BMW 1 Serie

Wulp

Gebruiker
d220b99f-bmw-1-series-34.jpg

826b0016-bmw-1-series-32.jpg

120e2482-bmw-1-series-31.jpg

791bdb56-bmw-1-series-50.jpg

eeb97d1e-bmw-1-series-54.jpg

5cca537b-bmw-1-series-46.jpg

24199a8a-bmw-1-series-48.jpg

5d43ecfe-bmw-1-series-52.jpg

13ed866c-bmw-1-series-55.jpg

ef6a43f1-bmw-1-series-58.jpg

f88ffa1f-bmw-1-series-65.jpg

1f1d4aa7-bmw-1-series-8.jpg

2b7faa6f-bmw-1-series-15.jpg

c95df4c6-bmw-1-series-6.jpg

2cfdba1b-bmw-1-series-5.jpg

81f05c9c-bmw-1-series-11.jpg

e9a25d76-bmw-1-series-16.jpg

fccefa3b-bmw-1-series-19.jpg

d79f8556-bmw-1-series-39.jpg

bc3190ca-bmw-1-series-40.jpg

9541cf66-bmw-1-series-42.jpg

d95c863f-bmw-1-series-41.jpg

Alle foto's: https://www.netcarshow.com/bmw/2020-1-series/
Alle foto's M135i: https://www.netcarshow.com/bmw/2020-m135i/

Wulp

Gebruiker
Ik vind de X2 eigenlijk wel een geslaagde auto en daar lijkt de nieuwe 1 Serie wel op. Maar ik vind er eerlijk gezegd weinig indrukwekkends aan. Gewoon een keurige FWD auto met een beetje een varkensneusje en iets te ver naar achter gestrokken sierdeeltje op de C-stijl. Nieuwe designtaal van de BMW interieurs spreekt mij weinig aan en je ziet die climate control en ventilatieroosters echt in alle modellen terug. Beetje goedkoop. Niettemin zal het wel een uitstekend rijdende auto zijn met beduidend meer ruimte en oogt ie echt niet verkeerd

Maar een Mazda3 ziet er van binnen én van buiten toch echt wat spannender en begeerlijker uit. Net als de huidige 1-serie met M-pakket trouwens..

7frird5.jpg

Wulp

Gebruiker
https://www.youtube.com/watch?v=MfZQ70PtirI

Hij vind de bouwkwaliteit van het interieur erg goed en de ruimte achterin is ook prima voor langere volwassen

D Elzinga

Gebruiker
Mmm, de achterkant gaat wel, maar de rest? Met een (wederom) buitenproportionele grille, scheve koplampen zonder uitgesproken vorm en veranderde verhoudingen aan de zijkant vind ik dit maar weinig sportiviteit meer uitstralen, in ieder geval niet meer dan nabije concurrentie. En daar verandert een fel kleurtje, schreeuwerig bumperpakket en een typeaanduiding die niets meer heeft te maken met de werkelijkheid onder de kap maar weinig aan.

straatos

Gebruiker
Zou in de kleur van de carrosserie spuiten van de grille helpen om de dubbele niervergroting (alsof ik het over een ziekte heb) wat minder opvallend te maken?

BENZine

Gebruiker
Het stoere karakter van de huidige 1-Serie is in het nieuwe ontwerp vakkundig om zeep geholpen. Zeer inwisselbaar ontwerp, te korte neus in verhouding tot de rest, geen mooie frontpartij, en de achterportieren lijken heel erg lang t.o.v. de voorportieren doordat de sierstrips doorlopen in de C-stijlen (daardoor lijkt de spijl in de achterdeuren ook veel te ver naar voren te staan). Qua interieurruimte zal ie er flink op vooruitgaan (nu op Golf-niveau), maar verder vind ik het een totale deceptie.

De huidige 1-Serie kan hierdoor wel eens gaan uitgroeien tot een gewild klassiekertje, vooral de dikkere uitvoeringen met een 6-cilinder in het vooronder.

ducruud

Gebruiker
Stuk mooier geworden dan het oude model, alleen jammer van de 6 cilinder.
Op BMW Duitsland is hij al te configureren.

Guest
Het lijkt net een Ford Focus :eek:

Boven is 2019 BMW M135i
Onder is 2019 Ford Focus ST

61436706_10161670611340527_5167520185996804096_o.jpg

DeeTwee

Gebruiker
Phaeton W12 zei:
Het lijkt net een Ford Focus :eek:
Nou inderdaad zeg. Allebei blauw, allebei vier wielen.

En allebei een allegaartje van modieuze designdingetjes. Maar als dat het criterium is lijkt de 1 op ongeveer 80% van het c-segment.

Wulp

Gebruiker
Basis
4xnDGmn.png

Sport Line
UERuphQ.png

Luxury Line
2UhaIa9.png

M Sport
64GArRj.png

Basis
HCBogaG.png

Sport Line
f3eW7r4.png

Luxury Line
zSEZnLv.png

M Sport
hPbqDwp.png

Basis
oEuj6OR.jpg

Sport Line
36MOZzz.jpg

Luxury Line
nhLnyck.jpg

M Sport
h7f2Qh2.jpg

M Sport met wat opties
l74pdXQ.jpg

Wulp

Gebruiker
- Geen 3-deurs
- Geen 6-cilinder
- Geen RWD

En enige echte andere kleur voor interieur is dat oranje wat ik weer net too much vind. Verder is het zwart, zwart en zwart met een klein briesje in een ander kleurtje. Van buiten heb je rood/orangje achtig en babyblauw maar die kleuren spreken mij ook niet aan. Dan maar een Sport Line met chromen raamlijsten en 18" wielen in een saaie kleur..

HLT9ORc.png

BENZine

Gebruiker
Ik kan maar niet wennen aan die onderbroken sierlijst met Hofmeisterknik (zoals ook bij de nieuwe 3), waarbij het achterste deel over de C-stijlen loopt i.p.v. over de achterdeuren. Oogt erg rommelig, niet strak.

ducruud

Gebruiker
Smaken verschillen.
Wil niet zeggen dat de nieuwe 1 serie meteen een wauw effect geeft en opzicht is dat goed want vaak is dan de lol er snel vanaf.
Denk wel dat je deze auto eerst weer in het echt moet zien. Vind het wel jammer dat de 6 cilinder weg is, maar dat heeft gewoon met de uitstoot te maken.
Is gewoon niet meer te betalen door die "belasting pikkers, uitstoot" in Den Haag.
Vind wel dat BMW momenteel een van de mooiste interieurs heeft en de nieuwe M (performance) stoelen zien er geweldig uit.
Ben alleen benieuwd of de achterkant niet te hoog oogt.

Guest
ducruud zei:
Vind het wel jammer dat de 6 cilinder weg is, maar dat heeft gewoon met de uitstoot te maken.

Ik vraag me af of het met de uitstoot te maken heeft. In een van de laatste Autoweeks werd de nieuwe Z4 3.0 M40i vergeleken met een Porsche Boxster 2.0 4-cylinder en met een Jaguar F-type 4-cylinder. Volgens de technische gegevens bij het artikel had de BMW veruit het hoogste vermogen en veruit de laagste uitstoot (CO2). Dus hoezo heeft het te maken met uitstoot?

DeeTwee

Gebruiker
Er past gewoon geen zescilinder voorin deze 1-serie. Die zou er dwars in moeten, gaat niet. Om dezelfde reden ga je die ook niet vinden in de andere modellen op dit platform.

Indirect zal dat wel met uitstoot te maken hebben, maar in eerste instantie is het gewoon om praktische redenen.

ducruud

Gebruiker
Klopt, maar als er een 6 cilinder in zou passen zal de uitstoot ook hoger zijn.
Nieuwe M135i = 157 gram
Oude M140i = 180 gram
Dit is al 23 x €426,- = €9.798,- verschil aan belasting.

Wulp

Gebruiker
M Performance Parts

2020-bmw-1-series-m135i-xdrive-with-m-performance-parts.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/351620/bmw-1-series-m-performance-parts/

D Elzinga

Gebruiker
M Performance Parts

Dit is toch echt wel ontzettend vulgair? Zeker in combinatie met de misleidende typenaam is het net of het ding al te grazen is genomen door de "creativiteit" van een of ander petje...

straatos

Gebruiker
Merc by far het gebalanceerdste ontwerp van de vier. Corolla ziet er van voren aardig uit. Van achter lijkt het of hij op het staat z'n behoefte te doen.

Zadelsnuiver

Gebruiker
Grappig dat de Focus meer Hofmeister kink heeft dan de BMW. Overigens heb ik geen idee wat de 4e auto (onder de A-klasse) is, een Mazda wellicht?

ducruud

Gebruiker
straatos zei:
Merc by far het gebalanceerdste ontwerp van de vier. Corolla ziet er van voren aardig uit. Van achter lijkt het of hij op het staat z'n behoefte te doen.

Binnenzijde A mooi, buitenkant gedateerd.

Senor la Gaita

Gebruiker
Ik vind het eigenlijk wel een keurige auto geworden, mooier dan de Golf 8 lijkt te worden , maar da's niet zo moeilijk met die rare neus...

P Klieder

Gebruiker
Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
Ik vind het eigenlijk wel een keurige auto geworden, mooier dan de Golf 8 lijkt te worden , maar da's niet zo moeilijk met die rare neus...

Maar vind je hem ook mooier dan een auto die je al wel hebt gezien?

ducruud

Gebruiker
Wel benieuwd naar de prijzen. In Duitsland op de BMW site de M135i €48900,-
Ben bang dat de M135i in Nederland een aardig prijsje gaat krijgen en net zo duur gaat worden als een dik aangeklede 330i.

Wouter82

Moderator

Heel naïef had ik gehoopt dat er toch nog een klein, verrassend detail onder de laatste camouflagestickers vandaan zou komen. Maar helaas. Alles hebben al gezien op andere BMW-modellen of zijn weinig onderscheidend ten opzichte van de concurrenten. Maar het zal verkopen als een dolle.

s velthuis

Gebruiker
D Elzinga zei:
Ah, de Wasmachinetheorie van Velthuis. Het moment die je wist dat zou komen.:T

Fijn hè, die zekerheden. :T Het is alleen inmiddels geen theorie meer. Die fase is gepasseerd. Het is nu wel praktijk. En eerlijk waar: ik zou je niet kunnen zeggen welke blauwe auto nou wat is. Moet zelfs heel goed kijken of er geen auto's dubbel in het rijtje staan. Grappig genoeg zie ik dat bij de wasmachines op de foto wel...

Foie Gras

Gebruiker
Is er ergens een knopje/vinkje om 's Velthuis' uit te zetten. Wat een 'oude teleurgestelde mannen' syndroom daar....

Wulp

Gebruiker
Foie Gras zei:
Is er ergens een knopje/vinkje om 's Velthuis' uit te zetten. Wat een 'oude teleurgestelde mannen' syndroom daar....

En weer een hoop gescroll omdat idioten hier denken dat meerdere foto's quoten leuk is..

Overigens lijkt de Focus qua raamlijn juist op de huidige 1 Serie.. :rolleyes: Ik vind de nieuwe 1 eigenlijk meer een combi van de 2 Serie AT (bol design) en V40 (hoge taillelijn)

Wulp

Gebruiker
Misschien gewoon eens kappen met die onzin. Voegt niks toe namelijk behalve een hoop onnodig gescrol

Pjötr

Actieve Gebruiker
Total Loss zei:
ducruud zei:
Foie Gras zei:

+1(y)

+1 (y)

+1

De BMW dan, ja nouja wel een aardige auto, niet prachtig, maar ook niet lelijk. Van het rijtje blauwe auto's is het voor mij een moah, niet echt BMW-achtig. Ik mis de lange motorkap (misschien vooral optisch hoor). Het is nu zeker zo van de zijkant een 13 in dozijn, wat overigens ook geldt voor de Benz.
De neus laat wel weer zien dat het een BMW, dat is een pluspuntje dus.

Matsuda

Gebruiker
MattCurlew zei:
Basis

Sport Line

Luxury Line

...

M Sport met wat opties

Ik moet zeggen dat de basis uitvoering mij nog best aardig bevalt. Alle hogere uitvoeringen worden naar mijn mening meer uit proportie en ordinairder.

SVF

Gebruiker
Van al die blauwe wasmachines vind ik de Corolla veruit het mooist. Maar wat me bij allen in negatieve zin opvalt is het zwarte stuk plastic tussen de C-stijl en de spoiler. Dat doen ze bij Mazda een stuk fraaier:

2019-Mazda-3-hatchback-red-Thomas-Wielecki-1001x565p-%2832%29.jpg

Ik heb de 1 serie altijd een lelijk ding gevonden. Deze nieuwe vind ik geen verbetering en behalve de wel erg nadrukkelijk aanwezige nieren totaal niet herkenbaar als BMW . Het lijkt wel een 2e rangs Chinees ontwerp. Weinig samenhang en totaal inspiratieloos. Maar het zal vast wel weer een leasetopper worden.

s velthuis

Gebruiker
Foie Gras zei:

Dat oude valt gelukkig nog mee, de teleurstelling dat ik steeds meer gelijk begin te krijgen kan ik helaas niet ontkennen. Dat een Audi, Hyundai of Kia eruit zien als een, eh, Kia, heb ik tot op zeker hoogte nog begrip voor. Dat zijn nou eenmaal pretentieloze 13 in een dozijn van A naar B vervoerders. Maar dat één van de weinige merken die Freude am Fahren hoog in het vaandel had staan inmiddels ook zo z'n afkomst verloochent, vind ik inderdaad wel spijtig. Ik snap dat er hier een paar mensen zijn die dat moeilijk te verkroppen vinden, maar als ik zo de reacties op de frontpage of wat (internationale) fora er op nasla, zijn de reacties talrijk en niet misselijk. Het ding wordt vergeleken met Kia, Hyundai, Fiat Tipo, oude A, Golf en weet ik wat niet meer, er wordt gesmeten met termen als 13 in een dozijn, inwisselbaar en nietszeggend. Tevens lees ik vaak de hoop dat Alfa het dan maar waar moet gaan maken.
Ik was niet degene die de rij blauwe auto's postte, en als iemand me kan vertellen wat ik van boven naar beneden zie, dan zou ik dat heel knap vinden. Ik zou niet eens weten of er een Seat Leon tussen staat. Of een Hyundai. Ik heb sinds kort een spelletje, voor als ik me verveel op de snelweg. Dan kijk ik naar auto's die aan de overkant voorbij schieten, deels afgeschermd door de geleiderail. En dan probeer ik in één oogopslag te herkennen wat er rijdt. Merk en type. En als ik twee keer moet kijken, of als ik niet kan beslissen tussen twee, dan is het fout (en vind ik het een slecht ontwerp, maar dat terzijde). Ik vind het een lastig spelletje...

Durashift

Gebruiker
Ik vond de zijkant van deze 1 serie wel erg op de A klasse lijken, schuin van voren bekeken.

Nu ik zo de bovenstaande fotocompilatie bekijk, lijkt dat wel mee te vallen. Qua deurhendels past de Kia er beter bij..:T

Hopelijk krijgen ze het verkocht...

Bovenaan