DS 7 | Nieuw: facelift 2022

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Driemaal DS 7 Crossback vs. Volvo XC60:

1. L'argus

ds7-crossback-volvo-xc60-2018-08.jpg

ds7-crossback-volvo-xc60-2018-07.jpg

ds7-crossback-volvo-xc60-2018-02.jpg

ds7-crossback-volvo-xc60-2018-05.jpg

ds7-crossback-volvo-xc60-2018-03.jpg

1. Volvo XC60
2. DS 7 Crossback

2. Caradisiac

S1-comparatif-video-ds-7-crossback-vs-volvo-xc60-question-d-ambiance-541852.jpg

S1-comparatif-video-ds-7-crossback-vs-volvo-xc60-question-d-ambiance-541888.jpg

1. DS 7 Crossback
2. Volvo XC60

3. Turbo

028A000008795294-photo-ds-7-crossback-vs-volvo-xc60.jpg

028A000008795296-photo-ds-7-crossback-vs-volvo-xc60.jpg

028A000008795292-photo-ds-7-crossback-vs-volvo-xc60.jpg

1. DS 7 Crossback
2. Volvo XC60

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nog een test, nu neemt de DS 7 Crossback het voor de vierde maal op tegen de Volvo XC60, maar ook tegen de Mazda CX-5.

DS-7-Crossback-Mazda-CX-5-Volvo-XC60-1200x800-255c24c1dd95fd85.jpg

DS-7-Crossback-Mazda-CX-5-Volvo-XC60-1200x800-b0937efbdad318cb.jpg

1. Volvo XC60 D4 AWD 514 / 750 punten
2. DS 7 Crossback BlueHDi 180 503 / 750 punten
3. Mazda CX-5 Skyactiv-D 175 491 / 750 punten

Complete vergelijkingstest: https://www.autobild.de/artikel/ds-7-crossback-mazda-cx-5-volvo-xc60-test-13179533.html

der Magistrat

Gebruiker
Prima 'lanceer'-product dus, lijkt me zo op basis van de testen: kan meteen goed meekomen, winst lijkt afhankelijk van de tester/specifieke criteria (zoals eigenlijk altijd bij autotesten).

Carfanatic

Gebruiker
The Grand Tour valt in panne met DS 7

1523291955713.jpg

Pech voor Jeremy Clarkson, de ster van het autoprogramma op Amazon Prime: hij is in panne gevallen met een DS 7 Crossback, het topmodel van het DS-gamma.
Hoewel Jeremy Clarkson zal hebben gevloekt toen hij in panne viel met de auto, is het vooral brute pech voor DS, dat ongetwijfeld geen nood heeft aan deze bijzonder slechte reclame. Zeker omdat het om de nieuwe DS 7 ging, die het topmodel wil zijn van het DS-gamma.
https://www.autogids.be/autonieuws/lifestyle/bijzonder-the-grand-tour-panne-ds-7.html

Rembrandt

Gebruiker
Kwam de DS7 van de week tegen hier. Een zwarte, waarschijnlijk van de dealer hier in Ommen.
Maar ik blijf het een “over-the-top” auto vinden, met zijn verticale dagrijverlichting en vele ledjes. Van mij mogen ze bij DS wel ietsje rustiger aandoen qua styling.

Harm78

Gebruiker
Maar ik blijf het een “over-the-top” auto vinden, met zijn verticale dagrijverlichting en vele ledjes. Van mij mogen ze bij DS wel ietsje rustiger aandoen qua styling.

Doe zoals deze Belg deed... bestel 'm in een suffe kleur en zet er fietswieltjes onder, dan kan 't zomaar een willekeurige Aziatische SUV zijn waar je zeker niet naar omkijkt:

Untitled by Harm Bremer, on Flickr

Dan liever zoals ik 'm vorig jaar september op de camping in Frankrijk zag. Ik wist niet eens dat ie toen al bestond, maar de Fransen hadden 'm al in puin weten te rijden:

ENTE

Gebruiker
Oei...dat was vast dè ster van Citromobile:T:D

Met bling of zonder bling; het blijft niet mijn ding!

Cd6lop

Gebruiker
Ds heeft dringend een topmodel sedan nodig, e segment liefst. Als je Frans alternatief wil worden voor Audi, Mercedes etc, dan moet je een sedan hebben, met een krachtige eigenzinnige uitstraling. Dat is m.i. makkelijker te realiseren dan bij een SUV. Met een DS sedan zou je ook beter design elementen uit het verleden kunnen verwerken in een nieuw ontwerp.

Carfanatic

Gebruiker
Ds heeft dringend een topmodel sedan nodig, e segment liefst. Als je Frans alternatief wil worden voor Audi, Mercedes etc, dan moet je een sedan hebben, met een krachtige eigenzinnige uitstraling.

Ik zou niet weten waarom. Suv's verkopen lekker, grote Franse sedans niet.

straatos

Gebruiker
Wat mij zo opviel (ook al met de Peu 3008) is het opvallend lage leeggewicht van de DS7. De 225 PureTech staat genoteerd voor 1400 kg. Dat is aanzienlijk lichter dan de Volvo XC40 bijv., laat staan XC60.

straatos

Gebruiker
dca492 zei:
Ds heeft dringend een topmodel sedan nodig, e segment liefst. Als je Frans alternatief wil worden voor Audi, Mercedes etc, dan moet je een sedan hebben, met een krachtige eigenzinnige uitstraling. Dat is m.i. makkelijker te realiseren dan bij een SUV. Met een DS sedan zou je ook beter design elementen uit het verleden kunnen verwerken in een nieuw ontwerp.

AutoExpress heeft naar je geluisterd: https://www.autoexpress.co.uk/ds/103478/new-ds-8-flagship-planned-to-take-on-the-bmw-5-series
Leuke artist impression ook:
ds_8_-_front_watermarked.jpg

Cd6lop

Gebruiker
Dank je. Opvallend, compleet andere artist impression dan in Autobild, deze van autoexpress, veel fraaier overigens. Dank voor plaatsen.

Zebo

Gebruiker
Mooi plaatje, goede kruising tussen DS5 en DS7 Crossback, maar is het ook realistisch??

DS wil ook scoren in China, daar zijn premium hatchbacks niet erg populair (tenzij SUV/crossover natuurlijk). Bovendien werd al eerder gemeld dat de DS8 een sedan zou worden. Ben dus benieuwd of de echte DS8 op deze impressie gaat lijken...

iDS

Gebruiker
Nee Zebo: een kruising van de Numero 9 en de DS7. Erg geslaagd maar een nieuw topmodel brengen op basis van een concept van 6 jaar oud?
Daar heeft Citroën zijn vingers al eens aan gebrand (C6...en daar waren zelfs nog niet zoveel jaren overheen gegaan).
Dan hecht ik meer geloof aan de 'conservatieve' schetsen die in de Franse pers zijn verschenen.

AsconaGT

Actieve Gebruiker
We willen qua silouet een beetje op een panamera gooien als je deze impressie schets wil geloven...

Wil je echt potten breken; kom met een dikke sedan. Wij in west europa zijn daar wat minder van, maar zeker in Azie zijn ze er gek op. En geef de europeanen een shooting brake achtige zoals de CLS shooting brake. VW zit ook al op zoiets te borduren met een Arteon shooting brake, dus hup! gas er op met DS. In mijn ogen gaan ze wel erg langzaam van start met de modellen offensief. De DS3 had ook al lang iets anders moeten hebben, net als de DS5 nu al wat concreters klaar had moeten staan.

Ik vind de DS7 een verfraaing van het straatbeeld; maar ik hou zelf niet zo van die SUV achtige dingen. daarnaast zijn ze ook vrij prijzig.

In autovisie nam deze het op tegen een Lexus waarvan het model al enkele jaren op de markt was. Eindstand was gelijk met beide hun sterke en zwakke punten.

Matthijs82

Gebruiker
Van buiten vind ik het een mooie wagen, van binnen niet.
Dat scherm in het midden lijkt een beetje erop alsof ze een grote scherm wilde, maar dat eigenlijk niet paste, dus de plakken het maar een soort van voor het dashboard. Komt wel goed, dat ziet niemand joh.

afentoe

Gebruiker
AsconaGT zei:
En geef de europeanen een shooting brake achtige zoals de CLS shooting brake. VW zit ook al op zoiets te borduren met een Arteon shooting brake, dus hup! gas er op met DS. In mijn ogen gaan ze wel erg langzaam van start met de modellen offensief. De DS3 had ook al lang iets anders moeten hebben, net als de DS5 nu al wat concreters klaar had moeten staan.

Zo lekker lopen Shooting Brakes anders niet, zie AW: 'Mercedes stopt met CLS Shooting Brake'
Ik vind de CLS oprecht bij de mooiste stations van deze eeuw horen en vind het jammer dat ze zo weinig verkochten, maar het zal me benieuwen of VW die Arteon ooit op de markt gaat brengen. Je stipt zelf de Aziatische markt al aan, daar zit de komende tijd de groei, en niet in Europa.

Harm78 zei:

Doe zoals deze Belg deed... bestel 'm in een suffe kleur en zet er fietswieltjes onder, dan kan 't zomaar een willekeurige Aziatische SUV zijn waar je zeker niet naar omkijkt:

Oei, voor gaat nog enigszins, maar achter is wel ernstig. :eek:
Deze auto heeft zijn aankleding dus wel echt nodig.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
[size=medium]Twee nieuwe motorversies en nieuwe opties voor DS 7 Crossback[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 7 september 2018 • Tekst: Bob Kroese[/size]

De DS7 Crossback wordt bereikbaarder door de komst van een nieuwe motor aan de onderkant van het assortiment. De 1.2 PureTech wordt tegelijk geïntroduceerd met de automaatversie van de BlueHDi.

De DS 7 Crossback is vanaf nu te bestellen met twee nieuwe motoren. Het benzine-aanbod wordt aangevuld met de 1.2 PureTech-motor met 130 pk en is gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. Voor dieselrijders is de komst van de 1.5 BlueHDi met achttraps automaat goed nieuws. Deze motor was al verkrijgbaar met een handmatige versnellingsbak.

De DS 7 Crossback wordt door de komst van de nieuwe benzinemotor bereikbaarder, de vanafprijs daalt met meer dan 4.500 euro. De meest bereikbare DS 7 Crossback kost nu 39.990 euro. De meerprijs van de automaat op de 1.5 BlueHDi-dieselmotor bedraagt 4.000 euro. De DS 7 Crossback 1.5 BlueHDi automaat kost minimaal 48.690 euro.

Naast de nieuwe motorversies voegt DS twee nieuwe opties toe aan het assortiment. Met Park Pilot is volledig automatisch inparkeren mogelijk. Dat betekent dat de auto niet alleen zelf stuurt, maar ook remt en gas geeft bij het manoeuvreren. De tweede nieuwe optie is een standkachel, waarmee de auto voorverwarmd kan worden. Deze optie is alleen te bestellen op de dieseluitvoeringen.

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2018/september/45391-twee-nieuwe-motorversies-en-nieuwe-opties-voor-ds-7-crossback

Rutger DC

Actieve Gebruiker
De nieuwe plug-in hybridevariant van de DS 7 Crossback heet voluit DS 7 Crossback E-Tense 4x4. De auto komt in de basis over dezelfde aandrijflijn te beschikken als het exemplaar dat Peugeot bij de 3008 'Hybrid4' heeft gedoopt.

De DS 7 Crossback heeft een 200 pk sterke benzinemotor die wordt bijgestaan door twee elektromotoren die elk 109 pk sterk zijn. Het gecombineerd vermogen komt uit op 300 pk en het koppel op 450 Nm. De elektrische actieradius moet op zo'n 50 kilometer liggen. Schakelen gaat middels een nieuwe achttrapsautomaat die speciaal voor deze aandrijflijn is ontwikkeld. Het accupakket heeft een inhoud van 13,2 kWh en de auto moet tot een snelheid van 135 km/h elektrisch kunnen rijden. De bagageruimte van de auto is identiek aan die van de DS 7's met alleen een verbrandingsmotor.

De DS 7 Crossback E-Tense staat op 19-inch lichtmetaal en is leverbaar in de nieuwe kleur Crystal Grey.

55wyilib4u38_800.jpg

qudy5x0b5ec1_800.jpg

Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/ook-ds-7-crossback-als-e-tense/

Caspian

Gebruiker
Alvast een groot pluspunt dat de bagageruimte gelijk is aan die van de benzine- en dieselversies, ik ken 3 verschillende mensen die de DS5 Hybrid4 destijds op de kleine kofferbak hebben laten staan. Ik vind de diesel met 180 pk zelf erg comfortabel. Als DS de aandrijflijn van deze hybride soepel heeft weten te krijgen zou de erg goed passen bij de auto.

zeebra

Gebruiker
Ik snap nooit zo waarom sommige merken hybrides uitrusten met zoveel PK. Hybrides associeer ik met het milieu maar dit vind ik meer asociaal.
Het rijdt vast goed maar deze kant moeten wij niet op willen.

Wulp

Gebruiker
Snap ik ook niet. Kan je eindelijk eens iets met elektrisch doen en dan is het steeds een 'pk-monster'.

der Magistrat

Gebruiker
Zo. Ik heb recentelijk 24u lang mogen rijden in een DS 7 180 HDI. Na een goede 300 kilometer heb ik de volgende bevindingen;
  • Bijzonder vlotte auto, de versies met >200pk kan ik derhalve niet volledig begrijpen. En dan 300pk voor de hybride? Deze kon dit vermogen eigenlijk al niet kwijt op vochtig wegdek, ik had geregeld last van wielspin.
  • Hierbij aansluitend, maar dat ligt waarschijnlijk vooral aan mezelf: ik kwam tot ongeveer 10l/100km. Dit is een ruwe schatting ob.v. de route achteraf te hebben berekend, maar het lijkt er dus op dat als je het vermogen geregeld gebruikt, je heel ver van de fabrieksopgave terecht kan komen. Ja, dat is logisch, maar dat toont m.i. aan dat je simpelweg X brandstof voor Y vermogen/snelheid nodig hebt. Let wel, bij 90km/h op CC geeft de boordcomputer een keurige 3.5-4l/100km op, dus ik denk dat de auto het wel echt kan, maar probeer je maar eens te beheersen met zoveel vermogen en...
  • .. wat een heerlijke automaat. Zo soepel, ik wist echt lang niet altijd dat we door de verschillende verzetten gingen.
  • De verschillende rijmodi (sport/comfort/normal/eco) zijn ook wel echt vrij verschillend. Of toch: sport en comfort zijn wel echt beide anders. De andere twee verschillen wat minder van elkaar, had ik het idee. Sport was in de stad niet echt prettig, de auto werd er wat te zenuwachtig van, maar bij het wegrijden van een rotonde bijv. werkt dat zeer behoorlijk. Anderzijds, met 180pk ga je ook in de eco-mode meer dan voldoende vooruit.
  • Die actieve wegdekscanning: mwah. Nu, ik heb o.a. ervaring in een XM en dat is dit echt niet hoor. Comfortabel, maar ik veronderstel - zonder die rij-ervaring weliswaar - dat dit zeer gelijkaardig rijdt als een 3008.
  • Ah en nog iets wat me opviel, maar ik heb amper rij-ervaring in SUV's: ik vond de carrosserie niet heel stijf. Bij wat wildere bochten had ik het vreemde gevoel dat er wat speling op zat? Ik ben geen autojournalist, dus ik kan het niet echt goed uitleggen, maar het voelde bijv. minder stijf dan mijn oude Regata?
  • Verder vind ik het wel echt een heerlijke auto om te zien en om mee te rijden, maar voor dit geld én als 'echt DS-product' had ik toch wel wat meer verwacht.

Al bij al lijkt me dit een prima lease-auto, maar persoonlijk ben ik onvoldoende onder de indruk om de DS 7 aan te schaffen*.

*Niet dat ik er budget voor (over) heb hoor.

iDS

Gebruiker
Weetje voor de liefhebbers:
Bij een presentatie van de DS 9 (link volgt) kondigde de CEO van DS Automobiles aan dat er ook een tweewielaangedreven hybride komt (225 pk, zoals bij Peugeot en Citroën). Daarnaast zou momenteel een derde van de bestellingen de hybride versi betreffen. Ik ben benieuwd hoe zich dat vertaalt in absolute cijfers. Een opsteker ook voor het merk dat mensen met een groot leasebudget voor een DS gaan. Daar kan ook de nieuwe 9 van profiteren.

Het bewuste interview (voor wie het Frans machtig is)
...en voor de anderen: tijd dat Autoweek Frank Jakobs richting Parijs mag sturen, die is ook 508-fan en kan beide wagens dus goed vergelijken.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Belangrijke permanente prijsverlaging:
PureTech 130 v.a. € 42.890 (-3000) (Business-uitvoering blijft € 42.790)
PureTech 180 v.a. € 46.490 (-3000)
E-Tense 225 € 48.390 (-5000)
E-Tense 300 4x4 € 53.390 (-5000)
BlueHDi 130 € 51.700 (onveranderd)

Meer prijzen: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ds-7-crossback-tot-5-000-euro-goedkoper/

MCW

Actieve Gebruiker
iArmtqc.jpg

DS7-Elysee1.jpg

DS7-Elysee3.jpg

8jrVc6s.jpg

8390ZYq.jpg

DS7-Elysee6.jpg

DS7-Elysee4.jpg

Meet France’s New Presidential Ride, The DS 7 Crossback Elysee
Emmanuel Macron has a new ride as a special DS 7 Crossback Élysée has entered service in the French Presidential fleet. Based on the DS 7 Crossback E-Tense 300, the model measures 188.6 inches (4,790 mm) long thanks to a wheelbase that has been extended by 7.9 inches (200 mm).

That isn’t the only change as the crossover has been armored and outfitted with flag holders, flashing lights, and an Ink Blue paint job. The model also sports RF badges, unique 20-inch wheels, and a shark fin antenna for a special telecommunications system.

The changes continue in the cabin as the DS 7 Crossback has been equipped with two individual rear seats that feature power adjustment and are separated by a full-length center console. Speaking of the latter, it features a wireless smartphone charger as well as controls for the heated and ventilated rear seats. Other notable highlights include Basalt Black leather, Alcantara upholstery and gloss black accents. We can also see a rear seat entertainment system and RF badging.

One thing that remains the same is the plug-in hybrid powertrain, which consists of a PureTech engine, two electric motors, and a 13.2 kWh battery pack. It enables the all-wheel drive crossover to produce a combined output of 296 hp (221 kW / 300 PS) and 384 lb-ft (520 Nm) of torque. Of course, the armoring and extended length likely have a huge impact on its performance. DS is staying tight-lipped about that, but the standard model can accelerate from 0-62 mph (0-100 km/h) in 5.9 seconds and travel up to 36 miles (58 km) on electricity alone.

Alle foto's: https://www.carscoops.com/2021/11/meet-frances-new-presidential-ride-the-ds-7-crossback-elysee/ Op deze video is wat meer te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=j3kKzaehHQk

Had toch de DS9 verwacht maar een DS7 met langere wielbasis is wel wat ruimer. Zwarte wielen zouden verboden moeten worden...

LM 1

Gebruiker
De DS 9 ligt gevoelig want die wordt in China geproduceerd. Daarom wil Macron er niet in rijden.

En inderdaad, de zwarte wielen zijn erg lelijk.

iDS

Gebruiker
LM 1 zei:
De DS 9 ligt gevoelig want die wordt in China geproduceerd. Daarom wil Macron er niet in rijden.

En inderdaad, de zwarte wielen zijn erg lelijk.
En nu heeft DS ineens een verlengde versie van de DS7…die kan het dan weer goed doen in datzelfde China :)

MCW

Actieve Gebruiker
ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/594525/ds-7-facelift-debuts/

iDS

Gebruiker
Aangezien hier toch wel wat informatie ontbreekt:

Nauwkeurige naden:
BF467-B36-2-E5-C-4-CEA-A13-B-9653-BB19-ECE1.jpg

Beeld van de presentatie geeft toch een andere indruk dan de fotoshops
2088-ED98-7-BB4-4-A56-90-A2-DB036-CAC0078.jpg

Mooi detail dat het afwerkingsniveau van DS goed illustreert (en nee, ze moeten niet voor Audi onderdoen op dit vlak. En alle kwaliteit van Lexus ten spijt: qua vormgeving kunnen ze hier bij Toyota nog een puntje aan zuigen):
ds-7-2022.jpg

ds-7-2022.jpg

Dat zit toch echt wel strak in elkaar gemonteerd.

Update van het infotainment system:
ds-7-2022.jpg

Aangezien Peugeot beweert dat in de 408 al een update van het systeem uit de 308 zit, kunnen we ervan uitgaan dat dit ook een upgrade is van wat in de DS4 aangeboden wordt.

.106907_v1.255.jpg

.106966_v1.jpg

.106968_v1.255.jpg

Leuke wagens met leuk optrekje:
[video]https://mediapays-cdn-dspp-driveds.dsautomobiles.com/image/96/8/.106968_v1.255.jpg[/video]

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Nette facelift. Die origami onder de koplampen hoeft van mij niet zo, maar verder is het nog steeds een dikke, strak gelijnde SUV. De aanpassingen aan voor- maar vooral achterkant doen aan de DS 4 denken. Ben benieuwd of DS de 7 nog opnieuw in China gaat aanbieden, waar de auto al even niet meer wordt gemaakt (alleen nog de DS 9, die in een volledig in Chinees eigendom zijnde fabriek van de band rolt).

MCW

Actieve Gebruiker
Aantal van die foto's stonden ook al in de link die ik plaatste. Ik doe altijd een link naar alle/meer foto's en info (of je kijkt gewoon even op de hoofpagina van autoweek.nl). De liefhebber kijkt daar sowieso wel op, iDS.

Nauwkeurige naden

o_O

iDS

Gebruiker
MCW 84 zei:
Aantal van die foto's stonden ook al in de link die ik plaatste. Ik doe altijd een link naar alle/meer foto's en info (of je kijkt gewoon even op de hoofpagina van autoweek.nl). De liefhebber kijkt daar sowieso wel op, iDS.

Nauwkeurige naden

o_O

Tja, je kan dan ook gewoon de link plaatsen, waarom zou je nog meer moeite doen (om bv. ook een videolink te plaatsen).
Post je prentjes dan op tijd MCW, als we op jouw reacties moeten wachten, is er al een nieuwe update :T

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Snap de eerste zin wel een beetje, je zou ook alleen info kunnen plaatsen en de foto's in een link. Of alles in een link. Vind de wetenswaardigheden meestal net zo interessant als de vormgeving van een auto, dus die zet ik wel altijd in een topic. De teksten van AW probeer ik dan weer te vermijden ([size=x-small]maar ik wil niet negatief zijn over onze broodheer[/size] :)) De tweede zin snap ik ook, maar is hier niet van toepassing, want het bericht van 13:51 is niet gewijzigd.

Maar goed, zo doet ieder het op zijn eigen manier. MCW ziet zijn manier als de beste en vindt dat anderen er een puinhoop van maken. Dat kan. Ik vind het nogal meevallen.

MCW

Actieve Gebruiker
Ik snap zijn eerste punt niet want ik heb moeite gedaan om foto's in goed formaat, kwaliteit en in logische volgorde te plaatsen. Daarnaast een link voor degene die meer foto's wil zien. Zo kan iedereen wel lukraak foto's gaan posten terwijl er al een mooi rijtje staat.

Dat naden netjes zijn zie ik sowieso niet als noemenswaardig tenzij je lage verwachtingen hebt. :T iDS is gewoon gepikeerd dat zijn topic gesloten is.

MCW

Actieve Gebruiker
En hier voor de liefhebbers de persfoto's in verschillende formaten plus persbericht: https://www.netcarshow.com/ds/2023-7/

Rutger DC

Actieve Gebruiker
MCW 84 zei:
Zo kan iedereen wel lukraak foto's gaan posten terwijl er al een mooi rijtje staat.

Dat kan ja. Kwestie van loslaten. Ook een kwestie van accepteren dat andere mensen andere percepties hebben.

MCW 84 zei:
iDS is gewoon gepikeerd dat zijn topic gesloten is.

Ja en jij bent gepikeerd omdat iDS foto's heeft geplaatst in dit topic en in zijn algemeenheid gepikeerd als anderen topics openen, want die maken er een puinhoop van en die topics en berichten voldoen niet aan je eigen standaarden. Twee gepikeerde mensen. Alleen maar verliezers. Grootse ellende.

Rutger DC

Actieve Gebruiker
(y)

Ik zei het ook als ervaringsdeskundige; iemand die van zichzelf vindt dat hij al tientallen keren (te) emotioneel heeft gereageerd op het forum. :T

ds7-restyle-performance.jpg

ds7-restyle-2022-mm-copie.jpg

ds7-restyle-2022-mm-47-copie.jpg

ds7-restyle-2022-mm-3-copie.jpg

ds7-restyle-2022-mm-14-copie.jpg

ds7-restyle-2022-mm-10-copie.jpg

Meer foto's: https://www.largus.fr/actualite-automobile/ds-7-2022-le-suv-change-de-nom-de-look-et-offre-jusqua-360-ch-10972403.html

Durashift

Gebruiker
Rutger DC zei:
(..) Ben benieuwd of DS de 7 nog opnieuw in China gaat aanbieden, waar de auto al even niet meer wordt gemaakt (..).

Ow.. volgens Frank Jacobs wel, schrijft hij in zijn artikel over de 'nieuwe' DS 7

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/ds-7-crossback-facelift/

Nu heb ik de indruk dat dit artikel wat (te) snel geschreven is. Sommige zinnen lopen niet, enkele dubbele woorden achter elkaar. Slordigheidjes. ;)

Rutger DC

Actieve Gebruiker
Durashift zei:
Ow.. volgens Frank Jacobs wel, schrijft hij in zijn artikel over de 'nieuwe' DS 7

Ik vind Frank Jacobs goed hoor, maar dit...

AutoWeek zei:
We vermoeden dat de Chinese tak van DS hierin de hand heeft gehad, maar geef DS eens ongelijk: China is een belangrijke markt voor dit model en het model wordt er zelfs geproduceerd.

...is speculatie op basis van onjuistheden, de auto werd inderdaad in China gebouwd (gezien de wholesales van de auto niet meer: https://carsalesbase.com/china-ds7/ ). Maar in aantallen is China desondanks nooit een belangrijke markt geweest voor dit model, sterker nog, de aantallen zijn er vanaf het begin afgrijselijk slecht geweest. In het topjaar iets meer dan 2.000 stuks.

Wouter82 zei:
Dat DS AUTOMOBILES op de achterklep is nogal, uhm... aanwezig

Dat had DS beter weg kunnen laten. Op de achterklep staat nu drie keer DS, bij het promomodel zelfs vier keer (op de plek van het kenteken). :)

iDS

Gebruiker
Rutger DC zei:
Wouter82 zei:

Dat had DS beter weg kunnen laten. Op de achterklep staat nu drie keer DS, bij het promomodel zelfs vier keer (op de plek van het kenteken). :)

Klopt: DS in China in de markt zetten is helemaal niet gelukt. Dat zou ook aan de partner gelegen hebben. Stellantis heeft die dan ook aan de deur gezet en werkt nu nog enkel via GAC (als ik het goed heb).

Rutger DC zei:
AutoWeek zei:
We vermoeden dat de Chinese tak van DS hierin de hand heeft gehad, maar geef DS eens ongelijk: China is een belangrijke markt voor dit model en het model wordt er zelfs geproduceerd.

...is speculatie op basis van onjuistheden, de auto werd inderdaad in China gebouwd (gezien de wholesales van de auto niet meer: https://carsalesbase.com/china-ds7/ ). Maar in aantallen is China desondanks nooit een belangrijke markt geweest voor dit model, sterker nog, de aantallen zijn er vanaf het begin afgrijselijk slecht geweest. In het topjaar iets meer dan 2.000 stuks.

Wouter82 zei:

Stoort me niet, andere merken doen dat ook vaak. Ik vind het zelfs stijlvol. En die 2e of 3e 'DS' is het logo, da's dan toch wat anders dan een geschreven tekst.
Maar misschien moet DS eens nadenken over de modelnamen, dat zou al één DS minder op de achterklep betekenen.

Bovenaan