Een EV met koppeling en versnellinghendel?

Inderdaad leuk. Ik zie hier wel toekomst in. Het is dan ook mogelijk om examen te doen in een elektrische auto, zonder code 78 op je rijbewijs. Afhankelijk van je stemming, kun je volledig elektrisch rijden zonder poespas, of actief schakelen zoals in een benzine/diesel auto.

Echt schakelen is het natuurlijk niet. Je bedient er uiteindelijk alleen maar de aanstuurelektronica mee.

Het kan aan mij liggen, maar dat is de meest onnozele "uitvinding" ik in lange tijd heb gezien. Zoveel vernuft voor niets.

Dan heb ik liever wat Opel heeft gedaan met een Manta.

Dus we kunnen nog steeds geen interessante en leuke EV maken dus we gaan maar weer naar kunstgrepen kijken om er een "drivingsimulator" van te maken.

De man rijd een GR Yaris. Dat zegt genoeg. Als development engineer zijn dit fantastisch leuke projecten. Als autoliefhebber is dit te droevig voor woorden.

Ach, het begon al met uitlaatgeluid via de speakers van de audio..... U wilt fake? Maken wij het voor u.

Laten we wel zijn... bij een verbrandingsmotor is een versnellingsbak nodig om een gebrek te maskeren. Niets meer en niets minder. Bij een elektromotor heb je dit niet, dus doe je het zonder.

Een neppe versnellingsbak in een elektrische auto is alsof je een inbelgeluid laat horen terwijl je een minuut moet wachten voordat de internetbrowser opent.

Relatief eenvoudig en goedkoop over naar EV. Pasplaat tegen de versnellingsbak, elektromotor ertegen, ergens wat accu's plaatsen en rijden maar. Vooral bij oude auto's zonder elektronica goed te doen.

Relatief eenvoudig en goedkoop over naar EV. Pasplaat tegen de versnellingsbak, elektromotor ertegen, ergens wat accu's plaatsen en rijden maar. Vooral bij oude auto's zonder elektronica goed te doen.
Heb je dat ooit al eens gedaan Janneman?

Relatief eenvoudig klopt wel.

Goedkoop...nou als je goedkoop EV wilt rijden zou ik iets van een OEM kopen want dat soort grapjes zijn niet goedkoop.
Het is wel goedkoop te doen hoor, maar je maakt dan direct een onbruikbaar ding waarbij je aan laden van je accu moet gaan denken op het moment dat je het ding de garage uit rolt.

Ja, dat is een goede samenvatting van het probleem met zoiets, wil je moderne techniek en accu met een redelijk bereik , dan wordt het automaat en duur en ga je voor een goedkope elektromotor aan de oude drivetrain , dan geen redelijk bereik...

Terug
Bovenaan