Contest # 104. Onbaatzuchtigheid, het kwebbel topic ! Er mag gestemd worden !!

De afgelopen jaren ben ik iets van drie keer geopereerd vlak achter elkaar. Ging allemaal keurig. Nooit wat van gehoord. Van de week ontving ik pas voor het eerst, echt voor het eerst, een rekening in de bus van de zorgverzekering van mijn medicijnen. Paar tientjes. Eerste keer dat ik zoiets zag.

Boppie zei:
Nico GTR zei:
Die is dicht op zondag. Dat was een beetje het punt zeg maar.

Maar goed....ik kan het lijden baal alleen wel een beetje van de nieuwe prijzen van de verzekeraar met hun stomme reclame!

Is er helemaal geen nummer wat je kan bellen? Hier is er op het ziekenhuis altijd een HAP open. In de dorpen zit het dicht.

Nope....ik zit nog bij mijn "oude" huisarts en niet in Eindhoven dus dan is het ziekenhuis het dichtste bij. En verwijst iedereen in de buurt je door. :p

Nico GTR zei:
Boppie zei:
Nico GTR zei:
Die is dicht op zondag. Dat was een beetje het punt zeg maar.

Maar goed....ik kan het lijden baal alleen wel een beetje van de nieuwe prijzen van de verzekeraar met hun stomme reclame!

Is er helemaal geen nummer wat je kan bellen? Hier is er op het ziekenhuis altijd een HAP open. In de dorpen zit het dicht.

Nope....ik zit nog bij mijn "oude" huisarts en niet in Eindhoven dus dan is het ziekenhuis het dichtste bij. En verwijst iedereen in de buurt je door. :p
Huh?

Nico GTR zei:
Boppie zei:
Mijn vrouw heeft diabetes type 1. Dat is een stille sloper, organen worden langzaam aangetast. Dit vertraagt je fors door de waarden binnen de norm te houden. Een continuemeter is een ideaal middel om dat te bereiken in plaats van prikken en meten, maar ze krijgt hem niet omdat het te duur is. Eerst moet alles kapot zijn. Of ze moet zwanger zijn.

Heeft mijn zusje ook, die heeft er een pompje voor. Verder is ze ontzettend stabiel doordat alles wat ze eet precies is uitgerekend. Gokken bestaat hier thuis niet zeg maar. ;)
HbA1c waarde was 38 laatste keer, zonder continuemeter. Het is alleen heel jammer dat je daarin niet gewoon achteloos iets kun eten. En dat kan heel zwaar zijn!

Heeft mijn vrouw ook, pas nadat de oude zakkenwasser die haar internist vervangen was door een interniste die begrijpt wat er in de moderne wereld speelt. Nu nog de continuemeter.

Dus als je iets hebt dan ga je naar de EHBO?
Tja, dan moet je niet klagen als je een vette rekening op de mat krijgt. Laten we maar even zwijgen over de mensen achter je die wel spoedeisende hulp nodig hebben. Misschien kom ik wat bruut over, maar ik ben verbaasd.

Volgens mij praten we half langs elkaar heen.

Ik had mijn duim zwaar bezeerd en kon mijn hand niet meer bewegen. Dat was zaterdag begonnen en op zondag zat alles vast en kon ik niks meer met mijn rechterhand.
Dat vind ik wel een reden om te controleren of iets gebroken is aangezien ik dat eerder had gehad met mijn arm. 5 jaar geleden. Gevallen en niet direct door hebben dat het gebroken was.

Ik wilde weten of mijn duim stuk was dat ik daarvoor eigen risico moet betalen maakt me niet uit! Ik had het alleen niet meer verwacht dat is de reden dat ik de data erbij zette. Ik was bij mijn ouders in Friesland dus vandaar dat het ziekenhuis de taak van huisarts waar neemt in het weekend.

Dat het niet gebroken leek te zijn was fijn om te weten. En ja soms ben ik cryptisch want ik wil niet teveel privé informatie op een openbaar forum hebben staan.

Normaal gesproken maak ik een afspraak met de huisarts en was het mijn moeder die me naar de eerste hulp liet gaan.
Ik zou dat zelf te laat doen namelijk. Omdat ik van nature alles weg wuif.

Het feit dat ik 3 uur daar heb gezeten maakt me ook niet uit. Want mensen die spoed hebben mogen uiteraard voor.

Sorry mijn excuses, ik kende dit verhaal niet.....
Kom terug man!
je bent hier zeer gewaardeerd, en zeker door mij!

Eigen risico: in ons huishouden is het zo dat we eind januari gelijk de rekening krijgen van 2 x 365 euro eigen risico. Dit omdat we medicatie slikken die er voor zorgt dat we gelijk door onze bijdrage heen zijn.
Het is nu eenmaal zo, vroeger hadden we het ziekenfonds en tegenwoordig de "zorgverzekering'.

Ik ben al mijn hele leven ( vanaf mijn geboorte) lid van Azivo, het ziekenfonds in Den Haag en omstreken en ooit ontstaan vanuit de arbeidersverenigingen. Niet alleen ziekenfonds in het verleden, maar ook armenhuizen, bakkerijen etcetera.
Een paar jaar geleden samenwerkings verband gegaan met Menzis. Sinds 1 januari van dit jaar totaal op gegaan in Menzis.
Azivo ( meer dan 150 jaar oud) houd op te bestaan. Jammer.....ik hou van tradities en vaste waarden. Gelukkig blijft de Volharding ( de basis die ooit ontstond voor arbeiders wel bestaan). Dus een taxi van hun kan gelukkig nog, net als een begrafenisverzekering en een begrafenisonderneming.
Gelijk meer betalen aan zorgpremie. ( plus 20 euro)., aan Menzis. Overstappen is gezien onze ziektes niet mogelijk. Basisverzekering wel, maar aanvullende verzekering worden we geweigerd.

Tandarts: ik heb bewust de tandartsverzekering op maximum gezet. De afgelopen vijf jaar heb ik stukje voor stukje mijn hele gebit laten renoveren.
( alles vervangen door bruggen), laatste jaar nu, (nog één brug a 1400 euro) en dan is mijn gebit volledig gerenoveerd.

Met tandartsen is het goed zaken doen: ik heb (heel) brutaal gevraagd of ik geen korting kon krijgen ( al een aantal jaar geleden). Ja hoor dat kon, wat kosten eraf van de tandtechnicus die die bruggen maakt, de tandarts die de verdoving niet opschrijft. Ook contant betalen levert korting op. Zo kost een brug mij ipv 1400 euro mij uiteindelijk "maar" 800 euro. En laat dat nu net het bedrag zijn wat de zorgverzekering maximaal vergoed........:LOL::LOL:

Hmmm..iemand zie makkelijk 600 euro korting geeft op een bedrag van 1400 euro..of het is een enorme voedzame of hij is normaal veel te duur.

Boppie zei:
Mijn vrouw heeft diabetes type 1. Dat is een stille sloper, organen worden langzaam aangetast. Dit vertraagt je fors door de waarden binnen de norm te houden. Een continuemeter is een ideaal middel om dat te bereiken in plaats van prikken en meten, maar ze krijgt hem niet omdat het te duur is. Eerst moet alles kapot zijn. Of ze moet zwanger zijn.
Soms kan je via de patiëntenvereniging zoiets regelen, tegen forse betaling uiteraard.

Het gaat over je gezondheid, een doodshemd heeft geen zakken. Jezelf goed en gezond voelen is toch veel belangrijker dan het saldo wat de bank voor jou aangeeft.

En dat geldt ook voor mevrouw Boppie.

P.s. ik roeptoeter dit wel maar er ligt nu een brief die nog naar mijn ex moet. Waarschijnlijk over het opzeggen van de sportschool.
Handige aktie, met 50 lentes voortaan op de bank gaan wonen.

Dat geeft maar aan hoe makkelijk sommigen over gezondheid denken.

@Hans
Is goed dat ik het weet, want ik voel een brug aankomen. Ik heb al jaren een stuk uit een kies..
Die moet ik dus zelf gaan betalen, dan ga ik ook korting vragen.

Oh, over patientenvereniging gesproken, Nico, ik ben lid van de longziektenpatientenvereniging. Altijd handig. Hun blad (Longwijzer) is ook erg goed. Staan goeie tips in.

rke zei:
Boppie zei:
Soms kan je via de patiëntenvereniging zoiets regelen, tegen forse betaling uiteraard.

Het gaat over je gezondheid, een doodshemd heeft geen zakken. Jezelf goed en gezond voelen is toch veel belangrijker dan het saldo wat de bank voor jou aangeeft.

En dat geldt ook voor mevrouw Boppie.

P.s. ik roeptoeter dit wel maar er ligt nu een brief die nog naar mijn ex moet. Waarschijnlijk over het opzeggen van de sportschool.
Handige aktie, met 50 lentes voortaan op de bank gaan wonen.

Dat geeft maar aan hoe makkelijk sommigen over gezondheid denken.

Ik geef niet veel om een dikke bankrekening. We hebben ernaar gekeken om het zelf te betalen, maar het zijn dusdanig hoge bedragen dat het niet op te hoesten is.

Soloman zei:
Oh, over patientenvereniging gesproken, Nico, ik ben lid van de longziektenpatientenvereniging. Altijd handig. Hun blad (Longwijzer) is ook erg goed. Staan goeie tips in.

Vind je? :p

Nee ben al sinds 2001 lid van het astmafonds maar ik ben eigenwijs en vind dat ik het zelf beter weet. :p

Nico GTR zei:
Soloman zei:

Vind je? :p

Nee ben al sinds 2001 lid van het astmafonds maar ik ben eigenwijs en vind dat ik het zelf beter weet. :p

Dat is dezelfde....

Ik weet het niet met de tandarts, hij wil heel graag overal kronen plaatsen, vooral als de vakantietijd er weer aan zit te komen.....Ik heb inmiddels een kroon of vijf en een brug. Het is niet geheel pijnloos, van de laatste kroon heb ik weken behoorlijke last gehad en de ibuprofen-markt een enorme boost gegeven. En er zat geen ontsteking onder (dat heb ik bij de brug meegemaakt...heel leuk de brug zit erin en twee weken later gaat de boor in de brug voor een wortelkanaalbehandeling...).
Natuurlijk wil ik er niet over 15 jaar als een Portugees mannetje met drie tanden in de mond bijlopen...maar nu zeg ik even stop tegen alle boor- en sloopacties.

Vandaag is de sluiting.
Ik krijg het niet voor elkaar een goed verhaal uit mijn mouw te schudden.
Ik ben het verleerd!:cry:
Ik ben een saaie piet geworden. Wat erg.

Dit is even een test.

Deze foto heb ik gemaakt met de Nikon D3300, JPEG, groot formaat, en fine.
Bij deze foto had ik trouwens helemaal geen plek door de smalle straatjes, dus uit wanhoop maar naar boven gericht.
Goeie test om te kijken hoe de kleur van de lucht in de camera komt. Ik ben niet tevreden.
Ik heb hem gehalveerd.

1563kv4.jpg

Nog eentje
Dit is een tegenlichtproef. En ik ben een beetje verbaasd, want het ziet er heel anders uit dan toen ik tegenlichtfoto's nam met filmrolletjes (toen zag je de zon echt, hier niet)

6giyl5.jpg

Nico GTR zei:
Mooi scherp en mooie kleuren Jan.
Ik moet hem even bewerken.
Ik ben aan het leren en aan het uitproberen.
Ik was bang dat het grote formaat hier niet zou passen, maar het valt reuze mee. Wel crop ik hem voor de helft.

Heee, we hebben nog een dag!

De inzendtermijn is tot uiterlijk vrijdag 7 januari om 23.00 uur.

Soloman zei:
Dit is even een test.

Bij deze foto had ik trouwens helemaal geen plek door de smalle straatjes, dus uit wanhoop maar naar boven gericht.
Goeie test om te kijken hoe de kleur van de lucht in de camera komt. Ik ben niet tevreden.
Ik heb hem gehalveerd.

https://i68.tinypic.com/1563kv4.jpg

Waarom ben je niet tevreden?

Soloman zei:
Nog eentje
Dit is een tegenlichtproef. En ik ben een beetje verbaasd, want het ziet er heel anders uit dan toen ik tegenlichtfoto's nam met filmrolletjes (toen zag je de zon echt, hier niet)

https://i65.tinypic.com/6giyl5.jpg

Ik denk dat je de zon niet ziet omdat de lucht overbelicht is. Dit is nu typisch zo'n foto die je heel mooi kan bewerken.

Soloman zei:
Heee, we hebben nog een dag!

De inzendtermijn is tot uiterlijk vrijdag 7 januari om 23.00 uur.

Nou, dan is hier mijn inzending: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?29,5666384

Jan, ik zie weinig verkeerds aan je foto's. Wat de tegenlichtfoto betreft, de camera kan het enorme contrast niet overbruggen en moet een keuze maken. De softare kiest dan voor de benedenlaag, die heeft goede doortekening en is helder. In RAW waarschijnlijk zeker wel ook aan de zonkant op te krikken.

Ha we hebben sneeuw!

15843949_1198001493640594_7836961626421437897_o.jpg

15895833_1198001583640585_1507701957412096516_o.jpg

Bij ons achter (ideaal zo'n doodlopend weggetje achter je huis)

Ja prima.

Het is vreselijk buiten. Ik dacht sneeuw, dus ik ga even een paar foto's nemen. Mooi niet. Het is verschrikkelijk glad. Ik wil geen been breken.
Werkelijk rampzalig.

Twix zei:
Soloman zei:
Dit is even een test.

Ik heb hem gehalveerd.

https://i68.tinypic.com/1563kv4.jpg

Waarom ben je niet tevreden?
De kleuren.
Ik heb het contrast proberen te verhogen met een fotobewerkingsprogramma maar toen kwam het onnatuurlijk over.

Bij de camera heb ik trouwens een softwarepakket meegekregen om RAW-foto's te bewerken, maar ik moet me er nog in verdiepen.
Ik had een kleine kaart in de camera. Toen ik hem op RAW+JPEG instelde kon ik maar 24 foto's maken.
Ergens heb ik nog een grote kaart liggen, maar ik was te lui om hem te zoeken.

Soloman,

Mijn bescheiden mening: het gaat niet om de kleuren, maar wat je vastlegt en hoe je het doet. Ik heb met een compactcamera een paar prachtige foto`s weten te maken. Ik kan het niet goed uitleggen, maar het gaat vooral om wat je vastlegt en hoe het erop staat. Kijk goed aar jouw laatste foto, gewoon een winkelstaatje tegen een winterzonnetje. Daar zit enorm veel charme in. Maar dat is mijn mening.

En wat valt er ineens een sneeuw hier in Gent. Ik had het eigenlijk vannacht pas verwacht, maar in krap twee uur tijd is er hier vanavond al een redelijk bodempje komen te liggen.
Porsche 997 by My Name, on Flickr
Stukje bewijsmateriaal, leuke Porsche met stokoud kenteken, zo'n halfuur geleden bij mij om de hoek.

Stokoud? Sure? Deze Porsche heeft geen rechtopstaande koplampen dus idd zo oud is deze niet.

Het is gewoon een 997, maar hier in België werd het kenteken tot enkele jaren geleden per persoon uitgegeven en niet per auto. Volgens Wikipedia werd deze kentekenserie uitgegeven tussen 1962 en 1971. Omdat dit kenteken vrij vroeg in de reeks is schat ik dat de eigenaar van de Porsche het kenteken halverwege jaren '60 heeft gekregen, stiekem nog best wel oud lijkt me ;)
Zeker gezien het feit dat deze kentekens worden ingeruild voor nieuwe kentekens per auto bij verkoop vond ik het toch wel de moeite waard om even te stoppen.

2004 noem je stokoud???:(
https://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_997

(997 is vanaf 2004)

Het valt me altijd op dat jongeren rond de 20 altijd oudere mensen uit zitten te lachen. Sorry, maar eens heb je ook eens die leeftijd (mag ik hopen).
Ik erger me er mateloos aan, dat de jeugd ons ouderen zit uit te lachen. In de eerste plaats kunnen we er niets aan doen en in de tweede plaats wacht hetzelfde lot die jongeren ook. (Even voor de duidelijkheid, als jongere heb ik nog nooit een oudere uitgelachen, puur omdat ik wist dat ik ooit ook zo oud zou mogen worden)

Ik golf nog wel eens met een vrouw van 82. Dan voel ik mij jong. Maar uitlachen? Ben eerder jaloers. Moet nog maar zien of ik tzt nog zo fit ben.

Terug
Bovenaan