en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Moderator
Dashboard is één op één overgenomen van de Fiësta, alleen de digitale klokken zijn in dat opzicht nieuw. Dat het scherm mooier kan ben ik helemaal met je eens, al moet ik wel bekennen dat het mij totaal niet meer stoort (integendeel). En dat heeft m.i. meerdere redenen: allereerst natuurlijk omdat je er gewoon aan went, maar dat is zeker niet de hoofdreden. Belangrijkste is eigenlijk dat je als bestuurder helemaal niet ervaart dat er een iPad op het dashboard is geplakt. Vanuit de bijrijdersstoel zal het opvallen (en oogt het inderdaad wat vreemd). Wat op de foto's ook niet helpt is dat het scherm standaard een groot kleurenpalet is en daardoor ontzettend de aandacht trekt. Ik heb zelf het scherm standaard op de nachtstand staan, dan is de achtergrond zwart (wat overigens heel mooi overloopt in de zwarte omranding) en zijn alle teksten wit. Het enige wat kleur heeft zijn enkele 'knoppen' op het scherm (rustige blauwtint) en het één en ander op je navigatiescherm. Leesbaarheid is dan overdag ook perfect (dus waarom men überhaupt een dagstand heeft is mij eigenlijk een raadsel). En wat ook veel vergoedt: de plek is qua leesbaarheid en bediening echt perfect. Ik mag graag vallen over allerlei onzinnige details en had eigenlijk verwacht dat dat scherm me in zekere mate zou storen maar niets is minder waar. Overigens heeft het dash op de foto's ook een soort van carbon accentvlakken die in werkelijkheid veel beter uit de verf komen, ook is de dashboardverlichting op de foto's vrij aanwezig (kan je in werkelijkheid ook terugschroeven). Smaken verschillen uiteraard, maar voor eenieder die deze auto links zou laten liggen alleen omwille van het dashboard zou ik toch de tip willen geven om 'm een keer in het echt te bekijken en dan bovenstaande zaken even anders in te stellen. (En Ford zou ik dan als tip willen geven om de verkoopfoto's wat smaakvoller te maken want het dash komt inderdaad vrij cheap over zo).rohar zei:ZIet er niet onaardig uit, lijkt kwa belijning erg veel op de Mazda CX-3.
Dashboard is echter een misser, ziet er om een of andere reden al verouderd uit..En ook hier, helaas, weer een foeilelijk Ipad-scherm. Dat moet toch anders kunnen...
rohar zei:ZIet er niet onaardig uit, lijkt kwa belijning erg veel op de Mazda CX-3.
Dashboard is echter een misser, ziet er om een of andere reden al verouderd uit..En ook hier, helaas, weer een foeilelijk Ipad-scherm. Dat moet toch anders kunnen...
Moderator
Moderator
Beter afgewerkt en met apparatuur of technologieën die nog steeds ontbreken bij de Puma, wint de Captur deze wedstrijd. De Fransman gaat verder in het voorstel, ook al is de Ford vrij praktisch in gebruik en blijft hij de enige die microhybridisatie aanbiedt. Deze uitspraken houden echter geen rekening met het punt dat het meest waarschijnlijk de toon aangeeft, en dit zonder enige rationaliteit of de minste rekenmachine: het ontwerp, dat ondanks alle eerste reden om een ​​auto te kopen blijft.
Wouter82 zei:Google is nog altijd beter in Frans dan ik:
Beter afgewerkt en met apparatuur of technologieën die nog steeds ontbreken bij de Puma, wint de Captur deze wedstrijd. De Fransman gaat verder in het voorstel, ook al is de Ford vrij praktisch in gebruik en blijft hij de enige die microhybridisatie aanbiedt. Deze uitspraken houden echter geen rekening met het punt dat het meest waarschijnlijk de toon aangeeft, en dit zonder enige rationaliteit of de minste rekenmachine: het ontwerp, dat ondanks alle eerste reden om een ​​auto te kopen blijft.
Ik vind het ontwerp van de Puma toch echt zo gek nog niet, spreekt mij misschien nog wel meer aan de Captur.