Het Politieke Topic (deel 3 blijkbaar) - Krijgen de VVD en PvdA voldoende steun?

Voor welke (grote) partij kiest de forummer ?

• Totaal aantal stemmers
    70
  • Opiniepeiling gesloten .
Er zijn mensen vermoord in Parijs omdat de terroristen van mening waren, dat hun geloof bij herhaling door Charlie Hebdo de gek werd aangestoken. Of dit gek aansteken nou feitelijk juist of onjuist was doet niet ter zake. De terroristen hadden hun mening, hun interpretatie. En zaten daarin 'vast'. Tunnelvisie.

En dat bedoel ik met de uitkomst telt.

Zemelaar zei:
Er zijn mensen vermoord in Parijs omdat de terroristen van mening waren, dat hun geloof bij herhaling door Charlie Hebdo de gek werd aangestoken. Of dit gek aansteken nou feitelijk juist of onjuist was doet niet ter zake. De terroristen hadden hun mening, hun interpretatie. En zaten daarin 'vast'. Tunnelvisie.

En dat bedoel ik met de uitkomst telt.

Nee, het gaat de terroristen niet om de cartoons, dat is slechts de 'rechtvaardiging'. Waar het ze wél om te doen is, is de geweldsdaad tegen Het Westen. Als we stoppen met de cartoons zoeken ze een andere reden.

Waarom anders de Koosjere supermarkt aanvallen, waarom anders een weerloze (moslim) agent executeren.

Boppie zei:
Klopt helemaal. Ik kan mij voorstellen dat het politieapparaat in Frankrijk met de handen in het haar zit. Ze moeten zo onderhand alles bewaken.

Dat is gelijk vaak het doel van terreur in iedere vorm. De daad op zich is relatief klein qua doden. Voor onze begrippen groot, maar een Boko Haram doet het niet daarvoor. Maar de impact, de schok. Daar is het ze om te doen. Angst zaaien onder de burgers. Om op die manier te laten weten dat hun methode de enige goede is.

Het is, zo hoorde ik gisteren een ex-jihadist bij Humberto Tan zeggen, dan ook met name de selectieve verontwaardiging hier in het Westen die wrevel opwekt in andere delen van de wereld.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Nee, het gaat de terroristen niet om de cartoons, dat is slechts de 'rechtvaardiging'. Waar het ze wél om te doen is, is de geweldsdaad tegen Het Westen. Als we stoppen met de cartoons zoeken ze een andere reden.

Waarom anders de Koosjere supermarkt aanvallen, waarom anders een weerloze (moslim) agent executeren.

Nogmaals, of dat feitelijk klopt of dat het jouw mening is doet niet ter zake. Het gaat om de uitkomst. Die telt.

Eet smakelijk.

Zemelaar zei:
Boppie zei:
Klopt helemaal. Ik kan mij voorstellen dat het politieapparaat in Frankrijk met de handen in het haar zit. Ze moeten zo onderhand alles bewaken.

Dat is gelijk vaak het doel van terreur in iedere vorm. De daad op zich is relatief klein qua doden. Voor onze begrippen groot, maar een Boko Haram doet het niet daarvoor. Maar de impact, de schok. Daar is het ze om te doen. Angst zaaien onder de burgers. Om op die manier te laten weten dat hun methode de enige goede is.

Het is, zo hoorde ik gisteren een ex-jihadist bij Humberto Tan zeggen, dan ook met name de selectieve verontwaardiging hier in het Westen die wrevel opwekt in andere delen van de wereld.

En dat zal andersom niet zo zijn? Daar is men niet selectief?

Boppie zei:
Zemelaar zei:
Boppie zei:

En dat zal andersom niet zo zijn? Daar is men niet selectief?

Yep, wij krijgen het verwijt moslims te doden, maar de meeste moslims worden (in moslimlanden) door moslims gedood. IS is niet zo selectief met wie ze de hals afsnijden. Onze selectieve verontwaardiging vanuit een Jihadist lijkt mij een gotspe.

Mijn god, we zijn op het punt beland : omdat hij/zij in de sloot spring doe ik daar lekker aan mee. Wat een argument. Omdat ze in Saudi Arabie vrouwen verbieden auto te rijden doen wij dat ook.

Normatieve kaders enzo. Nou ja, ik ga mijn multiculti wereldgerecht eten, smakelijk!

Anderson zei:
Mijn god, we zijn op het punt beland : omdat hij/zij in de sloot spring doe ik daar lekker aan mee. Wat een argument. Omdat ze in Saudi Arabie vrouwen verbieden auto te rijden doen wij dat ook.

Normatieve kaders enzo. Nou ja, ik ga mijn multiculti wereldgerecht eten, smakelijk!

Zeker al lekker geborreld voor het eten? :Do_O

Beetje dommige reactie. Pas op dat je je niet verslikt.

Ik had het tegen Boppie z'n "En dat zal andersom niet zo zijn? Daar is men niet selectief?"

"omdat zij het doen is het toch niet erg dat wij het ook doen?".

Niet zouter eten dan nodig is... :T

Anderson zei:
Ik had het tegen Boppie z'n "En dat zal andersom niet zo zijn? Daar is men niet selectief?"

"omdat zij het doen is het toch niet erg dat wij het ook doen?".

Niet zouter eten dan nodig is... :T

Ho, nu schuif je mij iets in de schoenen wat ik niet bedoel. Hun verontwaardiging kon wel eens volledig onterecht zijn. Hypocriet en onterecht. En als ze het over Het Westen hebben, is dat exact hetzelfde als dat wij het over De Moslims hebben.

Ik zeg niet dat wij selectief verontwaardigd mogen zijn omdat zij dat ook zijn. Dat staat er ook niet.

Ik zeg wel dat dat in die kringen net zo hard voorkomt als waar men schijnbaar het Westen van beschuldigd.

Als terrorist op de vlucht, net 12 man vermoord, snap ik wel dat een politieagent ook een doelwit is. En dat hij moslim was, wisten ze toen nog niet. Als die agent daar in gewaad en met baard had gestaan, hadden ze hem misschien gespaard. Maar misschien ook niet, een agent heeft wel de opdracht een misdadiger te arresteren en/of uit te schakelen. En dat weet een terrorist natuurlijk wel, zijn daad zal niet onbestraft blijven.
Ook een Joodse supermarkt past prima in dat plaatje. Israël is geen vriend van de Arabische wereld. Een symbool van Israël in den vreemde is dus een Joodse supermarkt. Een doelwit. En de klanten ook, want die steunen met hun aankopen indirect Israël.

Zo denken die lui, dat geloof ik vast.
Die denken niet, die cartoons gaan wel over mijn Profeet maar ik voel me niet aangesproken. Dus het gaat niet over mij.
Extremisten denken extreem. Die denken vergezocht, in de ogen van gematigden.
Michiel1975 zal 'm wel weer wegwuiven maar een Ajax vlag doet hetzelfde met Rotterdammers.

De terroristen hebben immers niks meer te verliezen. En zijn bovendien zwaar bewapend. Wie doet ze wat? Daarom snap ik de verwondering over hun kalmte in dit filmpje ook niet.
op opmerkelijk kalme wijze naar de vluchtauto toe lopen nadat ze vlak daarvoor een bloedbad hebben aangericht.

En al zal een cartoon niet de aanleiding zijn geweest, mijn mening daarin is bekend, waarom zul je hun een stok geven om mee te slaan?
Je kan Bokito blijven treiteren, ooit wreekt die zich. En sommige mensen staan in hun reacties niet zover van Bokito af. :)

Het is soms bij het dierlijke af.

Boppie zei:
Hun verontwaardiging kon wel eens volledig onterecht zijn. Hypocriet en onterecht. En als ze het over Het Westen hebben, is dat exact hetzelfde als dat wij het over De Moslims hebben.

Hypocrisie is ook de Moslim wereld niet vreemd. Dat zonder meer. Wat dat betreft zijn het soms net mensen. :)

Punt is alleen dat wij als Westerlingen, met onze specifieke groepseigenschappen - zoals Joachim ze gisteren zo fraai benoemde, anders over bepaalde zaken denken. En anders denken betekent anders acteren.

Kom ik weer met het voorbeeld van mijn gevoelige zoon en mijn koelbloedige dochter. Hun specifieke individuele eigenschappen vroegen van mij een aanpak op maat.

Is in het groot niet anders.

Is mijn mening maar ook een feit. ;)Vraag het de handelsmissies maar na. Ieder land vergt zijn eigen aanpak.

Zemelaar zei:

Als terrorist op de vlucht, net 12 man vermoord, snap ik wel dat een politieagent ook een doelwit is. En dat hij moslim was, wisten ze toen nog niet. Als die agent daar in gewaad en met baard had gestaan, hadden ze hem misschien gespaard. Maar misschien ook niet, een agent heeft wel de opdracht een misdadiger te arresteren en/of uit te schakelen. En dat weet een terrorist natuurlijk wel, zijn daad zal niet onbestraft blijven.
Ook een Joodse supermarkt past prima in dat plaatje. Israël is geen vriend van de Arabische wereld. Een symbool van Israël in den vreemde is dus een Joodse supermarkt. Een doelwit. En de klanten ook, want die steunen met hun aankopen indirect Israël.

Zo denken die lui, dat geloof ik vast.
Die denken niet, die cartoons gaan wel over mijn Profeet maar ik voel me niet aangesproken. Dus het gaat niet over mij.
Extremisten denken extreem. Die denken vergezocht, in de ogen van gematigden.
Michiel1975 zal 'm wel weer wegwuiven maar een Ajax vlag doet hetzelfde met Rotterdammers.

De terroristen hebben immers niks meer te verliezen. En zijn bovendien zwaar bewapend. Wie doet ze wat? Daarom snap ik de verwondering over hun kalmte in dit filmpje ook niet.
op opmerkelijk kalme wijze naar de vluchtauto toe lopen nadat ze vlak daarvoor een bloedbad hebben aangericht.

En al zal een cartoon niet de aanleiding zijn geweest, mijn mening daarin is bekend, waarom zul je hun een stok geven om mee te slaan?
Je kan Bokito blijven treiteren, ooit wreekt die zich. En sommige mensen staan in hun reacties niet zover van Bokito af. :)

Het is soms bij het dierlijke af.
Dus wat je nu zegt is dat wij ons maar moeten onderwerpen aan die extremisten? Want anders stoten we ze voor het hoofd. Die cartoons zijn de trigger niet geweest slechts een excuus. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik niet meer buig voor dit soort lui. Maar pas jij je maar lekker aan.

Zemelaar zei:
Is mijn mening maar ook een feit. ;)Vraag het de handelsmissies maar na. Ieder land vergt zijn eigen aanpak.

Dat is een beetje het punt in deze discussie. Meningen en feiten....:rolleyes:

Waar je gemakshalve even aan voorbij gaat is dat een handelsmissie bedoeld is om goodwill te kweken. En er is sprake van een keuze. (wel of niet gaan) Jezelf censureren op basis van geweldsdreiging is van een andere orde.

Maar goed, in huize Zemelaar is kennelijk alles ééndimensionaal, niets mis mee. De wereld is helaas een ietswat complexer.

over de nieuwste charlie hebdo:

Mensen die morgen een exemplaar willen kopen in de Nederlandse boekwinkel of kiosk komen waarschijnlijk bedrogen uit, gezien de advertentie van Wim van de Boekenwinkel uit Den Haag. "Ik ben werkzaam bij een boekhandel en weet dat wij er morgen 6 stuks zullen krijgen, deze zal ik natuurlijk zelf kopen en verkopen op marktplaats aan mensen die erin geïnteresseerd zijn. 4 zijn al gereserveerd, ik heb er nog 2 over." Ook hij vraagt 100 euro per exemplaar.
https://nos.nl/artikel/2013209-charlie-hebdo-maakt-hebzuchtig-op-marktplaats.html

treurig :rolleyes:

Ja! Ik zou er graag eentje kopen. Uit interesse, uit steun, uit emotionele waarde (ben zelf nogal een sarcast van de bovenste plank en vind dit soort humor wel redelijk belangrijk), maar ook vanwege verzamelaarswaarde (niet persé vanwege het geld, maar om als leuk object om te hebben).

Maar, ik ga er geen € 100,- voor betalen omdat iemand er nu snel "rijk" van wil worden.

michel1975 zei:
Dus wat je nu zegt is dat wij ons maar moeten onderwerpen aan die extremisten? Want anders stoten we ze voor het hoofd. Die cartoons zijn de trigger niet geweest slechts een excuus. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik niet meer buig voor dit soort lui. Maar pas jij je maar lekker aan.

Flinke taal vanachter het scherm. Benieuwd hoe jij reageert als er een paar zwaar bewapende kerels jouw huiskamer binnenstormen.
Jij bekent de moord op Kennedy nog. Nadat je het eerst hebt laten lopen. ;)

Ik zeg inderdaad dat we ons moeten aanpassen. Aanpassen aan de ander. Want dat vragen wij immers ook van hun, dat zij zich aan ons aanpassen. En zij hebben ook recht van spreken. Ze zijn met zovelen. En dus een factor van betekenis.

En de ander ook een deel van de koek gunnen betekent dat zij zich geaccepteerd voelen. En daarmee verklein je de voedingsbodem voor extremisme.

Waar je gemakshalve even aan voorbij gaat is dat een handelsmissie bedoeld is om goodwill te kweken. En er is sprake van een keuze. (wel of niet gaan) Jezelf censureren op basis van geweldsdreiging is van een andere orde.

Maar goed, in huize Zemelaar is kennelijk alles ééndimensionaal, niets mis mee. De wereld is helaas een ietswat complexer.

Jullie denken inderdaad veel te moeilijk, in mijn ogen. Allebei wat inschikken, dan is geweldsdreiging - wat inherent is aan menselijk en dierlijk gedrag, tot aan de peuterspeelzaal aan toe - helemaal niet meer aan de orde. Beide partijen water bij de wijn. Iedereen blij.

Je kan het ook te moeilijk maken.

Ik zeg inderdaad dat we ons moeten aanpassen. Aanpassen aan de ander. Want dat vragen wij immers ook van hun, dat zij zich aan ons aanpassen. En zij hebben ook recht van spreken. Ze zijn met zovelen. En dus een factor van betekenis.

ik heb m'n baard al laten staan. :eek:

Zemelaar zei:
michel1975 zei:

Flinke taal vanachter het scherm. Benieuwd hoe jij reageert als er een paar zwaar bewapende kerels jouw huiskamer binnenstormen.

En de ander ook een deel van de koek gunnen betekent dat zij zich geaccepteerd voelen. En daarmee verklein je de voedingsbodem voor extremisme.
Dit slaat echt helemaal nergens op. Uiteraard loopt het dun je door de broek maar dat heeft diezelfde jihadist ook als er een pistool op zijn hoofd gericht is. Het gaat er om dat ik niet buig in eigen land. Ik weiger mij aan te passen in notabene mijn eigen land aan iemand die zelf totalitair is en geen ruimte biedt voor andere denkwijzen. Als het ze niet aanstaat dan moeten ze zich lekker elders vestigen waar ze wel geaccepteerd worden. Ik noem een Midden-Oosten. Heb je nu werkelijk de illusie dat dit stopt als je ze een deel van de koek gunt? Hoe naief kun je wezen. Als ze een deel krijgen willen ze steeds een groter deel tot er voor jou geen koek meer over is. Denk daar maar eens over na.

Zemelaar zei:
Jullie denken inderdaad veel te moeilijk, in mijn ogen. Allebei wat inschikken, dan is geweldsdreiging - wat inherent is aan menselijk en dierlijk gedrag, tot aan de peuterspeelzaal aan toe - helemaal niet meer aan de orde. Beide partijen water bij de wijn. Iedereen blij.

Je kan het ook te moeilijk maken.

Inschikken zal net helpen Zemelaar, dan pakken ze gewoon weer wat meer. Het gaat niet om kwetsen of gekwetst worden. Het draait om macht.

Zemelaar zei:

:D

Zemelaar wil TE lief zijn voor iedereen, bang om te kwetsen. Maar er is een groot verschil tussen tolerant zijn (en dat zijn we over het algemeen in Nederland) en TE lief zijn. Af en toe mag je ook gewoon grenzen stellen. Jij mag in dit land leven met elke godsdienst/levensovertuiging, zolang je je maar gedraagt en dus aan de wet houdt. Dat betekent ook dat je je aan de vrijheid van meningsuiting houdt... Dus dat je accepteert dat anderen lekker zeggen/tekenen wat ze van jou vinden. Dat doen ze over anderen ook. Bevalt je dat niet? Dan weet je waar de deur is...

Motion Drive zei:
Zemelaar wil TE lief zijn voor iedereen, bang om te kwetsen. Maar er is een groot verschil tussen tolerant zijn (en dat zijn we over het algemeen in Nederland) en TE lief zijn. Af en toe mag je ook gewoon grenzen stellen. Jij mag in dit land leven met elke godsdienst/levensovertuiging, zolang je je maar gedraagt en dus aan de wet houdt. Dat betekent ook dat je je aan de vrijheid van meningsuiting houdt... Dus dat je accepteert dat anderen lekker zeggen/tekenen wat ze van jou vinden. Dat doen ze over anderen ook. Bevalt je dat niet? Dan weet je waar de deur is...

Maar als de samenstelling van Nederland verandert dan?

Op mijn werk heb ik mijn ploeg ook qua samenstelling zien veranderen. En dus verandert de groepsidentiteit mee.
Ik kan niet mijn opvattingen staande houden, die 20 jaar geleden in mijn ploeg gangbaar waren, als ik nog de enige ben van die ploeg van 20 jaar geleden.

Hoe graag ik dat ook zou willen, daar hebben al die nieuwkomers geen boodschap aan. Die nemen hun identiteit mee. En samen met die van mij vorm je dan een nieuwe identiteit.

En bij iedere nieuwkomer ververst zich dat weer.

Ja, maar heb ik gezegd dat daar iets mis mee is? Tuurlijk neem je dingen over van andere culturen, dat is net het mooie aan de multi-culturele samenleving. En "onze" "Christelijke" samenleving is ook niet perfect. Daarom hebben we in de afgelopen eeuwen ook flink daaraan gesleuteld. Dus waarom dat niet blijven doen met invloeden van buitenaf?

Maar dat betekent toch niet dat we dingen waar we echt in geloven (vrijheid van meningsuiting) en die onze samenleving echt hebben geholpen om zich te ontwikkelen (vrijheid van meningsuiting) nu moeten aanpassen omdat een paar mensen die nog in het verleden leven nu ook hier willen leven?

We kunnen samen tot een oplossing komen, ook wij kunnen ons aanpassen, maar bij echte belangrijke dingen mogen/moeten we ook gewoon onze poot stijf houden.

Motion Drive zei:
We kunnen samen tot een oplossing komen, ook wij kunnen ons aanpassen, maar bij echte belangrijke dingen mogen/moeten we ook gewoon onze poot stijf houden.

Benieuwd of men nog naar je luistert als jij de laatste Nederlander bent die er nog zo over denkt.

Ik chargeer natuurlijk. En stevig ook. Maar als hier in 2030 straks 10 miljoen moslims wonen die de sharia willen, waar sta je dan als minderheid?

Als de samenstelling van de groep verandert, verandert de identiteit en daarmee de mentaliteit van die groep.

Motion Drive zei:
Zo... verdrink jij wel eens in je eigen overdrijvingen? :D

Regelmatig. :)

Maar het klopt wel. De maatschappij is in beweging. Omdat de samenstelling ervan in beweging is.

Je ziet dat op alle gebieden. En dat komt echt niet alleen door moslims.
De AOW wordt flink in geknepen omdat er geen groep tegenover staat die dat kan, of wil, financieren.
Idem dito in de zorg.

De maatschappij verandert. Door de samenstelling. Meer ouderen, minder jongeren.

Joachim Stiller zei:
Beetje dommige reactie

Boppie zei:
Ho, nu schuif je mij iets in de schoenen wat ik niet bedoel

michel1975 zei:
Dit slaat echt helemaal nergens op. Heb je nu werkelijk de illusie dat dit stopt als je ze een deel van de koek gunt? Hoe naief kun je wezen. Denk daar maar eens over na.

Soms snappen mensen niet wat een ander bedoelt. Vanwege bijvoorbeeld vooroordelen, of omdat het eigen ego (de eigen macht) in het geding is. Wat je hier op het forum ziet, zie je ook in de rest van de wereld. Dat is de reden van oorlogen, terrorisme en onvrede. Wordt er hier op het forum geschoten met woorden, in het echte leven wordt er soms geschoten met wapens. In de achterliggende oorzaken van meningsverschillen zitten niet zoveel verschillen, alleen de uitwerking verschilt.

Zemelaar zei:
De maatschappij is in beweging. Omdat de samenstelling ervan in beweging is.

De AOW wordt flink in geknepen omdat er geen groep tegenover staat die dat kan, of wil, financieren.
Idem dito in de zorg.

De maatschappij verandert. Door de samenstelling. Meer ouderen, minder jongeren.

Klopt, ik denk dat we in de komende decennia nog voor meerdere verrassingen komen te staan! Wellicht off topic: als je leest dat nu meerdere gemeentes zonder financiële middelen komen te zitten of al zitten, om bijv. de Bijstand te betalen.

Helemaal niet off topic in het politieke topic ;)

Dat is inderdaad een interessante vraag waar ik tot nu toe nog geen goede oplossing voor gehoord heb...

Zemelaar zei:
Motion Drive zei:
Zo... verdrink jij wel eens in je eigen overdrijvingen? :D

Regelmatig. :)

Maar het klopt wel. De maatschappij is in beweging. Omdat de samenstelling ervan in beweging is.

Idem dito in de zorg.

Of omdat de socialistische oppositie nogal zwak is tegenwoordig.

Daarom hou ik het liever in eigen hand. Zelf mijn boontjes doppen. Mijn maandlast voor mijn hypotheek gaat per 1 februari naar 137,61. BRUTTO. Nou vraag ik je.

Hangt maar net af waarvoor je dat neer moet leggen, zo zegt het bijzonder weinig, afgezien van dat het sowieso niet interessant is om steeds te lezen/horen.

Dat is ook zo. Daar heb je ook weer gelijk in. Ik maak er bij tijd en wijlen bijna mijn eigen weblog van. En dat kan op een forum of in een topic niet de bedoeling zijn. Het was dan ook meer mijn eigen verwondering. Hoe sterk maandlasten kunnen dalen. Hoe sterk het sneeuwbaleffect is. Gigantisch. Betaal t.o.v. 2009 18% qua maandlast van toen. En mijn hypotheekschuld is ongeveer gehalveerd.

Je zou dus een halve maandlast verwachten. Terwijl deze in werkelijkheid onder een vijfde zit. Dat is nou die sneeuwbal. Kortom, aflossen loont. Heel erg. Mijn tip.

Hmtja, is een mogelijkheid idd maar als je daardoor bijv van alles moet laten, is het een bijzonder onprettige mogelijkheid imo. Aflossen (extra) staat bij mij dan ook niet bepaald bovenaan het lijstje maar ja, ik ben dan ook niet zo van '... voor later'.

van alles moet laten

Dat idee heb ik van mezelf niet, dat ik van alles moet laten.

Door mijn vele posts met getunede auto's 'zouden' jullie kunnen denken, dat ik een aankoop uitstel - of zelfs afstel - doordat ik extra aflossen op mijn hypotheek voorrang geef.
Ik denk echter dat de reden veel simpeler is, ik heb helemaal geen trek in zo'n auto voor de deur. Ik heb een auto en dat is genoeg.

Mijn interesses liggen simpelweg op een ander vlak. Op meer vrije tijd bijvoorbeeld. En daar heb ik WEL geld voor over. Dit jaar geef ik ongeveer 2000 euro brutto uit aan 10 dagen extra snipperdagen bijkopen. Er zijn niet veel collega's die voor extra vrije tijd zo'n bedrag over hebben. Understatement.:)Nou, ik dus wel.
En heel erg voorzichtig speel ik zelfs al met het idee om drie maanden sabbatical te nemen.
En met wat dat kost, eigenlijk moet je zeggen met wat ik in die drie maanden niet verdien, had ik ook een leuke auto erbij kunnen kopen.

Maar een leuke auto erbij heeft gewoon op dit moment niet mijn interesse. Dus voel ik dat niet als dat ik iets moet laten.
Al mijn posts van getunede auto's ten spijt.

Niet alles is immers wat het lijkt.

Ben bijvoorbeeld al vrij vanaf zondag 11 januari. En begin pas weer op zondag 25 januari.
Even time out.

Fijn voor je maar als ik eea zo lees, wordt het hoog tijd dat je weer eens wat gaat doen...
Waar ergens is besloten dat ook dit topic weer een Zemelaartopic moet worden eigenlijk?

R-W zei:
Fijn voor je maar als ik eea zo lees, wordt het hoog tijd dat je weer eens wat gaat doen...
Waar ergens is besloten dat ook dit topic weer een Zemelaartopic moet worden eigenlijk?

25 januari ga ik weer wat doen. :)

Wanneer ga jij weer wat doen? Of is forummen ook werk?

55gk91.jpg

Wat vinden we hier van?

Verzoening: daar kun je niks tegen hebben. Tenzij je volledig geïndoctrineerd bent door een of ander......

Terug
Bovenaan