Rutger DC
Asfaltkampioen
Eind april presenteerde Citroën de C3 Aircross. Die nieuwe crossover heeft niets te maken met de Europese C3 Aircross, maar is een zevenzitter op basis van de Braziliaanse en Indiase C3.
Op het eerste gezicht is het een stationwagonvariant van die C3, maar Citroën is niet helemaal over een nacht ijs gegaan. De auto is niet alleen 339 mm langer (4320 mm), maar de wielbasis is ook toegenomen met 131 mm naar 2671 mm en met een breedte van 1790 mm (+57 mm) is de auto zelfs een stuk breder geworden. Die extra breedte zit 'm in de uitgeklopte wielkasten vóór en achter. Uit kostenbesparingen lijken er wel voor overeenkomsten te zijn, zoals de koplampen, buitenspiegels, voorruit en voorportieren.
De bagageruimte bedraagt met de derde zitrij neergeklapt 489 liter. De C3 Aircross zal in India en Brazilië worden gebouwd. In India is de auto voorzien van een 112 pk sterke 1.2T PureTech-krachtbron; in Brazilië heeft de auto om belastingtechnische redenen de 1.0 GSE Turbo Firefly-motor van Fiat, die 130 pk levert. Citroën is sinds kort ook actief in Indonesië. Na de lokale lancering van de C3 zal de Indiase fabriek ook de C3 Aircross naar Indonesië exporteren.
Bron:
quatrorodas.abril.com.br
Bron:
Persbericht:
www.media.stellantis.com
Op het eerste gezicht is het een stationwagonvariant van die C3, maar Citroën is niet helemaal over een nacht ijs gegaan. De auto is niet alleen 339 mm langer (4320 mm), maar de wielbasis is ook toegenomen met 131 mm naar 2671 mm en met een breedte van 1790 mm (+57 mm) is de auto zelfs een stuk breder geworden. Die extra breedte zit 'm in de uitgeklopte wielkasten vóór en achter. Uit kostenbesparingen lijken er wel voor overeenkomsten te zijn, zoals de koplampen, buitenspiegels, voorruit en voorportieren.
De bagageruimte bedraagt met de derde zitrij neergeklapt 489 liter. De C3 Aircross zal in India en Brazilië worden gebouwd. In India is de auto voorzien van een 112 pk sterke 1.2T PureTech-krachtbron; in Brazilië heeft de auto om belastingtechnische redenen de 1.0 GSE Turbo Firefly-motor van Fiat, die 130 pk levert. Citroën is sinds kort ook actief in Indonesië. Na de lokale lancering van de C3 zal de Indiase fabriek ook de C3 Aircross naar Indonesië exporteren.



Bron:

Novo Citroën C3 Aircross será apenas turbo e mais caro que C4 Cactus
Enquanto C4 Cactus permanecerá com motores 1.6 aspirado e turbo, o C3 Aircross terá apenas o 1.0 turbo dos Fiat Pulse e Fastback















Bron:

Persbericht:

CITROËN ACCELERATES GROWTH IN INDIA, SOUTH-EAST ASIA AND SOUTH AMERICA: LOCALLY ENGINEERED AND BUILT, ALL-NEW C3 AIRCROSS SUV IS TOUGH OUTSIDE AND CARING INSIDE
Citroën’s is accelerating its international growth strategy with the reveal of All-New C3 Aircross, a unique pure B-SUV offering true value in 5-seat and 7-seat packages, specifically designed for Indian, South East Asian and South American customers. Following the 2022 launch of New C3...
