en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Ja, ik ook! Fantastisch! Ik hoop dat hij nog eens een race weet te winnen dit jaar.Voorlopig heb ik de meeste lol van de prestaties van Alonso.
Absoluut, dat zou echt gaaf zijn. Ik vind het al gaaf dat 'ie in de eerstlangsgegaan. Saoedi Arabië er gewoon langsging. Laat toch zien dat het vuur er nog steeds is.Ja, ik ook! Fantastisch! Ik hoop dat hij nog eens een race weet te winnen dit jaar.
Nee daar heb je gelijk in. Maar we weten met zekere zekerheid ook dat RB betrouwbaarheidsproblemen heeft. Kan dus zomaar zijn dat RB daardoor punten gaat verliezen (DNF) en/of snelheid moet gaan inleveren. Als de concurrentie vervolgens de auto wel verder kan ontwikkelen dan kan het zomaar weer spannend worden. Kans is klein, eens.Maar jij moet ook weten dat je een gat van 1 seconden per ronde niet zomaar oplost.
Klopt, komt bij dat Perez eigenlijk alleen op stratencircuits (tussen de muren) uitblinkt. Daar zie je nog wel eens dat Verstappen er concurrentie aan kan hebben.Ik lees wat vergelijkingen met Rosberg en Bottas. Ik zie daar toch wel wat verschil. Bottas en Rosberg konden een aantal keer wel van Hamilton winnen op snelheid. Perez wint alleen als Verstappen problemen heeft of uitvalt. Ik denk, op basis daarvan, dat Perez nooit een serieuze concurrent zal zijn. Als de boel heel blijft hoeft Verstappen hem nooit te vrezen. Maar goed, wie weet is de auto zo goed dit jaar, dat zelfs dat nivelleert. Zeiden ze bij Ferrari jaren terug ook: Als Irvine Schumacher bij kan houden, dan hebben we een hele goede auto gebouwd.
Dat zou leuk zijn!ik hoop zeker dat er wat meer weerstand komt en het wat spannender wordt.
Dat klopt, maar dat hadden ze vorig jaar ook, toen had Max 2x een DNF en daarna heeft hij zover ik het mij kan herinneren helemaal geen problemen gehad. Dus ook dat zegt niks, maar nogmaals ik hoop op wat meer spanning.Nee daar heb je gelijk in. Maar we weten met zekere zekerheid ook dat RB betrouwbaarheidsproblemen heeft. Kan dus zomaar zijn dat RB daardoor punten gaat verliezen (DNF) en/of snelheid moet gaan inleveren. Als de concurrentie vervolgens de auto wel verder kan ontwikkelen dan kan het zomaar weer spannend worden. Kans is klein, eens.
Nou dat kun je wel zeggen zeg! Wat een race was dit, het was de wekker waard om te zttten. Maar tegelijkertijd wat een zooitje (vanuit de FIA) ook.Dat kan nog weleens een interessante race worden morgen.
Ik ben wat milder voor Perez; nee, het is geen Verstappen-materiaal, maar hij heeft een aantal mooie inhaalacties laten zien, twee tumultueuze starts in het middenveld schadeloos overleefd en de snelste ronde neergezet. Terwijl hij initieel er vanuit moest gaan zijn banden de hele race heel te houden.Verder ben ik het eens met de vergelijking van Perez en Bottas door @Frits79. Als ze een keer winnen is er een hope bravoure (de openingszin van Bottas was dan "to whom it may concern"), maar verder komt het dan weer niet. En ze kunnen alleen winnen als de eerste rijder zijn dag niet heeft.
Nyck de Vries rijdt vooralsnog buiten de schijnwerpers. En dat is op zich niet verkeerd. Hij valt namelijk ook niet in negatieve zin op, zoals Mazepin en Latifi vaak deden.
Aangezien ook Sainz een straf kreeg in een deel van de race die later geschrapt werd, heeft Perez mazzel gehad dat hij niet ook 5 seconden kreeg.Ik ben wat milder voor Perez; nee, het is geen Verstappen-materiaal, maar hij heeft een aantal mooie inhaalacties laten zien, twee tumultueuze starts in het middenveld schadeloos overleefd en de snelste ronde neergezet. Terwijl hij initieel er vanuit moest gaan zijn banden de hele race heel te houden.
Ik had de indruk dat er bij de crash van Magnussen nogal wat zooi op het circuit lag, uiteindelijk zijn ze daar ook nog best wel even mee bezig geweest. Wat mij betreft is die laatste herstart (en finish achter de SC) de grootste blunder. Zal vast door een bepaald regeltje komen dat het niet anders kan, maar kom op... Nu zijn er in de tweede herstart veel 'slachtoffers' gevallen, veel auto's in puin en punten vergooid. Men had m.i. de stand ten tijde van rondje 56 als einduitslag mogen hanteren. Ook een zure dag voor Russell. Eerst de pech van de SC die toch een rode vlag wordt en daarna die ploffende motor. Hij was gewoon sneller dan Hamilton (die overigens ook geen slechte race reed, wellicht wat mazzel door al het spektakel maar geluk moet je soms hebben).Enerverende race! De tweede rode vlag (voor de crash van Magnussen) leek mij wat overdreven, meer om te voorkomen dat er onder de Safety Car gefinisht zou worden dan noodzakelijk voor de veiligheid. Coureurs leken er op de radio ook verbaasd over. De druiven zijn zuur voor Alpine, Haas en Williams (tot zijn crash lag Albon op een uitstekende 6e plek), hoewel Haas toch met de eerste punten van het seizoen naar huis gaat. Ferrari gaat ook weg zonder punten, de gifbeker moet helemaal leeg daar... slechtste seizoensstart in jaren...
Maar het lukt hem niet om met een veel snellere auto naar de tweede plaats te rijden, hij bleef veel te lang op plaats 9 rijden.Ik ben wat milder voor Perez; nee, het is geen Verstappen-materiaal, maar hij heeft een aantal mooie inhaalacties laten zien, twee tumultueuze starts in het middenveld schadeloos overleefd en de snelste ronde neergezet.
Wellicht kan het niet conform de regels, maar het was denk ik wel eerlijk(er) geweest. Zo'n herstart, een paar ronden voor het einde, dan kan je op je klompen aanvoelen dat het ellende veroorzaakt. Een start is altijd al spannend, maar als je nog 50 rondjes moet dan kies je nog wel een keer eieren voor je geld. Nu is iedereen er op gefocust om vooral plekken te winnen (want in de resterende 'race' heb je die kans niet meer) en dan wordt het nogal druk hier en daar... Een rollende start was m.i. ook al een prima alternatief geweest. Ken het regelement niet uit m'n kop dus wellicht kan het allemaal niet, maar het zou m.i. eerlijker zijn. En ja, crashes zijn onderdeel van de sport/het risico. Maar een herstart zo laat in de race is m.i. een gevalletje 'de goden verzoeken'.De uitslag was dan iets anders geweest, maar, en dan kom ik tot je andere punt, de Alpines hadden er ook dan niet bijgestaan. In mijn optiek zijn de druiven zuur voor hen, maar dat is niet anders. Teruggaan naar de stand van ronde 56 kan mijns inziens dan weer niet.
Ik zag ergens een verklaring dat het DRS-treintje in z'n nadeel heeft gewerkt. Het zal 'm niet geholpen hebben, maar in een Red Bull zou je dan inderdaad verder vooraan moeten kunnen rijden volgens mij.Maar het lukt hem niet om met een veel snellere auto naar de tweede plaats te rijden, hij bleef veel te lang op plaats 9 rijden.
Eens, maar van achteren naar het podium rijden (even los van het feit dat je sowieso een snelle auto nodig hebt) is ook niet iedereen gegeven inderdaad. In de huidige grid zou ik zeggen dat zoiets eigenlijk alleen is weggelegd voor Verstappen, Hamilton, Leclerc en Alonso. Dat zijn m.i. de vechters/ijzervreters die zoiets in de vingers hebben. Eventueel Russel en Sainz daar nog bij, al vind ik dat jongens die dan ook de nodige mazzel moeten hebben.Dat betwijfel ik, maar het zou kunnen. De Red Bull heeft zoveel over speed dat zag je al bij Max toen hij Hamilton voorbij ging dat hij minstens de top 5 in had moeten kunnen komen. Maar daarom krijg ik het Bottas gevoel, als hij vooraan rijdt wordt hij tweede of kan hij met geluk winnen, maar moet hij vanaf achteren komen dan lukt het niet.
Moderator
Het probleem met Mercedes is ook dat het nu lastig is om een heel nieuwe auto te ontwerpen. En vergeleken met sommige andere teams zijn ze ook weer niet héél slecht. Ga er maar aanstaan.De reden dat Mercedes en Ferrari nu zo mis zitten ligt in 2022, zo las ik recent. Door de betrouwbaarheidaproblemen van Red Bull begin 2022 dacht Ferrari dat hun concept goed was en gingen op de ingeslagen weg verder. Bij Mercedes geldt ongeveer hetzelfde. Die kregen gedurende 2022 steeds meer het idee dat de W13 in concept al niet goed was. Maar toen was daar plots Brazilië waar ze prima mee kwamen en zelfs de Sprint en de race wonnen. Dat leidde tot een 'ah, dus wel, dus toch!' moment. Maar die plotselinge snelheid kwam niet doordat de W13 ineens zo goed ging, maar omdat Red Bull een off-weekend had. En dus gingen Ferrari en Mercedes door met wat, bottom line, geen goed concept was.
Als je een snel schoothondje zoekt is het leuk, maar verder vind ik 'm vrij inwisselbaar. Daarbij kan ik het me niet voorstellen dat je er als coureur veel plezier aan beleeft om constant de tweede viool te spelen.De vraag is wat Bottas zou toevoegen aan het team. De ruilt de ene tweede rijder voor de andere in.