• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Hellracer's auto collectie in de loop der jaren. Andere (nood)velgen eronder

Hellracer

Gebruiker
Beste iedereen,

Mijn naam is Thomas, 25 jaar en woonachtig in het mooie Groningen.

Mijn eerste auto op was een blauwe Ford Fiësta 1.4 Ghia 3eurs uit 1997. Rap wagentje. Foto volgt nog.

Mijn tweede auto was een Honda Prelude 2.0 uit 1992. Met een sneeuwschuiver voorop.
Datum eerste toelating was dezelfde als mijn geboortedatum. Namelijk 3 november 1992. Kwam ik later pas achter.
Gekocht om sneller te wezen als een kameraad met een BMW e36 320i uit 1991. Dat mislukte.
flwy21.jpg

30kcdup.jpg


Daarom werd mijn derde auto een BMW e36 325i uit 1992. Dat was gelijk oversteken. Twee auto's ingeruild op één auto zonder bijbetalen.
21l7ddf.jpg

2dvk0gz.jpg

ofx7xl.jpg


De vierde auto die ik kreeg had niks qua vermogen. Wel was ie goedkoop! Betaalde 14 euro wegenbelasting per maand. En van 0-100 in 11 seconden.
Een citroen AX 1.1 volcane. Uit 1997.

29c15ae.jpg

drie maanden later een auto op een rotonde dacht hij alleen op de wereld te zijn. Gelukkig zijn schuld en alles vergoed (lees; veel) vergoed gekregen. Helaas was het sneller op dan gedacht. Andere auto, paar feestjes verder, paar keer naar de chinees, cafetaria, paar kistjes bier en het geld was op. Wel leuke tijd gehad.
11c44z6.jpg


De vijfde auto die ik kocht was mijn inziens de mooiste hatchback die ik ooit heb gehad. En de betrouwbaarste.
Een Toyota Corolla 1.6 GTSI van de 2e eigenaar uit 1993. Vorige eigenaar had 'm 10 jaar in bezit.
10ieypz.jpg

10zyexi.jpg

Met een paar andere velgen eronder;
28bgxom.jpg


maar ook met deze auto kreeg ik helaas een ongeluk. De eerste wat echt mijn schuld was. Kop-staart-botsing. Het ging gelukkig niet hard. Gekocht voor €1000 en weer verkocht voor €1000,-
Na mij heeft de eigenaar er nog 4 jaar in rond gereden. Nu helaas van het kenteken af.

Toen kocht ik een, mijn zesde auto, een Opel Vectra 1.8 16v uit 1998.
Dezelfde dag nog m'n velgen eronder gezet.
wjifkl.jpg

Ook andere achterlichten met donkere knipperlichtrand.
2qvy4x4.jpg

Maar ik ben van snelheid... Net als met de vorige auto's; Volgas.
2w3tj5s.jpg


Maar ik had ondertussen ook nieuw werk gekregen wat in plaats van 5km enkele reis, het 50km enkele reis werd.
En met 1/10 met de Opel Vectra was dat geen geweldige aangelegenheid.
Daarom de Opel verkocht. En een, mijn zevende auto, een Renault Kangoo 1.9 DTI weer gekocht.
Voor €1200.
103hn5h.jpg

en een halfjaar later verkocht voor €1650.
Nog nooit zo'n 'goede' auto gehad die méér waard wordt. Heb me de broek uit gelachen na een halfjaar.

Maar toen. Toen was ik klaar met slechte rij eigenschappen. Geen vermogen. Geen uitstraling. En geen emotie bij de auto.
Lang gezocht naar een passende auto tot €2000,- Maar niks kunnen vinden.
Uiteindelijke na een maand bij Alfa Romeo terecht gekomen.
En zie hier, deze kocht ik toen.
Een Alfa Romeo 1.9 JTD 8v uit 2003 met toen 350.000km op de klok. Mijn achtste auto.
Vrienden verklaarden me voor gek dat ik een Alfa kocht. Totdat ze meereden en merkten dat ie wel erg goed reed, vroegen wat de kilometerstand was en toen ik die benoemde vielen ze stijl achterover.
sy9f0h.jpg

Na een paar maand deze velgen eronder gezet;
29ejio7.jpg

Ik ben Hellracer niet als ik, zoals je eerder gelezen hebt, van snelheid houd.
347z2v7.jpg

Met een originele 8v motor en 115pk

Na 3 jaar... werd het tijd voor wat anders. Reden te meer omdat ie de 500.000km naderde en er ongetwijfeld, met die kilometerstand, wel wat aan wil mankeren. Ook omdat, ja alweer...... Raad je het al? Ik weer een ongelukje kreeg wat weer niet mijn schuld was. Tweemaal een dikke schadevergoeding gekregen. (de eerste keer van achteren aangereden door gladheid. De tweede keer - twee jaar later - van opzij aangereden ben, uitwijken en remmen konden dat helaas niet voorkomen). Het leek wel alsof er een vloek op deze auto rustte.
Waarna ik, mijn negende auto gekocht heb.

Weer een Alfa Romeo. De zwarte is me goed bevallen. Goede rij-eigenschappen. Betrouwbaarheid is goed. Dus dan is de keuze niet zo moeilijk. Uiteindelijk zit hier wel een verhaaltje aan vast en dit valt terug te lezen in mijn review.

Om alvast een voorproefje te geven. Gekocht met een storing voor €1200 en die storing is gratis verholpen door er een nieuwe vacuümslang op te zetten. Gekocht met 206.000km en nu 3 maand later staat er, wegens mijn woon-werk-verkeer 216.000km op.
Naar volle tevredenheid. De eerste auto die ik gechipt heb. (+25pk en 40nm) en dat is goed te merken.

Zo bekeek ik 'm;
10huetz.jpg

En een week later was dit het resultaat. Na velgen veranderen. En laten poetsen/polijsten door een bedrijf.
10dfty8.jpg

maar toch was dat het niet helemaal. Ik word al mijn hele leven gek van felle koplampen in mijn achteruitkijk spiegel. En van naar binnen kijkende mensen. Zodoende de ramen laten blinderen.
3178jrn.jpg


Ook het mooie ervan is. Zoals je net las had de Honda prelude mijn geboortedatum als de gehele datum eerste toelating.

Deze Alfa heeft de maand en de dag ook hetzelfde als m'n geboortedatum. Toch wel toepasselijk. 3 november.

Maar zoals ik al stelde kocht ik 'm met een storing. Zoals met de proefrit al gelijk aangekondigd werd. Tezamen met een noodloop (niet harder als 140). Ook was de thermostaat stuk, een zwak punt bij een JTD.
35a2ed0.jpg

Dat bleek storingscode P0236 te zijn wat aanduid op een turbo probleem. Dat bleek uiteindelijk een vacuümslang te zijn. Waarna ik 'm gelijk gechipt heb aangezien het motorblok erg lui aanvoelde.

Nu, 9000km later. Op de snelweg vandaag lange stukken volgas gereden daar ik bij Bottrop vandaan kwam richting huis.
Ineens weer PIEP PIEP "Storing Motormagagement". En dat terwijl ik 200 á 205km/h reed.
291ntbc.jpg


Erg bijzonder vind ik het wel. Daar ik met de vorige Alfa van vakantie naar huis lange stukken van wel tientallen kilometers, misschien wel honderden kilometers lang, afwisselend tussen de 160 en 220km/h heb gereden zonder maar ook één storing.
En deze nu wel een storing aangeeft. Mooi dat ik er nu achter kom dat er toch nog wat aan mankeert, want ga er volgend jaar mee op vakantie naar Kroatië en dan moet ie wel goed zijn. Zal wel de finishing touch zijn van het tunen.

Volgens de specialist is het een overboost van de turbo. Maar geen noodloop gekregen gelukkig.
Volgende week maar even uit laten lezen.

Gelukkig zitten de stoelen als gegoten.
2ufbxag.jpg

En is de Alfa helemaal kraak en piepvrij. Op de storingen na dan.

Dit topic zal ik de vorderingen updaten van mijn nieuwe Alfa die ik alweer drie maand in bezit heb.

Groeten.
Thomas.
 
Waarom, kan je de boel niet heel houden ? Je zit een oud beestje op zijn staart te trappen, geen wonder dat hij er moeite mee heeft. En al die ongelukken. Sommige mensen ( Je kan het bijna niet voor stellen) maken helemaal geen ongelukken.
"Your a deadmen driving" . Om het maar zo te zeggen. En je gaat mijn leeftijd zeker niet halen,
als je zo doorgaat.
En als je straks voor de hemelpoort staat. ( Altans, daad hoop ik,maar je weet nooit met z'n naam. ) Dan kun je zeggen;"Ralph heeft toch gelijk gekregen"
Welkom op het forum ( zo lang het duurt ).
(Zie je liever tachtig worden).
 

Hellracer

Gebruiker
boblafrance Ralph zei:
Waarom, kan je de boel niet heel houden ? Je zit een oud beestje op zijn staart te trappen, geen wonder dat hij er moeite mee heeft. En al die ongelukken. Sommige mensen ( Je kan het bijna niet voor stellen) maken helemaal geen ongelukken.
"Your a deadmen driving" . Om het maar zo te zeggen. En je gaat mijn leeftijd zeker niet halen,
als je zo doorgaat.
En als je straks voor de hemelpoort staat. ( Altans, daad hoop ik,maar je weet nooit met z'n naam. ) Dan kun je zeggen;"Ralph heeft toch gelijk gekregen"
Welkom op het forum ( zo lang het duurt ).
(Zie je liever tachtig worden).

Welk oud beestje zit ik op zijn staart te trappen??
1 ongeluk wat echt mijn schuld was met de Corolla, en dat was onoplettendheid, gepaard met laagstaande zon. De andere 3x was toch echt een ander zijn schuld. Niet voor niets dat ik voor al die keren een schadevergoeding gekregen heb.

En tsja, m'n profielnaam. Is afgeleid van Hellraiser. Hardcore muziek gerelateerd.
Heeft niks te maken met de hemelpoort gelukkig :). Heb veel goede dingen gedaan in m'n leven dus dat komt wel goed.

Evengoed bedankt voor je reactie.
 

Teun75

Gebruiker
Nou, ik zie hier echt een "verantwoorde" rijder..

2 foto`s met dik 200 op de teller en 1 met 130 en daar een foto van gemaakt vanaf achter het stuur..

Zal wel niet bij de eerdere ongelukken blijven ben ik bang.
 

Bofkont

Gebruiker
Leuke geschiedenis mooi verhaal, al zijn die Honda en Bmw wel heel erg fout :)
Fijne Alfa's heb je daar!
Altijd met stip een van mijn favoriete merken gebleven, en idd bijzonder betrouwbaar die JTD blokken.
Goed warmrijden en gaan!
 

Hellracer

Gebruiker
Teun75 zei:
Nou, ik zie hier echt een "verantwoorde" rijder..

2 foto`s met dik 200 op de teller en 1 met 130 en daar een foto van gemaakt vanaf achter het stuur..

Zal wel niet bij de eerdere ongelukken blijven ben ik bang.

Ik maak 45.000km per jaar en mijn ongelukje waar ik zelf écht wat aan kon doen was met de Corolla. Ik had toen nog geen weet van afstand houden en zat te kort op mijn voorligger. Hoe dom ook, ik rijd achter een 5tal auto's en naderde een rotonde. De voorste auto trapte voor niks boven op de rem omdat ie niet goed keek of er wat aan kwam. Op dat moment kijk ik juist naar links - juist om te kijken of er wat aan kwam - en m'n voorligger stond al stil. Achterin gereden met 30km/h. Sindsdien houd ik altijd ruim voldoende afstand zowel in de bebouwde kom, daarbuiten en op snelweg. Vaak nog meer afstand dan nodig (bijv. 1 hectometerpaaltje á 100 meter als ik met 130km/h achter een auto zit). Daar kan je van op aan. Heb nu 200.000km gereden zonder aanrijdingen die je mijn schuld kan aanrekenen.

Btw. De snelheden die boven de 200km/h zijn ben ik al lang aan gewend. Goed vooruit kijken helpt daarbij. Kom redelijk vaak op de Duitse Autobahn voor mijn werk, privéritten en rijd daar altijd daar waar het kan 150+.

De foto met 200+ op de tellers zijn genomen door passagiers.

De foto met 100 en 130 zijn door mij genomen. Om aan te geven (aan mijn speclialist) dat ie een storing heeft bij, onder, of boven een bepaalde snelheid. Verder app ik niet achter het stuur ;) Ik snap je reactie verder wel. Een foto maken in 3sec tijd heeft, in mijn ogen, weinig gevaar. Als je maar voor je kijkt(op de weg). Verstand komt met de jaren zeggen ze wel eens.

Bofkont zei:
Leuke geschiedenis mooi verhaal, al zijn die Honda en Bmw wel heel erg fout :)
Fijne Alfa's heb je daar!
Altijd met stip een van mijn favoriete merken gebleven, en idd bijzonder betrouwbaar die JTD blokken.
Goed warmrijden en gaan!
Dankje Bofkont.
Haha ja die Prelude was echt petje 2.0. Misschien wel 3.0
maar een leuke tijd mee beleeft. Een dashboard met streepjes voor de brandstof. Je begint met 10 streepjes, geeft gas om een auto voorbij te gaan en hebt er nog 7 over. Je rijd weer rustig en krijgt er 5 bij. Dat was wel grappig destijds. Ook het geluid vond ik best mooi alhoewel ik geen Honda-fan-boy ben. Lag als een kart op de weg.

Alhoewel de BMW ook erg fout was met die spoiler en andere bumpers, reed ie erg lekker.

245c4t0.jpg


En de stoelen zaten heerlijk. Regelmatig €50 in de tank gegooid en een avondje getoerd.
ngddh0.jpg

28qrsc6.jpg


De heerlijke 6 in lijn mis ik nog dagelijks... wat een heerlijk geluid.
2drfk1y.jpg
 

Damianw26

Gebruiker
Oef die bmw en honda:eek: hellricer is eerder van toepassing:T Maar zo te zien een keurige alfa nu, mooie kleur en bekleding. Wel schreeuwt de 147 om een subtiele verlaging vraag m.i
 

Thunderburt

Gebruiker
Ik word er altijd een beetje kriebelig van als mensen zeggen "ik ben die hoge snelheden wel gewend", "auto even flink op z'n staart trappen in Duitsland" etc. Een kennis van me ging zijn Porsche "uitlaten" op een stuk waar geen snelheidlimiet geldt. Schuift een andere auto opeens op van de rechterbaan naar de linker, hij knalt erop en rijdt een moeder en dochter dood... Zelfs afgezien van de mogelijke rechterlijke straf (in zijn geval nog niet duidelijk), moet je (en je omgeving!) daar dan mee leren leven. ik geef 't je te doen...
 

Bofkont

Gebruiker
Ja die zes lijn schreeuwt het uit van plezier met goed wat toeren, en helemaal met die pijp die jij eronder had :)
Ach te hard rijden hebben we allemaal wel eens gedaan, dus laten we niet de moraalridder uithangen.
Maar zo'n noodlottig ongeluk is natuurlijk wel heel erg triest.
 

Vorq

Gebruiker
Thunderburt zei:
Ik word er altijd een beetje kriebelig van als mensen zeggen "ik ben die hoge snelheden wel gewend", .... hij knalt erop en rijdt een moeder en dochter dood...

Ik geef je 1000% gelijk. Ik ken hetzelfde verhaal van een jong familielid die zelf zo omkwam. Ik kan niet beweren dat ik me altijd strikt aan de limieten hou, maar sommige mensen beschouwen de openbare weg echt als racebaan. En omdat het kan (vinden ze) of mag (vinden ze in Duitsland) is er ook helemaal niks mis met 200km/u rijden in een wankel wagentje van 15 jaar oud. Dat er met dit soort snelheden echt 0,0 marge overblijft voor fouten (van anderen) wordt weggewuifd of ze gaan meteen volgas de discussie in dat je een moraalridder bent.

Ik durf te stellen dat de gemiddelde 20 - 25 jarige zich als een absolute debiel kan gedragen in het verkeer en daar was ik zelf op spaarzame momenten misschien ook wel bij. Dat betekent niet dat je dus maar moet roepen "we deden het allemaal toen we jong waren".
 

Bofkont

Gebruiker
Ach Vorq helemaal niet volgas de discussie in, we zijn allemaal jong en wild geweest, dat is gewoon een bijzonder goed excuus :)
Op een lege autobahn zie ik het probleem niet zo.
 
130 km/h
130000:3600= 36,11 meter
3 sec x36,11 = 108 meter.
Beste Hellracer.
En een ongeluk is een fractie van een seconde. Ik hoef verder geen betoog, de voorbeelden hier boven spreken boekdelen.
nog even voor de volledigheid:
200 km/h
200000:3600 = 55.55
55.55 × 3 sec = 166 meter.

https://youtu.be/Ywrhy3Rckl8
Ook iemand die snelheid gewend was.
 
https://youtu.be/jiNMOg2bSDk
Ach ja, liep hier toevallig tegen aan.

Maar goed, ook wel hard gereden, en 120 km/h lijkt niet veel, maar op een tweebaans boere weggetje, een hele snelheid.
Overgens rijdt meestal 90 km/h, dat is legaal.
Er vallen gemiddeld 10 doden per dag, dus of Franse kunnen rijden....
 

Hellracer

Gebruiker
Damianw26 zei:
Oef die bmw en honda:eek: hellricer is eerder van toepassing:T Maar zo te zien een keurige alfa nu, mooie kleur en bekleding. Wel schreeuwt de 147 om een subtiele verlaging vraag m.i
Haha ja ricers hé... Gelukkig niet op mij van toepassing. Eens een Honda gehad maar hoef niet weer zo'n petje bak.
Thanks trouwens (Y). Verlaging komt er als het goed is aan volgend jaar. Dan komt er een set verlaginsveren (3cm) onder met nieuwe dempers.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
De Alfa ziet er erg netjes uit. Je gaat er duidelijk op vooruit ;)
Van Golden Power naar Cola en van ricers tot een keurige Alfa.
Ja hé dat dacht ik ook :). Heb 'm met zorg uitgezocht en de storing, zoals beschreven, daar deed ik het voor want ik wist wat de storing was. Nu idd een keurige Alfa voor de deur staan.

Thunderburt zei:
Ik word er altijd een beetje kriebelig van als mensen zeggen "ik ben die hoge snelheden wel gewend", "auto even flink op z'n staart trappen in Duitsland" etc. Een kennis van me ging zijn Porsche "uitlaten" op een stuk waar geen snelheidlimiet geldt. Schuift een andere auto opeens op van de rechterbaan naar de linker, hij knalt erop en rijdt een moeder en dochter dood... Zelfs afgezien van de mogelijke rechterlijke straf (in zijn geval nog niet duidelijk), moet je (en je omgeving!) daar dan mee leren leven. ik geef 't je te doen...

Om je even gemoedshalve wat rust te geven. Op de Nederlandse snelweg rijd ik áltijd 110 á 120km/h. Waarom? Omdat de mensen hier die snelheden niet gewend zijn. Ze gooien zómaar hun auto naar de linkerbaan alsof ze volledig Remi alleen op de wereld zijn. Ik tokkel meestal op de rechterbaan, terwijl op de linkerbaan iedereen 130 á 135km/h rijd en nog geen 10 meter achter elkaar. Maar dat vinden ze blijkbaar heel normaal. Misschien een te hoge dunk van mijzelf, maar ik ken de gevaren van hoge snelheden en rijd het alleen daar waar het kan. Zoals Bofkont al aangeeft, op een lege snelweg.

Bofkont zei:
Ja die zes lijn schreeuwt het uit van plezier met goed wat toeren, en helemaal met die pijp die jij eronder had :)
Ach te hard rijden hebben we allemaal wel eens gedaan, dus laten we niet de moraalridder uithangen.
Maar zo'n noodlottig ongeluk is natuurlijk wel heel erg triest.
Die pijp... kwam een prachtig geluid uit (sowieso de 2.5 liter). Maar de uitlaat was voor mij to-much en een te hoog Honda gehalte. Maar ik had 'm zo gekocht.

V0RQ zei:
Thunderburt zei:
Ik word er altijd een beetje kriebelig van als mensen zeggen "ik ben die hoge snelheden wel gewend", .... hij knalt erop en rijdt een moeder en dochter dood...

Ik geef je 1000% gelijk. Ik ken hetzelfde verhaal van een jong familielid die zelf zo omkwam. Ik kan niet beweren dat ik me altijd strikt aan de limieten hou, maar sommige mensen beschouwen de openbare weg echt als racebaan. En omdat het kan (vinden ze) of mag (vinden ze in Duitsland) is er ook helemaal niks mis met 200km/u rijden in een wankel wagentje van 15 jaar oud. Dat er met dit soort snelheden echt 0,0 marge overblijft voor fouten (van anderen) wordt weggewuifd of ze gaan meteen volgas de discussie in dat je een moraalridder bent.

Ik durf te stellen dat de gemiddelde 20 - 25 jarige zich als een absolute debiel kan gedragen in het verkeer en daar was ik zelf op spaarzame momenten misschien ook wel bij. Dat betekent niet dat je dus maar moet roepen "we deden het allemaal toen we jong waren".

Om nog even verder te gaan. Ik gebruik de Autobahn niet als racebaan zoals jullie denken dat ik doe. Wel houd ik van doorrijden en met mij, vele andere Duitsers die, als ik op m'n gemakje in het drukke verkeer 150-160km/h rijd, (met het verkeer mee), komt er een malloot aan zetten die iedereen aan de kant drukt met 180-190. Dusja, enig verschil zit er wel in. Dus die ophef hier is ongegrond.

durf zelfs te stellen dat je geconcentreerder, veiliger rijd met die snelheden dan de Nederlanders hier doen met hun 10 meter afstand houden, afsnijden en volledig schaamteloos hun auto naar de linkerbaan gooien zonder te kijken. Dáár krijg je pas ongelukken van. Maar blijkbaar zien jullie dat anders.

Mr PMG zei:
Mooie Alfa Hellracer, ik heb nu onder jouw topic reclame van Dela.
Zal wel toeval zijn haha (y)
Ik had een reclame van Kia haha.
Bedankt in ieder geval ;)

boblafrance Ralph zei:
130 km/h
130000:3600= 36,11 meter
3 sec x36,11 = 108 meter.
Beste Hellracer.
En een ongeluk is een fractie van een seconde. Ik hoef verder geen betoog, de voorbeelden hier boven spreken boekdelen.
nog even voor de volledigheid:
200 km/h
200000:3600 = 55.55
55.55 × 3 sec = 166 meter.

https://youtu.be/Ywrhy3Rckl8
Ook iemand die snelheid gewend was.

Heel mooi. Wat heb ik hieraan? Toevallig gelezen dat ik met 130km/h 100 meter (!!) afstand houd? Wat doet de gemiddelde Nederlander op weg naar huis? juist.......... nog geen 10 meter. En met hun telefoon, al append in hun handen. Berichtje sturen naar hun vriendin dat ie bijna thuis is "zet het eten maar alvast op schat"...
Raad eens hoeveel afstand ik houd met 160+ snelheden.

Mooi dat jullie allemaal zo bezorgd zijn. Maar ik rijd niet dagelijks deze snelheden op de Autobahn. 150-160km/h is in Duitsland heel normaal. Maar waarschijnlijk komen, of zijn de meeste hier, nog nooit de grens over geweest en komt het gevaarlijk op ze over. Jammer, want die discussie is niet echt nodig lijkt me.
 

Thunderburt

Gebruiker
Ik heb nooit een auto gehad die harder liep dan 160km/h en zelfs dat heb ik nooit in de praktijk getest. Maar zou ik wél een snelle auto hebben, dan zou ik misschien best eens in de verleiding zijn gekomen. Ik wil dus allerminst de moraalridder uithangen, alleen aangeven wat gevolgen zouden kúnnen zijn. Je mág misschien zo hard rijden op sommige plekken maar of het verstandig is, is een tweede...
 
C

Cole Trickle

Guest
Leuke historie!

Je kunt aanpassen wat je wilt, maar als je wheelgap niet oplost (vooral de Alfa en de Vectra) dan blijft het er niet uitzien. Mijn mening maar he ; )
 

Hellracer

Gebruiker
Om de discussie over die snelheden even te kiem te smoren.

Ik had het over een storing toch? Juist. Vandaag naar de Specialist in Dokkum gereden en die heeft de Alfa aan de computer gezet.
Vroeg ook nog even hoe die reed na de tuning. Ja, perfect jongen (Y). Maar, als ik van 180 afzak naar 150 en dan weer het gas intrap, duurde het even voor ie 'm oppakte. En ja, even later dus die storing motor management toen ik de 200 passeerde.

P0235 is de storing; supercharger pressure.

Is een klep die de turbo druk regelt.
Komt volgende week een nieuwe op. Tezamen met een nieuwe MAP-Sensor want die kan het probleem wellicht ook geven, nu of later.
Gelijk alles in één keer goed. Kosten? €110 onderdelen dus dat is de wereld niet.

Zal ook gelijk nóg krachtiger worden volgens hem, dat de turbo eerder opspoelt. Nou, zei ik, vind 'm nu al snel met tussen acceleraties (130 naar 160 bijvoorbeeld in 10 seconden) dus een kleine investering... en kan weer vooruit.

Wel mooi dat ik dus nu die storing krijg, in plaats van volgend jaar onderweg naar Kroatië. Want deze storing komt niet vaak voor.
 

Hellracer

Gebruiker
Cole Trickle zei:
Leuke historie!

Je kunt aanpassen wat je wilt, maar als je wheelgap niet oplost (vooral de Alfa en de Vectra) dan blijft het er niet uitzien. Mijn mening maar he ; )

Wat is een wheelgap ? :p
 

Boppie

Gebruiker
Het gat tussen spatborden en de wielen denk ik.



Ik kan wel een heel eind meekomen in jouw verhaal over het verkeer op de Nederlandse wegen. Nu zijn onze wegen wel behoorlijk druk moet ik zeggen. In Duitsland is het overigens niet veel beter in mijn ogen. Als het rustig is kan je lekker doorsturen, maar daar is het oom niet te harden als het druk is.
 
C

Cole Trickle

Guest
Hellracer zei:
Cole Trickle zei:
Leuke historie!

Je kunt aanpassen wat je wilt, maar als je wheelgap niet oplost (vooral de Alfa en de Vectra) dan blijft het er niet uitzien. Mijn mening maar he ; )

Wat is een wheelgap ? :p

Wat Boppie zegt klopt. Bij jouw Alfa kun je je hele hand recht op je band zetten en dan past hij nog binnen je wielkast. Wheelgap = killing. Het kan de mooiste auto's breken. Maar verlaag 'm en je zult zien hoe anders hij eruit ziet. Het doet veel meer voor een sportieve auto dan alle andere aanpassingen.

Nogmaals: mijn mening maar he : )
 

der Magistrat

Gebruiker
Cole Trickle zei:
Hellracer zei:
Cole Trickle zei:
Leuke historie!

Je kunt aanpassen wat je wilt, maar als je wheelgap niet oplost (vooral de Alfa en de Vectra) dan blijft het er niet uitzien. Mijn mening maar he ; )

Wat is een wheelgap ? :p

Wat Boppie zegt klopt. Bij jouw Alfa kun je je hele hand recht op je band zetten en dan past hij nog binnen je wielkast. Wheelgap = killing. Het kan de mooiste auto's breken. Maar verlaag 'm en je zult zien hoe anders hij eruit ziet. Het doet veel meer voor een sportieve auto dan alle andere aanpassingen.

Nogmaals: mijn mening maar he : )

Wel leuk dat ik hier af en toe compleet andere visies op auto's en autorijden tegenkom dan m'n eigen mening.
 

Hellracer

Gebruiker
l
Boppie zei:
Het gat tussen spatborden en de wielen denk ik.



Ik kan wel een heel eind meekomen in jouw verhaal over het verkeer op de Nederlandse wegen. Nu zijn onze wegen wel behoorlijk druk moet ik zeggen. In Duitsland is het overigens niet veel beter in mijn ogen. Als het rustig is kan je lekker doorsturen, maar daar is het oom niet te harden als het druk is.
Ja klopt helemaal, en er word vaak aan de weg gewerkt. Dan is de doorstroming ook niet al te best meer.

Cole Trickle zei:
Hellracer zei:
Cole Trickle zei:
Leuke historie!

Je kunt aanpassen wat je wilt, maar als je wheelgap niet oplost (vooral de Alfa en de Vectra) dan blijft het er niet uitzien. Mijn mening maar he ; )

Wat is een wheelgap ? :p

Wat Boppie zegt klopt. Bij jouw Alfa kun je je hele hand recht op je band zetten en dan past hij nog binnen je wielkast. Wheelgap = killing. Het kan de mooiste auto's breken. Maar verlaag 'm en je zult zien hoe anders hij eruit ziet. Het doet veel meer voor een sportieve auto dan alle andere aanpassingen.

Nogmaals: mijn mening maar he : )
Vind het net zo, mijn vorige Alfa stond wat lager op z'n poten dan deze, Alfa kwam tot het idee om van de Facelift de vering 1.5cm te verhogen.
Ben van plan om volgend jaar 'm 3 tot 4cm te verlagen. Met nieuwe veren en dempers. Het is nu net een off-road Alfa zo.
 

Hellracer

Gebruiker
Verlaagd;
2vbrjw5.jpg

Origineel;
f9lc2.jpg

Verlaagd;
2j5imd.jpg

Origineel;
sddbb8.jpg


Moet dus idd wat naar beneden. Maar had dat al in de planning. Deze dempers zijn overigens nog 100%, veert 1x in en nog vrij stug ook. En dat terwijl ie hoger was als de zwarte.

Zoek eigenlijk nog een plaatje met een verlaagde 147 met mijn velgen. Kan 'm helaas niet vinden.

maar met de verlaging staat het zeker dik!
 

Dakloos

Gebruiker
Prachtig interieur die Alfa. Ik vind dat gat tussen wiel en -kast met de originele velgen al groot lijken, met de nieuwe velgen staat een kleine verlaging dan wel echt beter ja. (y)

Hoe dan ook een forse vooruitgang tov die Prelude. Zonde dat je die dan net wel heel hebt gehouden. :)

Hellracer zei:
1 ongeluk wat echt mijn schuld was met de Corolla, en dat was onoplettendheid, gepaard met laagstaande zon. De andere 3x was toch echt een ander zijn schuld. Niet voor niets dat ik voor al die keren een schadevergoeding gekregen heb.
Nou wie de verzekeringsmaatschappij als schuldige aanwijst zegt mij niet zoveel. Verder geen oordeel hoor.
 

Neffie

Gebruiker
Vermakelijk om te lezen. Er zitten echt een aantal "foute" auto's tussen maar die hebben ook hun charmes. Ik had wel het idee dat ik blij was dat je in Groningen woont. Toch te veel ongelukjes en vraag me dan toch af of het niet je rijstijl is dat ongelukken aantrekt.
 

Brent

Gebruiker
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
De Alfa ziet er erg netjes uit. Je gaat er duidelijk op vooruit ;)
Van Golden Power naar Cola en van ricers tot een keurige Alfa.

Beter dan dit kan ik het niet verwoorden, die Prelude is wel het toppunt van opsmuk iig! :p
 

Hellracer

Gebruiker
Nico GTR zei:
Wel een heel fraaie Alfa, perfecte kleur, mooi interieur!
Dankje Nico !

Dakloos zei:
Prachtig interieur die Alfa. Ik vind dat gat tussen wiel en -kast met de originele velgen al groot lijken, met de nieuwe velgen staat een kleine verlaging dan wel echt beter ja. (y)

Hoe dan ook een forse vooruitgang tov die Prelude. Zonde dat je die dan net wel heel hebt gehouden. :)

Hellracer zei:
1 ongeluk wat echt mijn schuld was met de Corolla, en dat was onoplettendheid, gepaard met laagstaande zon. De andere 3x was toch echt een ander zijn schuld. Niet voor niets dat ik voor al die keren een schadevergoeding gekregen heb.
Nou wie de verzekeringsmaatschappij als schuldige aanwijst zegt mij niet zoveel. Verder geen oordeel hoor.
Ook bedankt Dakloos :). De Prelude kon je geen ongeluk mee krijgen die lag als een blok op de weg.

Neffie zei:
Vermakelijk om te lezen. Er zitten echt een aantal "foute" auto's tussen maar die hebben ook hun charmes. Ik had wel het idee dat ik blij was dat je in Groningen woont. Toch te veel ongelukjes en vraag me dan toch af of het niet je rijstijl is dat ongelukken aantrekt.
Vooral de BMW en de Honda waren badass :'). En met die ongelukjes dat valt wel mee denk ik.

Brent® zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
De Alfa ziet er erg netjes uit. Je gaat er duidelijk op vooruit ;)
Van Golden Power naar Cola en van ricers tot een keurige Alfa.

Beter dan dit kan ik het niet verwoorden, die Prelude is wel het toppunt van opsmuk iig! :p
Haha, het was wel een echte eyecatcher... Dat zeker weten!
 
Verlaagd, staat heel goed!
Niet over de grens geweest ? Ik woon over de grens. Maar het is een heel verschillende rij stijl van de franse tov de duitsers.
Ik Frankrijk wordt de snelheid steeds meer aan banden gelegd. De snelwegen hebben vaak route controlle, " Le Flic" Heeft geen groter plezier, dan je een fikse boete te geven en je punten af te pakken.
Dus zijn de franse "iets" minder wild. In Duitsland is het nog steeds" Fun, fun auf die autobahn" Maar ook daar is een kentering. In zuid duitsland was 30 jaar geleden al een maximale snelheid van 130 km/h per uur.
Twee jaar geleden met een autobus nog geweest. was grappig toen ik in Duitsland was vlogen de duitsers voorbij de bus.
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in een duitse chaufeur dan een franse.
Maar dat komt dat ik in Nederland opgegroed ben.

...ik ga pitten, morgen moet deze "ouwe" 7 uur op.
Overgens, hier in France ben je beter af met een onverlaagde auto. Verlaagde auto's schrapen regelmatig het wegdek, bovendien heb je veel bospaden en begrasde weggetjes.
Hier moet je niet omlaag.
Je moet omhoog.

Idiaal for France.
 

Mechanix

Gebruiker
Vergeleken met die 5-deurs 147 staat jouw Alfa wel wat hoog op de pootjes. Nu moet ik wel zeggen dat die 5-deurs er sowieso iets gestrekter uitziet, wat m.i. het hele ontwerp recht doet. En die multispaakswielen zijn ook erg mooi. Ben benieuwd hoe de jouw 147 er uitziet na verlaging!
 

Hellracer

Gebruiker
M'n Alfa maar weer ff gewassen, na een maand met een vieze auto gereden te hebben, iets wat niks voor mij is. Hou van een schone auto en dito interieur.

30xjywo.jpg


25pr974.jpg


Weet iemand wat goede leer-poets is ?
Kwam dit tegen.
https://www.poetsproducten.nl/products/-Meguiars-Gold-Class-Rich-Leather-Cleaner-%26-Conditioner.html

Het leer qua instap op de rugleuning is klein beetje beschadigd door het in en uit stappen. Maar wil het graag 'onderhouden'.
 

Hellracer

Gebruiker
@Cole Trickie; Dankje ! Nu nog even doorsparen voor een goede set met dempers en 3cm vering.
Volgens sommige kon ik ook op deze dempers andere veren zetten. Maar ik weet dat dat niet goed gaat aflopen. Omdat deze dempers al 200.000km 'geleerd' hebben om helemaal omhoog te gaan tijdens het in en uitveren, en het dan in een keer niet meer kunnen. Zo was dat ook bij de Transporter T5 van m'n werkgever. Die had z'n bus ook verlaagd op originele dempers (zei toen al tegen hem, dat werkt niet) en 3 maand later was één demper lek.

@boblafrance Ralph
In frankrijk ben ik vroeger wel geweest maar niet met m'n eigen auto. De planning is om dat nog wel te doen. Zijn dus slechte wegen daar met een verlaagde auto? Weet wel dat de wegen in België sowieso dramatisch zijn. En klopt helemaal, het verkeer in Duitsland t.o.v Nederland is heel erg verschillend. Rijd eigenlijk liever over de Duitse snelweg dan de Nederlandse snelweg omdat daar mensen veel meer vooruit kijken. (en achterzich als ze willen inhalen). Mooi optijd trouwens, mijn wekker gaat een kwartiertje later.

@Mechanix
Vind ik ook, het 5deurs model spreekt mij ook meer aan omdat de lijnen dan wat beter uitkomen van de auto. Maar, maar... wist je dat deze 3deurs versie €15 goedkoper is per maand in de wegenbelasting dna een 5 deurs? Deze 3deurs weegt 1245kg. En de 5deurs 1265kg.
Heb dus met de zwarte Alfa in 3 jaar, €500 betaald voor 2 deuren extra. Zodoende dat ik expliciet naar een 3deurs zocht. Als ik passagiers mee neem dan kruipen ze maar, halsbrekend, achterin.

@Lada Niva Urban
Dat dacht ik ! M'n kameraden vinden dat ik altied wel mooie verhaaln ken vertellen. :D
En bedankt trouwens!
 

Micha D

Gebruiker
Beschadigd in de zin van dat de kleur van het leer weg is? Dan zul je aan de gang moeten met verf. Als het 'gewoon' uitgedroogd is zou ik voor een ander product gaan; bij voorkeur een cleaner en een voeder apart in plaats van een product dat beide zou moeten doen.

Wel iets duurder, maar dit is een erg goede set.
 

Elco

Gebruiker
Geinig zeg, met je eerste 147 heb ik ook nog eens gereden toen hij nog van de vorige eigenaar was. Inderdaad nog een verrassend goed rijdende auto, zeker voor zijn kilometerstand! Ik herinner me nog een naar deukje in de flanklijn, heb je dit laten weghalen? Op je tweede foto ziet hij er namelijk opvallend strak uit.

Wel vind ik de gefacelifte 147 die je nu hebt nog mooier, deze neus is minder gekunsteld en spreekt me meer aan. Een verlaging zou 'm inderdaad goed doen, maar daarmee ben je er dan ook wel (y).
 
Beligiesche wegen zijn dramatisch, lees maar even laatste verslagje op " mijn auto"
Eigelijk " vermoord de belgiesche overheid, mensen met met dit wegdek.
6 Autos over de snelweg verspreid, allemaal geslipt door de plassen water in het versleten wegdek. Plus, Gaten(! ),volledig onaanvaardbaar, zulke grote gaten waar je met 120 km/h ( of meer ) overheen scheurd.
 
boblafrance Ralph zei:
En ja, de Duitsers zijn betere chauffeurs, dan de Nederlanders. Gemiddeld genomen.

Daar ben ik, zeker naar de laatste paar jaar bekeken, absoluut mee oneens. Het lijkt wel of de Duitsers het rijden verleerd zijn. Vooral op de autobahn. Vind Nederlandse chauffeurs vaak opvallend goed. Dat merk je vooral als je weer uit het buitenland komt.
 

s velthuis

Gebruiker
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
boblafrance Ralph zei:
En ja, de Duitsers zijn betere chauffeurs, dan de Nederlanders. Gemiddeld genomen.

Daar ben ik, zeker naar de laatste paar jaar bekeken, absoluut mee oneens. Het lijkt wel of de Duitsers het rijden verleerd zijn. Vooral op de autobahn. Vind Nederlandse chauffeurs vaak opvallend goed. Dat merk je vooral als je weer uit het buitenland komt.

Ben dat wel met je eens. De grap dat NL ooit voor Nur Links stond is wel achterhaald, om eens wat te noemen. Duitsers lijken tegenwoordig veel vaker irritante links- en middenplakkers te zijn, ook in nederland. Invoegen is ook al een dingetje. Dan heb je een 250+ pk blik onder je kont, maak je nog geen snelheid op de invoegstrook. En net daar rij jij dan met je aanhanger... En duitsers zijn doorgaans wel vriendelijk in het verkeer, maar heel ver vooruit en achteruit kijken lijken ze toch ook niet meer te doen.
 
s velthuis zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
boblafrance Ralph zei:
En ja, de Duitsers zijn betere chauffeurs, dan de Nederlanders. Gemiddeld genomen.

Daar ben ik, zeker naar de laatste paar jaar bekeken, absoluut mee oneens. Het lijkt wel of de Duitsers het rijden verleerd zijn. Vooral op de autobahn. Vind Nederlandse chauffeurs vaak opvallend goed. Dat merk je vooral als je weer uit het buitenland komt.

Ben dat wel met je eens. De grap dat NL ooit voor Nur Links stond is wel achterhaald, om eens wat te noemen. Duitsers lijken tegenwoordig veel vaker irritante links- en middenplakkers te zijn, ook in nederland. Invoegen is ook al een dingetje. Dan heb je een 250+ pk blik onder je kont, maak je nog geen snelheid op de invoegstrook. En net daar rij jij dan met je aanhanger... En duitsers zijn doorgaans wel vriendelijk in het verkeer, maar heel ver vooruit en achteruit kijken lijken ze toch ook niet meer te doen.

De Denen rijden NOG beter.....
 

Nico GTR

Gebruiker
boblafrance Ralph zei:
s velthuis zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
boblafrance Ralph zei:
En ja, de Duitsers zijn betere chauffeurs, dan de Nederlanders. Gemiddeld genomen.

Daar ben ik, zeker naar de laatste paar jaar bekeken, absoluut mee oneens. Het lijkt wel of de Duitsers het rijden verleerd zijn. Vooral op de autobahn. Vind Nederlandse chauffeurs vaak opvallend goed. Dat merk je vooral als je weer uit het buitenland komt.

Ben dat wel met je eens. De grap dat NL ooit voor Nur Links stond is wel achterhaald, om eens wat te noemen. Duitsers lijken tegenwoordig veel vaker irritante links- en middenplakkers te zijn, ook in nederland. Invoegen is ook al een dingetje. Dan heb je een 250+ pk blik onder je kont, maak je nog geen snelheid op de invoegstrook. En net daar rij jij dan met je aanhanger... En duitsers zijn doorgaans wel vriendelijk in het verkeer, maar heel ver vooruit en achteruit kijken lijken ze toch ook niet meer te doen.

De Denen rijden NOG beter.....

Nou dat heb ik gezien inderdaad....meerdere van die slimmerds die op de uiterste linkerbaan besluiten dat ze toch de afrit wilden hebben en gewoon rustig voor je langs glijden met de gedachte dat jij maar moet remmen.
Nee hoor, Zweden rijden goed, Noren rijden iets minder.
 
Nico GTR zei:
boblafrance Ralph zei:
s velthuis zei:
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
boblafrance Ralph zei:
En ja, de Duitsers zijn betere chauffeurs, dan de Nederlanders. Gemiddeld genomen.

Daar ben ik, zeker naar de laatste paar jaar bekeken, absoluut mee oneens. Het lijkt wel of de Duitsers het rijden verleerd zijn. Vooral op de autobahn. Vind Nederlandse chauffeurs vaak opvallend goed. Dat merk je vooral als je weer uit het buitenland komt.

Ben dat wel met je eens. De grap dat NL ooit voor Nur Links stond is wel achterhaald, om eens wat te noemen. Duitsers lijken tegenwoordig veel vaker irritante links- en middenplakkers te zijn, ook in nederland. Invoegen is ook al een dingetje. Dan heb je een 250+ pk blik onder je kont, maak je nog geen snelheid op de invoegstrook. En net daar rij jij dan met je aanhanger... En duitsers zijn doorgaans wel vriendelijk in het verkeer, maar heel ver vooruit en achteruit kijken lijken ze toch ook niet meer te doen.

De Denen rijden NOG beter.....

Nou dat heb ik gezien inderdaad....meerdere van die slimmerds die op de uiterste linkerbaan besluiten dat ze toch de afrit wilden hebben en gewoon rustig voor je langs glijden met de gedachte dat jij maar moet remmen.
Nee hoor, Zweden rijden goed, Noren rijden iets minder.
Hahahaha, Italianen ?
 

Hellracer

Gebruiker
@MichaD;
Deze beschadiging bedoel ik;
2091phf.jpg


Is dat op te lossen met het product waar je de link van stuurde? Heb nog nooit lederen bekleding gehad en zou dus niet weten hoe ik het moet onderhouden. Maar het lijkt me dat dit komt van juist niet onderhouden en gewoon 1000x in en uit stappen.

15g2w6f.jpg

25ggbr8.jpg


@Elco;
Meen je!? Tof ja! Klopt voor z'n kilometerstand reed ie erg goed. De vorige eigenaar had 'm jaarlijks laten onderhouden voor €1000, dus dat was de reden dat ie nog goed reed. En hij was geen scheurijzer. Had je er toen in gereden omdat je 'm wou kopen, of ?? Ja klopt, er zat een lelijk deukje in de linkerachterdeur maar heb ik er niet meer uit laten halen.
110b346.jpg
 

Hellracer

Gebruiker
Standaard h7 Osram
o8ucnb.jpg

Xenon 6000k
2hd2zvb.jpg


Even xenon geplaatst vandaag. Ben nog in dubio... Geen idee hoe het lichtbeeld is in het donker met de normale xenon. Maar verrekte weinig ruimte om de xenon te plaatsen in elk geval.
Nog paar maandjes wachten tot Februari/Maart en dan worden er lenzen/protectors in de koplampen gebouwd en zit ik 2 week zonder auto (gelukkig is de Peugeot 206 van m'n moeder er nog). Waarbij het xenon geen strooilicht meer geeft en ik alsnog goed zicht heb. Aangezien ik zo nachtblind als de pest ben, is het een investering die ik nodig ben. Staat overigens wel een stuk mooier, 6000k xenon.
 
Bovenaan