• Het Autoweek Forum is vernieuwd! Een volledige nieuwe technische basis met moderne features en gemakken. Heb je leuke tips of andere feedback? Meld het in dit topic .

Harm78: Kia Ceed 2020, Citroën Xantia V6 Exclusive 1998 -> Verkocht naar Polen!

Harm78

Gebruiker
Nadat ik mijn XM verkocht had, wilde ik een andere kilometervreter. Eerst dacht ik aan een Xantia HDi, die dan uit Duitsland gehaald zou moeten worden.
Eigenlijk had ik nog helemaal niet gedacht aan iets niet-Citroën, totdat een vriend van me erop wees dat met mijn budget een BMW 320D ook bereikbaar was.
Na wat zoeken en proefrijden is het dan een 320D van 1998 geworden, met pas 223k op de teller. Een Executive, maar eigenlijk alle 320D's die ik tegenkwam waren Executives. Volgens mij heeft een Executive:

- cruise control
- regensensor
- fabrieksradio met cassettespeler en stuurbediening
- cv met ab en alarm
- elektrische ramen voor
- 6 airbags
- ASC
- elektrische spiegels
- clima control

En vast nog wel meer... bovenop dat pakket heeft mijn exemplaar eigenlijk alleen een sportstuur en een cd-speler in plaats van de cassettespeler. En een setje lichtmetaal. Ohja en geen typeaanduiding, dat schijnt ook optie geweest te zijn. Verder zit er allemaal niet op (want optie, Duitse auto's....):

- elektrische ramen achter
- zaklamp in dashboardkastje
- EHBO trommel onder bijrijdersstoel
- cd wisselaar
- mistlampen voor
- stoelverwarming
- leer
- boordcomputer
- leeslampjes
- neerklapbare achterbank, skiluik en armsteun achter

En waarschijnlijk ook nog wel meer.
Gisteren heb ik 'm opgehaald. De duurste auto die ik ooit gekocht heb, wat tot drastische maatregelen heeft geleid. Ik heb 'm gekocht met garantie, en WA+ verzekerd! Doe eens gek!
De hele zaterdag heb ik natuurlijk rondgereden, en wat rijdt dat lekker! Behoorlijk comfortabel, fijne zitpositie, alles in het interieur zit goed vast, de rugleuningen komen tot m'n schouders, heerlijk stil op de snelweg, kortom, gewoon een erg fijne auto!

Alvast wat plaatjes die ik zelf gemaakt heb, en nog van de garage waar ik 'm heb gekocht:

DSC00138.jpg~original

DSC00139.jpg~original

DSC00140.jpg~original

DSC00142.jpg~original

DSC00143.jpg~original

DSC00144.jpg~original

DSC00145.jpg~original

DSC00141.jpg~original

of01_0005445456.jpg~original

of02_0005445456.jpg~original

of03_0005445456.jpg~original

of04_0005445456.jpg~original

of05_0005445456.jpg~original

of06_0005445456.jpg~original

of07_0005445456.jpg~original

of08_0005445456.jpg~original

of09_0005445456.jpg~original

of10_0005445456.jpg~original

Guest
mooie auto met de juiste velgen eronder. Tig jaar terug heeft een vriend van me ook zo'n 320d gehad, lekkere reisauto met meer dan genoeg koppel.

typeaanduiding staat inderdaad als optie in de lijst, alleen dan wel voor het 0 tarief. Ze vragen niet overal geld voor;)

welkom in de wereld van de echte auto's:)

Mooggie

Gebruiker
Nice ride! (y)

Ik zou alleen die 'retro' oranje knipperlichten vervangen door witte/heldere als ik jou was.

taxman

Gebruiker
Prachtige auto! Ben benieuwd of je zelf nog wat "upgrades" gaat aanbrengen zoals bij je BX en XM.

Harm78

Gebruiker
Prachtige auto! Ben benieuwd of je zelf nog wat "upgrades" gaat aanbrengen zoals bij je BX en XM.

Voorlopig ga ik er alleen een Parrot carkit inbouwen, maar dan wel werkend met de knopjes op het stuur. Verder hoeft er eigenlijk niks aan te gebeuren. De oranje knipperlichten vind ik eigenlijk wel mooi, en iedereen maakt er al witte op... :)

Guest
Prachtige wagen, moet die telefoon antenne er persé op? Anders had ik deze verwijderd, verder mooie kleur en juiste velgen!

ENTE

Gebruiker
Gilletti zei:
Mooie auto Harm! (y)
Vergeet je de optienummers er niet bij te zetten?

...en het obligate 'to do' lijstje mis is ook:

-booskijkers
-witte knippers
-angel eyes
-xenon
-luxe kentekenplaat
-chroom pakket
-traanplaat mattenset

:p

ENTE

Gebruiker
Wat mij opeens opvalt, de ZDRIE waar ik me wel eens in vervoer heeft pot-ver-drie exact dezelfde velgen :p

200712170006v.jpg

Guest
Harm, mooie auto. Veel veilige en plezierige km's gewenst(y).
Ik zou er inderdaad geen witte knippers opzetten, dit hoort bij die auto.

Guest
Wat een dodelijk saai grauw en grijs interieur. Ik kijk nog liever naar een natuurdocumentaire in zwart-wit. Overigens zou hij met die lakkleur ook wel in een natuurfilm passen... :) Nu nog een sticker van staatsbosbeheer! :p

StalenSnuitje

Gebruiker
Ik kan er nog steeds niet aan wennen. Wel aan een E46, want dat vind ik best een mooie auto. Maar iemand die jarenlang de duurste kleinigheidjes tot karakter omboog in een Bimmer?! ;)

Moeten we je met deze auto nou juist veel of weinig karakter toewensen? :p

Harm78

Gebruiker
moet die telefoon antenne er persé op? Anders had ik deze verwijderd

Nou ik vermoed dat er een gat in het dak zit, dus hij blijft lekker zitten! Ik vind 't ook wel stoer staan op zich :)

Het enige dat op m'n to-do lijstje staat ie eigenlijk de carkit, luxe kentekenplaten (met houder van de BXclub!) en een keer goed poetsen van binnen en bouten. Verder is ie al helemaal goed!

Guest
Harm78 zei:
de rugleuningen komen tot m'n schouders, ]

Had de XM dat dan niet?

Prachtige auto trouwens (de juiste kleur en de mooiste velgen! (y))
Jammer dat de Beemer niet voorzien is van beige interieur.
Maar voor de rest een prachtige auto en veel plezier en veilige kilometers toegewenst!

Luap

Gebruiker
Harm78 zei:
Niet echt, de XM had maar kleine stoeltjes... rugleuningen waren te kort, de zitting ook trouwens.

Nou, je overdrijft wel een beetje. In de XM zitten brede fauteuils. Mijn gevoel zegt dat de rugleuning in de BMW misschien hoger, maar ook smaller is.

Snipe

Gebruiker
Luap zei:
Harm78 zei:
Niet echt, de XM had maar kleine stoeltjes... rugleuningen waren te kort, de zitting ook trouwens.

Nou, je overdrijft wel een beetje. In de XM zitten brede fauteuils. Mijn gevoel zegt dat de rugleuning in de BMW misschien hoger, maar ook smaller is.

Duitse auto's zijn Helmut Kohl-proof.

Guest
Zijn de zittingen in zo'n E46 niet wat aan de korte kant? Tenminste, dat staat me ergens nog bij.

Guest
Harm,

Van harte met jouw nieuwe wagen, hij ziet er prachtig uit, zeker na zoveel kms.

Grt,

Cas

BMW bolle

Gebruiker
Deze auto ken ik! Automotive Swinkels!
Mooie auto hoor!

Is wel heel wat anders dan die XM!

Veel plezier ermee.

Guest
Een Citrofiel die een BMW heeft gekocht. Hoe lang zal dat goed gaan....;)

Maar ik vind mooi auto! Ziet er netjes uit.

Ziet er bijzonder netjes uit. Wel inderdaad een dodelijk saai interieur, je komt dicht in de buurt daarmee van mijn octavia. :p
Verder veel plezier ermee, en hou t heel.

greetz
R.L.

s velthuis

Gebruiker
Harm78 zei:
Zolang je 'm niet kent als "da's die schadebak die 3 weken in de Noordzee heeft gelegen toen er 6 ton op de teller stond"....

Waarbij je er optimistisch van uitgaat dat dit altijd één auto is geweest:cool:

Guest
Wat een gaycar, zo'n E46...;)

Oranje knipperlichten: Mooi, maar wel niet icm het verkleurde achteruitrijglas achter... Vandaar dat ik ze vervangen heb voor iets 'frissers'

Guest
Harm78 zei:

Voorlopig ga ik er alleen een Parrot carkit inbouwen, maar dan wel werkend met de knopjes op het stuur. Verder hoeft er eigenlijk niks aan te gebeuren. De oranje knipperlichten vind ik eigenlijk wel mooi, en iedereen maakt er al witte op... :)

De Parrot kan heel mooi in de asbak worden ingebouwd. Ik moest er bij de inbouwer wel echt om vragen maar het ziet er veel beter uit. Verder niet veranderen!!! Zelfs geen witte kn lichten, dit soort details halen spoorslags de originaliteit uit de auto.

Wel detail; scoor even een kentekenplaathouder van een officiele BMW dealer. Maakt het geheel weer net iets origineler!

Guest
Vraag me af waarom er hier zo'n negatief sfeertje hangt aan het aanpassen van een standaard voertuig?

Die deurgrepen mogen best in kleur, de antenne en de trekhaak mag eraf, die achterlichten moeten schoongemaakt/vervangen worden, lederen bekleding zou een welkome upgrade zijn, net zoals 17 inch Seven-velgen, mistlampen voor en OEM-Xenon. Maar goed, de meesten vinden hier dat je hem zo moet laten, ik snap dat ook wel, want in de basis is dit al een mooie auto, alleen kan hij nog luxer/mooier worden.

Harm78

Gebruiker
Die deurgrepen mogen best in kleur, de antenne en de trekhaak mag eraf, die achterlichten moeten schoongemaakt/vervangen worden, lederen bekleding zou een welkome upgrade zijn, net zoals 17 inch Seven-velgen, mistlampen voor en OEM-Xenon

Deurgrepen in kleur vind ik niet belangrijk genoeg om geld in te steken... de antenne vind ik eigenlijk wel stoer, bovendien hou ik dan een gat in het dak over. Het witte gedeelte van de achterlichten is inderdaad een beetje verkleurd, maar eigenlijk stoort 't me amper...
Lederen bekleding had ik in de XM, heb ik eigenlijk geen behoefte meer aan. Grotere velgen maken 'm meteen erg ordinair :) Mistlampen zou ik nog wel willen, maar alleen als alle bekabeling er al ligt. Geen zin om daar veel moeite in te stoppen. OEM xenon is vast vreselijk duur, en ik vind 't ook niet zo heel erg belangrijk...

Kortom, eigenlijk issie al helemaal naar m'n zin.

funf

Gebruiker
Niets aan doen dus. Achteraf inbouwen kost altijd meer geld dan meteen een auto kopen waar alles al in zit. Jij hebt bewust voor deze gekozen, en terecht. Het is een mooie complete auto, de rest is luxe waar je ook zonder kunt. Die Parrot is een goed idee, die zijn idd ook te schakelen op de OEM telefoonknoppen op het stuur.

Mooie originele auto, houden zo!

Guest
Van een Citroën naar een groenkleurige Duitser............die stap komt me bekend voor.............:D

Mooie BMW, niks aan doen.(y)

Guest
Mooie representatieve en erg goed rijdende auto. Zelf rijd ik ook een 98'er 320d en vind het nog dagelijks een genot om er in te rijden. Veel plezier ermee!

Harm78

Gebruiker
Daarnet even naar Almere op en neer geweest, gewoon om de BMW even te gaan showen :) Ik blijf ervan genieten!

Harm78

Gebruiker
Dat zal ik de eerstvolgende tankbeurt wel merken, ik ben erg benieuwd of het gemiddelde verbruik een beetje gunstig is...

Guest
met veel snelweg erbij kwam mijn 320d (automaat!) vrijwel nooit boven de 7 liter uit...meestal zo rond de 6.5-6.8 ltr/100 op een tank.

Je moet er eens op letten of er onderin het potje waar je brandstoffilter inzit ook koperslijpsel ligt...dat had de mijne steeds, maar nooit problemen door gehad omdat ik het er steeds uithaalde misschien.

GT 1973

Gebruiker
Dat een Duitse stuiterbak zoveel genot kan bieden.
Aan de andere kant vond ik de XM (handgeschakelde 2.0 Ambiance) een zeer onprettige auto om in te rijden. Toen mijn pa die auto had ging ik liever met mijn eigen Alto naar Rotterdam dan met de XM. Het comfort van de XM kwam pas naar boven op de rechte stukken snelweg, maar zodra er geschakeld, geremd of gestuurd moest worden was de Alto prettiger. En dat kwam vaker voor dan dat er gewoon ongestoord rechtuit kon worden gereden.
Daarmee vergeleken zal de 320d inderdaad een plezierige auto kunnen zijn.

Irwin

Gebruiker

Vind ik nog een vrij fors verbruik. Dat verbruik had ik ook met een E60 530D. En dat was dan 140kmph Snelweg gecombineerd met wat sportiever en agressiever rijgedrag zodra de plek rechtsachterin leeg was in de binnenstad.

Harm78

Gebruiker
Dat mooie metertje (boordcomputer was optie) staat bij 120 op de cruise control redelijk strak op 6 l/100 km, maar ik weet nog niet hoe dat zich gaat vertalen in het gemiddelde verbruik...

Bovenaan