Auto Fanaat
Gebruiker
Goedendag, sinds 2004 de cabrio in bezit te hebben en er nog nooit mee heb gereden gaat het nu eindelijk gebeuren "de restauratie".
Maar eerst, hoe onstond dit verhaal.
Ik rij al vanaf 1995 de Cordia, gelijk na het behalen van mijn rijbewijs kocht ik er één. Zelfs in die tijd kwam je er af en toe 1 tegen en nu zie je ze niet meer.
Na een aantal jaar Cordia rijden sloot ik me aan bij een Mitsubishi club, bij deze club zat een hele fannatieke verzamelaar van miniaturen en folders.
Op een moment kreeg ik van deze persoon een brochure onder m'n neus gedrukt van de Cordia Cabriolet, ik wist niet wat ik zag en was zeer verbaasd.
Van verschillende clubleden kreeg ik te horen dat er een Cabrio in Apeldoorn rond reed. Apeldoorn was niet zo ver weg van mij maar ga die maar eens zoeken.
Inmiddels gingen de jaren voorbij en had al meerdere Cordia Coupe's gekocht en had al de moed opgegeven om ooit z'n cabrio in het echt te zien.
Maar toen; kocht ik op een Vrijdag middag een geel advertentie krantje ( vroeger de Partikulier en later werd dat viavia). Ik bladerde een beetje tot ik op de advertentie stuiterde van een Cordia, maar achter dat woord stond nog een woord............cabriolet. Mijn geluk kon niet op, ik wist dat de mogelijkheid er was om er 1 te zien.
Na contact te leggen een afspraak gemaakt en op Zondag vertrokken naar Zaandam. Éenmaal aangkomen stond ik perplex, van blindheid vond ik hem gruwelijk mooi en dat zag de koper. Na even te zijn bijgekomen de auto kritisch bekeken en zijn verhaal aangehoord, deze persoon dacht goud in handen te hebben want zijn verhaal lekte aan alle kanten oftewel; hij blufte met de verkoop van deze cabrio met spannende verhalen. Na een kritische blik zag ik dat de auto er zeer slecht bijstond en maakt overal foto's van. Ik had de afspraak gemaakt om erop terug zou komen en dat ik de beslissing nog niet kon maken. Gelijk de 1ste maandag erop gebeld en gezegt dat de koop niet doorging en dat was o.k. Ook naar het eerdere gesprek bleek dit om het zelfde exemplaar te gaan die eerder in Apeldoorn stond.
Na een aantal weken de contact gelegd via sms of de auto al weg was, tegen sms; nee nog niet doe maar een bod. Daarop heb ik gelijk gereageerd met een aanziendelijk lager bod en dat was goed gekeurd. Toen besefte ik dat ik een hele slechte cabrio had gekocht maar ook de intentie had om hem te restaureren.
Vervolgens transport geregelt en de auto opgehaald, daarna gelijk bij een boer in een schuur de auto gestald. Gelijk in het begin ben ik de auto grotendeels gaan strippen totdat ik het ff genoeg vond want had op dat moment niet het budget om de auto te restaureren. In 2013 moest de cabrio op die locatie weg en heb hem tijdelijk elders opgeslagen voor 1 1/2 jaar totdat ik bij POLA in Zevenaar over mijn project vertelde en mij gelijk ruimte aanbood waar ik aan de gang kon gaan. In een bedrijfs pand kreeg ik een hele hoek met brug, werkbank en compressor ter beschikking. De ruimte is verwarmt en beveiligt dus wat wil je nog meer. Toen dat allemaal rond was heeft AutoVréman kosteloos de Cabrio verplaats en zodoende staat nu alles op zijn plek en ben ik reeds begonnen met dit waanzinnige project.
Op het moment is de auto in slechte staat vind ik, maar ben al iemand tegen gekomen die dat mee vind vallen dus tja.
Een beter exemplaar bestaat niet in NL dus een andere zoeken is gèèn optie. Over de grens zoeken is ook gèèn optie want er rijd èèn nette in Duitsland en daar houd het mee op. Je snap nu wel dat het om een zeldzaam exemplaar gaat.
Bij elk moment dat ik aan de auto heb gewerkt plaats ik de foto's op mijn site en deels op dit forum.
www.Mitsubishi-Cordia.nl
Maar eerst, hoe onstond dit verhaal.
Ik rij al vanaf 1995 de Cordia, gelijk na het behalen van mijn rijbewijs kocht ik er één. Zelfs in die tijd kwam je er af en toe 1 tegen en nu zie je ze niet meer.
Na een aantal jaar Cordia rijden sloot ik me aan bij een Mitsubishi club, bij deze club zat een hele fannatieke verzamelaar van miniaturen en folders.
Op een moment kreeg ik van deze persoon een brochure onder m'n neus gedrukt van de Cordia Cabriolet, ik wist niet wat ik zag en was zeer verbaasd.
Van verschillende clubleden kreeg ik te horen dat er een Cabrio in Apeldoorn rond reed. Apeldoorn was niet zo ver weg van mij maar ga die maar eens zoeken.
Inmiddels gingen de jaren voorbij en had al meerdere Cordia Coupe's gekocht en had al de moed opgegeven om ooit z'n cabrio in het echt te zien.
Maar toen; kocht ik op een Vrijdag middag een geel advertentie krantje ( vroeger de Partikulier en later werd dat viavia). Ik bladerde een beetje tot ik op de advertentie stuiterde van een Cordia, maar achter dat woord stond nog een woord............cabriolet. Mijn geluk kon niet op, ik wist dat de mogelijkheid er was om er 1 te zien.
Na contact te leggen een afspraak gemaakt en op Zondag vertrokken naar Zaandam. Éenmaal aangkomen stond ik perplex, van blindheid vond ik hem gruwelijk mooi en dat zag de koper. Na even te zijn bijgekomen de auto kritisch bekeken en zijn verhaal aangehoord, deze persoon dacht goud in handen te hebben want zijn verhaal lekte aan alle kanten oftewel; hij blufte met de verkoop van deze cabrio met spannende verhalen. Na een kritische blik zag ik dat de auto er zeer slecht bijstond en maakt overal foto's van. Ik had de afspraak gemaakt om erop terug zou komen en dat ik de beslissing nog niet kon maken. Gelijk de 1ste maandag erop gebeld en gezegt dat de koop niet doorging en dat was o.k. Ook naar het eerdere gesprek bleek dit om het zelfde exemplaar te gaan die eerder in Apeldoorn stond.
Na een aantal weken de contact gelegd via sms of de auto al weg was, tegen sms; nee nog niet doe maar een bod. Daarop heb ik gelijk gereageerd met een aanziendelijk lager bod en dat was goed gekeurd. Toen besefte ik dat ik een hele slechte cabrio had gekocht maar ook de intentie had om hem te restaureren.
Vervolgens transport geregelt en de auto opgehaald, daarna gelijk bij een boer in een schuur de auto gestald. Gelijk in het begin ben ik de auto grotendeels gaan strippen totdat ik het ff genoeg vond want had op dat moment niet het budget om de auto te restaureren. In 2013 moest de cabrio op die locatie weg en heb hem tijdelijk elders opgeslagen voor 1 1/2 jaar totdat ik bij POLA in Zevenaar over mijn project vertelde en mij gelijk ruimte aanbood waar ik aan de gang kon gaan. In een bedrijfs pand kreeg ik een hele hoek met brug, werkbank en compressor ter beschikking. De ruimte is verwarmt en beveiligt dus wat wil je nog meer. Toen dat allemaal rond was heeft AutoVréman kosteloos de Cabrio verplaats en zodoende staat nu alles op zijn plek en ben ik reeds begonnen met dit waanzinnige project.
Op het moment is de auto in slechte staat vind ik, maar ben al iemand tegen gekomen die dat mee vind vallen dus tja.
Een beter exemplaar bestaat niet in NL dus een andere zoeken is gèèn optie. Over de grens zoeken is ook gèèn optie want er rijd èèn nette in Duitsland en daar houd het mee op. Je snap nu wel dat het om een zeldzaam exemplaar gaat.
Bij elk moment dat ik aan de auto heb gewerkt plaats ik de foto's op mijn site en deels op dit forum.
www.Mitsubishi-Cordia.nl

Laatst bewerkt: