Ferrari 12Cilindri

Matt 5069850

Asfaltkampioen
ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

ferrari-12cilindri.jpg

Ferrari is unique in the way it embraces tradition and bleeding-edge technology in equal measure. This is perhaps nowhere more evident than with its newest car, the 12Cilndri, the successor to the 812 Superfast. Ferrari pulled off the covers of the 12Cilindri and 12Cilindri Spider on Thursday in Miami. And as the name implies, it’s all about that 12-cylinder engine.

The 6.5-liter, 65-degree unit is the latest evolution of Ferrari’s F140 V-12, first used in the Enzo two decades ago. Here, it makes 819 naturally aspirated horsepower at 9,250 rpm and 500 pound-feet of torque at 7,250 rpm, with redline set at a screaming 9,500 rpm. There’s no hybrid assist either—Ferrari has managed to meet all the relevant emissions standards without relying on electrification.

Zo… die is gaaf! Echt goed gedaan. Ik zie ook wel wat dingetjes die ik minder mooi vind, maar dat is te verwaarlozen. De open versie had ik alleen liever als echte Spider gezien. Van voren lijkt-ie sterk op de Plexiglas-versie van de 365 GTB/4 (‘Daytona’)…
1024px-Ferrari_365_GTB_4_%22Plexiglas_Daytona%22_%2832827479637%29.jpg

Voor de liefhebbers van de uitspraak: het is ‘Dodici Cilindri’.

Laatst bewerkt:
Misschien niet een heel populaire mening, maar ik zit er nu al een tijdje naar te kijken en ik kan hem gewoonweg niet mooi vinden ....
Techniek is natuurlijk fantastisch, maar dat uiterlijk, nee

Zo had ik hem ook! Mintgroen met bruin interieur en zwarte velgen. Fantastisch, ingetogen puur genot op wielen! Alleen de remklauwen had ik zwart en de uitlaatomlijsting titanium. Niet aan gedacht hem te saven...

Misschien niet een heel populaire mening, maar ik zit er nu al een tijdje naar te kijken en ik kan hem gewoonweg niet mooi vinden ....
Techniek is natuurlijk fantastisch, maar dat uiterlijk, nee
Op zich geen lelijke auto, maar mijn hart gaat er niet sneller van kloppen. Van de techniek wel natuurlijk.

Zo had ik hem ook! Mintgroen met bruin interieur en zwarte velgen. Fantastisch, ingetogen puur genot op wielen! Alleen de remklauwen had ik zwart en de uitlaatomlijsting titanium. Niet aan gedacht hem te saven...
Ik heb gekozen voor een Cognac interieur met donkerblauwe accenten. Bruin vond ik net te donker, en beige net te licht.

Over het al dan niet gebruiken van een turbo (bron:club alfa.it)

Gianmaria Fulgenzi, the company’s head of product development, stated that he did not consider turbocharging the engine as an option. Fulgenzi explained that Ferrari only resorts to turbochargers when necessary to downsize an engine without compromising power. The naturally aspirated V12 that powers the 12Cilindri, the successor to the 812, has not been slowed down, with a 6.5-liter displacement now delivering over 830 horsepower in the new supercar.

x8k3r8e7xe46nz_800.jpg

En intussen kan je op de frontpage een uitgebreide test lezen/bekijken. Het mag duidelijk zijn dat Roy superenthousiast is: Weergaloos en spraakmakend. Het is waanzinnig, emotioneel, beangstigend en intimiderend.
Lang geleden dat we tijdens een autotest getuige mochten zijn van zulke pure emoties...

f37f95b3delics_1200.jpg

2tu71kjnnzjahs_800.jpg

3ve43j0kmeo5da_800.jpg

7ayjr1b7v55omi_800.jpg

wctkj8l89xw75v_800.jpg

Ik moest een beetje wennen aan de vormgeving, maar vind 'm nu best okay. Ik zou 'm denk ik wel kunnen bestellen.

Mooie combinatie zo (y)
Zorro mask front zien we steeds vaker (Zeekr 7X), staat 'm wat mij betreft goed.

Heb net met letterlijk kippenvel zitten kijken naar de nieuwste aanwinst van Tim Burton, oftewel Shmee150… :love:

Echt met passie en oog voor detail geconfigureerd. Prachtige combinatie!

Terug
Bovenaan