HarmenA: MINI Clubman John Cooper Works - Bye bye!

HarmenA

Gebruiker
Op deze zonnige dag een mooi rondje richting en langs de Duitse grens gereden. :cool:
IMG-20220106-150226894-HDR-3.jpg

Darth Clubman

Gebruiker
Ha Clubman broeder!

Fijne auto is het he. Elke gereden kilometer is met een big smile. Mag ik vragen of jij ook wel eens problemen ervaart met de bluetooth icm een iPhone?

Ben je ook lid van een MINI club?

HarmenA

Gebruiker
Kijk aan, tof hoor, die velgen staan goed! Inderdaad veel 'smiles per miles'. :D

Ik heb geen ervaring met de bluetooth samen met een iPhone. Het enige 'probleem' dat ik ervaar is dat het signaal van de DAB niet altijd goed is, vooral in de stad lijkt het, daar laat ik de MINI-dealer dit jaar nog eens naar kijken.

Geen lid van een/de MINI-club(man), al volg ik wel wat op Facebook. ;)

HarmenA

Gebruiker
Hoe goed de MINI Clubman ook bevalt en dat doet die, toch blijft er ergens iets knagen dat er op den duur iets bijzonder(der)s weer moet komen.

Deze Renault Megane RS 280 uit 2018 zou dat denk ik zeker kunnen zijn, maar het kost me nu teveel om het ook maar serieus te overwegen waarschijnlijk.
IMG-20220402-154159889-HDR-edited.jpg

IMG-20220402-154220206-HDR-2-edited.jpg

Barri

Moderator

Dat is wel een dik apparaat ja! Ach, het is allemaal leuk! :)
Kennis van me heeft zo'n Clubman JCW (donkergroen, rood dak) en heeft gisteren z'n caravan opgehaald ermee. Ook een leuk gezicht :D

HarmenA

Gebruiker
Heel toevallig staat nu ook één van mijn 'betaalbare' droomauto's, een BMW M2 F87 uit 2017, bij mij in de buurt te koop en natuurlijk wilde ik daar even kijkje nemen.

Het weer was er vandaag eigenlijk niet na voor een gedegen proefrit, maar ik heb toch een goede indruk gekregen van de BMW M2.
IMG-20220409-142314404-HDR-2.jpg

IMG-20220409-142335778-HDR-2.jpg

IMG-20220409-142327425-HDR-2.jpg

Eerder heb ik al eens proefgereden in een M235i, maar de M2 is toch wel weer een hele andere auto. Qua uiterlijk natuurlijk al veel breder, dikker en opzichtiger, maar ook qua rijgedrag heel anders.

De M2 is veel stijver en harder geveerd, veel agressiever in Sport-mode en daagt je ook echt uit om hard te gaan. Op de één of andere manier voelt die ook ruimer aan van binnen dan de M235i, maar is het interieur weer vrij normaal.

Maar eens rustig over nadenken of de M2 de meerprijs waard is. Want stiekem bevalt de MINI toch ook gewoon heel goed.

haarr

Gebruiker
Ja, heel erg mooi. Zou het alleen doen als je niet teveel op de mini moet laten vallen.

Phaeton W12

Gebruiker
Als je het geld hebt liggen, gewoon doen. Je geluk hangt er sowieso niet vanaf. En als dat wel zo is, moet je het niet doen. Want dan kijk je na de aankoop van de M2 al snel weer naar een M4.

Kristian2

Gebruiker
Gaaf zo’n M2. Heeft deze niet al een ton op de klok staan? Motorisch is het wel smullen met zo’n ding. Je zou ook nog kunnen kijken naar een M340i. Iets minder hardcore.

HarmenA

Gebruiker
Kristian2 zei:
Gaaf zo’n M2. Heeft deze niet al een ton op de klok staan? Motorisch is het wel smullen met zo’n ding. Je zou ook nog kunnen kijken naar een M340i. Iets minder hardcore.

Klopt, deze zit inderdaad op een ton, maar daar zie ik niet zoveel problemen in. Sowieso zou bij mij de kilometers niet zo hard meer oplopen.

Een 340i voel ik toch net wat minder bij. Leuk, maar het mag wel weer wat meer dan dat zijn.

Kristian2

Gebruiker
Zou inderdaad geen probleem hoeven te zijn. Motoren zijn dacht ik ook wel betrouwbaar.
Een M2 is misschien wel de lekkerste BMW van dit moment. Als je de kans hebt en het voelt goed zou ik het doen.

HarmenA

Gebruiker
Ik merk dat de combinatie van de M2 en de kleur Long Beach Blue, hoe mooi ook, toch een beetje teveel van het goede is voor mij.

Ik denk dat ik ook nog eens een andere ga bekijken in het grijs. Net wat ingetogener, maar nog steeds erg gaaf.
353eb9d8-31bc-44f7-b1fd-6ac9d9674612-42d847b4-78b7-49f6-b67d-657110948971.jpg

Barri

Moderator

Zo'n M2 is gaaf, zeker in dat blauw. Weet nog dat ik ergens in het buitenland een Nederland stel zag rijden met exact zo eentje. Je zag ze genieten en terecht!

Jay DoubleYou

Gebruiker
HarmenA zei:
Ik merk dat ik de combinatie van M2 en de kleur Long Beach Blue, hoe mooi ook, toch een beetje teveel van het goede is voor mij.

Ik denk dat ik ook nog eens een andere ga bekijken in het grijs. Net wat ingetogener, maar nog steeds erg gaaf.

De grijze zal er niet minder om rijden. Als je je daar prettiger bij voelt is dat prima, toch?

Frits79

Actieve Gebruiker
Maar als het na een tijdje weer gaat kriebelen wordt het dan een M4 en door naar een M8? ;)
Als je het kan betalen zou ik het gewoon doen grijs is zeker een mooie kleur, ik zou voor een blauwe gaan maar dat is mijn keuze.

HarmenA

Gebruiker
Frits79 zei:
Maar als het na een tijdje weer gaat kriebelen wordt het dan een M4 en door naar een M8? ;)
Als je het kan betalen zou ik het gewoon doen grijs is zeker een mooie kleur, ik zou voor een blauwe gaan maar dat is mijn keuze.

Dat denk ik niet. Ik ben er met de overstap van de Mercedes naar de MINI wel achter gekomen dat groter voor mij geen toegevoegde waarde heeft.

Doe mij maar een compactere auto die zich om je heen vormt, levendiger rijdt, makkelijker is te parkeren en overzichtelijker is. :)

ENTE

Gebruiker
HarmenA zei:
Met een beetje geluk deze vrijdag..! :LOL:

De 13e!:D

Wel erg gaaf een M2(y)
Ooit een klein weekje mogen ervaren. Waanzinnig rijden zo’n apparaat.
Het wagentje klemt helemaal om je heen gevoelsmatig. Eigenlijk de leukste moderne BMW. Ik snap ook je keuze voor grijs wel; ik had destijds een blauwe mee en je rijdt jezelf behoorlijk in de kijker met die kleur. Moet je van houden.
Wel zijn ze knap listig tijdens nat wegdek. Ook vermakelijk maar ook verraderlijk.

HarmenA

Gebruiker
E63AMG zei:
HarmenA zei:
Met een beetje geluk deze vrijdag..! :LOL:

M2 is mooi! Wat voor geluk heb je nog nodig? Je hebt 'm nog niet gekocht begrijp ik?

Niet helemaal, maar wanneer de M2 mij ook bevalt in het echt en de garage de MINI Clubman ook, dan kan er wel meteen tot koop worden overgegaan. De eerste indrukken zijn positief in ieder geval. :)

michel1975

Gebruiker
Heel leuk. De M2 heeft eigenlijk alles wat je nodig (wilt) hebben. PS grijs is mooi maar zet die 2 maar hier in het blauw neer:D

Phaeton W12

Gebruiker
Deze al gezien, 1 jaar jonger en wat meer kilometers? Maar wel bij een goede BMW dealer: https://www.bergwerffbmw.nl/voorraad/bmw/2-serie-coupe/m2-manual-dak-harman-kardon-m-performance-uitlaat_occasion_pz-498-t-locatie-gorinchem/benzine/1351010 Handgeschakeld, daar moet je dan wel van houden.

Phaeton W12

Gebruiker
HarmenA zei:
Ik merk dat de combinatie van de M2 en de kleur Long Beach Blue, hoe mooi ook, toch een beetje teveel van het goede is voor mij.

353eb9d8-31bc-44f7-b1fd-6ac9d9674612-42d847b4-78b7-49f6-b67d-657110948971.jpg

Hij is verdwenen van de site van Autobedrijf Goedhart. Mogen we je feliciteren?

Kristian2

Gebruiker
Gefeliciteerd met je fantastische M2. Een jongensdroom om zo’n ding te mogen bezitten. Lekker van genieten en als je een keer in de buurt bent dan wil ik hem graag eens bewonderen.

HarmenA

Gebruiker
Jay DoubleYou zei:
Leuk bakkie hoor. Is het een ‘normale’ M2 of een Competition?

Het is een 'normale' M2 F87, met een paar M Performance onderdelen, achterspoiler en sideskirts in carbon.

Later meer info en foto's, nu eerst nog genieten van de eerste kilometers. :cool:

Bovenaan