieer eens "een echt offer"?
Zemelaar zei:De Schaduw zei:Tja, definieer "substantieel". Ik zou mijn levensstijl toch echt wel aan moeten passen: Goedkopere auto, minder vaak en goedkoper op vakantie, meer letten op de prijs van de boodschappen en ga zo maar door. Het zou voor mij toch echt wel invloed hebben. Hoewel ik het dan nog steeds ontzettend goed zou hebben, dat realiseer ik me echt wel.
En definieer eens "een echt offer"?
Dat je zoveel inlevert dat er twee van kunnen leven. Niet 1 BMW maar 2 Twingo's bijvoorbeeld. Wat de een als offer brengt ontvangt de ander. Wat de een naar beneden inlevert ontvangt de ander naar boven. Zodat er een gemiddelde ontstaat.
Zemelaar zei:Aras zei:Alle dictators, terroristen ed van dze wereld zullen jullie hartelijk danken voor jullie maandelijkse bijdrage. Er zal geen hap meer gegeten worden.
Als je een manier zou kunnen vinden om het geld zonder tussenkomst bij de bevolking te krijgen, zou de dictatuur aldaar geen lang leven meer beschoren zijn.
Een rijke bevolking onderdrukken is een stuk ingewikkelder dan een arme bevolking onder de duim houden, die het immers aan de middelen ontbreekt.
De Schaduw zei:Dat klinkt me wat te veel als "nivelleren is een feestje" maar ik ga er maar vanuit dat dat niet helemaal je punt is.
der Magistrat zei:Mwah, de Russische regering flikkert de tegenstribbelende rijke mensen zo in het gevang. Voor zover ik met mijn westers brilletje kan zien, gaat dat allemaal redelijk goed.
Zemelaar zei:De Schaduw zei:Dat klinkt me wat te veel als "nivelleren is een feestje" maar ik ga er maar vanuit dat dat niet helemaal je punt is.
Ik geloof dat als iedereen ongeveer een zelfde welvaartsniveau zou hebben, dit veel spanningen in de wereld weg zou nemen.
Ook veel ambitie en motivatie trouwens.
Zemelaar zei:der Magistrat zei:Mwah, de Russische regering flikkert de tegenstribbelende rijke mensen zo in het gevang. Voor zover ik met mijn westers brilletje kan zien, gaat dat allemaal redelijk goed.
Klopt. Maar dat zijn er dan ook maar een paar.
Als de hele bevolking van Rusland meer geld zou hebben, hadden ze Poetin niet meer nodig.
Zemelaar zei:De Schaduw zei:Dat klinkt me wat te veel als "nivelleren is een feestje" maar ik ga er maar vanuit dat dat niet helemaal je punt is.
Ik geloof dat als iedereen ongeveer een zelfde welvaartsniveau zou hebben, dit veel spanningen in de wereld weg zou nemen.
Ook veel ambitie en motivatie trouwens.
De Schaduw zei:We rammen ons commentaar liever op een toetsenbordje.
(...)
Anderson zei:Onder aan de streep hebben we het gewoon te goed om voor principes de straat op te gaan.
Voor de grootste boeroepers is het uiteindelijk toch belangrijker dat ze met hun doos chips, koude bier, zaterdag/zondag naar voetbal kunnen kijken.
Onze boodschap heeft niets te maken met haatzaaien.
Het is absoluut belachelijk een parallel te trekken met wat er de jongste weken in de actualiteit gebeurd is", verwijzen de ultras naar de onthoofdingen in het Midden-Oosten.
Maar zoals bij een karikatuur in een satirisch weekblad, zijn er meerdere interpretaties. Onze boodschap voor Defour was: 'We hebben je aanbeden. Jij hebt ons verraden. Nu ben je niet meer welkom.
michel1975 zei:Een stukje duiding voor Zemelaar en Anderson.
Which is it going to be?
https://m.youtube.com/watch?v=YQjTLGgQV2w
Je suggestieve manier van eea hier portretteren vind ik wat jammer, maar ik zal nog eens een poging wagen om me door dit filmpje te worstelen, alhoewel ik me serieus afvraag wat ik met dit filmpje te maken heb, en wat ik verkeerd heb gezegd dat je mij doet oproepen om nadrukkelijk dit filmpje te bekijken en dan een keuze te maken.... tussen wat?michel1975 zei:Dan hebben jullie beiden niet het hele filmpje gekeken.
Neem nog eens 10 minuten de tijd en lees dan jullie berichten over die cartoons eens terug en reageer in dat licht nog eens. Dit lijkt nergens op.
Anderson zei:Je suggestieve manier van eea hier portretteren vind ik wat jammer .....michel1975 zei:Dan hebben jullie beiden niet het hele filmpje gekeken.
Neem nog eens 10 minuten de tijd en lees dan jullie berichten over die cartoons eens terug en reageer in dat licht nog eens. Dit lijkt nergens op.
Anderson zei:Een immigratie stop op mensen (eventueel aangevuld met een uitzet beleid van mensen die hier al wonen, geboren zijn) op basis van hun geloofsovertuiging (onder de noemer van) bescherming van een andere (religieuze) minderheid (!) is wat mij betreft ook onacceptabel. Sterker, het is tegen de grondwet. ("verander de grondwet" )
Een misdaad is een misdaad. Een wandaad is een wandaad. respectloos zijn is respectloos zijn. Dat is nou precies de essentie van universele normen en waarden.
dat had ik nou met jullie reacties door alles wat in jullie ogen niet tolerant genoeg was (lees ogen sluit) in de rechterhoek te douwen. Wat is in jouw ogen liberaal? De ogen sluiten voor problemen en de moslims in de slachtofferrol steunen? Dus omdat jij actief bent binnen een liberale partij zijn jouw normen en waarden de norm? Even voor je beeldvorming ik was tot voor kort ook lid van een liberale partij maar de twee grote liberale partijen verkwanselen op dit moment alles waar ze voor staan. Rutte schittert door afwezigheid en het kabinetsbeleid is alles behalve liberaal. En Pechtold vind ik helemaal een enge man. Een lafaard eerste klas die de problemen niet eens durft te benoemen en zelfs een stap verder gaat door op voorhand de daders als slachtoffer te benoemen. Waar ik op moet stemmen als er weer verkiezingen zijn? ik weet het even niet meer. En wees gerust er gaat hier geen proteststem naar de PVV.Anderson zei:Je suggestieve manier van eea hier portretteren vind ik wat jammer, maar ik zal nog eens een poging wagen om me door dit filmpje te worstelen, alhoewel ik me serieus afvraag wat ik met dit filmpje te maken heb, en wat ik verkeerd heb gezegd dat je mij doet oproepen om nadrukkelijk dit filmpje te bekijken en dan een keuze te maken.... tussen wat?michel1975 zei:Dan hebben jullie beiden niet het hele filmpje gekeken.
Ik geef precies aan waar bij mij bepaalde moraliteiten liggen. Daar heb ik niet perse een filmpje voor nodig, ik weet precies waar ik voor sta, en dat zijn liberale normen en waarden, vandaar ook dat ik binnen een liberale partij actief ben. Mer hoef ik mij niet te verdedigen tegen suggestieve winden.