Joachim Stiller (V.u.H.D.a) zei:
Nee, het gaat de terroristen niet om de cartoons, dat is slechts de 'rechtvaardiging'. Waar het ze wél om te doen is, is de geweldsdaad tegen Het Westen. Als we stoppen met de cartoons zoeken ze een andere reden.
Waarom anders de Koosjere supermarkt aanvallen, waarom anders een weerloze (moslim) agent executeren.
Als terrorist op de vlucht, net 12 man vermoord, snap ik wel dat een politieagent ook een doelwit is. En dat hij moslim was, wisten ze toen nog niet. Als die agent daar in gewaad en met baard had gestaan, hadden ze hem misschien gespaard. Maar misschien ook niet, een agent heeft wel de opdracht een misdadiger te arresteren en/of uit te schakelen. En dat weet een terrorist natuurlijk wel, zijn daad zal niet onbestraft blijven.
Ook een Joodse supermarkt past prima in dat plaatje. Israël is geen vriend van de Arabische wereld. Een symbool van Israël in den vreemde is dus een Joodse supermarkt. Een doelwit. En de klanten ook, want die steunen met hun aankopen indirect Israël.
Zo denken die lui, dat geloof ik vast.
Die denken niet, die cartoons gaan wel over mijn Profeet maar ik voel me niet aangesproken. Dus het gaat niet over mij.
Extremisten denken extreem. Die denken vergezocht, in de ogen van gematigden.
Michiel1975 zal 'm wel weer wegwuiven maar een Ajax vlag doet hetzelfde met Rotterdammers.
De terroristen hebben immers niks meer te verliezen. En zijn bovendien zwaar bewapend. Wie doet ze wat? Daarom snap ik de verwondering over hun kalmte in
dit filmpje ook niet.
op opmerkelijk kalme wijze naar de vluchtauto toe lopen nadat ze vlak daarvoor een bloedbad hebben aangericht.
En al zal een cartoon niet de aanleiding zijn geweest, mijn mening daarin is bekend, waarom zul je hun een stok geven om mee te slaan?
Je kan Bokito blijven treiteren, ooit wreekt die zich. En sommige mensen staan in hun reacties niet zover van Bokito af.
Het is soms bij het dierlijke af.