Contest # 104. Onbaatzuchtigheid, het kwebbel topic ! Er mag gestemd worden !!

Hee, mijn bericht is niet doorgekomen.

Nico, ik had het verkeerd, door alle drukte dacht ik dat de post van Joost was. Nu vraag ik me af, wat is er met mijn uitgebreide bericht gebeurd?

Ah, ik zie het al.
Verkeerde topic!

Waar ben ik met mijn hoofd? Sorry, veel te druk

@Nico:
Oeps, sorry van mijn reactie. Verkeerde user. Ik bedoelde Joost, maar heb niet zo snel gezien dat jij het was.
Ik was erg druk met het klaarmaken van hapjes voor de hele famielje. Is nu allemaal klaar. Het lijkt een beetje op een buffetje, maar we doen het met plezier.
De champagne ligt inmiddels in de koelkast. Ik heb nu een paar uurtjes vrij. Rare avond, altijd weer, mijn 54ste alweer.
Het gekke is dat onze poes geen krimp geeft terwijl hier aardig wordt afgeschoten.
Ik heb honden gehad en die vlogen alle kanten op. Onze vorige kat sprong bijna tegen het plafond met oudjaar, geen pilletje hielp.
En deze, heel apart. We hebben haar in een kamertje gezet met alles dicht. Ik ben net nog even gaan kijken, maar ze ligt gewoon in haar mandje en geen centje pijn. Keek me alleen aan van : wat kom jij doen?
Nou, heel apart.

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat er hier maar weer vele vermakelijke en/of interessante discussies mogen worden gevoerd over van alles en nog wat, en soms ook over helemaal niets :)

Goedemorgen allen!

O en N bij de schoonfamilie gevierd, het was weer gezellig, maar vanaf de achtste verdieping was heel Rotterdam in de mist gehuld....die natuurlijk nog veel sterker werd toen het knallen begon.
Gelukkig viel het terugrijden nog mee, geen horrorscenario's van jaren terug toen we stapvoets moesten rijden.

15731725_1189296221177788_7054472646615785184_o.jpg

Blik op Rotterdam....

15800422_1189296417844435_481216593284534331_o.jpg

The day after....

15732140_1189296594511084_4511754744482171153_o.jpg

Iedereen de beste wensen voor 2017.

Ik zat in de mist van Rotterdam. De mist stonk nogal naar buskruit... :(
Heerlijk avondje gourmetten met een paar vrienden en vriendinnen. Leuk, oude koeien uit de sloot, wat bier (of wijn) en champagne drinken en roddelen over oude buurtjes.

Mijn jongste dochter was thuisgebleven en het 'heeft nogal geknald' rond ons huis. In de buurt woont inmiddels een nieuwe generatie en vooral de jonge puberale, mannelijke helft van die generatie vindt het nodeloos veroorzaken van herrie en vervuiling een mooie traditie. En natuurlijk niet alleen rond middernacht, dat is alle dagen rond oud en nieuw erg leuk.

Het gevolg is dat mijn twee katten vanmorgen met de buik over de tegels de tuin in stukjes van 1 m[sup]2[/sup] tegelijk verkend hebben. Gelukkig is de kerstboom van de gemeente (project jingle bells, de gemeente plaatst een kerstboom voor je) niet in vlammen opgegaan.
Gisterenmiddag waren een paar buurt-apen vuurpijlen aan het afvuren tussen de takken van de kerstboom. Toen ik naar buiten liep hadden de apen zoiets van: 'die oude man wil ons vertellen dat het niet mag' en ze kozen het hazepad.

@rke

Heb je nog iets van het nationale vuurwerk meegekregen? Volgens mij was het behoorlijk onzichtbaar.

@Nico
Schitterend filmpje van het carbitschieten: CaC2 + H2O --> CaOH + H2......H2 + O2 -> H2O + BOEM
Ik moet dan denken aan onze eerste O en N viering in Drenthe, achter ons huis was een grasveldje. Op de middag voor O en N dachten we dat de oorlog was uitgebroken! Wat een enorme knallen!

Een gezegend 2017 aan jullie allen toegewenst!!!

@Joost: mooie plaatjes hoor!
Ik heb vanmorgen de 50mm (full frame, dus met cropfactor 70mm) op de camera geklikt. En dat ging stukken, maar dan ook stukken beter.
De lens is veel veel lichtsterker dan de kitlens. Dat zag ik in de zoeker aan de belichtingsmeter. Ik kreeg een normale stand bij 1/125 en f/5.6. Als je hem bekijkt is de opening ook veel groter.
Alleen wel helaas 70mm. Het liefst zou ik een DX 50mm willen hebben als standaard lens, dan kan de kitlens de kast in. De fullframe 35mm is echter duurder dan 500,-, dat gaat boven mijn budget uit. Dat vind ik nou echt zonde van het geld. Dan maar in de zomer met de kitlens op pad.

Joost geen zelfverklaarde autoliefhebber zei:
@rke

Heb je nog iets van het nationale vuurwerk meegekregen? Volgens mij was het behoorlijk onzichtbaar.

Nee, ik zat op 20 km afstand van Rotterdam en had moeite het eind van de straat (500 meter) te zien. Enkele buren van de vrienden waar ik zat vonden het nodig meerdere maandsalarissen af te steken.

Het was nogal mistig inderdaad. Maar er was veel minder vuurwerk dan vorig jaar (wij hebben zelf nooit vuurwerk, wij zijn enkel aanschouwers met een glas champagne in de hand). Was trouwens behoorlijk koud.

IK lag om 21.30 uur in bed, heb in de eerste plaats helemaal niks met oud/nieuw en moest vanmorgen om 05:30 uur op.
Heerlijk geslapen,niks gehoord en mij vandaag de p gewerkt. Diverse bewoners met virale klachten, één met terminale COPD en een ander met een dubbele longontsteking. Heerlijk gewerkt, maar nu helemaal afgestoffeerd.

Wel onze jaarlijkse selfie gemaakt ( maken we bij begin van de dienst) en om 10.30 uur met de collega's en bewoners getoost op het nieuwe jaar met (kinder) champagne.

Ik heb ook niks met oud en nieuw, maar ja vrouwlief wil er iets leuks van maken.
Ik vind het eigenlijk erg apart allemaal. Kerst komt er dan aan en dan is alles in kerstsfeer, allemaal kerstmuziek op de radio en tv en zodra het 24 uur is tweede kerstdag is plotseling het hele kerstsfeertje weg. Ik vind dat zo raar.
Zelfde met oud en nieuw. Plotseling is het een gewone dag. Misschien zit ik wat vreemd in elkaar, maar het valt me gewoon op.

Solo, kun je eens wat verschillen laten zien met de kitlens en de andere lens? Op zich hoeft een wat minder lichtsterke kitlens geen slechtere resultaten te geven. Meestal forografeer je toch niet bij de maximale opening. Ik ben er wel benieuwd naar.

Rke, niet normaal hoeveel mensen geld aan vuurwerk afgeven. Wij hebben er twee euro aan bespendeerd.....;-)

15776925_1189295991177811_914487376745251667_o.jpg

Hahaha!

Zo erg is het bij mij niet hoor. :p

- studiegerelateerd voornemen
- Vaker naar de sportschool om mijn 6-pack weer terug te kweken, kan natuurlijk niet dat ik die van mijn 16e tot mijn 18e wel had en dat die nu weer langzaam terugtrekt naar een 2 pack.
- Vaker gaan zwemmen zodat de wedstrijden weer terug kunnen naar mijn oude niveau. 50 meter (28.5) 100 meter (1.02) 200 meter (2.20) enz.
- Auto naar de 200.000 km :p hopelijk zonder problemen. (y)
- Toestemming krijgen voor volgen minor in tweede helft van dit kalenderjaar. (Schijnt lastig te zijn omdat ik afwijk van het curriculum)

En dat was het wel. ;)

Mijn voornemens:
* 15 kilo afvallen
* geen alcohol
* starten in najaar met opleiding Gespecialiceerd Verzorgende psychogeriatrie

Ik heb zoals altijd een bescheiden lijstje. Qua levensstijl zit ik keurig netjes op 'gezond' dus dat ga ik komend jaar gewoon zo volhouden, geen goede voornemens voor nodig lijkt me.
- Stage in één keer afronden
- Maximaal vier ongelofelijk niet te filmen stomme dingen doen
- Schadevrij blijven

Ik heb geen goede voornemens, ik heb gewoon een jaar wat goed begint. Nieuwe vriendin, uit het dipje waar ik de laatste maanden in zat en een nieuw contract.

Ik heb een paar tientjes uitgegeven aan slechts een rotje. En wat denk je.... doet ie niet meer dan psssst. Ik mocht niet schudden, de gastvrouw vond een huis onder de plakkerige zooi een slecht idee.
Verschillende-smaken-champagne.jpg

Voor mij ook geen goede voornemens. Gewoon verder waar ik gebleven ben. Wel al mooie plannen, waaronder een tripje naar Japan in maart.

Qua champagne, ik had die maar buiten open gemaakt, zekerheid voor alles.

Iedereen nog de beste wensen voor 2017, dat het voor iedereen maar een mooi jaar mag worden, waarin ieder zijn wensen/dromen/ambities vervuld mogen worden, in goede gezondheid en, om het even topic-gerelateerd te houden, met vele mooie blogs! :D

@Twix.
Japan, wat gaaf, dat is ook een land dat heel hoog op mijn lijstje staat! Ga je voor zaken of voor de fun heen?

Aanrader is het reis-verslag van Joanna Lumley, ja inderdaad zij van "Absolutely Fabulous", ik zag pas deel 2 van haar 2 delige verslag, echt prachtig om te zien. En ook mooi hoe zij dingen verteld, heel oprecht, rustig, met een grapje en respectvol, af en toe bijna vertederend. Het was op een Nederlandse zender, dus je kan het misschien via uitzending gemist terugkijken!

Pjötr zei:
@Twix.
Japan, wat gaaf, dat is ook een land dat heel hoog op mijn lijstje staat! Ga je voor zaken of voor de fun heen?

Dit is een privé-trip. Ik ben een paar jaar terug twee keer voor werk geweest, maar Twixin was er toen niet bij. Zij wou nog steeds een keer, dus doen We het in maart.

Japan lijkt me ook geweldig, maar IJsland, Canada, Zuid Amerika, Australië ook.....voorlopig komen we met de caravan niet verder dan Spanje, Italië...misschien dat Noorwegen of Zweden er nog eens inzit. Is dat erg? Nee natuurlijk niet. Met twee kinderen moet je andere keuzes maken, wat zeker geen straf is.

Dit jaar willen we naar zuidwest Frankrijk, misschien dat het Lourdes wordt. Onderweg kunnen we richting Dordogne naar Futuroscope. Dat is een leuk park. Ben als kleine jongen ook in Oradour sur Glane geweest, een dorpje uit de WO-II welke als wraakactie door de Duitsers compleet is verbrand. Als monument is het zo achtergelaten. In de tachtiger jaren al heel indrukwekkend.
En als we in Lourdes zijn geweest, dan is misschien de andere kant van de Pyreneën ook leuk, Spanje is ook weer eens leuk en nu met onze nieuwe caravan met zakluifel een stuk makkelijker.

Klinkt goed Joost.

Wat bedoel je met de zakluifel en dat het nu makkelijker is?

Met de zakluifel kunnen we razendsnel op- en afbreken, we zijn binnen 5 minuten klaar met de luifel.

Vakantieplannen:

Februari vakantie: ergens in Nederland
April/mei vakantie : Zuid-Frankrijk, Cap d Agde ( al geboekt)
Zomervakantie: Spanje aan de een of andere Costa
Herfstvakantie: ergens in Nederland.

Geen sleurhut, vouwwagen, tent, hotel, maar zaols altijd appartement of huisje.
En uiteraard gaat onze makker mee. ( hond)

Nieuw bij ons op het werk is, dat als je meer dan één week vakantie neemt, je altijd het weekend voor of na moet werken.
Kan je dus altijd pas op maandag weg of op een donderdag terug, zodat je zaterdag weer present kan zijn.
Dus twee weken vakantie ( 14 dagen) is dus maar 12 dagen en drie weken vakantie ( 21 dagen) is dus maar 19 dagen.

Dan heb ik het nog niet eens over onze nieuwe CAO, waarin we 22 uur minder vakantie krijgen, alle " ouwelullen " dagen afgeschaft worden. ( scheelt mij persoonlijk 40 uur).
Daarin tegen krijgen we wel vrij als er iemand dood gaat in eerste of tweede lijn. ( want in de oude CAO moest je bij een begrafenis maar zelf regelen dat je erheen kon, door te ruilen met een collega. , lukte dat niet, dan had je pech gehad)

I am very pissed off !!

De vakbonden( behalve de FNV), maar gaat gewoon door.....

De idioten die geen pest snappen van ons werk...zelfs onze hoogste baas ( 60.000 boven de Balkenende norm plus auto en chauffeur), vind het normaal dat 1 verzorgende op 8 bewoners normaal is.

Was het maar waar dat ie dat deed. Neen, wat zegt hij: " we moeten het hebben van familie participatie"
Tuurlijk......iedereen werkt tegenwoordig, heeft het druk met werk en gezin......familie participatie? No way......

Nou inderdaad.

Ik blijf erbij! Dat een goede manager die zijn verantwoordelijkheid draagt en inderdaad goed naar zijn resultaten kijkt en luistert naar zijn mensen best een riant salaris mag verdienen. Of dat nu boven de Balkende-norm is of niet, moet kunnen.
Auto met chauffeur vind ik dan weer twijfelachtig. Waarom kan die niet zelf rijden? Ik zou sowieso dood gaan.....

Maar dat je evt. verplicht een weekend moet werken na je vakantie om iets in te halen kan ik begrijpen. Deze move is echter wel wat raar.....

hansje36 zei:
Was het maar waar dat ie dat deed. Neen, wat zegt hij: " we moeten het hebben van familie participatie"
Tuurlijk......iedereen werkt tegenwoordig, heeft het druk met werk en gezin......familie participatie? No way......

Eigenlijk is dat een ander maatschappelijk vraagstuk waar hij zich niet mee bezig hoort te houden. En als die even 2x nadenkt snapt die dat vast ook wel.

Wat valt er in te halen?? In de CAO staat drie aaneengesloten weken.....dat is dus nietweekend voor of na werken.....

Waarom meneer een chauffeur heeft ? Tja, van locatie naar locatie ( we zitten in heel zuid Holland) is teveel van het goede.....veronderstel eens dat je niet kan drinken......
Vette dikke BMW in de lease.....net als andere directeuren....

De spoedeisende thuiszorg moet het doen met een Citroen 1
( en die moet na de dienst terug op het parkeerterrein voor de volgende medewerker)

Zijn er niet te weinig mensen in de zorg? Dan moet je toch met zijn allen een vuist kunnen maken?

hansje36 zei:
Waarom meneer een chauffeur heeft ? Tja, van locatie naar locatie ( we zitten in heel zuid Holland) is teveel van het goede.....veronderstel eens dat je niet kan drinken......
Vette dikke BMW in de lease.....net als andere directeuren....

De spoedeisende thuiszorg moet het doen met een Citroen 1
( en die moet na de dienst terug op het parkeerterrein voor de volgende medewerker)

Wel weer betrowbare Daihatsu techniek. ;-) Wat de C1 betreft, dat is mijns inziens een prima auto voor dit doel.

Nico GTR zei:
Nou inderdaad.

Ik blijf erbij! Dat een goede manager die zijn verantwoordelijkheid draagt en inderdaad goed naar zijn resultaten kijkt en luistert naar zijn mensen best een riant salaris mag verdienen. Of dat nu boven de Balkende-norm is of niet, moet kunnen.
Auto met chauffeur vind ik dan weer twijfelachtig. Waarom kan die niet zelf rijden? Ik zou sowieso dood gaan.....

Maar dat je evt. verplicht een weekend moet werken na je vakantie om iets in te halen kan ik begrijpen. Deze move is echter wel wat raar.....

We stroomlijnen de organisatie en zorgen dat er met zo weinig mogelijk geld zo veel mogelijk mensen "verzorgd" kunnen worden. De verkeerde doelen, weet je nog wel?

Sorry, dit is doorzagen op een verkeerde manier. Maar het zit mij wel eens dwars dat mensen in de zorg de dupe zijn. Zowel verzorgers als patiënten.

Terug
Bovenaan