Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zemelaar zei:![]()
Wat vinden we hier van?
Zemelaar zei:![]()
Wat vinden we hier van?
Boppie zei:Je kan het zien als provocatie, maar ook een boodschap die uitgedragen wordt. Dit verschilt niet veel van het hedendaagse cabaret.
Boppie zei:Je weet zelf ook dat ieder zijn eigen interpretatie heeft van wat er staat.
Boppie zei:Je draait eromheen. Mensen lezen wat ze willen lezen en zien wat ze willen zien.
Zemelaar zei:Als de boodschap helder is, ECHT HELDER, is daar geen ruimte voor.
Zemelaar zei:Je kan het zien als provocatie, maar ook een boodschap die uitgedragen wordt. Dit verschilt niet veel van het hedendaagse cabaret.
Zemelaar zei:Geldt dat ook voor groepen? Ik vrees namelijk dat een groep qua identiteit en moraal anders in mekaar steekt dan een individu.
Wat een individu nooit zou doen, zie je hem in een groep wel doen.
Een groep is gevaarlijk.
Dooddoener. Essentie is dat er altijd gestoorden blijken te zijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Lui die dit soort denkbeelden nadragen dienen keihard aangepakt te worden. Heeft niets met haatzaaien te maken maar alles met logisch nadenken. Als je dat ontbeerd ben je reddeloos verloren.Zemelaar zei:En dat is met Theo van Gogh niet anders. Die was echt geen 'excuus' om vermoord te worden. Omdat hij als persoon de zucht naar wereldwijde macht voor de Islam zogenaamd zou tegenhouden. Hij mocht willen dat hij zo machtig was.
Theo van Gogh, met o.a. zijn geiteneuker opmerkingen, was net als Charlie Hebdo in de ogen van sommige mensen een exponent van de gekaanstekers. Van de personen die graag andere mensen belachelijk mogen maken. Al dan niet verpakt als boodschap. Een boodschap die, hoe goed verpakt en bedoeld ook, voor twijfel en verwarring heeft gezaaid. En dus de plank misslaat.
Een boodschap die twijfel en verwarring, en nog een tandje hoger haat zaait, is een mislukte boodschap.
der Magistrat zei:Ik denk dat het algemeen bekend is dat je nooit om subjectieve interpretaties heen kan, niet?
michel1975 zei:Dooddoener. Essentie is dat er altijd gestoorden blijken te zijn. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Lui die dit soort denkbeelden nadragen dienen keihard aangepakt te worden. Heeft niets met haatzaaien te maken maar alles met logisch nadenken. Als je dat ontbeerd ben je reddeloos verloren.Zemelaar zei:En dat is met Theo van Gogh niet anders. Die was echt geen 'excuus' om vermoord te worden. Omdat hij als persoon de zucht naar wereldwijde macht voor de Islam zogenaamd zou tegenhouden. Hij mocht willen dat hij zo machtig was.
Theo van Gogh, met o.a. zijn geiteneuker opmerkingen, was net als Charlie Hebdo in de ogen van sommige mensen een exponent van de gekaanstekers. Van de personen die graag andere mensen belachelijk mogen maken. Al dan niet verpakt als boodschap. Een boodschap die, hoe goed verpakt en bedoeld ook, voor twijfel en verwarring heeft gezaaid. En dus de plank misslaat.
Een boodschap die twijfel en verwarring, en nog een tandje hoger haat zaait, is een mislukte boodschap.
michel1975 zei:Lui die dit soort denkbeelden nadragen dienen keihard aangepakt te worden. Heeft niets met haatzaaien te maken maar alles met logisch nadenken. Als je dat ontbeert ben je reddeloos verloren.
Met nadragen bedoel ik ook uitvoeren.Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:michel1975 zei:Lui die dit soort denkbeelden nadragen dienen keihard aangepakt te worden. Heeft niets met haatzaaien te maken maar alles met logisch nadenken. Als je dat ontbeert ben je reddeloos verloren.
Denkbeelden nadragen verbieden/aanpakken kan niet, we kennen gelukkig geen gedachtenpolitie, en daar zit hem de kneep. We zijn pas reddeloos verloren als we dat uit het oog verliezen.
Pas als er aanwijzingen zijn dat er stoute dingen staan te gebeuren kan ingegrepen worden. Het loslaten van de rechtsstaat is het begin van het einde.
Boppie zei:der Magistrat zei:Ik denk dat het algemeen bekend is dat je nooit om subjectieve interpretaties heen kan, niet?
Heb jij een kangoo? Dan kunnen we door die betonnen muur heen bikken en de boodschap in grote letters bezorgen.
Ik zou niet weten hoe ik de boodschap duidelijker kan maken.
Volgens mij ben jij hier de enige met een Calimero complex. Maar ik haak hier lekker af en ga weer lekker reageren in de luchtigere topics. Want tegen dit soort non argumenten is geen onkruid opgewassen.Anderson zei:Wat een calimero opmerking.
Feit 1. in Frankrijk zijn deze week tientallen mensen gearresteerd omdat ze 'terrorisme verheerlijken' [wat dat dan ook is]
Feit 2. Er zijn geen mensen *bij mij bekend - correct me if i'm wrong* gearresteerd voor het oproepen om moskeeën in de fik te steken.
Ik zie hier een dispariteit, los van of 1 of 2 terecht of onterecht is.
Feit 3. Er worden suggestieve vragen gesteld indien een media uiting geen cartoons publiceert (niet meedoet met de hype, de vrijheid echt vrij gebruikt en niet dwaas met de meute, de sociale druk, en de waan van het moment =meeloopt) met de uiteindelijk geur dat het medium dan dus laf is.
vraagstelling: waarom heeft u besloten die cartoons niet af te drukken ? We vonden ze ongepast. Dus niet uit angst? Nee. Zeker weten? Ja. Echt Waar? Ja. ["ik geloof u eigenlijk niet" proef je tussen de regels]
Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als "ik mag dit zeggen, niemand maakt me wat, fuck the rest".
Anderson zei:Je kan niet afdwingen het met elkaar eens te zijn/worden. Is ook helemaal niet nodig, als we elkaar gewoon de ruimte gunnen oneens met elkaar te zijn.
Dat ik stop is mijn eigen keus. We worden het hier toch niet over eens. Sterker we staan mijlenver uit elkaar maar alles wat gezegd wordt is een herhaling van zetten maar dat heb ik een pagina geleden ook al gezegd.Zemelaar zei:Anderson zei:Je kan niet afdwingen het met elkaar eens te zijn/worden. Is ook helemaal niet nodig, als we elkaar gewoon de ruimte gunnen oneens met elkaar te zijn.
Dat is misschien relevant voor de vraag wat er vanavond op tafel staat.
Maar iets fundamenteels als vrijheid moet zodanig besproken worden totdat er consensus is.
Ik snap het ook wel, de meerderheid vertoeft liever in luchtigere topics. Steekt liever zijn kop in het zand.
En pas als de bom barst in Nederland halen ze hem er weer uit.
Maar dan is het te laat.
Hier wilde ik nog even kort op reageren. Op je tweede feit (dat je tenminste als dusdanig betiteld). Er zijn wel degelijk mensen aangepakt om hun opmerkingen richting de islam. Allemaal in de aanloop hier naar toe. Eentje die we allemaal kennen is denk ik Geert Wilders. Hier lagen zelfs voorbedrukte aangiftes voor klaar. Gregorius Nekschot werd van zijn bed gelicht om een tekening. En zo zijn er voorbeelden te over. Daarentegen zijn bij protesten vanuit islamitische zijde de vreselijkste zaken geroepen en mocht IS verheerlijkt worden en en passant iedere niet gelovige het beste worden toegewenst. Namelijk de dood. Dus bij deze de correctie. Heerlijk zo'n dubbele moraal. Zelf alles willen roepen maar als een ongelovige een spotprent maakt is de wereld te klein en is zelfs dodelijk geweld toegestaan. Nu ga ik me aan mijn woord houden en lekker mijn kop in het zand steken. Werd me toch al verweten.Anderson zei:Wat een calimero opmerking.
Feit 1. in Frankrijk zijn deze week tientallen mensen gearresteerd omdat ze 'terrorisme verheerlijken' [wat dat dan ook is]
Feit 2. Er zijn geen mensen *bij mij bekend - correct me if i'm wrong* gearresteerd voor het oproepen om moskeeën in de fik te steken.
Ik zie hier een dispariteit, los van of 1 of 2 terecht of onterecht is.
Maak jij je hier nou serieus druk om ?Zemelaar zei:We mogen toch hopen dat dit niet waar is!!!
Waar blijf je als land anders met je claim op tolerantie en vrijheid van meningsuiting?
Of is het exemplarisch voor het kleinburgerlijk denken wat in Nederland tot kunst is verheven?
michel1975 zei:Waarom heeft iedereen recht op vrijheid behalve de mensen die vrijheid van meningsuiting nastreven?
Laat Frank Lammers in de media verkondigen dat hij de Jumbo toch eigenlijk niet zo'n denderende winkel vindt. Ik denk dat Jumbo per direct de filmpjes met hem van de buis haalt.
Mijn punt is, besef wat je teweeg brengt bij altijd en overal vrijheid van meningsuiting.
De NOS zendt nooit de echte beelden van oorlogshandelingen uit. Nog geen onthoofding gezien.