Auto Fanaat zei:
Ik begin me nu langzaam af te vragen of die gesloten bak onder de auto moet blijven zitten. Nu met demontage is gebleken dat alles daarin verrot is.
Ik zit eraan te denken om de originele bodemplaat te herstellen, vervolgens de verstevigingen / balken herstellen en die onderste plaat weg te laten want ik zie namelijk geen meer waarde in de constructie. Je hebt in de toekomst geen enkel zich wat het metaal daar binnen doet en als je alles goed straalt en in de epoxy zet kan je balken en bodem aan de onderkant altijd goed bekijken / behandelen.
Één ieder zal zeggen dat die plaat er niet voor niks zit, maar vergeet niet dat het geen originele cabrio is.
Iemand een menig of sugestie?
Ik denk dat je nu zelf even vergeet dat het geen fabrieksoriginele cabrio is.
Maar het fotootje van die inwendige constructie maakt mij wel veel duidelijk.
Deze constructie is zo opgezet dat die balken en onderplaat samen met de originele bodemplaat een doosconstructie vormt die niet alleen een dragende functie heeft maar tevens ook nog de impact van een aanrijding kan absorberen. (een soort vervangende kreukelzone van de originele dakconstructie dus)
Een originele dunne bodemplaat alleen is er te dun voor en is hier dus niet op berekend, vandaar die doosconstructie met een stuk extra bodemplaat.
Deze constructie is eigenlijk gewoon een ondergelast subframe en kreukelzone in 1.
Een tip hoe je dit het beste aan kunt pakken voordat je verder gaat met de rest van de auto:
1- Hang de auto ondersteboven in een spit en slijp die onderste plaat van die doosconstructie er geheel af.
2- Maak daarbinnen alles roestvrij en vervang wat nodig is.
3- Maak gelijk voldoende afwateringsgaten en ventilatie en bescherm alle delen met primer. (of vlamverzinken, is nog beter)
4- Las een nieuwe zincorplaat erover, ook voorzien van voldoende roestbescherming en ventilatie/afwatering.
Ga daarna pas verder met de originele bodem uitlassen rondom deze constructie, de bestaande bodem is namelijk maatbepalend voor deze versteviging.
Als je eerst de originele bodemplaat uitlast loop je namelijk een aardige kans op spanningopbouw in de bodemplaat door de hitte van het lassen, dat kan dus een vervorming op gaan leveren als je daarna pas deze constructie gaat losmaken en herstellen.
Succes ermee.