Cadillac XT5

Wouter82

Moderator

rd4y63qb4p24.jpg

c242bcab10f837dc998cbf6bcab85cf9.jpg

2pzycitboip5.jpg

n91y378b524k.jpg

[size=x-large]SRX-opvolger met vleugje CT6[/size]

Cadillac heeft de vaart er aardig in zitten. Na de hagelnieuwe CT6 krijgen we nu het eerste officiële beeld van de XT5 te zien. In april gooide Cadillac te trossen los en liet z'n voorlopige vlaggenschip CT6 aan de wereld zien. Het model - dat overigens nog een grotere broer gaat krijgen - kenmerkte zich met een nieuwe scherpe designtaal. Dezelfde stijl komen we nu tegen op de XT5, de op stapel staande opvolger van de SRX. Op Twitter heeft Cadillac een afbeelding van het front van de XT5 getoond. De nieuweling - voortaan gaan alle cross-overs van Cadillac als XT-met-een-nummer door het leven - zagen we overigens eerder dit jaar al in vol ornaat. De XT5 komt op het nieuwe C1XX-platform te staan waar ook de nieuwe GMC Acadia, Buick Enclave en Chevrolet Traverse op komen te staan. Hoewel z'n uiterlijk anders doet vermoeden, is de XT5 in de basis een voorwielaandrijver. Vierwielaandrijving staat wel op de optielijst. Onder de kap verwachten we de 2,0-liter turbomotor die de Amerikanen ook in de neus van de ATS hebben liggen. Ook zal er weer een zescilinder beschikbaar komen en naar verluidt heeft Cadillac zelfs een hybride op de planning staan. In de eerste helft van volgend jaar moet de XT5 op de markt verschijnen. De cross-over zal ook z'n weg naar Nederland vinden.
https://www.autoweek.nl/nieuws/34213/cadillac-toont-front-van-xt5

Gaaf ding! Heb de SRX altijd heel mooi gevonden, en deze verandert daar weinig aan. Netjes! (y)

Dat is een gaaf ding zeg! Lekker stoer en dik, zonder lomp en "te" te zijn
Ik vind het "lamp-design" van Cadillac ook steeds mooier! Dacht ik eerst "moah" weet niet, vind ik het na het in het echt gezien te hebben super mooi.

Ben benieuwd naar het interieur !

mv6y7zmbhktb.jpg

my6y59nbnkje.jpg

0yeypi6bfgpr.jpg

[size=x-large]Cadillac presenteert XT5 als SRX-opvolger[/size]

Nieuwe generatie cross-over voor Cadillac. Cadillac heeft al meerdere keren flarden van de XT5 getoond, maar nu hebben de Amerikanen de SRX-opvolger in z'n geheel aan de wereld voorgesteld. De SRX is dood, leve de XT5. Vanaf heden zal Cadillac al z'n cross-overs aanduiden met de letters XT, waarbij het getal - in dit geval de '5' - de positionering van het model in het Cadillac-portfolio weergeeft. De splinternieuwe XT5 zal tijdens de Los Angeles Auto Show later deze maand z'n publieksdebuut beleven. Het zal nog tot de lente van volgend jaar duren alvorens we hem in de showrooms tegen gaan komen. De XT5 slankt dankzij het gebruik van lichte materialen liefst 126 kilo af ten opzichte van de SRX. Cadillac meldt trots dat de XT5 45 kilo lichter is dan de Audi Q5 en zelfs 295 kilo lichter dan de Mercedes GLE-klasse. Wie het maar krap vond achterin de SRX, kan in de XT5 opgelucht plaatsnemen: de achterpassagiers hebben 8,1 centimeter meer ruimte gekregen bij de voeten. Als voorwielaandrijver legt de XT5 1.815 kilo in de schaal. Met vierwielaandrijving slaat de meter uit naar 1.940 kilo. De nieuwe Cadillac meet 4,82 meter in de lengte, 1.90 meter in de breedte en is 1.68 meter hoog. We zien een strak getekende cross-over op 18- tot 20-inch lichtmetaal die zowel vanbinnen als vanbuiten overeenkomsten vertoond met de CT6, het voorlopige vlaggenschip van Cadillac. Onder de kap ligt een 3,6-liter V6 die ook in de ATS, CTS en CT6 een plek heeft gekregen. In de XT5 is hij goed voor zo'n 314 pk en 366 Nm koppel. Het vermogen gaat via een standaard aanwezige nieuwe achttrapsautomaat naar alle vier de wielen. Dankzij cilinderuitschakeling kan de V6 - bij weinig belasting - twee cilinders uitschakelen om rond te rijden op vier pitten. In China zal men ook voor een geblazen 2.0-liter viercilinder kunnen kiezen, eveneens een blok dat we al kennen uit de ATS. We gaan er vanuit dat deze variant ook naar Europa komt. Uiteraard heeft Cadillac de XT5 volgeladen met alles wat er te wensen valt. 4G-connectiviteit, Apple CarPlay, Android Auto: het zit er allemaal op of aan. Een head-updisplay staat op de optielijst, hetzelfde geldt voor Surround Vision. Zaken als Adaptive Cruise Control, Side Blind Zone Alert, Lane Keeping Assist en Automatic Parking Assist staan eveneens op de optielijst.
https://www.autoweek.nl/nieuws/35007/cadillac-presenteert-xt5-als-srx-opvolger

Plaats dan gelijk alles even o_O

2017-Cadillac-XT5-9.jpg

2017-Cadillac-XT5-10.jpg

2017-Cadillac-XT5-11.jpg

2017-Cadillac-XT5-19.jpg

2017-Cadillac-XT5-20.jpg

2017-Cadillac-XT5-1.jpg

2017-Cadillac-XT5-6.jpg

2017-Cadillac-XT5-5.jpg

2017-Cadillac-XT5-2.jpg

2017-Cadillac-XT5-14.jpg

2017-Cadillac-XT5-3.jpg

2017-Cadillac-XT5-12.jpg

Zoveel meer klasse dan zijn concurrenten!

nah...meer van hetzelfde....waar de SRX nog een redelijk apart voorkomen had, is dit veel anoniemer. Hoop wel dat de kwaliteit erop vooruit gegaan is...roest was de SRX niet vreemd en het interieur had zo zijn zwakke plekken mbt beschadigingen door gebruik.
Nu is een SUV ook niet echt iets waar Cadillac ooit groot mee geworden is...ook niet de Escalade heeft daar bij kunnen helpen.

Ik vraag mij altijd af wie gaat er een Cadillac kopen? Naar mijn idee zijn de mensen die WOII bewust hebben meegemaakt en daardoor anti-Duitse sentimenten hebben inmiddels wel overleden en behalve een enkele USA expat zie ik geen markt in Europa voor dit merk.

Wouter82 zei:

Mooi interieur weer met schitterende details. Daar kunnen de Duitsers nog wat van leren!
Alleen: die zichtbare scharnier in de achterbank: géén gezicht. En de knoppen op het sturwiel: voordel van zo'n knoppen is ze onder handbereik te hebben...dan moet je ze niet onderin het stuur plaatsen natuurlijk. Daarnaast is dat houtaccent op het stuur wat teveel van het goede: op zo' n klein oppervlak moet je niet overdrijven met details, verschilende materialen. Da's snel overladen, zoals in dit geval.

Voor het overige: erg mooi werk van de ontwerpers!

@iDS: zeg jij nou echt...daar kunnen de Duitsers nog wat van leren? Ik neem aan dat dat grappig bedoeld is.

Echt waar je zeur je over. Als jij andere foto's hebt gevonden is dat toch prima? Dan plaats je die en dan hoef je daar verder geen betuttelend commentaar bij te plaatsen. Zeker niet als je ook dubbelingen plaatst.

Voor de goede orde: ik heb niets tegen Cadillac, heb zelf korte tijd een 8e generatie Eldorado gehad. Maar Cadillac heeft geen kans van slagen in Europa, zo reeel moet je zijn. Kroymans is er aan ten onder gegaan.
Leer op het dashboard? Is dat een kriterium? Bij elk van de genoemde merken is dat desgewenst te bestellen. Overigens is "leer" veelal kunstleer vanwege de verkleuring, maar het lijkt leer omdat er een stiknaad zichtbaar is. Zeker bij Amerikaanse auto's is bijvoorbeeld bij een stoel het zitvlak en rug leer (de contactvlakken) en de rest kunststof. Je moet er bijna voor gestudeerd hebben om het verschil te zien maar het is wel zo.

Wouter82 zei:
Echt waar je zeur je over. Als jij andere foto's hebt gevonden is dat toch prima? Dan plaats je die en dan hoef je daar verder geen betuttelend commentaar bij te plaatsen. Zeker niet als je ook dubbelingen plaatst.

Ik plaats geen dubbelingen, kijk eens goed voor je commentaar levert

FH126560 zei:
@iDS: zeg jij nou echt...daar kunnen de Duitsers nog wat van leren? Ik neem aan dat dat grappig bedoeld is.

Natuurlijk niet: Duitsers geilen op de perfecte pasvorm van details maar daarbij vergeten ze hun ontwerpen uitstraling te geven ( bv. A4 heeft steeds van die steriele ingenieursinterieurs) of je loopt verloren in het overaanbod van verschillende materialen (A8, 7-serie bv.).
Dit dashboard straalt luxe, sfeer en samenhang uit, zoals ook de Engelsen dat kunnen.

Ja, maar wel in een Cadillac waar je niet in gezien wilt worden.

iDS zei:
FH126560 zei:

Natuurlijk niet: Duitsers geilen op de perfecte pasvorm van details maar daarbij vergeten ze hun ontwerpen uitstraling te geven ( bv. A4 heeft steeds van die steriele ingenieursinterieurs) of je loopt verloren in het overaanbod van verschillende materialen (A8, 7-serie bv.).
Dit dashboard straalt luxe, sfeer en samenhang uit, zoals ook de Engelsen dat kunnen.

Hatertje, reactie om lekker te schoppen. Wow :eek:

Nederlandse prijzen:
3.6 V6 Luxury € 89.040,-
3.6 V6 Premium € 97.180,-
3.6 V6 Platinum € 107.340,-

Luxury

Key standard features:
18" bright machined alluminium wheels
LED headlamps, LED daytime running lamps
Cadillac CUE Information and Media Control System, AM/FM stereo with 8" diagonal colour information display, USB ports, auxiliary power outlets, auxiliary input jack, Natural Voice Recognition and Phone Integration for Apple CarPlay® and Android Auto® capability for compatible phone
Bose ® Premium Sound System, 8 high-performance speakers and digital amplifier; includes Active Noise Cancellation and AudioPilot noise compensation technology
Rear camera mirror with lens cleaning feature
Eight-way power adjustable driver seat, two-way manually adjustable head restrains and manual thigh extension (leather)
Heated front seats, heated steering wheel
Front and rear parking sensors, Side Blind Zone Alert, Rear Cross Traffic Alert, Safety Alert Seat, 7 airbags

Premium

Includes or replaces features on the Luxury Collection, plus:
20" aluminium wheels with premium-painted finish
Real-time damping performance suspension
Driver selectable driving modes: Tour, Sport, Snow/All-Wheel-Drive
Cadillac CUE Information and Media Control System with embedded 3D navigation, AM/FM stereo with 8" diagonal color information display, four USB ports, two auxiliary power outlets, auxiliary input jack, Natural Voice Recognition and Phone Integration for Apple CarPlay capability for compatible phone
Bose ® Centerpoint ® Surround Sound System, 14 high-performance speakers and digital amplifier includes Active Noise Cancellation and AudioPilot noise compensation technology
LED ambient lighting on instrument panel, center console, foot wells, door trims and pull cups, map pockets and carpet sills in white or blue
Ventilated driver and front passanger seats
Illuminated door handles

Platinum

Includes or replaces features on the Premium Collection, plus:
20" Ultra-bright aluminium wheels
Stainless steel skid plates and dual exhausts with Galvano silver surround
Opus full leather seats
Tri-zone automatic climate control with individual climate settings for driver, front passenger and rear passengers (includes rear air vents)
Full color reconfigurable Head-Up Display
Surround vision camera, Birds-eye view of the vehicle
Rear camera mirror with lens cleaning feature
Hands-free power tailgate

Bron: https://www.cadillac.nl/vehicles/range/xt5-crossover/overview.html

Carfanatic zei:
leuk dat ze het blijven proberen in europa, maar waarom? verkopen van cadillac in europa zijn nihil.

alles is mooi meegenomen toch? En met een 2.0T zijn er vast meer kopers te trekken. Deze 3.6 V6 modellen zijn hier in nederland compleet uit de markt geprijst, die gaan we weinig zien denk ik :)

Ik vind het een heel erg mooi model, ik zou hem wel voor de deur willen hebben. Ik begrijp niet waarom dit niet als gerebached als opel op de markt komt en dan bij voorkeur ook nog met een diesel. Soort van antara opvolger. Je hebt dan gelijk een dekkend dealernetwerk. Dat is het met name denk ik wat ook veel mensen afschrikt.

cadillac-xt5-sport-promo.jpg

Was dat alles waar Cadillac een gecamoufleerde XT5 voor op pad stuurde? Maak kennis met de spectaculaire Cadillac XT5 met Sport Package.

Vind de nieuwe SUV line up van Lincoln, met name de Aviator zeer veel fraaier dan wat Cadillac recent laat zien aan nieuwe modellen.

Nieuwe grille voor China:

cadillac-xt5.jpg

cadillac-xt5.jpg

cadillac-xt5.jpg

In Europa lijkt Cadillac nog maar nauwelijks actief: er zijn geen aankondigingen over de introductie van de XT4, XT6, opgefriste XT5, CT4, CT5 en opgefriste CT6 geweest. Wellicht gaat Cadillac Chevrolet (Camaro en Corvette zijn geschrapt in Europa) en Infiniti achterna. Ongelooflijk hoe GM al decennialang loopt te prutsen in Europa.

Terug
Bovenaan