ginkelvanmichiel’s wagenpark: Dyane, Marbella, Trans, Dwergauto, Ampera en Swift!: Swift, maar dan korter…

haha, ik heb ze liggen, maar die horen er niet in.
Er zitten originele speakers uit 1982 in de achterpanelen. Dat is altijd zo geweest, en blijft zo :)

Vandaag weer lekker aan de Panda gewerkt:
klapraampjes zijn geïnstalleerd, en ook heb ik een originele radiobak geplaatst, die ik van John van de Panda Diesel (voor ingewijden - de man heeft in Autoweek gestaan met zijn tot diesel omgebouwde Panda 45) had overgenomen.

Past precies links naast het stuur, en aangezien ik toch de luidsprekers in de achterpaneeltjes heb zitten gaat het uitstekend. Wel nog een flinke klus omdat ik wat bedrading moest verleggen etc...

Klapraampjes:

en interieur nu:

(de extra asbak hangt daar voor tijdelijk, zaten wat schroefjes e.d. in)

Hoi Michiel, ikvolg je topics al jaren met veel belangstelling. Ik rijd wel eens langs jouw straat en zie dan je collectie voertuigen staan. Wat ik me altijd afvraag, hoe vindt de buurt het dat je in je eentje 3 parkeerplekken plus een plek op de stoep in gebruik hebt? Ik neem aan dat je ouders ook nog minimaal 1 auto hebben...

ha, de buren zijn niet anders gewend... ;) De meesten hebben er geen problemen mee, en vaak mag ik ook gebruikmaken van hun opritten als ik bijv. aan het sleutelen ben.

Toen mijn dwergauto voor restauratie weg was was het zelfs van, hee, waar is hij gebleven, hij komt toch wel terug enzovoort. Dus ik mag spreken van dat ik geluk heb.

Overigens, alle huizen met uitzondering van ons blokje hebben een oprit. De meeste auto's in de straat zijn van mensen die er niet wonen...

netjes. die radiobak weet ik nog niet zo...ziet er juist aftermarket uit een beetje. Klapraampjes zijn wel erg vet.

hij is wel helemaal origineel, er zitten uitsparingen in die precies overeenkomen met het hangmat montage-punt, en er staat ook een fiat-logootje op.
Wat ik zelf leuk vind is dat er drie uitsparingen inzitten voor cassettebandjes :)

Het model houdertje werd trouwens alleen van 1980-1982 geleverd, erna kwam de bak rechts van het stuur met twee speakers in de hangmat.

Op deze foto is het bakje ook te zien, maar dan in een bruin interieur (MY 1981-82)

IM000925.jpg

Zo, fijn, zo'n vrije dag op Maandag :D
Verlengstukje van het weekend. Vandaag dus (weer) aan de Panda gewerkt.
Striping geplakt, dakje geplaatst (met dank aan de verkoper voor het versturen) remmen (laten) ontluchten en de boel maar weer eens gepoetst. We kunnen weer even vooruit.

Ik wilde ook de zijkanten even bijwerken, want hier en daar was de verf wat beschadigd door steenslag. Dus ik denk, gebruik de kleur van de bumpers van de Marbella, dat is bijna gelijk. Zat het er nog niet op, is dit wel zo goed als zwart :confused: Klopt dus geen hout van die doppen op die spuitbussen!

Ofwel, als het binnenkort nog warm en droog blijft de boel opnieuw lakken met industrielak...

oh, en, edit: voor de genen die het nog niet wisten: Ik heb na 9 maanden thuis zitten weer een baan! :D (op fietsafstand)
Dus het wagenpark kan (gelukkig!) blijven.

ik ben eigenlijk docent aardrijkskunde (1e grader) maar daar is gewoon weinig werk in te vinden momenteel. Nu geef ik les aan het VMBO, voor het vak technologie.

Ja er is geloof ik alleen werk te vinden in de exacte vakken. Maar super dat je nu weer les geeft. En het techniek zie ik je wel enthousiast overbrengen aan die Pupers. :D

en ja hoor... Vrijdag vond iemand het nodig iets te snel in te parkeren, met schade aan de Dyane tot gevolg... Gelukkig heeft de beste man een briefje achtergelaten (y). Klusje voor de verzekering dus. Vandaag even langs de schadetaxateur geweest en dan kan alles geregeld worden. Helaas wel een beroerde plek voor schade :(

1385174_10202263338293662_1625199448_n.jpg

Balen man. (n)

Die schermpjes zijn tochal niet zo makkelijk te vinden.

Maar aan de ander kant is dit wel een goed te herstellen schade, gelijk even een nieuw richtingaanwijzerkapje erop.

Ik zie dat jij met nankang banden rijdt, zijn die niet te "plat"?

Ik bedoel als je de bocht om gaat gebruik je nog maar een centimeter of 2 breedte van de band toch?

Greetzz Renate.

knipperkapje is ook onderdeel van de schade... We zullen zien wat de verzekering uitkeert.

Wat betreft de banden, dit zijn de Nankang N803 in 135r15, en ze bevallen me uitstekend. Ze hebben een zachte compound, vergelijkbaar met Michelin, en verouderen nauwelijks. Daarnaast waren ze destijds ook niet zo duur. In ieder nooit iets van gemerkt, in vergelijking met bijv. Toyo's die wel platter zijn (135/70r15)

Klote Michiel, maar gelukkig wel een eerlijke veroorzaker.

Die deuk is er uit te halen via uitdeuken zonder spuiten.

De striping voor de Panda? hoe vind je die joh?

-V8- zei:
Klote Michiel, maar gelukkig wel een eerlijke veroorzaker.

Die deuk is er uit te halen via uitdeuken zonder spuiten.

De striping voor de Panda? hoe vind je die joh?

Is dat wel zo? ik dacht dat dit alleen opgaat voor het moderne plaatwerk! Ik weet dat bij een kever bijvoorbeeld dit niet gaat.

Vandaag weer met de Panda bezig geweest.
Hele remsysteem is, op de HRC/bekrachtiger na, nu vernieuwd. Echter lopen de voorremmen nog steeds aan. Er zit dus ergens iets niet goed in de bekrachtiger/HRC.
Nu heb ik daar ook wat op gevonden: ik heb een compleet werkende set van een Seat Marbella op de kop getikt, dus die komt erop. Wel wat meer werk gezien het feit het schutbord van de Panda iets anders is, maar soit, dan weet ik in ieder geval dat het straks goed werkt.

ook nog even een filmpje gemaakt van een rit in de Panda :)
https://youtu.be/8zSOKKcnw8o

Al een tijdje wilde ik een paar mooie foto's van de Panda hebben. Dus, vanmiddag daarvoor gepland. Een aantal jaar terug had ik ook de LNA op deze locatie op de gevoelige plaat gezet, en nu was de Panda dus aan de beurt.
Het was erg vochtig, maar ik ben best tevreden met het resultaat.
Allereerst nog even een foto van de LNA, en dan die van de Panda op ongeveer dezelfde locatie.

augustus 2010:

oktober 2013:

Ook meteen te zien:
de nieuwe striping, wieldoppen en klapraampjes :)

Zijn die wieldoppen origineel? Vind ik niet echt passen bij zo'n vroege Panda.

Die fotolocatie, is dat bij Lage Vuursche?

ginkelvanmichiel zei:
De Dyane is trouwens ook weer gerepareerd:
*kassageluid*

Dat is mooi en vlot gedaan! Heb je hem teruggeduwd? Kassageluid is van geld die je in je zak heb gehouden?

nee, de deuk in de Dyane is door een plaatwerker met kennis van 0,7mm staal en spotrepair uitgedeukt. Kassageluid was ivm de prijs, maar ik wilde het gewoon netjes hebben... Er was geen uitbetaling als het niet door een erkende hersteller werd gerepareerd.

@Barri
Het zijn originele wieldoppen uit de onderdelencatalogus. Foto's zijn gemaakt in Austerlitz, bij de Pyramide.

ginkelvanmichiel zei:
nee, de deuk in de Dyane is door een plaatwerker met kennis van 0,7mm staal en spotrepair uitgedeukt. Kassageluid was ivm de prijs, maar ik wilde het gewoon netjes hebben... Er was geen uitbetaling als het niet door een erkende hersteller werd gerepareerd.

@Barri
Het zijn originele wieldoppen uit de onderdelencatalogus. Foto's zijn gemaakt in Austerlitz, bij de Pyramide.

Ben niet nieuwsgierig maar wat koste dat dan? :D

ga het bedrag niet geheel noemen, maar het was incl. demontage/montage 'een paar honderd' euro
Maar goed, er hoefde niet gespoten te worden-want de kleur is niet geheel origineel meer, dus dan is het matchen van de kleur lastig.

ginkelvanmichiel zei:
Er was geen uitbetaling als het niet door een erkende hersteller werd gerepareerd.

Dit mag niet. Wettelijk mag je geheel zelf bepalen of en waar je het laat repareren. Alleen de taxatie moet gebeuren door een onafhankelijke taxateur.
Weet je t voor de volgende keer, die hopelijk niet meer zal komen ;)

Mooie fotos van de panda ;)
Beetje nabewerken kan het nog mooier maken als je dat zou willen.

tsja, nuja, schade is verholpen en dat was wel van belang, nietwaar? :)

Wat betreft de foto's: deze zijn inderdaad niet bewerkt, heb je tips hoe ik er iets aan zou kunnen 'verbeteren'?

Vandaag nog weer even gewerkt aan de Panda:
achterbumper gedemonteerd en de boel even nagelopen op roest. Gelukkig: Niets! Meteen even schoongemaakt.
Ook de achterbumper even voorzien van een nieuw laagje lak (bumperlak)
Ziet er zo weer piekfijn uit.

maar...
ik zit er over te denken de Panda te gaan verkopen.
Waarom? Zul je je afvragen...
Ik rijd er veel te weinig mee, en heb te veel auto's. Ik wil de Dyane meer gaan gebruiken (dit jaar maar 650 km mee gereden :confused: )

Hij is nu wel in absoluut perfecte staat, maar als hij verkocht wordt dan komt er wel weer gewoon een carburateur op. (gezien het feit de injectie eigenlijk helemaal niet mag voor de typegoedkeur) Ook de dradenbende is nou niet echt netjes.

Binnenkort zet ik hem dus maar eens in de aanbieding.
Panda zonder bumper:

en mét:

vandaag definitief knoop doorgehakt, zowel Panda als Marbella staan nu te koop. Bij een acceptabel bod hoop ik een nieuwe eigenaar te vinden :)

jup, maar ik weet niet of dat is toegestaan ivm. forumregels? Ze staan iig op speurders en autoscout.
Overigens zijn de prijzen daar indicatief, als iemand een goed bod zou doen dat me ook zint dan is dat geen probleem.

geen directe link, maar het werkt wel:
https://www.speurders.nl/overzicht/?query=panda+34&category=&local-postcode=&local-distance_value=25&_s=

en

https://www.speurders.nl/overzicht/?query=marbella+gl+&category=&local-postcode=&local-distance_value=25&_s=

Maar Michiel, nu je beide weg doet, houd je enkel de Dyane over....

Dat gaat vast geen "winterbeater" worden mag ik hopen?

Dus moet er toch weer eentje terug komen?
En goedkoper dan een Marbella of Panda kun je eigenlijk niet rijden lijkt me.

Dat is waar, maar eigenlijk heb ik helemaal geen auto nodig (Dyane staat in de winterstalling) want ik kan alles op de fiets doen.

Ik heb ook nog een Dyane in FR staan (een Nederlandse uit '71) die hoognodig weer moet gaan rijden, en dat kan ik doen met het geld dat ik verdien met de verkoop van de Panda en Marbella. Het komt er nu op neer dat ik gewoon teveel auto's heb en ik daar iets aan wil doen.

als ik de Mercury al verkocht had, kwam ik hem morgenavond nog ophalen bij je. En ik vrees de Marbella ook! Maar ja, ben nog druk bezig met een Duitse koper...wie weet....

Succes met de verkoop, ik hoop dat het je lukt (afscheid te nemen) en ze goed te verkopen.

Ik ben zelf momenteel ook bezig om 2 auto's te verkopen, t' is een strijd kan je vertellen.

@Wrangler Tsja, afscheid nemen van een auto waarvan je veel plezier hebt gehad is nooit leuk, maar aan de andere kant maakt dat ook weer mogelijkheden voor de toekomst. M'n dwergauto daar heb ik een stallingsplekje voor gevonden (icm spullen uit een nalatenschap die ergens heen moesten) dus daar heb ik dan ook minder zorgen om.

@V8 ook succes met de verkoop! het is altijd spannend, zeker gezien de huidige markt.

ginkelvanmichiel zei:
overigens, als iemand zegt: voor 950 neem ik de Panda mee dan schud ik hem de hand. Ik heb er 3(+1) jaar veel lol van gehad.
Damn, ik ga heel hard nadenken. Echt waar.

vind je het niet zonde om de dwergauto buiten te hebben . ook i.v.m vandalisme ?

Gelukkig geen last van in onze buurt, maar hij gaat wel binnenkort bij iemand in de garage. Wel zo'n fijn idee, zeker met het oog op regen en sneeuw etc...

Terug
Bovenaan