en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Joop Passchier zei:Alleen is het 'knipper'lampje op deze foto achter wel aan, maar voor niet:
Ik denk dat het aan-uit-aan-uit lampjes zijn.
Moderator
Joop Passchier zei:Markeringslichten? But why? Voor landende vliegtuigen?
Wouter82 zei:Joop Passchier zei:Markeringslichten? But why? Voor landende vliegtuigen?
Nee, gewoon om heel geforceerd terug te grijpen op de vorige middenklasser van Citroën die DS heette.
iDS zei:Wouter82 zei:Nee, gewoon om heel geforceerd terug te grijpen op de vorige middenklasser van Citroën die DS heette.
Oeioei, wat een zure reactie. Het is gewoon een grappig accent, blijkbaar bedoeld als knipperlicht maar de reglementering zou dir niet toestaan?
.
GT 1973 zei:De DS3 was ontwikkeld als nieuwe Citroën C2. Alleen zijn de marges op een model als de C2 niet groot. Door de auto luxer te maken en hem als 'premium' op de markt te zetten, konden de marges een stuk groter worden gemaakt. Alleen is de DS3 nergens premium; het is hooguit een leuk uitziende en luxe compacte auto. Ik had liever gezien dat de DS3 gewoon een Citroën C2 was geworden. Dan zaten we nu niet opgescheept met het merk DS en zou de auto een stuk betaalbaarder zijn.
met de C-Sportlounge te maken. Om die in het gamma in te passen moest een submerk worden gecreëerd.
Citroën heeft zich nooit met retro beziggehouden
Nee, DS drijft op het verleden, de erfenis van Citroën. Retro zoals VW, Mini en Fiat het brengen/brachten of zoals je enige tijd geleden veel op de Amerikaanse markt zag, betreft het opnieuw uitbrengen van klassieke (toen succesvolle) wagens. net zoals die ene stijloefening die MCW heeft opgeduikeld. Maar dat is dan ook niet meer dan een stijloefening.Wouter82 zei:DS' gehele bestaansrecht drijft op retro, anders hadden ze het net zo goed Dongfeng kunnen noemen.
MWH zei:Die lelijke chroomstrip op de motorkap heeft weinig met de echte DS te maken hoor. Enige wat ik kan bedenken is de 'stropdas' die je soms op de motorkap ziet. Dat is nooit een fabrieksaccessoire geweest, alleen aftermarket, zie je niet heel veel en word zeker onder veel DS-liefhebbers juist verguisd omdat het een onzinnig barok element is op de klare lijn van het basisontwerp. Lijkt me als modern DS-ontwerper niet echt een gunstig element om naar te verwijzen...
iDS zei:toch zijn het geen kopietjes zoals vooral de Mini dat is
Joop Passchier zei:iDS zei:toch zijn het geen kopietjes zoals vooral de Mini dat is
Ik had -als ik deze peugeot kopie zo zie- dan toch liever een kopie van een model uit het verleden gezien.![]()
Wouter82 zei:DS' gehele bestaansrecht drijft op retro, anders hadden ze het net zo goed Dongfeng kunnen noemen.
iDS zei:MWH zei:Die lelijke chroomstrip op de motorkap heeft weinig met de echte DS te maken hoor. Enige wat ik kan bedenken is de 'stropdas' die je soms op de motorkap ziet. Dat is nooit een fabrieksaccessoire geweest, alleen aftermarket, zie je niet heel veel en word zeker onder veel DS-liefhebbers juist verguisd omdat het een onzinnig barok element is op de klare lijn van het basisontwerp. Lijkt me als modern DS-ontwerper niet echt een gunstig element om naar te verwijzen...
Die chroomstrip (voor wat ze waard is) is dan ook geen verwijzing naar de DS (er is niemand bij DS Automobiles die hiervoor naar de 'oer'DS verwijst) maar verwijst naar de vormgeving van vooroorlogse luxewagens die vaak een centrale verchroomde scharnier hadden warrond de twee helften van de motorkap openden. Ik zou ze wat minder zwaar aangezet hebben. Het idee zelf vind ik niet verkeerd, het accentueert de lengte van de motorkap
MBdoubleyou zei:Is dat jouw eigen uitleg of heb je een link naar het verhaal van deze chroomstrip? I
Moderator
Rutger DC zei:Een elektrische vaandeldrager voor de hele PSA-groep, met een nieuw platform en indrukwekkende specificaties verpakt in een ontwerp dat de tongen losmaakt
iDS zei:Die chroomstrip (voor wat ze waard is) is dan ook geen verwijzing naar de DS (er is niemand bij DS Automobiles die hiervoor naar de 'oer'DS verwijst) maar verwijst naar de vormgeving van vooroorlogse luxewagens die vaak een centrale verchroomde scharnier hadden warrond de twee helften van de motorkap openden. Ik zou ze wat minder zwaar aangezet hebben.
Moderator
MCDubbelU zei:Als ze nou met zoiets waren gekomen..
![]()
Of gewoon echt iets bijzonders zoals ze lieten zien met de Citroen concepts zoals de Numero 9 of CXperience
Anderson zei:De DS9 past in de tijdgeest: oud, verzuurd, traditioneel en saai. Prima auto voor 2020. En ach, de criticasters die in een van de Duitse 3 rijden: trek een andere jas aan. Kenmerk van saai en oubollig komt juist van de oostzijde van de Rijn.
Rutger DC zei:![]()
Bron: https://worldscoop.forumpro.fr/t13070p275-2020-ds-automobiles-ds-9-x83
Wat een schitterende achterzijde heeft die wagen toch. Traditioneel misschien maar op en top on-Duits en Parijs-verfijnd.
Moderator
iDS zei:Wat een schitterende achterzijde heeft die wagen toch. Traditioneel misschien maar op en top on-Duits en Parijs-verfijnd.
CDVDP zei:@ids, nou nou dat is wat overdreven maar idd best aardig maar vraag mij af of er markt voor zal zijn. Vind de gelijkenis met de 508 jmmr.
Moderator
iDS zei:
Moderator
CDVDP zei:Deze ds9 zal voorlopig wel de laatste grote Franse sedan zijn