Joop 5528328 zei:
Lijkt me meer een concurrent voor de C-klasse of zelfs A-klasse sedan. Twijfelen tussen een E-Klasse en een DS 9 lijkt me een utopie.
Da's wel lachen: concurrent voor een A-klasse

Twijfelen tussen een A-klasse en een DS9 lijkt me een utopie :T
In China staat hij blijkbaar in de showroom, in Europa duurt het inderdaad (te) lang.
De DS9 zal natuurlijk geen massa klanten uit hun E-klasse lokken. Ik vermoed dat hij vooral als uithangbord voor het merk moet dienen.
Op vlak van afwerking, uitrusting en ruimte moet hij zeker niet voor de Mercedes onderdoen. Als hybride heeft hij zelfs een (veel) grotere kofferruimte dan de E-klasse.
Op ergonomisch vlak (besturing) lijkt de Mercedes de zaakjes wat beter voor elkaar te hebben. Op motorisch vlak biedt hij ook meer mogelijkheden al doet de DS9 het qua aanbod van vermogen niet slecht.
Qua vormgeving vind ik de E-klasse na de facelift een drama met die booskijkers. Zowel aan de buitenzijde als binnenin heeft DS zijn zaakjes veel beter voor elkaar vind ik.
Maar een goede naam als luxemerk verdien je niet op een dag natuurlijk, dus de verkoopsaantallen van de Franse wagen zullen wel van een andere grootteorde zijn dan die van de Duitser.
Maakt dat van de DS9 een A-klasse concurrent? Op vlak van kostprijs misschien, op geen enkel ander vlak zou ik de 9 voor een A-klasse laten staan.